فاصله تهران تا لرستان با ماشین، قطار و هواپیما

تاریخ انتشار : 9 خرداد 1402 - تاریخ بروز رسانی : ۹ خرداد ۱۴۰۲
فاصله تهران تا لرستان با ماشین، قطار و هواپیما

لرستان یکی از استان‌های غربی ایران است که به دلیل برخورداری از طبیعت زیبا و جاذبه‌های دیدنی بسیار، گردشگران زیادی را به‌سوی خود می‌کشاند. هر ساله مسافران زیادی از تهران به لرستان می‌روند و از مکان‌های کهن آن مانند قلعه فلک الافلاک دیدن می‌کنند. اگر قصد دارید از لرستان دیدن کنید، این بلاگ را بخوانید تا با فاصله تهران تا لرستان با ماشین، قطار و هواپیما آشنا شوید!

از تهران تا لرستان چقدر راه است؟

فاصله زمینی از تهران تا لرستان حدود ۴۹۴ کیلومتر است که اگر بخواهید با خودرو شخصی این مسیر را طی کنید، حدود ۶ ساعت در راه خواهید بود. در صورت استفاده از اتوبوس، پیمودن این مسیر بیش از ۷ ساعت زمان می‌برد.

سفر با قطار از تهران تا لرستان (ایستگاه شهرستان درود) نزدیک به ۹ ساعت طول می‌کشد. فاصله هوایی بین تهران تا خرم آباد ۳۷۰ کیلومتر است که پیمودن آن با هواپیما یک ساعت زمان می‌برد.

چطور با خودروی شخصی به لرستان برویم؟

برای بررسی فاصله تهران تا لرستان با ماشین، قطار و هواپیما نخست به سراغ سفر با ماشین شخصی می رویم. یکی از بهترین روش‌ها برای سفر از تهران به لرستان، استفاده از خودرو شخصی است. با این کار می‌توانید از شهرهای بین راه و هم‌چنین طبیعت زیبای استان لرستان دیدن کنید. برای رسیدن به خرم‌آباد از شهر تهران، سه مسیر پیش روی شما قرار دارد.

مسیرهای جاده ای تهران تا لرستان

مسیر اول ۴۸۷ کیلومتر است و برای پیمودن آن باید وارد آزادراه خلیج فارس شوید. پس از آن باید وارد بزرگراه قم – اراک و سپس بزرگراه اراک – بروجرد – خرم‌آباد شوید. این گزینه کوتاه‌ترین مسیر از تهران به خرم آباد محسوب می‌شود که برای طی کردن آن ۵ ساعت و ۴۰ دقیقه در راه خواهید بود.

مسیر دوم از آزادراه قاسم سلیمانی آغاز می‌شود و سپس از طریق بزرگراه قم – اراک به مسیر اول متصل خواهد شد. طول این مسیر ۴۹۱ کیلومتر و مدت‌زمان پیمودن آن حدود ۵ ساعت و ۴۵ دقیقه است.

مسیر سوم با وارد شدن به آزادراه قاسم سلیمانی شروع می‌شود و در ادامه از بزرگراه تهران ساوه وارد شهرک صنعتی ارومیه خواهد شد. پس از آن باید وارد آزادراه ساوه همدان شوید و با عبور از شهر قهاوند، از طریق جاده قهاوند به همدان و بعد از آن جاده همدان به ملایر و ملایر به بروجرد، خود را به خرم آباد برسانید. طول این مسیر حدود ۵۴۹ کیلومتر است و پیمودن آن ۶ ساعت و ۳۵ دقیقه زمان می‌برد.

با اتوبوس تا لرستان

همه روزه اتوبوس‌های زیادی از تهران به مقصد خرم‌آباد حرکت می‌کنند. برای سفر از تهران به لرستان با اتوبوس می‌توانید از پایانه‌های بیهقی و جنوب استفاده کنید. مدت‌زمان سفر با توجه به نوع اتوبوس و توقف‌های بین راه می‌تواند متفاوت باشد، اما در حالت کلی، هفت ساعت در راه خواهید بود. شما می‌توانید بلیط اتوبوس خود را از اسنپ‌تریپ بخرید.

زیباترین جاذبه‌های گردشگری دورود لرستان کدام هاست؟

فاصله تهران تا لرستان با هواپیما

با مقایسه فاصله تهران تا لرستان با ماشین، قطار و هواپیما درمی‌یابیم که کمترین فاصله مربوط به فاصله هوایی است. هواپیما راحت‌ترین و در عین حال گران‌ترین وسیله نقلیه محسوب می‌شود. فاصله هوایی بین تهران تا مرکز استان لرستان (خرم آباد) ۳۷۰ کیلومتر است که پیمودن آن حدود یک ساعت زمان می‌برد. برای خرید بلیط هواپیما می‌توانید به اسنپ‌تریپ مراجعه کنید.

در مسیر تهران لرستان از چه شهرهایی می‌گذریم؟

لرستان

لرستان

سفر تهران تا لرستان با خودرو شخصی و اتوبوس عمدتا از آزادراه‌ها می‌گذرد. با این حال در این سفر از چند شهر گذر خواهیم کرد. شهرهایی که در مسیر تهران تا مرکز لرستان قرار دارند، عبارت‌اند از:

  • قم
  • ساوه
  • اراک
  • قهاوند
  • همدان
  • بروجرد

دیدنی‌های زیادی در این مسیر وجود دارند که می‌توانید هنگام سفر از آن‌ها لذت ببرید. در مسیر آزادراه تهران– قم می‌توانید از شهرک سینمایی دفاع مقدس دیدن کنید. از دیگر جاذبه‌های دیدنی این سفر می‌توان قلعه زاربلاغ مربوط به دوران مادها، پل دو آب شازند، شهرک سینمایی نور، سد خاکی دهکرد و زیارتگاه داربلوط را نام برد.

فاصله تهران تا لرستان با قطار

سفر با قطار همیشه دلچسب و خاطره‌انگیز است. برای سفر به لرستان با قطار باید به ایستگاه راه‌آهن شهرستان درود بروید. پس از آن می‌توانید از درود خود را به خرم آباد برسانید. مسیر تهران تا درود با قطار حدود ۹ ساعت زمان می‌برد.

در لرستان کجا بمانیم؟

پس از بررسی فاصله تهران تا لرستان با ماشین، قطار و هواپیما نوبت به محل اقامت در لرستان می‌رسد. در استان لرستان، هتل‌ ها و اقامتگاه‌های متنوعی برای گردشگران وجود دارند که در این بخش با برخی از آن‌ها آشنا می‌شویم. شما می‌توانید لیست هتل‌های لرستان را در سایت اسنپ تریپ ببینید.

هتل آزادی خرم آباد

اگر به لرستان سفر کردید تا از جاذبه‌های دیدنی این استان مانند قلعه فلک و الافلاک دیدن کنید، می‌توانید هتل آزادی خرم آباد را به عنوان محل اقامت خود برگزینید. فاصله این هتل تا این قلعه قدیمی، تنها ۵ د‌قیقه است. وجود پرسنل حرفه‌ای و کارآزموده و هم‌چنین امکانات رفاهی مناسب باعث می‌شود اقامت خاطره‌انگیزی را تجربه کنید.

بهترین مکان برای سفر در تابستان کجاست؟

در سفر به غرب ایران حتما به لرستان سفر کنید!

لرستان

لرستان

در این مطلب فاصله تهران تا لرستان با ماشین، قطار و هواپیما را بررسی کردیم. این فاصله با ماشین شخصی تقریبا ۶ ساعت، با قطار ۹ ساعت و با هواپیما یک ساعت طول می‌کشد. استان لرستان که در کوهپایه زاگرس قرار دارد، یکی از زیباترین استان‌های کشور به حساب می‌آید. پیشنهاد می‌کنیم اگر تابه‌حال به این استان سفر نکرده‌اید، از طریق اسنپ تریپ بلیط و محل اقامت خود را رزرو کنید و از جاذبه‌های دیدنی این بخش از کشور لذت ببرید.

دسته:ایرانگردیجاذبه

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد