راهنمای کامل سفر به کیش

تاریخ انتشار : 8 دی 1400 - تاریخ بروز رسانی : ۳ اسفند ۱۴۰۱
راهنمای کامل سفر به کیش

کیش، نگین مرجانی آرام گرفته در قلب آبی خلیج فارس، مقصد رویایی هر مسافری‌ست. جزیره‌ای که در کنار ساحلش می‌توان آرام گرفت و در آرامش و سکوتش از هیاهوی روزمره دور و دورتر شد، و با تفریحاتش آدرنالین و تپش قلب را بالا برد. سفر به کیش، سفری ماندگار و ویژه است. به همین خاطر تمام چیزهایی که لازم است درباره‌ی جزیره بدانید را برایتان جمع کرده‌ایم. از تاریخچه و بهترین زمان سفر گرفته، تا راه‌های رفتن به کیش، جاذبه‌ها، سواحل، تفریحات آبی و هتل‌های کیش.

تاریخچه کیش

کیش از زمان هخامنشیان جزء ایران بوده؛ هرچند که از آن موقع تا امروز گاهی هم به دست دیگر حکومت‌ها افتاده بود. از زمان پس گرفتن کیش از پرتغالی‌ها توسط شاه عباس، کیش به‌عنوان جزیره ایرانی خلیج فارس شناخته می‌شود. برای مدتی هم جزیره کیش مکان مهمی برای صید ماهی و تجارت مروارید شمره می‌شد. در سال ۱۳۵۰ کیش مقصدی توریستی و بین‌المللی معرفی و اقداماتی برای توسعه جزیره ایجاد شد. امروزه کیش یکی از مناطق آزاد اقتصادی و از توریستی‌ترین شهرهای ایران به‌شمار می‌رود.

کیش

بهترین زمان سفر به کیش

آب و هوای کیش مرطوب و گرم و شرجی بوده و میانگین دمای هوای جزیره، بین ۲۶ و ۲۷ درجه است. اما بهترین زمان سفر به کیش چه فصلی است؟

بسیاری نیمه‌ی دوم سال و مخصوصا فصل زمستان را برای سفر به کیش انتخاب می‌کنند. چرا که آب و هوا در بهترین حالت است و از تفریحات آبی کیش کمال استفاده را می‌توان برد. تا اواسط بهار کیش آب و هوای معتدلش را حفظ می‌کند و همچنان مقصد محبوبی بین گردشگران است. اما بسیاری کیش را به خاطر آب و هوای گرم و شرجی در تابستان دوست دارند و به آن سفر می‌کنند.

سفر ارزان به کیش

اما اگر بخواهیم سفر ارزان به کیش داشته باشیم چه فصلی را باید برای سفر انتخاب کنیم؟ جواب دادن به این سوال کمی سخت است و نمی‌توان جواب قطعی را به آن داد. اما چند عامل مانند هزینه اقامت و هتل در کیش، بلیط هواپیما و تفریحات در آن دخیل هستند.

به طور کلی بعد از تعطیلات تابستانی و تعطیلات نوروز و ایام عید، هزینه سفر کیش به طرز قابل توجهی کاهش دارد. اگر هم می‌خواهید هزینه سفر کیش را کم کنید، یکی از راه‌هایش انتخاب تور کیش و سفر با تور است. تورهای کیش برای افرادی که نمی‌خواهند خودشان به دنبال کارهای هتل و هواپیما باشند، ایده‌آل است. بلیط لحظه آخری کیش هم می‌تواند هزینه‌های سفرتان را کاهش دهد.

جزیره کیش

راه‌های سفر به کیش

راه‌های رفتن و مسافرت کیش متنوع است؛ هم از مسیر هوایی و زمینی، و هم از مسیر دریایی خودتان را به کیش می‌توانید برسانید.

سفر کیش با هواپیما: از بسیاری شهرهای ایران می‌توانید با خرید بلیط هواپیما کیش، به این جزیره بروید. فرودگاه کیش هم تقریبا در وسط جزیره قرار گرفته و دسترسی خوبی به دیگر نقاط جزیره دارد.

سفر به کیش با قطار و اتوبوس: اگر بخواهید با قطار و اتوبوس سفر کنید، باید راه بندر عباس را در پیش بگیرید. بعد از رسیدن به بندرعباس می‌توانید از بنادر و اسکله‌هایی که به سمت کیش می‌روند، به سمت جزیره راهی شوید.

سفر کیش با خودروی شخصی

سفر به کیش با خودروی شخصی: اگر اهل سفر جاده‌ای باشید می‌توانید مسافرت کیش با خودروی شخصی را امتحان کنید. از مزایای سفر با خودرو به کیش، به هزینه کمتر نسبت به سفر هوایی و مسافرتی منحصربه‌فرد می‌توان اشاره کرد.

رفت و آمد در جزیره کیش

گزینه‌های متفاوتی برای رفت و آمد و حمل و نقل در کیش وجود دارد. تاکسی‌های کیش به صورت خطی (تاکسی‌های زرد) و تلفنی و دربست (تاکسی‌های سفید) برای مسافران قابل استفاده هستند. اگر هم دوست دارید در زمان سفر به جزیره کیش راحت‌تر باشید، می‌توانید خودرو اجاره کنید. مینی‌بوس هم برای تردد در جزیره، گزینه‌ی در دسترسی است و شما را به مقصد مورد نظرتان خواهد رساند.

جاذبه‌های کیش

اگر تصمیم دارید به کیش سفر کنید، بازدید از این جاذبه‌های دیدنی کیش را فراموش نکنید:

شهر تاریخی حریره

شهر تاریخی حریره در کیش

این شهر باستانی در آثار ملی هم ثبت شده و گفته می‌شود در حدود قرن ۵ تا ۱۰ قمری ساخته شده. در شهر باستانی حریره قسمت‌هایی مانند حمام، قنات‌های قدیمی و خانه اعیانی را می‌توانید ببینید. خانه اعیانی کیش دو بخش شمالی و جنوبی دارد. اما علت اینکه این خانه را اعیانی می‌دانند این است که در اینجا کاشی‌های ستاره‌ای پیدا شده و خرابه‌های تالار شاه‌نشین هم به‌جا مانده. علاوه بر این‌ها، در نزدیک شهر حریره به دیدن درخت سبز یا درخت انجیر معابد کیش هم می‌توانید بروید. این درخت عمری بیش از ۵۰۰ سال دارد و برخی اعتقاد دارند که با گره زدن پارچه‌ای به درخت، آرزویتان برآورده می‌شود.

شهر زیرزمینی کاریز

شهر زیرزمینی کاریز در کیش

در عمق ۱۶ متری زمین و با عمر بین ۲۷۰ تا ۵۷۰ میلیون ساله‌ی سنگواره‌های شهر زیرزمینی کاریز، این مکان در لیست آثار جهانی یونسکو ثبت شده. اینجا تنها بنایی با سقفی از مرجان‌ها و صدف‌های طبیعی است. و وجودش به‌خاطر قناتی ۲۵۰۰ ساله برای تامین آب شیرین جزیره بوده.

کشتی یونانی

کشتی یونانی در کیش

از نمادهای معروف جزیره کیش کشتی یونانی است. کشتی‌ای که در سال ۱۳۴۵ به گل نشست و تلاش‌ها برای نجاتش بی‌نتیجه ماند. اما این روزها یکی از بهترین مکان‌ها برای تماشای غروب آفتاب به‌شمار می‌رود.

خانه مردم‌شناسی بومیان کیش

خانه مردم‌شناسی بومیان کیش

این خانه که در محله سفین قرار گرفته، یکی از جاذبه‌های تاریخی کیش با قدمتی ۲۰۰ ساله است. در اینجا می‌توانید اتاق‌های زمستانه و تابستانه، حیاط خانوادگی، مطبخ، انبار و حیاط مجلسی که مخصوص مهمانان بوده را ببینید.

غروب در کدام نقطه کیش دیدنی‌تر است؟

تفریحات کیش

لیست تفریحات کیش که در زمان سفرتان به جزیره شما را سرگرم می‌کند، زیاد و متنوع است. برای همین برایتان فهرستی از مهیج‌ترین و بهترین تفریحات کیش را برایتان تهیه کرده‌ایم:

باغ پرندگان و پارک دلفین‌ها

پارک دلفین‌ها کیش

اگر در سفر کیش، کودکی همراهتان است، رفتن به باغ پرندگان و تماشای دلفین‌ها برایشان دلچسب خواهد بود. در باغ پرندگان گونه‌های مختلفی از پرنده را می‌توانید ببینید. در محوطه‌ی آن هم به دلفیناریوم و بازدید از دلفین‌ها، شیردریایی و پنگوئن هم بروید.

آکواریوم کیش

آکواریوم کیش

در آکواریوم کیش ماهی‌های تزئینی و زیبا، خزندگان، و ماهی‌های آب‌های شور و شیرین را می‌توانید ببینید که هم بچه‌ها و هم بزرگسالان را سرگرم می‌کند.

کشتی و قایق‌های تفریحی

کشتی‌های تفریحی کیش

اگر می‌خواهید شب را روی آب‌های خلیج فارس باشید، می‌توانید به یکی از کشتی‌های تفریحی رفته و با برنامه‌های سرگرم‌کننده‌شان، چند ساعتی را خوش بگذرانید. قایق‌های آکواریومی هم شما را به قسمتی از خلیج فارس می‌برند تا از ماهی‌ها و آبزیان جزیره دیدن کنید و لذت ببرید.

پلاژهای کیش

پلاژ بانوان در کیش

اگر می‌خواهید در سفر کیش آفتاب بگیرید و از سکوت و زیبایی ساحل استفاده کنید، پلاژهای کیش را در لیستتان قرار دهید. دو پلاژ در کیش وجود دارد که یکی برای بانوان و یکی برای آقایان است. پلاژ بانوان کیش در شمال شرقی جزیره واقع شده و امکاناتی مانند خدمات ماساژ، بوفه و حمام اختصاصی هم دارد.

کارتینگ

کارتینگ کیش

در بلوار خلیج فارس مجموعه کارتینگ کیش قرار دارد و برای افرادی که عاشق سرعت و هیجانند، انتخاب درستی است. در کارتینگ کیش دو مسیر بلند ۷۸۰ متری و یک مسیر ۶۸۰ متری قابل استفاده هستند.

دوچرخه‌سواری

دوچرخه‌سواری در کیش

پیست دوچرخه‌سواری کیش معروف است. می‌توانید در نزدیک ساحل دوچرخه و یا موتور برقی اجاره کنید و در هوای مطبوع و خوب جزیره در پیست برانید.

از دیگر تفریحات کیش می‌توان به اتاق فرار کیش، رصدخانه تیتان، سافاری کیش، قلعه وحشت، بانجی جامپینگ و پینت بال اشاره کرد.

تفریحات آبی کیش

سفر جزیره کیش بدون امتحان کردن تفریحات آبی هیجان‌انگیز کیش ناتمام است.

غواصی

غواصی در کیش

دیدن زندگی پنهانی که در اعماق دریاها در جریان است، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برایتان خواهد ساخت. فرقی نمی‌کند در چه فصلی به کیش می‌روید، هر فصلی برای غواصی مناسب است. مراکز غواصی کیش را در کنار ساحل می‌توانید پیدا کنید. اگر هم مبتدی هستید نگران نباشید، از قبل غواصی همه‌ی نکات را برایتان خواهند گفت.

پاراسل

پاراسل در کیش

از اعماق دریا به پرواز بر روی آبی خلیج فارس می‌رسیم. تنها یا با یک نفر دیگر سوار پاراسل می‌شوید و قایقی تندرو، چتر را می‌کشد و شما بالا و بالاتر می‌روید. و جزیره و زیبایی‌هایش را از ارتفاع خواهید دید.

جت اسکی

جت اسکی در کیش

جت اسکی یکی از تفریحات آبی پرطرفدار کیش است و تقریبا در بسیاری از ساحل‌هایش می‌توانید جت اسکی کرایه کنید و به دل دریا بزنید.

در سفر به کیش از تفریحات ساحلی غافل نشوید! اسکوتر زیر دریایی، شاتل سواری، فلای برد، بنانا سواری، پارک آبی اوشن، کیبل اسکی و بیگ بال هم از دیگر تفریحات کیش هستند که اینجا درباره‌شان می‌توانید بخوانید و لذت سفر به جزیره برایتان دوچندان شود.

سواحل و پارک‌های ساحلی کیش

ساحل درختان نارگیل

ساحل درختان نارگیل کیش

در شرق جزیره کیش و در خیابان فردوسی، یکی از دنج‌ترین سواحل کیش قرار گرفته. در این ساحل زیبا که به درختانش معروف است، می‌توانید قدم بزنید و از منظره‌ی خلیج فارس لذت ببرید.

ساحل اسکله تفریحی

اسکله تفریحی کیش

در نزدیک ساحل درختان نارگیل، اسکله تفریحی کیش واقع شده که چشم‌انداز دیدنی دریا و آسمان و جزیره را در برابر چشمانتان قرار می‌دهد.

ساحل سیمرغ

ساحل سیمرغ کیش

در قسمت جنوب شرقی کیش ساحل سیمرغ قرار دارد. نماد ساحل سیمرغ مجسمه‌ی سفید یک مرد است. از امکاناتی مانند کافه، آلاچیق، زمین بازی و مسیر پیاده‌روی می‌توانید استفاده کنید.

ساحل مرد ماهی‌گیر

ساحل مرد ماهی‌گیر کیش

مجسمه‌ی مرد ماهی‌گیر در این پارک ساحلی کیش، از بزرگ‌ترین مجسمه‌های فیگوراتیو در ایران است. اگر به‌دنبال مکانی برای ساخت مجسمه و قلعه‌های شنی هستید، ساحل مرد ماهیگیر بهترین مکان در کیش است که بچه‌ها را هم سر ذوق می‌آورد.

ساحل مرجان

پارک ساحلی و ساحل مرجان کیش

پارک ساحلی و ساحل مرجان کیش از مکان‌هایی است که می‌توانید تفریحات آبی کیش را در آن انجام دهید. البته که تماشای سواحل مرجانی و عروس‌های دریایی اینجا، خود دلیلی برای رفتن به ساحل مرجان است.

ساحل میرمهنا

پارک ساحلی و ساحل میرمهنا

پارک ساحلی و ساحل میرمهنا بزرگ‌ترین پارک تفریحی کیش محسوب می‌شود که نزدیک محله‌ی بومیان قرار دارد. اسکله‌ی ماهی‌گیری میرمهنا هم مشهور است و اگر شانس با شما یار باشد، می‌توانید لاک‌پشت‌ها را در ساحل ببینید.

۴ ساحل تفریحی کیش که نباید از دست بدهید

سوغات کیش

کیش سوغات متنوعی دارد که هم می‌توانید در زمان سفر استفاده کنید و یا برای خانواده و دوستانتان بیاورید. ماهی و میگو، خرما، قهوه، شکلات و پوشاک به‌عنوان معروف‌ترین سوغات کیش شناخته می‌شوند. صنایع دستی کیش را که با صدف، مرجان و پولک تزئین می‌شوند و گلیم سوزنی، حصیر و پارچه‌های گلابتون‌دوزی هم از سوغات جزیره کیش هستند. مانند بسیاری از شهرهای جنوبی، در کیش هم می‌توانید نقش حنا را روی دستتان بکشید و یا حنا را به‌عنوان سوغات بخرید.

مراکز خرید کیش

مراکز خرید کیش

مراکز خرید و بازارهای کیش، این جزیره را برای بسیاری به قطب خرید تبدیل کرده. اما در زمان سفر به کیش باید بدانید هر چیزی را از کجا بخرید. برای مثال برای خریدهای مقرون به صرفه در کیش به مرکز تجاری کیش، پانیذ، مروارید و ونوس می‌توانید بروید. اگر هم قیمت برایتان اهمیتی ندارد، مرکز خرید پردیس ۱ و ۲ اجناس با کیفیت خوبی دارد. پاساژ پارس خلیج فارس، مرکز خرید دامون، بازار عرب‌ها و مرکز خرید زیتون هم از دیگر مراکز خرید خوب کیش هستند.

از هر کدام از مراکز خرید کیش چی بخریم؟

رستوران‌های کیش

بخش جدانشدنی هر سفر غذا خوردن است. برای همین هم برخی از بهترین رستوران‌های کیش را برایتان گلچین کرده‌ایم:

رستوران پدیده شاندیز کیش: اسم شاندیز ما به یاد مشهد می‌اندازد، اما یکی از رستوران‌های خوب کیش رستوران شاندیز است. رستورانی که در ابتدای جاده جهان قرار گرفته و غذاهای خوشمزه‌ای را در محیطی خانوادگی سرو می‌کند.

رستوران پدیده شاندیز کیش

فود کورت دامون: اگر می‌خواهید انتخاب بیشتری برای صرف غذا داشته باشید، فود کورت مرکز خرید دامون گزینه‌ی عالی برای شماست؛ چرا که غذاهای مختلفی از گیاهی و هندی تا چینی و مکزیکی را اینجا می‌توانید نوش‌جان کنید. اگر می‌خواهید بیشتر درباره رستوران‌های کیش بدانید، حتما بلاگ زیر را بخوانید.

بهترین رستوران‌های کیش که باید رفت

فودکورت دامون کیش

رستوران رویال استار: صرف غذا در فضایی متفاوت با حال و هوای انگلیسی در رستوران رویال استار شدنی است. نه تنها فضای جذاب، بلکه غذاهای دریایی، برگر، پاستا و استیک‌های رستوران هم تعریفی هستند.

کیش‌گردی با طعم غذاهای سنتی خوشمزه

رستوران رویال استار کیش

رستوران ساحلی توتی فروتی: اگر می‌خواهید غذایتان را در نزدیک ساحل میل کنید، حتما برای یک وعده‌ی غذایی به رستوران توتی فروتی سر بزنید. این رستوران نزدیک اسکله تفریحی قرار گرفته و از بهترین رستوران‌های کیش است.

رستوران توتی فروتی کیش

از دیگر رستوران‌های کیش می‌توان به رستوران نهنگ سفید، کوه نور، پایاب، خانه اسپاگتی، کلبه درویش، دارچین، کابان، ایوان مروارید، باباقدرت و سالود اشاره کرد.

بهترین رستوران‌های کیش که باید رفت

هتل‌های کیش

کیش گزینه‌های متنوعی را برای اقامت به مسافرانش ارائه می‌دهد؛ از هتل‌های ارزان و مقرون به صرفه تا هتل‌های لوکس و ساحلی که برای هر سلیقه و بودجه‌ای مناسبند.

هتل‌های ساحلی کیش

چه کسی دلش نمی‌خواهد صبح‌ها روزش را با آبی خلیج فارس شروع کند؟ با هتل‌های ساحلی کیش آشنا شوید:

هتل ترنج کیش: هتل ترنج که شبیه‌اش را تنها در جزایز مالدیو می‌توان دید، در بین هتل‌های کیش یکتاست. در سوئیت‌های هتل ترنج می‌توانید ماهی‌های زیر آب را ببینید و اقامت در یک هتل همه‌چیز تمام را تجربه کنید.

هتل میراژ کیش، اقامتگاهی به سبک مدرن!

هتل ترنج کیش

هتل مارینا پارک کیش: این هتل ۵ ستاره از زیباترین هتل‌های جزیره کیش است که علاوه بر محوطه بزرگ و دسترسی خوب به ساحل، اتاق‌های دلباز و باکیفیتی هم دارد. امکانات متنوع هتل مارینا پارک باعث شده تا کمتر مهمانی حوصله‌اش در اینجا سر برود.

هتل مارینا پارک کیش

هتل‌های ساحلی کیش و تماشای غروب دل انگیز

هتل‌های ۵ ستاره کیش

اقامت در یکی از هتل‌های لوکس کیش خاطره‌ای فراموش‌نشدنی برای برایتان رقم خواهد زد.

هتل داریوش کیش: از بهترین هتل‌های کیش که سابقه‌ی طولانی و خوبی دارد، هتل ۵ ستاره داریوش را می‌توان نام برد. معماری هتل که از تخت جمشید الهام گرفته، به شکوه آن افزوده. امکانات تفریحی و زمین ورزش، رستوران و کافه تنها بخش کوچکی از امکانات هتل داریوش هستند.

هتل داریوش کیش

هتل شایان کیش: هتل شایان از دیگر هتل‌های ۵ ستاره کیش است که به اسکله تفریحی و ساحل هم دسترسی فوق‌العاده‌ای دارد. این هتل محوطه‌ی دلبازی دارد و خدمات خوبی را برای مهمانانش فراهم می‌کند.

هتل شایان کیش

هتل‌های ۴ ستاره کیش

تفاوت زیادی در هتل‌های ۴ ستاره کیش با ۵ ستاره‌ها وجود ندارد و خدمات را با بالاترین امکانات دریافت خواهید کرد.

هتل فلامینگو کیش: از دلایلی که مسافران هتل فلامینگو را برای اقامتشان انتخاب و رزرو می‌کنند می‌توان به کیفیت خوب خدمات و امکانات، دسترسی عالی به ساحل و دریا و نزدیکی به مراکز خرید کیش اشاره کرد.

هتل فلامینگو کیش

هتل لیلیوم کیش: هتل لیلیوم در بلوار رودکی قرار گرفته و مسافران این هتل از تمیزی، امکانات و برخورد خوب پرسنل رضایت داشته‌اند.

هتل‌های ۳ ستاره کیش

نسبت به دیگر هتل‌ها، هتل‌های ۳ ستاره کیش هم قیمت بهتری دارند و همچنان خدماتشان قابل قبول است.

هتل گاردنیا کیش: در بلوار هرمز هتل گاردنیا واقع شده. علاوه بر فضای سبز بزرگ و محیط زیبا، دسترسی راحت به دیدنی‌های کیش و اتاق‌های مرتب از دیگر مزایای این هتل هستند.

هتل سیمرغ کیش: هتل سیمرغ نسبت به دیگر هتل‌های ساحلی کیش قیمت مناسب‌تری دارد و از اتاق‌های ۲ تا ۴ نفره را در اینجا می‌توان رزرو کرد.

جزیره کیش

هتل‌های ارزان کیش کدامند؟

تجربه شما از سفر به کیش چیست؟ با ما و خوانندگان اسنپ‌تریپ در میان بگذارید!

رزرو هتل‌های جزیره کیش از اسنپ‌تریپ با بهترین قیمت

رمانتیک‌ترین هتل‌های کیش برای ماه عسل

دسته:سفرنامه

مطالب مرتبط :

فاصله تهران تا کیش

فاصله تهران تا کیش چه مدت طول خواهد کشید؟

2 بهمن 1402
چرا تور کیش اسنپ تریپ را بخریم؟

چرا تور کیش اسنپ تریپ را بخریم؟

22 شهریور 1402

۱ نظر

  • پاسخ نفیسه ۹ دی ۱۴۰۰ از ۱۷:۰۲

    عالی و جامع، دمتون گرم 👌🏻👌🏻

  • ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد