معروف‌ترین رستوران های تهران که باید رفت

تاریخ انتشار : 28 تیر 1396 - تاریخ بروز رسانی : ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
معروف ترین رستوران های تهران

حالا از دهه سی و چهل و زمانی که کافه نادری، پنتری، پیتزا داوود، شرف الاسلامی و رستوران‌های انگشت‌شمار دیگر، تنها رستوران‌های تهران بودند، خیلی وقت است گذشته و حالا تعداد رستوران‌های پایتخت، چه پروانه‌دار و چه بدون پروانه، آنقدر زیاد است که آمار دقیقی از تعدادشان وجود ندارد.

بهتر است بگوییم تعداد رستوران‌های تهران آنقدر زیاد است که گاهی آدم را سردرگم می‌کند که کدام یکی را باید برود. بنابراین در اینجا درباره تعدادی از معروف‌ترین رستوران‌های تهران نوشته‌ایم و برای نوشتنش، نظرات مردم و کاربران را در سایت‌های مرتبط  مدنظر قرار داده‌ایم. با سرویس رزرو هتل اسنپ تریپ، همراه باشید.

رستوران مسلم بازار تهران

رستوران مسلم تهران

راه ندارد حرف معروف ترین رستوران‌‌های تهران بشود و اسمی از رستوران مسلم نیاید. رستوران مسلم، از بقیه رستوران‌های بازار جوان‌تر است، ولی به اندازه قدیمی‌ها مثل شمشیری و شرف الاسلامی هوادار دارد. گاهی آدم‌ها از آن سر شهر به عشق خوردن غذای مسلم می‌کوبند و به بازار تهران می‌آیند تا بعد از خوردن غذای مسلم به قول خودشان به رستگاری برسند.

 در مسلم کباب، ماهیچه و همانطور که در سر درش نوشته ته‌چین حرف اول را می‌زند. ته‌چین مسلم با بقیه ته‌چین‌هایی که خورده‌ایم فرق دارد. این غذا در اینجا هم با مرغ و هم با گوشت سرو می‌شود.  می‌گویند بعد از خوردن ته‌چین اینجا باید تجربه خوردن ته‌چین‌های خشک را دیگر دور ریخت و دیگر هم بهشان فکر نکرد.

صف جلوی مسلم گاهی تا سبزه میدان کشیده شده، ولی نباید بد به دلتان راه دهید چون به سرعت برق و باد پیش می‌رود. فقط اینکه باید بدانید رستوران مسلم، رستوران بسیار شلوغی است هرچند رسیدن به بهترین‌ها معمولا سختی‌هایخودش را دارد.

آدرس: بازار، نبش سبزه میدان ، کوچه حاج رحیم خان،پلاک۴

رستوران کوبابا

رستوران کوبابا تهران

رستوران کوبابا، رستوران متفاوتی است. رستوران بزرگی که بخشی از میزهایش در فضای داخلی و بخش دیگری در فضای نیمه‌باز قرار دارد و دستتان برای انتخاب باز است. دلایلی که باعث معروفیت رستوران کوبابا شده اینها هستند: رستوران کوبابا رستوران بسیار جذابی است، دکور شیک و متفاوتی دارد و برخورد کارکنان بسیار محترمانه است. دوم اینکه منوی کوبابا متنوع است و غذاهای لبنانی و افغانی را  می‌توانید در این رستوران امتحان کنید و چی از این بهتر.

بعد هم اینکه پیش غذاهای کوبابا خودش دنیای جداگانه‌ای دارد و برای انتخاب حسابی دستتان باز است. حمص، سالاد تبوله، فلافل، سمبوسه و سالاد فتوش اینجا به عنوان پیش غذا بسیار خوشمزه است. از بین غذاها هم اسکندر افندی، پلوی افغانی، موساکای بادمجان و  خورشت بادمجان و قوره می‌تواند انتخابتان باشد. این رستوران صبحانه هم دارد.

قیمت‌های کوبابا هم مثل خیلی از رستوران‌های معروف تهران بالاست.

آدرس: جردن، خیابان گلخانه، شماره ۲۵۷، طبقه اول

با بهترین رستوران های دریایی تهران آشنا شوید.

دیزی سرای ایرانشهر تهران

دیزی سرای ایرانشهر تهران

دیزی سرای ایرانشهر که کارش را از سال ۱۳۸۶ شروع کرده، یکی از رستوران‌های خیلی معروف تهران است. شاید بگویید خیلی شلوغ است یا درد دل‌های دیگری مثل گران بودنش را مطرح کنید که به‌جاست.

دیزی سرای ایرانشهر، تخصصش فقط طبخ دیزی است. در جایی که فضایی سنتی دارد. دیوارهایش پر از  نقاشی‌های قهوه‌خانه‌ای است و فضایی سنتی بر آن حاکم. در دیزی‌سرای ایرانشهر دیزی را در ظروف سنگی برایتان به همراه مخلفات فراوان می‌آورند، دیزی‌ای که خوب جا افتاده و همه چیزش به اندازه است.

اما باید توجه کنید که اینجا فقط دیزی دارد و آن هم برای ناهار، پس اگر دیزی خور نیستید باید انتخاب جایگزینی پیدا کنید. از اینها گذشته با اینکه دیزی غذایی ساده و خودمانی است، ولی در دیزی سرای ایرانشهر برای رسیدن به آن باید خوب خرج کرد.

آدرس: ایرانشهر، خیابان کلانتری، پلاک ۵۲

رستوران گشت تهران

رستوران گشت تهران

با اینکه رستوران گشت، رستوران کوچکی است و مدت زیادی نیست که باز شده، ولی یکی از بهترین رستوران‌های تهران است که در جمع‌های دوستانه هم تعریفش را زیاد می‌کنند. گشت، رستورانی امروزی است، یعنی اینکه خودش را با سلیقه عمومی خوب وفق داده. کیفیت غذاها بالاست و در منویش غذاهای جدید کم نیست.

 اسم غذاها هم در گشت جالب و هیجان‌انیگز است، طوری که می‌گویید بگذار یکبار امتحانش کنم. گشت غذاهای سنتی و اصیل ایرانی دارد که اسم‌هایجالبی دارند. مثلا اسم یکی از غذاها اورامان است یا اسم یکی دیگر میانکاله، آبادان، ماسال و هنگام.

جز این هم بقیه غذاها همگی اصیلند. مثل هویر که ماهی قزل‌آلای کبابی شکم‌پر است یا هلیله که قلیه میگوی است، کته مایان که کباب راسته گوسفندی و برنج کته است و کاله جوش.

پخت غذاها هم در اینجا متفاوت است. بعضی از غذاها کبابی هستند، برخی دیگر در ظروف چدن درست می‌شوند و برخی دیگر در تنور و تابه.

در گشت ساندویچ‌های خوشمزه‌ای هم می‌توان خورد. همبرگر کالبر و ساندویچ میانکاله مثلا. متوسط قیمت‌های این رستوران چندان بالا نیست، ولی قیمت‌های نوشته شده در منو با آنچه در فاکتور می‌آید، گاهی زمین تا آسمان فرق می‌کند. پس خودتان را آماده کنید.

آدرس: جردن، بین گلشهر و ناهید شرقی، کوچه گلفام، مجتمع تجاری امیر

 بیشتر بخوانید: بهترین رستوران های ایتالیایی تهران کجاست؟

از دیگر معروف‌ترین رستوران‌های تهران:

رستوران شاندیز. آدرس: بلوار آفریقا(جردن)، بلوار صبا

رستوران نایب. آدرس: دارای چندین شعبه در تهران از جمله روبه روی پارک ساعی. دیگر شعبه های این رستوران: خیابان آبان جنوبی، پایین تر از ورشو

رستوران البرز. آدرس: سهروردی شمالی، بالاتر از چهارراه شهید بهشتی، نبش کوچه نیکوقدم

رستوران شرف الاسلامی. آدرس: بازار تهران

رستوران نوید. آدرس: خیابان آپادانا (خرمشهر)

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به تهران و تهران‌گردی

دسته:رستوران

مطالب مرتبط :

بازار تهران

8 بهمن 1402
روستای افجه

8 بهمن 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد