با هتل‌های سنتی اصفهان آشنا شوید  

تاریخ انتشار : 2 دی 1396 - تاریخ بروز رسانی : ۲۱ دی ۱۴۰۱
هتل های سنتی اصفهان

اصفهان بهشت کسانی‌ست که از دیدن بناهای قدیمی و قدم‌ زدن در بافت تاریخی شهر لذت می‌برند. اگر مسافر شهر اصفهان هستید ممکن است بخواهید سفرتان را با اقامت در خانه‌ای تاریخی به‌جای هتل اصفهان کامل کنید، در اصفهان برخی از خانه‌ها و کاروانسراهای قدیمی با تغییر کاربری به هتل تبدیل شده‌اند. و این امکان را فراهم کرده‌اند که مسافران اقامتی متفاوت و سنتی را زیر سقف بناهایی قدیمی تجربه کنند. در این مطلب اسنپ‌تریپ با تعدادی از هتل‌های سنتی اصفهان آشنا شوید.

هتل بخردی اصفهان

هتل بخردی اصفهان

نمای بیرونی هتل بخردی اصفهان

هتل بخردی خانه تاریخی‌ای به جا مانده از دوره صفویه است که قدمتش را حدود ۴۰۰ سال تخمین می‌زنند. مرتضی بخردی، از استادان معماری دانشگاه هنر اصفهان، در سال ۷۹ تصمیم گرفت تا با بازسازی و مرمت این خانه تاریخی به مسافران اصفهان این شانس را بدهد که بتوانند در خانه‌ای تاریخی اقامتی دلپذیر را تجربه کنند.

هتل بخردی سوئیت‌هایی راحت و جذاب دارد، این سوئیت‌ها با اینکه به شیوه سنتی ساخته‌شده‌اند از امکانات مدرن برخوردارند. و همین باعث می‌شود گردشگران داخلی و خارجی از اقامت در این هتل‌ راضی باشند. اگر مهمان هتل بخردی باشید می‌توانید شب‌ها در حیاط دنج و زیبایش بنشینید و از هوای تازه لذت ببرید. در هتل بخردی نباید انتظار داشته باشید صبحانه لوکس و عجیب‌و‌غریبی برایتان تدارک دیده ‌شود. اما تخم‌مرغ‌های تازه و صبحانه خانگی این هتل می‌تواند برای شروع روز به‌تان انرژی بدهد. این هتل از نظر موقعیت مکانی در جای خوبی قرار گرفته است. به طوری که با ۱۰ دقیقه پیاده‌روی از این هتل به خیابان چهارباغ می‌رسید و می‌توانید از جاذبه‌های تاریخی شهر مثل میدان نقش جهان یا پل سی و سه پل دیدن کنید یا نه، با قدم زدن در خیابان زیبای چهارباغ عیشتان تکمیل شود.

هتل سنتی عتیق اصفهان

هتل سنتی عتیق

اتاق‌های هتل سنتی عتیق

تصور کنید این امکان را داشته باشید که شب را در عمارتی تاریخی بخوابید. و صبح چشمتان را در اتاقی باز کنید که سال‌ها پیش کسی در دوران قاجار در آن بیدار می‌شده. هتل سنتی عتیق خانه‌ای تاریخی است که چیزی از موزه کم ندارد و گاهی حتی از آن با اسم هتل‌/‌موزه یاد می‌شود.

هتل سنتی عتیق چندین نوع اتاق برای مسافران دارد، گران‌ترین این اتاق‌ها اتاق شاه‌نشین است که موقعیت خوبی در خانه دارد و با معماری داخلی فوق‌العاده‌اش شما را به سفر در تاریخ می‌برد. حیاط هتل سنتی عتیق هم با حوض آب، درخت‌های سرسبز و گلکاری‌هایش انقدر حس خوبی به شما می‌دهد که ممکن است باعث شود به‌جای گشت‌وگذار در شهر ترجیح بدهید بعدازظهرها روی تخت‌های این حیاط بنشینید، چای یا قهوه سفارش بدهید و از آرامش و فضای این هتل لذت ببرید.

هتل کویری بالی اصفهان

هتل بالی اصفهان

اتاق‌های هتل بالی اصفهان

معمولا مسافران کویر طبیعت‌گردها هستند، کسانی که ترجیح می‌دهند شب را در چادر یا زیر آسمان پرستاره بگذرانند، اما اگر اهل چادرزدن و خوابیدن در محیط باز نیستید یا دلتان می‌خواهد از اقامت در کویر تجربه متفاوتی داشته باشید می‌توانید هتل بالی اصفهان را امتحان کنید. هتل بالی در نزدیکی کویر خور اصفهان قرار دارد.  این هتل با فراهم کردن دو نوع واحد اقامتی توانسته سلیقه‌های مختلف را راضی نگه دارد.

درست است که بنای هتل بالی مثل خیلی از هتل‌های سنتی بنایی تاریخی و قدیمی‌ نیست، اما این هتل علاوه بر اتاق‌های عادی‌اش، اتاق‌هایی را به شیوه سنتی آماده کرده، یعنی شما با انتخاب این اتاق‌ها می‌توانید به جای اینکه روی تخت‌های عادی بخوابید شب را روی لحاف و تشک‌های دست‌دوز قدیمی به روز برسانید و از بودن در اتاقی کاهگلی احساس کنید به گذشته سفر کرده‌اید.

هتل سنتی اصفهان

هتل سنتی اصفهان

اتاق‌های هتل سنتی اصفهان

اگر دلتان بخواهد در هتل‌های سنتی اصفهان اقامت داشته باشید، هتل سنتی اصفهان میتواند یکی از انتخاب‌هایتان باشد. هتل سنتی اصفهان همانطور که از نامش پیداست، هتلی کاملا سنتی است، سنتی به این معنا که شما در هتلی به جا مانده از عصر صفوی خواهید بود که در سال ۱۳۸۶بازسازی‌اش کرده‌اند. خود هتل در کوچه باغی دلنشین واقع شده و اتاق‌ها دورتا دور حیاط قرار گرفته‌اند و پنجره‌هایشان رو به حیاطی گلکاری شده و باصفا باز می‌شود، با حوضی یادآور قصه‌ خانه‌های قدیمی.

اتاق‌های هتل سنتی اصفهان چیزی کم از موزه ندارند، آیینه‌کاری و گچ‌بری‌های سقف، دیوارها و وسایلی که با آنها اتاق را تزیین کرده‌اند، همه دست به دست هم می‌دهند تا اقامتی به یادماندنی را در این هتل داشته باشید.

البته که در این هتل به امکانات دنیای مدرن مثل اینترنت هم دسترسی خواهید داشت. و از هتل که بیرون بروید با چند دقیقه پیاده‌روی میدان دیدنی نقش جهان پیش رویتان خواهد بود.

دیگر هتل‌های سنتی اصفهان

هتل عباسی

اتاق‌های هتل عباسی اصفهان

هتل عباسی از لوکس‌ترین و گران‌ترین هتل‌های سنتی اصفهان است که در کاروانسرایی مربوط به دوران صفوی بنا شده. این هتل ۲۲۴ اتاق، سوئیت و آپارتمان دارد و چندین رستوران و تالار که هرکدام با ویژگی‌های خاصشان از دیگری متمایز است. مثلاً رستوران و تالار چهلستون به موزه‌ای که هنرهای اصیل دوره‌های صفوی و قاجار را در خود جا داده شبیه است. رستوران باغ در حیاط باصفای عباسی است و یکی از رستوران‌ها هم روی بام هتل واقع شده و چشم‌اندازی وسیع به بافت قدیمی اصفهان دارد.

هتل سرای اردیبهشت

فضای داخلی هتل سرای اردیبهشت

این هتل بنایی ۸۰ ساله دارد و اتاق‌هایش با پشتی و کرسی حال‌وهوایی سنتی پیدا کرده‌اند. هتل سرای اردیبهشت اصفهاندر خیابان کاشانی و حدفاصل خیابان شیخ بهایی و طالقانی قرار دارد. از مزایای این هتل ۱ ستاره، به غیر از زیبایی وصف ناشدنی‌اش، اتاق‌هایی‌ست که دور تا دور حیاط باصفا و حوض‌دارش قرار گرفته.

هتل‌های ۱ و ۲ ستاره اصفهان کدامند؟
دسته:هتل

مطالب مرتبط :

خوشمزه‌ترین سوغات اصفهان که حتما باید امتحانشان کنید!

خوشمزه‌ترین سوغات اصفهان که حتما باید امتحانشان کنید!

24 خرداد 1402
از کلیسای وانک تا موزه تاریخ طبیعت؛ معرفی خاص‌ترین موزه‌های اصفهان

از کلیسای وانک تا موزه تاریخ طبیعت؛ معرفی خاص‌ترین موزه‌های اصفهان

18 دی 1401

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد