به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی؛ سفر به میزبانی کتاب

تاریخ انتشار : 21 آبان 1399 - تاریخ بروز رسانی : ۲۱ آبان ۱۳۹۹
روز کتابخوانی

اگر در حال خواندن این پست هستید احتمالا به کتاب علاقه دارید. اگر به کتاب علاقه دارید احتمالا همیشه در سفرها با خودتان یک کتاب می‌برید تا فرشته‌ی نجاتتان باشد از شلوغی و هیاهوی سفرهای خانوادگی یا خستگی سفرهای کاری.
کتاب همراه همیشگی سفرهای عاشقان کتاب است. اما در شهرهایی از دنیا، کتاب‌ها به جای همراهی، میزبانی می‌کنند. اگر همیشه با خودتان کتاب به سفر می‌برید بهتر است بدانید در نوعی از هتل‌ها که اصطلاحا به آن‌ها هتل کتابخانه گفته می‌شود، نیازی به همراه بردن کتاب‌ها ندارید. در اینجا کتاب‌ها شما را با خود به سفر می‌برند. خوابیدن میان بوی کاغذهای کتاب، رزرو کردن اتاق بر اساس موضوع کتاب‌های توی قفسه‌هایش و اتفاقات هیجان انگیز این ۵ هتل کتابخانه‌ی دنیا را به مناسبت روز کتاب و کتابخوانی با هم بخوانیم.

Hotel Not Hotel, Amsterdam, The Netherlands  
استراحت پشت قفسه‌ی کتاب

هتل کتابخانه در هلند

دیواری که در نگاه اول فقط یک کتابخانه‌ی از سقف تا کف مملو از کتاب به نظر می‌رسید، با یک حرکت عقب می‌رود و در مخفی اتاق باز می‌شود به یک اتاق دیگر، به یک دنیای دیگر به یک راه جدید… این صحنه‌ایست که احتمالا در فیلم‌ها دیده‌اید.
با رزرو اتاق‌های کتابخانه‌ای در hotel not hotel می‌توانید اتاق خودتان را از پشت چنین دیواری پیدا کنید و در مخفی کتابخانه‌ای را باز کنید و وارد اتاق شوید. عاشقان کتاب و عاشقان فیلم که دوست داشتند یک بار در چنین سکانسی از یک فیلم حضور داشته باشند، مهمانان مناسب این هتل خواهند بود. هتل مثل نشیمن یک خانه‌ی رنگی و هنری طراحی شده و در نزدیکی بهترین کافه‌ها و رستوران‌های آمستردام واقع شده. وقتی از خواب بیدار می‌شوید به یک فضای نمایشگاه مانند قدم می‌گذارید.
در این هتل هر اتاق موضوع و داستانی منحصر به فرد دارد. در و دیوار یک اتاق مثل پرچین طراحی شده تا با باز کردن در مخفی روی دیوار پرچین اتاق‌تان را پیدا کنید. چند اتاق هم با در و دیوار کتابخانه‌ای طراحی شدند تا راه قدم گذاشتن به اتاق و تخت خوابتان این‌بار از میان قفسه‌های کتاب‌ها بگذرد و بوی کاغذ کتاب‌ها اتاق‌تان را خیال‌انگیزتر کند.

Book and Bed Tokyo, Tokyo, Japan
شیرینی خوابیدن میان کتاب‌ها

هتل کتابخانه در توکیو

در طبقه‌ی هفتم و هشتم یک آسمان‌خراش برفراز منظره‌ی نفس‌گیر چراغ‌های روشن توکیو می‌توانید در میان کتاب‌ها بخوابید.
اینجا اول یک کتابخانه‌ی بزرگ است با بیش از ۱۷۰۰ جلد کتاب به زبان انگلیسی و ژاپنی و قوانین همه‌ی کتابخانه‌ها مثل ممنوعیت نوشیدن و سیگارکشیدن. اگر آنقدر عاشق کتاب هستید که خوابیدن میان بوی کاغذ و بیدار شدن در احاطه‌ی قفسه‌های کتاب یکی از رویاهایتان است، این هاستل ژاپنی مناسب شماست.
در اینجا تخت گرم و بالش نرمی برای به خواب رفتن شما وجود ندارد. در این هتل چشمتان با کلمات کتاب‌ها گرم می‌شود و به خواب می‌روید.
هرچند که اینجا یک هاستل است با حمام اشتراکی، اما تخت خوابتان با قفسه‌های کتاب و پرده‌های ضخیم حریم خصوصی خواهد داشت. در تختتان یک پریز برق و یک چراغ مطالعه دارید و ساعت خواب و بیداری‌تان را قصه‌های توی کتاب‌ها تنظیم می‌کنند.
در این هتل حواس پنجگانه‌تان خلاصه می‌شود به دو حس شنوایی برای شنیدن خش خش کاغذ کتاب‌ها و بویایی برای بیشتر لذت بردن از بوی چوب و کاغذ. یک فضای مطالعه‌ی مشترک با مبلمان آبی هم یکی از فضاهای آرامش بخش این هاستل برای مطالعه است.
هرجا چشم بچرخانید کتاب خواهید دید. سقف‌ها و دیوارها هم با کتاب تزیین و طراحی شدند تا هر لحظه‌ی اقامت در این هاستل، اقامت در بهشت کتابخوان‌ها باشد.

The Alcove Library, Ho Chi Minh, Vietnam
کتاب‌ها در لابی خوش‌آمد می‌گویند

هتل کتابخانه در ویتنام

از در که وارد می‌شوید، قفسه‌های بزرگ و باشکوه کتاب به شما خوش‌آمد می‌گویند. زیبایی لابی این هتل که از کتابخانه‌ی بزرگ موجود در لابی وام گرفته شده، مزیت اول اقامت در این هتل ویتنامی است.
در طول اقامتتان می‌توانید کتاب‌های این کتابخانه را برای خواندن قرض بگیرید. این هتل با ارائه‌ی خدمات ویژه‌ی سفر، با داشتن محیط زیبا و یک رستوران غذاهای ویتنامی و اروپایی در پشت بام هتل که منظره‌ی دل‌انگیزی دارد این امکان را برای مهمانان عاشق کتاب فراهم می‌کند که در یک فضای لوکس و راحت هم تجربه‌ی کتابخوانی داشته باشند.

The Library, Koh Samui, Thailand
کتابخوانی کنار استخر سرخ

هتل کتابخانه در تایلند

کتاب خواندن در فضاهای متنوع و زیبا. این هدف اصلی سازندگان هتل کتابخانه‌ی تایلند بوده. با رزرو این هتل خواندن کتاب در یک فضای سفید شیک ساحلی که سکوتش را موج‌های ساحل می‌شکند و رنگ سفیدش را استخر سرخ وسط بنا می‌شکند تجربه می‌کنید. مجموعه‌ی ۱۴۰۰ جلد کتاب در این کتابخانه وجود دارد که شما می‌توانید در فضای باز، چشم‌اندازهای زیبا، کنار استخر، کنار دریا و یا در اتاق آبگرم آنها را مطالعه کنید و از استراحت در این سفر لذت ببرید.
به قول پرسنل این هتل، در استخر و حمام آب گرم این هتل کتابخانه همراه با کتاب‌ها یک غوطه‌وری ادبی در آب خواهید داشت.

Library Hotel, New York, USA
موضوع اتاق‌تان را انتخاب کنید

هتل کتابخانه در نیویورک

هتلی در ۱۰ طبقه با یک کتابخانه‌ی بزرگ و با کتابخانه‌ای در هر یک از اتاق‌ها! با اقامت در این هتل کتابخانه‌ای در اتاق خود خواهید داشت که کتاب‌ها در آن به روش‌های متدوال کتابداری دسته‌بندی شده‌اند. به طوریکه می‌توانید موقع رزرو اتاق اتاقی را انتخاب کنید که در آن کتاب‌هایی با موضوع مورد علاقه‌ی شما وجود دارد.
در این هتل کتابخانه آنقدر همه‌جا کتاب جلوی چشمتان است که صبحانه‌ی ادبی‌تان را در طبقه‌ی ۱۴ ساختمان هتل با منظره‌ی زیبای نیویورک و در حالیکه غوطه‌ور در تخیلات درون کتاب‌ها هستید نوش جان خواهید کرد.

 

رزرو هتل‌های خارجی با بهترین قیمت از اپلیکیشن اسنپ تریپ

دسته:جهانگردی

مطالب مرتبط :

زیباترین جزایر ترکیه برای یک اقامت به یاد ماندنی!

زیباترین جزایر ترکیه برای یک اقامت به یاد ماندنی!

10 آبان 1402
سفر به عجایب هفتگانه جهان و شگفتی‌های آن!

سفر به عجایب هفتگانه جهان و شگفتی‌های آن!

16 مهر 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد