راهنمای سفر به رم ایتالیا، پایتختِ پایتخت‌ها!

تاریخ انتشار : 14 فروردین 1402 - تاریخ بروز رسانی : ۱۴ فروردین ۱۴۰۲
راهنمای سفر به رم ایتالیا، پایتختِ پایتخت‌ها!

«بفرمایین! ایتالیا، ایتالیای ما!

سرافیم بتزاتو چشم‌هایش را باریک کرد و چشمک زد اما شهری که زیر پاهایش در دره‌ها و بین تپه‌ها گسترده بود ناپدید نشد. ساختمان‌های سنگی سفید به اندازه شادمانی سرافیم و چهل و پنج همسفر مولداویایی‌اش خیره کننده بودند. آنها در بیشه کوچکی روی تپه‌ای در جوار پایتختِ پایتخت‌ها، یعنی رم ایستاده بودند و هیچ کدامشان نمیتوانستند باور کنند چه اتفاقی دارد می‌افتد. بالاخره به ایتالیا رسیده بودند. بالاخره زندگی آرام و ساده شده بود، درست همان طور که در دوران کودکی‌اشان بود.»

پاراگراف بالا چند سطر از کتاب «رویای ایتالیایی» نوشته ولادیمیر لورچنکوف بود. رم ایتالیا لوکیشن بسیاری از قصه‌های اروپایی بوده و نویسندگان و جهانگردان زیادی در باره این شهر رویایی گفته‌اند.

رم مانند منشوری است که از هر جهت به آن نگاه کنیم، با چیزهای جدیدی مواجه می‌شویم! یکی از مناطق پنهان در رم، رم باستانی است که یادآور شکوه و تمدن امپراتوری بزرگ رم است. منطقه‌ای که زمانی محل برگزاری جنگ‌های گلادیاتوری بود. رم باروک، دیگر جاذبه‌ه­ای است که در رم قرار دارد و دارای میدان‌ها، فواره‌ها و کلیساهای مجلل و نقاشی‌های اعجاب‌آوری است. رم مدرن نیز در کنار این دو منطقه نفس می‌کشد و پر از بوتیک‌ و بارهای شبانه‌ است. در بلاگ سفر به رم ایتالیا با ما همراه شوید و خود را به آغوش گرم شهر رم بسپارید!

آب‌وهوای شهر رم خنک و معتدل است

رم ایتالیا

آب‌وهوای این شهر معتدل مدیترانه‌ای است. این بدین معنا است که در هیچ یک از فصول سال گرما یا سرمای زیادی را تجربه نخواهید کرد. در فصل بهار، آب ‌و هوای این شهر بسیار عالی و مناسب گشت ‌و گذار است. در ماه اردیبهشت، درختان و گل‌ها در این شهر شکوفا می‌شوند.

در گرم‌ترین روزهای فصل تابستان، دمای رم حداکثر به ۳۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد که قابل ‌تحمل است. خزان رم خنک و معتدل بوده و در زمستان نیز این شهر زیاد سرد نمی‌شود. سال‌هاست که در رم برف نباریده است. هنگام سفر به رم ایتالیا در این فصل، به‌ راحتی می‌توانید در شهر به گردش بپردازید.

هزینه اقامت در رم

رم یکی از شهرهای گران ایتالیا محسوب می‌شود که هزینه زندگی در آن نسبتا بالا است. برای اجاره آپارتمان در این شهر باید بین ۸۰۰ تا ۱۴۰۰ یورو در ماه هزینه کنید. البته هر چه از مرکز این شهر دور شوید و در حومه اقامت داشته باشید، این هزینه اجاره پایین‌تر می‌آید. جدای از این‌ها می‌توانید با یک یا چند نفر از دوستان خود آپارتمان برای اجاره پیدا کنید و اینگونه هزینه اجاره شما در سفر به رم ایتالیا بسیار کاهش پیدا می‌کند.

هتل‌های پیشنهادی در رم

در رم هتل‌های زیادی وجود دارند؛ ما در این بخش، دو مورد از هتل‌های زیبای این شهر را به شما معرفی می‌کنیم.

هتل هاسلر پلکانی به سوی بهشت دارد!

این هتل پنج ستاره بر بالای پله‌های اسپانیایی (یکی از جاذبه‌های گردشگری رم) قرار دارد. از تام کروز گرفته تا پرنسس دیانا در این هتل زیبا اقامت داشته‌اند. در طبقه هفتم هتل، بالکنی واقع شده است که می­توانید از آن دید ۲۷۰ درجه‌ای به شهر داشته و منظره‌هایی زیبایی از معماری‌های باشکوه رم را مشاهده کنید. شعار این هتل “پلکانی به‌ سوی بهشت” است. در سفر به رم ایتالیا می‌توانید این هتل را انتخاب کنید تا اقامتی به یاد ماندنی را تجربه کنید.

هتل ویلا اسپالتی، اقامت در خانه اشراف رومیان

هتل ویلا اسپالتی ایتالیا

در این هتل احساس می‌کنید که در خانه اشراف رومیان زندگی می‌کنید. زیرا این هتل خانه خاندان اسپلتی بوده که در سال ۲۰۰۴ تغییر کاربری داده و به هتل تبدیل شده است. اتاق‌های هتل بسیار راحت و دارای فضایی سنتی هستند. ضمن آنکه باغی بسیار زیبا در محوطه هتل قرار دارد.

دیگر هتل‌های رم

در ادامه، دیگر هتل‌های معروف این شهر را معرفی می‌کنیم.

  • هتل پالازو داما
  • هتل بسلو آلف لاکساری
  • هتل سیسرون رم
  • هتل لونتا
  • هتل ترایانو رم
  • هتل نازیوناله رم

هزینه خورد و خوراک در رم

هزینه خورد و خوراک در این شهر بستگی به خود شما دارد. می‌توانید با صرف هزینه‌های گزاف در رستوران‌های معروف غذا بخورید که البته هزینه‌هایتان بالا می‌روند. اگر در سفر به رم ایتالیا قصد دارید به مدت طولانی اقامت کنید، پیشنهاد ما این است که مواد اولیه را بخرید و خودتان غذا طبخ کنید. به ‌این ‌ترتیب، هزینه‌های خورد و خوراکتان کاهش می­یابد. به‌ عنوان ‌مثال، یک نان در حدود یک یورو قیمت دارد و با ۲٫۵ یورو می‌توانید ۱۲ عدد تخم‌ مرغ بخرید.

رستوران‌های پیشنهادی در سفر به رم

در شهر رم رستوران زیادی وجود دارد که انواع غذاها را به مهمانان عرضه می‌کنند. در ادامه تعدادی از این رستوران‌ها را معرفی می‌کنیم تا در سفر به رم ایتالیا سری به آن‌ها بزنید.

  • رستوران سانتو پالاتو
  • رستوران پر می
  • رستوران پیپر نو
  • رستوران آروما
  • رستوران گلاس هاستاریا
  • رستوران پیپرو
  • رستوران ایماجو

جاذبه‌های گردشگری شهر رم

شهر رم در هر دوره تاریخی و شهرنشینی اروپایی نقش مهمی داشته و پر است از مکان‌های دیدنی که در ادامه، آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

جاهای دیدنی رم، شهری با میراث ابدی

سردابه‌های پریسیلا، محل دفن همسر امپراتور روم

سردابه‌های قدیمی پریسیلا

این سردابه در مسیر جاده آپیا قرار دارد و محل دفن همسر امپراتور روم که یک برده آزاد شده بود، است. این سردابه همه ‌روزه به ‌غیر از روز دوشنبه از ساعت ۹ صبح تا پنج عصر به روی علاقه‌مندان باز است. پیشنهاد می‌کنیم در سفر به رم ایتالیا از این مکان بازدید کنید.

ساعت پینسیان (Pincian Hill)

ساعت پینسیان رم

این ساعت که در پارک پینسیان قرار دارد، در سال ۱۸۶۷ ساخته شده است. ساعت پینسیان با آب کار می‌کند و عقربه‌های آن به ‌مانند شاخه‌های درختان هستند.

گالری بورگز (Borghese Gallery)

گالری بورگز رم در ایتالیا

“بورگز” با یکی از دوستان معمار خود توافق کردد بنایی بسازند تا آثار هنری خود را در آن به نمایش بگذرانند. در این گالری، از آثار دیگر نقاشان نیز می‌توانید بازدید کنید.

بهترین مراکز خرید رم، گنجینه مد جهان!

کوارتیر کوپد (Quartiere Coppedè)، محله‌ای اسرارآمیز!

ایتالیا؛ کوارتیر کوپد

کوارتیر کوپد محله‌ای پر از رمز و راز بوده و با معماری‌های باشکوه و عجیب و غریب همراه است که در اوایل قرن بیستم ساخته شده است. در سفر به رم ایتالیا به این محله سر بزنید و از آن دیدن کنید.

سردابه راهبان کاپوچین (Capuchin Crypt)

تصویری از سردابه راهبان کاپوچین در رم

در این سردابه، حدود ۴۰۰۰ جسد مومیایی راهبان وجود دارد که برای عموم به نمایش گذاشته شده‌اند. این مکان، ارزش تاریخی دارد.

کلیسای باسیلیکای سنت استفان (basilica Santo Stefano)

نمایی از لیسای باسیلیکای سنت استفان در رم

این کلیسا در قرن پنجم میلادی ساخته شد و روی دیوارهای آن نقاشی‌های زیبایی وجود دارند که تماشای آنها خالی ‌از لطف نیست.

همه راه‌ها به رم ختم می‌شود!

هر جای اروپا را بگردید، به هر شهری سفر کنید، رم ایتالیا حال و هوای دیگری دارد. سفر به رم ایتالیا باید با آگاهی قبلی نسبت به مکان‌های دیدنی این شهر انجام شود. رم پر از مکان‌های تاریخی و گردشگری است و باید نسبت به مدت اقامت خود در این شهر، مکان‌های دیدنی این شهر را برای بازدید اولویت‌بندی کنید. در هنگام سفر به رم ایتالیا می‌توانید بلیط هواپیما و هتل خود را با بهترین قیمت از سایت اسنپ‌تریپ رزرو کنید.

زیباترین مکان‌های اروپا، از مزارع زیتون تا کوه‌های آلپ

سفر به رم ایتالیا در فصل بهار  بسیار رویایی و هیجان‌انگیز است؛ زیرا آب‌وهوای این شهر در ماه اردیبهشت بسیار دلپذیر می‌شود.

اجاره‌خانه در این شهر در حدود ۸۰۰ تا ۱۴۰۰ یورو است؛ البته هر چه از مرکز شهر دورتر شوید، می‌توانید آپارتمان ارزان‌تری را اجاره کنید.

 این کلیسا در قرن پنجم میلادی ساخته شد و بر دیوارهای آن نقاشی‌های زیبایی موجود است.

دسته:جاذبهجهانگردی

مطالب مرتبط :

شهربازی های مشهد

معرفی بهترین شهربازی های مشهد، همراه با امکانات و آدرس

16 بهمن 1402
همه چیز درباره جاهای دیدنی سمنان

همه چیز درباره جاهای دیدنی سمنان

1 آذر 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد