همه‌چیز درباره سوغات ارمنستان

تاریخ انتشار : 11 شهریور 1402 - تاریخ بروز رسانی : ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
همه‌چیز درباره سوغات ارمنستان

تنوع سوغات ارمنستان از صنایع دستی گرفته تا مواد خوراکی می‌تواند به اندازه دیدن اماکن تاریخی و تفریحی مختلفی که این کشور وجود دارد، برای مسافران جالب توجه خواهد بود.

درواقع خریدکردن در سفر را می‌توان یکی از لذت‌های شیرین برای بسیاری از افراد در نظر گرفت و ازآنجایی‌که ارمنستان مدت‌های زیادی است به‌عنوان یکی از مقصدهای گردشگری مورد علاقه ایرانیان شناخته می‌شود، در ادامه مقاله همراه ما باشید تا سوغات‌های مختلف این کشور را به شما معرفی کنیم.

آنچه در این مطلب خواهید خواند:

سوغات ارمنستان چیست؟

ارمنستان به ­عنوان یکی از مقصدهای گردشگری خارجی محبوب در بین ایرانیان محسوب می­شود که هر سال پذیرای مهمانان زیادی از سمت کشور ما خواهد بود. منطقه­ای کوهستانی و زیبا که تماشای جاذبه­‌های طبیعی همچون قله‌­ها و رودخانه­‌های متعدد می‌­تواند مورد توجه بسیاری از مسافران قرار بگیرد.

از طرفی هر مسافری در کنار لذت ­بردن از تماشای دیدنی­های تاریخی و طبیعی، علاقه دارد تا برای دوستان و آشنایان خود سوغاتی­‌هایی را به­ عنوان یادگاری بیاورند. از همین رو آشنایی با سوغاتی‌­های هر منطقه برای آنها اهمیت زیادی خواهد داشت.

بازارهای محلی و فروشگاه­‌های سنتی در کشور ارمنستان پر از صنایع دستی و خوراکی­هایی است که هنگام بازدید شما را ترغیب به خرید می­ کند. تعدادی از این سوغاتی­های پرطرفدار به شرح زیر است.

انار نمادین

میوه انار مدت زیادی است که به­‌عنوان یکی از نمادهای کشور ارمنستان شناخته می­‌شود و همین امر موجب شده تا در بسیاری از وسایل و صنایع دستی این کشور، اشکال انار به­ صورت نقاشی و حکاکی دیده شود.

در سفر به ارمنستان اگر با سفال­ ها، زیورآلات، وسایل تزئینی و زینتی مختلفی مواجه شدید که طرحی از انار بر روی آنها دیده می‌­شود باید این را بدانید که چنین میوه‌­ای در فرهنگ و هنر مردم این دیار جایگاه خاصی دارد.

جواهرات نقره

اگر تا کنون تصاویری از زنان ارمنستانی را دیده باشید امکان دارد انواع زیورآلات سنتی و جذابی که آنها استفاده می­‌کنند، نظر شما را به خود جلب کند. جواهراتی از فلزات با ارزش همیشه از سری سوغات­‌های موردپسند افراد خواهد بود.

از همین رو باید این را در نظر داشته باشید که جواهرات سنتی در کشور ارمنستان که با استفاده از نقره ساخته می­‌شوند یکی دیگر از سوغاتی‌­های زیبا و پرطرفدار این منطقه به ­شمار می‌­رود.

طراحی­های زیبا و هنرمندانه که با ظرافتی خاص انجام شده بر زیبایی این محصولات افزوده است و می­توانید در بازدید خود از بازارهای سنتی این کشور، جواهرات نقره را با قیمتی مناسب خریداری کنید.

جذاب‌ترین سوغاتی‌های هند را بشناسید

قالی ارمنی

یکی دیگر از سوغات­‌های ارمنستان که در بین مسافران شهرت و محبوبیت دارد قالی ارمنی است، به­ طور کلی فرش­بافی یکی از هنرهای سنتی و قدیمی این کشور محسوب می­شود، طراحی­های منحصر به ­فرد خود را دارد.

اگر به فرش‌­های هر شهر و دیاری که این هنر را به­ عنوان یکی از فعالیت­‌های تاریخی و فرهنگی خود در سالیان طولانی دنبال می­‌کنند، نگاه کنید نقش­های متفاوتی را مشاهده خواهید کرد.

از همین رو در کشور ارمنستان نیز طرح صلیب به نمادی قدیمی در بین بافندگان این کشور تبدیل شده که در کنار رنگ­‌ها و طرح­‌های مختلف، ظاهر زیبا و شکیلی را برای این سوغات ارمنستان به­ وجود می‌­آورد.

خاچکار

خاچکار که با نام چلیپاسنگ نیز معروف است به­ عنوان یکی دیگر از سوغات­های ارمنستان شناخته می­شود که درواقع سنگ­هایی با حکاکی طرح صلیب هستند که در اندازه­ های مختلف به فروش می­رسد و در سال ۲۰۱۰ نیز در یونسکو به ثبت جهانی رسید.

با توجه به اینکه در بسیاری از مناطق قدیمی و تاریخی این کشور، تعدادی خاچکار در ابعاد بزرگ قرار گرفته که قدمتی باستانی دارند، باعث می­شود تا این سنگ­ها در میان مردم ارمنی مقدس باشد.

عروسک‌های چوبی و پارچه‌ای

عروسک‌های چوبی و پارچه‌ای

عروسک‌های چوبی و پارچه‌ای، از بهترین سوغات ارمنستان

عروسک‌­های دست­ساز ارمنی نیز یکی از سوغات­های زیبای این منطقه است که سوغاتی مناسب به­عنوان یک وسیله تزئینی یا برای بازی کودکان به­ شمار می­رود. این عروسک­ها با استفاده از چوب و پارچه ساخته می­شوند و از لباس­های سنتی زنان و مردان ارمنی برای پوشش آنها استفاده می‌­کنند.

دودک

دودک نام ساز سنتی ارمنی بوده که شبیه به نی یا فلوت است و صدایی شبیه به آنها دارد. این ساز با استفاده از چوب درخت زردآلو ساخته می­شود و قدمت آن به چیزی حدود هزار سال پیش برمی‌­گردد.

اگر علاقه­مند به خرید محصولات سنتی باشید یا با نواختن فلوت و نی آشنایی دارید، دودک دیگر سوغات ارمنستان است که می­‌تواند نظر شما را به خود جلب کند.

درصورتی­که می­ خواهید در سفر بعدی خود کشور ارمنستان را انتخاب کنید و سوغاتی­‌های خاص آن را همراه بیاورید، می­توانید بلیط هواپیمای خود را از طریق اسنپ تریپ رزرو کنید.

خوراکی‌های سوغات ارمنستان

بدون شک خوراکی­‌های مختلف بخشی از فرهنگ و سنت هر کشوری محسوب می‌شود که در زمان سفر به ارمنستان نیز چشیدن طعم غذاهای این منطقه برای مسافران خوشایند است. هرچند نمی­توان به غذاها به­عنوان سوغاتی نگاه کرد اما خوراکی­‌های دیگری در این کشور وجود دارد که می­توانید همراه خود بیاورید.

قهوه و شکلات ارمنستان

کشور ارمنستان یکی از مناطقی است که در زمینه عرضه قهوه حرفی برای گفتن دارد و می­توانید فروشگاه‌­های متعددی را در نقاط مختلف این کشور مشاهده کنید که مرغوب­ترین نمونه­های این محصول را در اختیار مشتریان قرار می­دهد.

شکلات نیز به­عنوان یکی دیگر از خوراکی­های دوست­داشتنی و خوشمزه ارمنی شناخته می­شود که در زمان سفر خود به این کشور می­توانید به ­عنوان سوغات همراه خود بیاورید.

میوه‌های خشک

در هنگام معرفی سوغات ارمنستان باید میوه خشک­های مرغوب این منطقه را نیز به­عنوان یکی از خوراکی­های دوست­داشتنی در بین گردشگران نام برد که از میوه­ های متنوع تهیه می­شوند.

شاید این خوراکی را در هر کشوری پیدا کنید اما تنوع بالای میوه­های خشک­شده که گاهی با استفاده از شکلات و آبنبات طعم­دار می­شوند، از بهترین سوغات­های ارمنستان به­شمار می­‌روند.

لباس‌های سوغات ارمنستان

شما می­توانید در زمان سفر خود به کشور ارمنستان لباس­های سنتی و قدیمی این کشور که با طرح­ها و رنگبندی­های مختلفی قابل مشاهده هستند و جلوه خاص خود را دارند، به­عنوان سوغات خریداری کنید.

از طرفی اگر قصد دارید که برای هدیه­دادن به دوستان و آشنایان لباس را به­عنوان سوغات همراه بیاورید، شعبه­های مختلفی از برندهای معروف همچون پوما، آدیداس، مانگو و بسیاری موارد دیگر را در این کشور پیدا می­کنید.

هتل های ارمنستان

هتل های ارمنستان

هتل های ارمنستان

در هنگام سفر به کشور ارمنستان پیداکردن محل مناسب برای اسکان اهمیت زیادی دارد و ازآنجایی­که ایروان به­عنوان پایتخت این کشور هر سال میزبان گردشگران زیادی از مناطق مختلف است، می­توان هتل­هایی با امکانات و خدمات مختلف را در این شهر مشاهده کرد.

هتل بلاژیو

یکی از هتل­های لوکس ایروان که می­توانید برای اقامت خود انتخاب کنید با نام بلاژیو شناخته می­شود که به­دلیل محیط مجلل و رستوران­های باکیفیت در بین مسافران شهرت خوبی دارد.

سالن ورزشی، استخر، سونا، ترانسفر فرودگاهی، خدمات راهنما و تور، اینترنت رایگان و مرکز تجاری از جمله خدماتی است که این هتل به مهمانان خود ارائه می­دهد و البته در نظر داشته باشید که رادیسون در دسته هتل­های ۵ ستاره ایروان قرار دارد.

هتل الکساندر

اگر فارغ از هزینه ­های پرداختی به ­دنبال خدمات­دهی فوق ­العاده باشید، هتل ۵ ستاره الکساندر می­تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. طراحی داخلی اتاق­ها و امکاناتی که در اختیار شما قرار می ­گیرد دلیل اصلی برای رزرو این اقامتگاه خواهد بود.

هتل قفقاز

یکی دیگر از هتل­ های باکیفیت و مناسب در شهر ایروان با نام قفقاز شناخته می­ شود که با توجه به وجود رستوران­های بین­المللی در این مکان، می توانید تنوع غذایی زیادی را شاهد باشید.

تیم حرفه ­ای چند زبانه، استخر، سونا، سالن ورزشی، حمام ترکی، اینترنت و بسیاری از موارد دیگر را می­ توان در دسته خدمات این مکان در نظر گرفت که در منطقه­ای خارج از مرکز شهر قرار داشته و هزینه مناسبی در مقایسه با هتل ­های لوکس ایروان دارد.

شما می­توانید برای داشتن اوقاتی خوش و دوست­داشتنی در کشور ارمنستان و لذت­بردن از تماشای جاذبه­ های متنوع این منطقه در کنار خرید سوغات ارمنستان، همین حالا به وب­سایت اسنپ تریپ مراجعه کنید تا تور مناسبی برای سفر به این کشور را انتخاب کنید.

سوغات ارمنستان با توجه به تنوعی که از نظر صنایع دستی و خوراکی‌­های مختلف دارد، برای بسیاری از گردشگران مورد توجه قرار می‌­گیرد. شما می­توانید در سفر به این کشور سوغاتی همچون جواهرات نقره، انار نمادین، قالی ارمنی، مربا گردو و برخی موارد دیگر را خرید کنید. اسنپ تریپ تورهای گردشگری مناسبی را برای سفر به ارمنستان به شما معرفی می­کند. در زمان سفر به ارمنستان می‌توانید بلیط هواپیما ی خود را با قیمتی مناسب بخرید.

دسته:جاذبهجهانگردی

مطالب مرتبط :

معرفی مدرسه دارلفنون تهران

معرفی مدرسه دارلفنون تهران

2 اردیبهشت 1403
شهربازی های مشهد

معرفی بهترین شهربازی های مشهد، همراه با امکانات و آدرس

16 بهمن 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد