شرایط خرید بلیط هواپیما برای کودکان چگونه است؟

تاریخ انتشار : 3 آذر 1397 - تاریخ بروز رسانی : ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
شرایط بلیط هواپیما برای کودکان

“آیا قیمت بلیط هواپیمای کودکی که از اول تا آخر، روی پای مادر یا پدرش می‌خواهد بنشیند با یک بزرگسال برابر است؟ “.  این سوالی‌ست که موقع خرید اینترنتی بلیط هواپیما ذهن بسیاری از فرزنددارها را درگیر می‌کند. شرایط خرید بلیط هواپیما برای کودکان در برخی از ایرلاین‌ها متفاوت است و در نظر گرفتن این موضوع و همچنین مقایسه گاهی به ما کمک می‌کند بلیط بهتر یا ارزان‌تری بخریم.

شرایط خرید بلیط هواپیما برای کودکان؛ بلیط سیستمی و چارتر

شراط بلیط هواپیما برای کودکان

بلیط هواپیما برای کودکان

زمانی که ما بلیط چارتری می‌خریم، همه تخفیفی که تا پیش از این آن ایرلاین برای نوزادان درنظر می‌گرفت، لغو می‌شود.

بلیط نوزادان در چارترهای داخلی رایگان است. اما بلیط کودکان ۲ تا ۱۲ سال بدون تخفیف و مثل بزرگسالان حساب می‌شود. البته استثناهایی هم هست. موقع خرید بلیط‌های سیستمی، برای مسافرهای زیر ۲سالی که نیازی به صندلی ندارند، می‌توان با پرداخت ۱۰ درصد ازقیمت، بلیط رزرو کرد. اما اگر کودک ۲ تا ۱۲ ساله نیاز به صندلی داشت، با پرداخت بخشی از پول می‌توان برایش بلیط خرید. در سفرهای داخلی هزینه بلیط کودکان معمولا نیم‌بها یا برابر با ۵۰ درصد از بلیط بزرگسالان است.

پنج توصیه برای سفر با کودکان

خرید بلیط برای کودکان در سفرهای خارجی چگونه است؟

خرید بلیط هواپیما در سفرهای خارجی

بلیط هواپیما برای کودکان در سفرهای خارجی

اگر در سفرهای خارجی برای کودک‌مان بخواهیم بلیط بخریم باید قوانین هر کشور یا هر ایرلاین را بررسی کنیم تا بتوانیم بهترین بلیط را تهیه کنیم. بلیط‌ نوزادان زیر ۲ سال در بیشتر ایرلاین‌ها ۱۰تا ۱۵ درصد قیمت بلیط بزرگسالان است که شامل حق بیمه آنها هم می‌شود.

قیمت بلیط کودک ۲ تا ۱۲ ساله معمولا نیم‌بهاست و برای سنین بالاتر فرقی با بلیط بزرگسالان ندارد. با این حال باز هم باید مطمئن شویم که ایرلاین ما طبق این قوانین پیش می‌رود یا نه. برخی از ایرلاین‌ها، اجازه اینکه نوزاد روی پا بنشیند را نمی‌دهند و برای نوزاد هم باید بلیط بخرید. اگر همین پرواز به صورت چارتری رزرو شود دیگر هیچ تخفیفی نصیب ما نمی‌شود.

راهنمای خرید بلیط هواپیما از اسنپ تریپ

برای مثال اگر قصد داشته باشیم سه بلیط ترکیش به مقصد استانبول بخریم، یک بزرگسال برای خرید بلیت یک طرفه به این شهر باید حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان هزینه کند. کودک ۲ تا ۱۲ ساله همان بلیط را یک میلیون تومان می‌خرد. و برای نوزاد باید صد و ۴۰۰ هزار تومان هزینه کرد. همین نسبت‌ها دقیقا در مورد خرید بلیط داخلی و ایرلاین‌هایی مثل آذربایجان ایرلاین، عمان‌ایر یا قطر هم صادق است.

وزن بار مجاز هواپیما چقدر است؟

آیا می‌توان برای کودک به تنهایی بلیط خرید؟

تنها سفر کردن کودکان

بلیط هواپیما برای کودکان

بسیاری از ایرلاین‌ها اجازه اینکه کودک به تنهایی سفر کند را به او نمی‌دهند. برخی دیگر هم با گرفتن یک رضایتنامه از والدین، اجازه تنها سوار هواپیما شدن را به کودک بالای پنج سال می‌دهند.

بیشتر ایرلاین‌ها در خطوط بیزنس خود خدمات جانبی به کودکان ارائه می‌کنند. برای مثال ایرلاین قطر با ثبت‌نام کردن از کودکان، در طول مسیر آنها را سرگرم می‌کند تا سر و صدایشان مزاحم مسافران دیگر نشود.

بلیط چارتر و همه چیز درباره آن

این بازی‌ها نه فقط برای سرگرمی، بلکه جنبه‌های آموزشی و مهارت‌آموزی هم دارد. اگر هم مسافر همراه‌مان نوزاد باشد، پکیج جدایی برای تفریح و خواب او فراهم می‌کنند. حتی در این پروازها بسته غذایی‌ای که به کودکان داده می‌شود با بزرگسالان تفاوت دارد. بعضی از ایرلاین‌ها حتی خدمات مجزایی در هواپیما به کودکان می‌دهند تا  والدین موقع توقف‌های طولانی نگران بی‌حوصلگی کودکان‌شان نباشند.

هزارتوی کنسل کردن بلیط هواپیما

دسته:پرواز

مطالب مرتبط :

فاصله تهران تا کیش

فاصله تهران تا کیش چه مدت طول خواهد کشید؟

2 بهمن 1402
همه‌چیز درباره فرودگاه اسپارتا ترکیه

همه‌چیز درباره فرودگاه اسپارتا ترکیه

8 آبان 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد