زیباترین جزایر ترکیه برای یک اقامت به یاد ماندنی!

تاریخ انتشار : 10 آبان 1402 - تاریخ بروز رسانی : ۱۰ آبان ۱۴۰۲
زیباترین جزایر ترکیه برای یک اقامت به یاد ماندنی!

ترکیه با سواحل زیبا و جزایر بی‌نظیر خود، یکی از زیباترین کشورهای خاورمیانه به‌حساب آمده و با وجود موقعیت جغرافیایی آن که در مجاورت دریاهای مدیترانه، اژه و مرمره قرار گرفته به یکی از بهترین مناطق گردشگری در دنیا تبدیل شده است.

اگرچه در گوشه و کنار این کشور اماکن دیدنی زیادی وجود دارد، اما نباید از جزایری که در گوشه و کنار آن وجود دارد نیز بی‌بهره ماند. در این بلاگ می‌خواهیم به معرفی زیباترین جزایر ترکیه بپردازیم و با ویژگی‌های آن‌ها آشنا شویم. اگر می‌خواهید به این جزایر زیبا سفر کنید، خیالتان از بابت هتل و اقامتگاه راحت باشد. همچنین با رزرو بلیط هواپیما از اسنپ‌تریپ می‌توانید سفر خود را در هر یک از این جزایر زیبا آغاز کنید.

زیباترین جزایر ترکیه کدامند؟

در اینجا چند نمونه از اسامی جزایر زیبای ترکیه را به شما معرفی کرده و زیبایی‌های آن‌ها را به شما نشان خواهیم داد:

جزایر پرنس

جزایر پرنس، مجموعه‌ای از نه جزیره در دریای مرمره است. این جزایر به عنوان آدالار شناخته می‌شوند و در گذشته برای تبعید مردم از آن‌ها استفاده می‌شد و اکنون مقصدی برای گردشگران است. از میان این نه جزیره، رفت‌وآمد مسافران تنها به چهار جزیره امکان‌پذیر است و سرویس‌دهی منظمی برایشان وجود دارد.

توریست‌ها می‌توانند با کشتی به این جزایر بروند که حدوداً یک ساعت طول می‌کشد. پنج جزیره کوچک دیگر نیز از جمله قاشیق آدا، یاسی آدا، تاوشان آدا غیرقابل دسترسی هستند. جزایر قابل دسترسی در جزایر پرنس عبارتند از:

  • بویوک آدا: بزرگ‌ترین جزیره بوده و دارای اسکله تاریخی، خانه‌های معروف و کلیساهای دیدنی است.
  • هیبلی آدا: کوچک‌ترین جزیره بوده و دارای روهبانی به نام روهبان اکولو و کلیساهای زیبا است.
  • بورگاز آدا: سومین جزیره بوده و دارای قهوه‌خانه‌ها و رستوران‌های معروف، موزه و تپه باراک است.
  • کینالی آدا: نزدیک‌ترین جزیره به استانبول بوده و دارای سواحل زیبا و رستوران‌های محبوب است.

درباره جزایر پرنس می‌توانید در بلاگ زیر بیشتر بخوانید:

راهنمای کامل سفر به جزایر پرنس استانبول

گوکچه‌آدا

جزیره گوکچه آدا یکی از جزایر مجموعه جزایر پرنس در دریای اژه است. در گذشته، جمعیت اصلی این جزیره را یونانیان تشکیل می‌دادند؛ معماری و سنگ‌فرش آن نیز شباهت‌هایی به جزایر یونانی دارد. جزیره دارای مناظر طبیعی زیبا و منابع طبیعی حفاظت‌شده بوده و آب‌های تمیز و ساحل‌های بکر آن باعث جذب مسافران داخلی و خارجی شده است.

در فصل تابستان، ساحل‌های جنوبی جزیره برای موج‌سواری مناسب هستند. درحالی‌که در بهار می‌توان به تماشای فلامینگوهای صورتی دریاچه نمک این جزیره رفت. گوکچه‌آدا جزیره دارای خیابان‌های سنگ‌فرش شده، کلیساهای تاریخی و چشم‌اندازهای زیبا است. همچنین در این منطقه اقامتگاه‌های متنوعی برای اسکان گردشگران وجود دارد که برای اقامت چند روزه می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید. قایق‌ها یا کشتی‌های مسافربری در بندر کابا تپه شما را به این جزیره می‌رسانند.

سفری خاص و متفاوت به دنیزلی ترکیه

شبه‌جزیره بدروم

شبه‌جزیره بدروم

جزیره بدروم، شهری با تاریخ و فرهنگ غنی ذر ترکیه

بدروم یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری سواحل دریای اژه ترکیه است. این منطقه امکانات متنوع و آثار تاریخی روم باستان را در خود دارد و همین موضوع باعث شده تا در هر سال، توریست‌های زیادی را به خود جذب کند. تفریحات آبی، پوشش گیاهی و سواحل زیبای جزیره، با هر سلیقه‌ای سازگار است.

راهنمای کامل سفر به بدروم ترکیه

جزیره اولودنیز

اولودنیز یکی از زیباترین جزایر ترکیه بوده و طبیعت آن شبیه به یک کارت پستال است. تالاب‌های سرسبز و ساحل دریایی در این منطقه ترکیبی بی‌نظیر را ایجاد کرده‌اند. همچنین امکانات شنا و ورزش‌های آبی مانند کایاک‌سواری و قایق‌رانی نیز در این جزیره وجود دارد. با سفر به اولودنیز، می‌توانید در آب‌های شفاف تالاب شنا کنید و از طبیعت بکر و دره باترفلای لذت ببرید.

جزیره آکدامار

جزیره آکدامار

جزیره آکدامار، از مهمترین جاهای گردشگری وان در ترکیه

 

جزیره آکدامار، یکی از زیباترین جزایر ترکیه بوده و محل اصلی آن در دریاچه وان است. این جزیره مقصد محبوبی در شرق ترکیه بوده و با مساحت ۷۰ هزار متر مربعی خود به‌عنوان یک منطقه با معماری ارمنی به‌حساب می‌آید. کلیسای صلیب مقدس، معروف‌ترین اثر تاریخی در این دریاچه است که در قرن دهم ساخته شده است.

در فصل بهار، آکدامار با طبیعت زیبا و شکوفه درختان بادام و حضور پرندگان سفید زیبایی خاصی را به خود می‌گیرد. برای دسترسی به جزیره، می‌توانید از قایق‌های گردشگری استفاده کنید که بین استان وان و ساحل جنوبی دریاچه عبور و مرور می‌کنند.

همه‌چیز درباره فرودگاه اسپارتا ترکیه

جزیره تاوشان

جزیره تاوشان در نزدیکی استانبول بوده و مکانی زیبا برای دوستداران خرگوش‌ها و حیات وحش است. این جزیره وسعت کمی داشته و در آن می‌توانید کلیساهای باستانی قرن ۱۷ و تنوع گیاهی و جانوری را ببینید. مردم استانبول اغلب این جزیره را برای استراحت و انجام مراسم‌های معنوی انتخاب می‌کنند.

جزیره صدف

جزیره صدف

نمایی از جزیره صدف در ترکیه

جزیره صدف، خصوصی بوده و در منطقه آدالار ترکیه واقع شده است. با ورود به این منطقه، ساختمان‌های سفید با حداکثر دو طبقه را خواهید دید که در کنار درختان کاج با ارزش که توسط مالک جزیره کاشته شده‌اند، منظره طبیعی آن را تشکیل داده‌اند. اقامت و ساخت‌وساز در این جزیره نیازمند مجوز مالکان است.

جزیره خیوس

جزیره خیوس در شمال شرقی ترکیه و نزدیکی شهر چشمه در استان ازمیر واقع شده است. این جزیره به قدری نزدیک است که حتی شناگران نیز می‌توانند به‌راحتی به آن دسترسی داشته باشند. درختان منحصربه‌فردی در جزیره رشد می‌کنند که برای تولید دارو از آن‌ها استفاده می‌شود.

اگرچه جزیره خیوس در ترکیه قرار دارد، اما در صورت تمایل می‌توانید در طول سفرتان به ترکیه، از جزایر یونانی نیز دیدن کنید. برای رسیدن به جزیره خیوس، باید به شهر چشمه در استان ازمیر بروید و با اتوبوس پس از طی کردن حدود یک ساعت و ۴۵ دقیقه به این جزیره برسید.

سفر به ترابزون ترکیه، سفری متفاوت و شگفت‌انگیز به دل طبیعت!

جزیره پاتارا

جزیره پاتارا نیز یکی از محبوب‌ترین جزایر ترکیه بوده و دارای سواحل شنی سفید طولانی در جنوب غربی کشور است. ویرانه‌های بناهای رومی در کنار ساحل با ماسه‌های شاعرانه در این جزیره ترکیب شده‌ و حس‌وحال بسیار خوبی را به آن بخشیده‌اند. در پاتارا بخش‌های خصوصی هم وجود دارد که در آرامش و سکوت کامل هستند. همچنین کافه‌های ساحلی و هتل‌های اقتصادی نیز برای گردشگران در نظر گرفته شده است.

خدمات آنلاین برای سفر به ترکیه

زیباترین جزایر ترکیه

زیباترین جزایر ترکیه، بهترین مقصد برای یک اقامت به یاد ماندنی

ترکیه، کشوری زیبا و جذاب برای گردشگری در خاورمیانه است. در این کشور سواحل و جزایر زیبا و منحصربه‌فردی دیده می‌شود و توسط دریاهای اژه، مرمره و مدیترانه احاطه شده است. جزایر ترکیه، علاوه‌بر تفریحات متنوع، دارای معماری و بناهای تاریخی هم هستند که نمایانگر تاریخ و زندگی گذشتگان در این مناطق است. بازدید از این جزایر در زمان سفر به ترکیه، قطعاً برای هر فردی تجربه‌‌ای لذت‌بخش و خاطره‌انگیز است.

اگر شما هم قصد سفر به ترکیه و بازدید از جزایر آن را دارید، می‌توانید از خدمات سرویس آنلاین اسنپ تریپ استفاده کنید. کافی است تاریخ شروع و پایان سفر و همچنین مبدا و مقصد را وارد کرده و در نهایت بلیط خود را تهیه کنید؛ همچنین امکان رزرو آنلاین هتل و اقامتگاه در این سرویس نیز وجود خواهد داشت.

روش‌های ارزان تماس از ترکیه با ایران

دسته:جاذبهجهانگردی

مطالب مرتبط :

معرفی مدرسه دارلفنون تهران

معرفی مدرسه دارلفنون تهران

2 اردیبهشت 1403
شهربازی های مشهد

معرفی بهترین شهربازی های مشهد، همراه با امکانات و آدرس

16 بهمن 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد