سواحل استانبول

تاریخ انتشار : 30 خرداد 1400 - تاریخ بروز رسانی : ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
سواحل استانبول

بیشترمان استانبول را به پایتخت تاریخی و فرهنگی ترکیه می‌شناسیم و کم نیستند افرادی که برای تماشای دیدنی‌ها و آشنایی با فرهنگ و تمدن و معماری به این شهر سفر می‌کنند. اما کم لطفی‌ست اگر سواحل استانبول را به لیست دلایل مسافرت به این شهر اضافه نکنیم. بخاطر شبه جزیره‌‌ای بودن استانبول و محاصره آن توسط دریای سیاه، دریای مرمره، و تنگه بوسفر، این شهر سواحل زیادی دارد. در اینجا برایتان از بهترین سواحل نزدیک به استانبول گفته‌ایم تا راحت‌تر برای رفتن به هرکدام تصمیم بگیرید.

ساحل بابیلیون ساند گاردن – Babylon Beach Sound Garden

یکی از صمیمی‌ترین ساحل‌هایی که در استانبول می‌توانید پیدا کنید، ساحل بابیلیون است. اینجا بهترین مکان برای خانواده و افراد جوان برای گذراندن اوقاتی خوش در هوای آفتابی، به همراه لذت بردن از رنگ سبز-آبی دریای سیاه و منظره کوه‌هاست. فعالیت‌های ورزشی و تفریحی ساحل هم تنوع زیادی دارند و می‌توانید والیبال یا بدمینتون را با دیگر افراد ساحل بازی کنید. برای صرف غذا هم به یکی از ون‌های نزدیک ساحل، همبرگر، ماهی گریل شده، یا دیگر ساندویچ‌ها را سفارش دهید. گاهی اوقات هم موسیقی زنده در عصر و غروب پابرجاست. برای رفتن به ساحل بابیلیون، حدود ۵۰ دقیقه از مرکز استانبول برانید یا سوار اتوبوسی به مقصد Kilyos شوید.

ساحل ترو بلو – True Blue Beach

این ساحل شنی، در یکی از قدیمی‌ترین مناطق استانبول و در حاشیه دریای مرمره قرار گرفته. تماشای غروب آفتاب و قایق‌ها در این ساحل می‌تواند تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از سفر را برایتان رقم بزند. در کلاب ساحلی، استخر و یک رستوران مدیترانه‌ای قرار دارد و برای یک نوشیدنی خنک در دسترس و مناسب است. حال و هوای شاد و سرزنده ساحل ترو بلو تا مدت‌ها و ساعت‌ها جریان دارد و می‌توان آن را یکی از بهترین سواحل ترکیه نامید. از مرکز استانبول تا ساحل تقریبا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد و از اتوبوس به مقصد Fenerbahçe می‌توانید استفاده کنید.

ساحل نکیبی – Nakibey Beach

این ساحل که در جزیره نزدیک استانبول در دریای مرمره، Adalar قرار دارد، یکی از امن‌ترین سواحل استانبول شناخته می‌شود. آب در اکثر مواقع کم عمق و مناسب برای شناست و فضایی آرام را برای خانواده‌ها و گذراندن ساعت‌هایی شاد در کنار هم ایجاد کرده. ون‌های غذای در ساحل هم به سیب‌زمینی و برگرهایی که دارند معروف و در چند قدمی شما هستند. برای رفتن به ساحل نکیبی می‌توانید از میدان تقسیم با اتوبوس به Kabatas و با کشتی به Buyukada و با قایق دوم به Nakibey بروید.

بیشتر بخوانید: در سفر به استانبول کجا را ببینم؟

ساحل بورک – BURC Beach

در بین ساحل‌های نزدیک به استابول، ساحل بورک یا بورج یکی از معروف‌ترین‌هاست. ماسه‌های داغ و موج‌های بلند دریای سیاه، بسیاری را در تعطیلات به اینجا می‌کشاند. از کایت‌بوردینگ، والیبال ساحلی، فوتبال، موج‌سواری، تا ورزش‌های آبی بسیاری را می‌توانید امتحان کنید. از مرکز استانبول تا یکی از بهترین سواحل برای تابستان کمتر از ۱ ساعت فاصله است.

ساحل طلایی – Golden Beach

ساحل طلایی، یکی از سواحل استانبول است که تقریبا همه‌چیز در نزدیک و کنارش قرار دارد؛ از ورزش‌های آبی تا بوتیک هتل‌ها، لحظات آرام و راحتی را برایتان رقم می‌زنند. غواصی، موج‌سواری، یا اسنورکلینگ (غواصی سطحی) در اینجا طرفداران زیادی دارد و در کلاب رستوران هم غذاهای ترکی را می‌توانید سفارش دهید. برای رفتن به ساحل طلایی با اتوبوس و مترو به نزدیک‌ترین ایستگاه به نام Rumelifeneri باید بروید.

ساحل اوزونای – Uzunya Beach

یکی دیگر از سواحل خوب استانبول در تابستان و فصل گرما، ساحل اوزون‌آی در کنار دریای سیاه است. منظره‌ خیره‌کننده و بی‌نظیری که این ساحل دارد، آن را از دیگر سواحل متمایز می‌کند. بر روی شن‌های آن می‌توانید موتورسواری کنید یا زیر آفتاب استراحت کنید. از غذاهای تازه دریایی در رستوران نزدیک ساحل هم تعریف زیادی می‌شود و از فضا و محیط آرام و ساکت ساحل اوزونای بیشترین استفاده را می‌توان کرد. این ساحل با اتوبوس قابل دسترسی است و باید راهی منطقه Kilyos شوید.

در این لیست سعی کردیم بهترین سواحل استانبول را به شما معرفی کنیم. اگر تجربه رفتن به ساحلی در استانبول را دارید، از آن برای ما و دیگر خوانندگان اسنپ‌تریپ بگویید.

دسته:جهانگردی

مطالب مرتبط :

زیباترین جزایر ترکیه برای یک اقامت به یاد ماندنی!

زیباترین جزایر ترکیه برای یک اقامت به یاد ماندنی!

10 آبان 1402
سفر به عجایب هفتگانه جهان و شگفتی‌های آن!

سفر به عجایب هفتگانه جهان و شگفتی‌های آن!

16 مهر 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد