۳ دلیل اصلی برای سفر به ترکیه در آذر ماه

تاریخ انتشار : 26 آبان 1400 - تاریخ بروز رسانی : ۲۶ آبان ۱۴۰۰
۳ دلیل اصلی برای سفر به ترکیه در آذر ماه

اگر در این ماه دنبال یک بهانه برای سفر هستید، و هنوز مقصد مشخصی را انتخاب نکرده‌اید؛ در این مطلب سه دلیل اصلی و قانع‌کننده برای سفر به ترکیه آورده‌ایم. رویدادها و مراسم‌های مختلفی که در آذر امسال در استانبول و دیگر شهرهای ترکیه برپا می‌شوند، شور و جنب و جوش را به این کشور توریستی و زیبا بر می‌گرداند. از تخفیف‌های باورنکردنی و شگفت‌انگیز برندهای مختلف در بلک فرایدی، تا نمایشگاه حلال و مراسم بزرگداشت مولوی. پس با هر ترجیح و سلیقه‌ای که بخواهید سفر کنید، ترکیه برنامه‌ای در آذر ماه برایتان تدارک دیده و ما در اسنپ‌تریپ آنها را برایتان گلچین و معرفی کرده‌ایم.

بلک فرایدی در استانبول

در آخرین جمعه‌ی ماه نوامبر که مصادف با ۵ آذر است، بسیاری از برندهای مختلف در جهان، تخفیف‌های شگفت‌انگیز و ویژه دارند. از طرفی هم به خاطر به پایان رسیدن سال میلادی، استقبال از این تخفیف‌ها در بلک فرایدی یا همان جمعه‌ی سیاه، و خرید در بسیاری از نقاط جهان زیاد است. ترکیه و به خصوص استانبول، یکی از بهترین شهرهایی‌ست که می‌توانید در آذر ماه برای خرید و تفریح به آن سفر کنید.

در اکثر مراکز خرید استانبول، تخفیف‌های ۵۰ تا ۷۰ درصدی را برای تعداد زیادی از برندها و مغازه‌ها می‌توانید ببینید. نه تنها استانبول، بلکه ازمیر و دیگر شهرهای ترکیه، پذیرای عاشقان خرید و تخفیف هستند.

نمایشگاه حلال ترکیه در استانبول

این نمایشگاه در استانبول و از ۴ تا ۷ آذرماه ۱۴۰۰ برپاست. برگزاری نمایشگاه حلال ترکیه با همکاری مؤسسه استاندارد و اندازه‌شناسی کشورهای اسلامی (SMIIC) و مرکز اسلامی توسعه تجارت (ICDT) صورت گرفته. و قرار است حدود ۲۵ کشور از سراسر جهان میزبان شما و دیگر بازدیدکنندگان از سراسر جهان باشند. این رویداد که هرساله انجام می‌شود، تلاش می‌کند تا در زمینه‌های مختلف از جمله پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، گردشگری، و غذا و نوشیدنی حلال، زمینه‌ای برای افراد فعال در این حوزه فراهم کند. اگر در ۲۵ تا ۲۸ نوامبر ۲۰۲۱ در استانبول بودید، می‌توانید به این نمایشگاه جذاب هم سر بزنید.

بیشتر بخوانید: بهترین رستوران‌های استانبول

بزرگداشت مولانا در قونیه

اگر دوست داشتید در زمان سفر به ترکیه در آذر ماه امسال، به یکی دیگر از شهرهای این کشور بروید، پیشنهاد می‌کنیم دیدن قونیه را از دست ندهید. نه فقط برای گشت و گذار در یکی از بهترین مقاصد سفر پاییزی در ترکیه، بلکه برای تماشای مراسم رقص سماع درویشان و شرکت در بزرگداشت مولوی.

هر سال و در بین ۱۶ تا ۲۶ آذر یا ۷ تا ۱۷ دسامبر، به مدت چند شب، مراسم رقص سماع درویشان در قونیه برگزار می‌شود. این رقص روحانی و عرفانی، مراسمی مذهبی است و باید نکاتی را در طول مراسم به یاد داشته باشید:

– زودتر مراسم را ترک نکنید؛ نشانه‌ی بی‌احترامی است.

– در طول رقص درویشان، صحبت نکنید.

– و حواستان باشد تا با دوربین فلش‌دار عکس نگیرید.

اگر هم نخواستید تا قونیه بروید، می‌توانید در برخی از مکان‌های استانبول مانند موزه گالاتا مولوی این مراسم را تماشا کنید. فقط اینکه از یک روز قبل بلیط را تهیه کرده و از ساعت شروع برنامه مطلع باشید.

اگر می‌خواهید سفر استانبول را در آذر ماه در برنامه‌تان قرار دهید و چمدانتان را ببندید، برای خرید بلیط هواپیما استانبول، می‌توانید روی اسنپ‌تریپ و تخفیف‌هایش حساب باز کنید.

دسته:جاذبهجهانگردی

مطالب مرتبط :

شهربازی های مشهد

معرفی بهترین شهربازی های مشهد، همراه با امکانات و آدرس

16 بهمن 1402
همه چیز درباره جاهای دیدنی سمنان

همه چیز درباره جاهای دیدنی سمنان

1 آذر 1402

۳ نظر

  • پاسخ بهزاد ۱ آذر ۱۴۰۰ از ۱۳:۴۰

    چقدر جالب. اتفاقا میخواستم برم ترکیه، مونده بودم به چه بهونه ای برم. دمتون گرم، چه محتوایی!

    • پاسخ اسنپ تریپ ۱ آذر ۱۴۰۰ از ۱۳:۴۴

      ممنون از همراهی شما!

  • پاسخ خانم شیرزاد ۱ آذر ۱۴۰۰ از ۱۳:۴۹

    خیلی خوب و مفید بود ممنونم

  • ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد