فرودگاه‌های استانبول را بهتر بشناسیم

تاریخ انتشار : 19 تیر 1402 - تاریخ بروز رسانی : ۱۷ مرداد ۱۴۰۲
فرودگاه‌های استانبول را بهتر بشناسیم

فرودگا‌های استانبول اهمیت بسیار زیادی برای ترکیه دارند و از‌این‌رو دولت ترکیه همواره در تلاش است تا بهترین خدمات را در آنها ارائه دهد و مسافرین پس از ورود به خاک ترکیه یا حین خروج از آن، خاطرات خوبی همراه خود داشته باشند. این فرودگاه‌ها در بین مسافران ایرانی نیز اهمیت بسیاری دارند. استانبول یکی از شهرهای گردشگرپذیر است که در تمام فصول سال از کشورهای مختلف مسافر دارد. ایرانی‌ها نیز به‌دلیل نزدیکی به این کشور و جاذبه‌هایی که دارد، معمولا سفر به استانبول را در اولویت برنامه‌های گردشگری خود قرار می‌دهند. در این بلاگ با فرودگاه‌های استانبول آشنا می‌شوید.

مهم‌‌ترین فرودگاه‌های استانبول کدام‌اند؟

فرودگاه آتاتورک و صبیحا گوکچن از جمله مهم‌ترین فرودگاه‌های بین‌المللی این کشور به حساب می‌آیند که نقش مهمی نیز در جذب مسافر ایفا می‌کنند. اگر شما به کشوری سفر کنید و در اولین صحنه ورود خود منظره خوبی نبینید؛ احتمالا از سفر خود پشیمان شوید.
همچنین نبود امکانات در فرودگاه باعث می‌شود خستگی در تن مسافر باقی بماند. پس فرودگاه که اولین و آخرین مکانی است که مسافران آن را می‌بینند، باید از امکانات کاملی بهره‌مند باشد. شناخت مهم‌ترین فرودگاه‌های بین‌المللی ترکیه و آشنایی با امکانات آنها می‌تواند تجربه یک سفر راحت را به شما هدیه دهد.

آشنایی با فرودگاه‌های آنتالیا و امکانات آنها

فرودگاه آتاتورک استانبول

یکی از قدیمی‌ترین فرودگاه های استانبول آتاتورک نام دارد که نه فقط برای حمل‌ونقل بلکه به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی ترکیه نیز محسوب می‌شود. معماری خاص و زیبای آتاتورک و قدمتی که این مکان دارد باعث شده است تا به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری ترکیه نیز شناخته شود. لازم به‌ ذکر است این فرودگاه تا سال ۲۰۱۸ میزبان گردشگران و مسافران بین‌المللی بود اما از ماه آوریل به بعد، خطوط مسافربری آتاتورک را به‌طور کامل به فرودگاه جدید انتقال دادند.
فرودگاه آتاتورک در سال ۱۹۱۲ تاسیس شد. در آن زمان کاربرد فرودگاه بیشتر در حوزه نظامی و جنگی بود اما در سال ۱۹۴۹ خطوط مسافربری آن نیز راه‌اندازی شدند و تا سال ۲۰۱۹ به فعالیت خود ادامه دادند.
درحال‌حاضر تمامی خطوط مسافربری آتاتورک به فرودگاه جدید منتقل شدند و از آتاتورک تنها برای تعمیر و نگهداری هواپیماها، هوانوردی عمومی، جت‌های تجاری و هواپیماهای باری استفاده می‌شود. فرودگاه جدید نیز ویژگی‌های خاصی دارد که در ادامه با آنها آشنا می‌شویم.

فرودگاه جدید استانبول

فرودگاه جدید که در زبان ترکی با اصطلاح (stanbul Havalimanı) شناخته می‌شود در‌حال‌حاضر بزرگ‌ترین فرودگاه استانبول است که فعالیت آن از سال ۲۰۱۹ آغاز شده و تمامی پروازهای آتاتورک به این مکان منتقل شده‌اند.
این فرودگاه با هدف رسیدن به ظرفیت ۲۰۰ میلیون نفر و تبدیل شدن به بزرگ‌ترین فرودگاه جهان تاسیس شد و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۰ گسترش آن تا رسیدن به اهدافی که دارد، ادامه داشته باشد.
موقعیت مکانی فرودگاه جدید در منطقه آرناووت‌کوی شهر ترکیه است و درحال‌حاضر خطوط هوایی بسیاری در آن جریان دارد. پس از تکمیل این فرودگاه پیش‌بینی می‌شود دیگر ترافیک‌ هوایی برای استانبول نداشته باشیم و مسافران با کمترین مشکل و کوتاه‌ترین زمان به ترکیه برسند.

پرواز تهران استانبول

فرودگاه‌های استانبول از چه امکاناتی برخوردار است؟

فرودگاه‌های استانبول

آتاتورک، از معروف‌ترین فرودگاه‌های استانبول

با ورود به استانبول اولین چیزی که می‌بینید فرودگاه است. پس قطعا باید به معماری آن توجه خاصی شود. این موضوع در ساخت فرودگاه جدید کاملا در نظر گرفته شده است. پس از خروج از هواپیما شما با یک معماری منحصربه‌فرد و جذاب روبه‌رو خواهید شد.
یکی از ویژگی‌های خاص و جذاب، تاسیس هتل و سالن‌های وی‌آی‌پی در این فرودگاه است. این موضوع برای افرادی که می‌خواهند پس از رسیدن به استانبول، ترکیه را به مقصد کشور دیگری ترک کنند بسیار  مهم است.
در کنار سالن VIP که برای اقامت در آنها باید هزینه‌ای پرداخت شود؛ سالن‌ عمومی بسیار وسیعی نیز وجود دارد تا دیگر برای ساعت‌های محدود لازم نباشد هزینه‌‌ای بپردازید.
البته در فرودگاه جدید برای اینکه افراد مجبور به پرداخت هزینه‌های بالا نشوند امکان اجاره اقامتگاه به‌صورت ساعتی نیز وجود دارد. شما می‌توانید با توجه به بودجه خود اقامتگاه یا سالن عمومی را انتخاب کنید.

تفریحات زمستانی استانبول کدامند؟

خدمات فرودگاه‌های استانبول

فرودگاه جدید استانبول دارای خدمات بسیار جذابی است که هر مسافری را وسوسه می‌کند تا برای سفر خود بلیت این فرودگاه را رزرو کرده تا از تمام این خدمات بهره‌مند شود.
وجود کافه و رستوران‌هایی در تمامی پایانه‌ها که نسبت به رستوران‌های خارج از فرودگاه خدمات باکیفیت‌تری ارائه می‌دهند و به‌صورت ۲۴ ساعته نیز فعال هستند؛ یکی از جذابیت‌های فرودگاه جدید به‌شمار می‌آید.
در این فرودگاه نوار نقاله ۴۰ هزار متری تعبیه شده است تا بتواند در هر ساعت ۳۰ هزار چمدان جابه‌جا کند و این مضوع باعث سرعت عبور از گیت می‌شود. استفاده از تکنولوژی‌های جدید هوش مصنوعی و ارائه خدماتی برای معلولین نیز ازخدمات آن به‌شمار می‌آید.
دیگر ویژگی‌ها که برای مسافران داخلی اهمیت دارد پارکینگ ۴۰ هزار متری است. با این بخش دیگر لازم نیست افراد نگرانی بابت مکان نگهداری از خودرو خود داشته باشند.

با بهترین ایرلاین ‌های دنیا آشنا شوید

فرودگاه صبیحا گوکچن

فرودگاه صبیحا گوکچن

فرودگاه صبیحا گوکچن، از معروف‌ترین فرودگاه‌های استانبول

استانبول در تمامی فصل‌های سال شاهد حضور گردشگران و مسافرانی است که می‌خواهند در این شهر اقامت کنند یا به دیگر کشورها بروند. از‌این‌رو خطوط هوایی همواره با ترافیک همراه هستند.
این موضوع باعث شد تا فرودگاه آتاتورک دیگر توانایی پذیرش مسافران متعدد را نداشته باشد. دولت ترکیه برای رفع این مشکل دستور ساخت فرودگاه گوکچن را داد و این کار باعث شد مشکلات تا حد زیادی برطرف شوند.
فرودگاه گوکچن در سال ۲۰۱۵ به‌عنوان سومین فرودگاه فعال و پرتردد جهان شناخته شد و امروزه نیز خطوط هوایی آن، پروازهای بسیاری را پشتیبانی می‌کنند تا مسافرین با کمترین دردسر خود را به استانبول برسانند یا از ترکیه خارج شوند.
رستوران‌ها و کافه‌های متعددی نیز در فرودگاه گوکچن وجود دارد که معمولا نوشیدنی‌ و غذاهای اصیل ترکی را سرو می‌کنند. پس شما می‌توانید تنها با چند ساعت ماندن در ترکیه از طریق فرودگاه های استانبول، تجربه سفر به این کشور و تست‌های غذاهای آن را کسب کنید.

همه‌چیز درباره مسجد ایاصوفیه استانبول و کاشی‌های طلایی‌اش!

هتل‌های نزدیک به فرودگاه‌های استانبول

انتخاب هتل‌های نزدیک فرودگاه مناسب افرادی است که برای سفر کاری و کوتاه‌مدت به این شهر سفر می‌کنند یا قرار است به‌زودی استانبول را به مقصد کشور دیگری ترک کنند.
اگر به‌ هر دلیلی تصمیم به رزرو هتل‌ های نزدیک فرودگاه گرفتید بهتر است آنها را بشناسید. در این مورد می‌توانید از اسنپ تریپ کمک بگیرید. همچنین می‌توانید بلیت خود به مقصد ترکیه را نیز با کمک این مجموعه تهیه کنید.
برخی از بهترین هتل‌های نزدیک فرودگاه‌های استانبول عبارت‌اند از:

  • Durusu Club Hotel
  • YOTEL – Airport Hotel
  • Park Inn by Radison Istanbul Odayeri Hotel
  • Your Home
  • IST Airport Guest House

نکته آخر؛
فرودگاه های استانبول معمولا از ترافیک هوایی بالایی برخوردار هستند. دلیل این موضوع نیز گردشگرپذیر بودن این شهر است. ضمن اینکه در کشورهایی مانند ایران پرواز مستقیم به برخی کشورها وجود ندارد و مسافران مجبورند از استانبول به‌عنوان واسطه استفاده کنند.
تا سال ۲۰۱۹ فرودگاه‌های آتاتورک و گوکچن دارای بیشترین خطوط هوایی برای پروازهای بین‌المللی بودند اما با تاسیس فرودگاه جدید، تمام پروازهای آتاتورک به این مکان تازه انتقال داده شدند.
دولت ترکیه امکانات مختلفی برای فرودگاه‌های خود در نظر گرفته است تا مسافران تجربه راحتی از سفر داشته باشند. وجود کافه، رستوران، مراکز خرید و اقامتگاه‌های اختصاصی از جمله این خدمات و امکانات هستند.

بهترین رستوران‌های استانبول

چند فرودگاه در استانبول وجود دارد؟

با غیرفعال شدن فرودگاه آتاتورک باید گفت در حال حاضر ۲ فرودگاه گوکچن و جدید در این شهر وجود دارد.

آیا استانبول بزرگترین فرودگاه جهان را دارد؟

فرودگاه جدید با هدف تبدیل شدن به بزرگ‌ترین فرودگاه جهان تاسیس شد و با وجود فعالیت، گسترش آن احتمالا تا سال ۲۰۳۰ ادامه داشته باشد.

فرودگاه های استانبول چه نقشی در اقتصاد ترکیه دارند؟

فرودگاه‌های این شهر علاوه‌بر جابه‌جایی مسافران بین‌المللی به حمل‌ونقل بار نیز کمک می‌کنند. این ۲ مورد باعث اهمیت صنعت حمل‌ونقل هوایی در ترکیه می‌شود.

آشنایی با حمل و نقل عمومی در آنتالیا

دسته:پروازجهانگردی

مطالب مرتبط :

فاصله تهران تا کیش

فاصله تهران تا کیش چه مدت طول خواهد کشید؟

2 بهمن 1402
همه‌چیز درباره فرودگاه اسپارتا ترکیه

همه‌چیز درباره فرودگاه اسپارتا ترکیه

8 آبان 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد