راهنمای کامل سفر به جزایر پرنس استانبول

تاریخ انتشار : 30 مرداد 1402 - تاریخ بروز رسانی : ۱۰ آبان ۱۴۰۲
راهنمای کامل سفر به جزایر پرنس استانبول

اینجا جزایر پرنس است، بهشت آرام استانبول، مکانی امن برای استراحت و تعطیلات شما! اما چرا به این جزیره بهشت آرام گفته می‌شود. اگر شما هم دوست دارید درباره این مکان جذاب و در واقع تبعیدگاه دوره بیزانس بیشتر بدانید، لطفا تا انتهای بلاگ همراه ما باشید.

بهشت آرام استانبول به کجا گفته می­‌شود؟

در دریای مرمره و نزدیکی استانبول ترکیه مجموعه جزایر دیدنی و زیبایی وجود دارند که به جزایر پرنس معروف هستند. در زبان ترکی به این مجموعه جزایر آدا لار گفته می‌­شود و عبارت کامل آن Kızıl Adalar است.

در زمان قدیم، حکومت­‌های مختلف از جزیره­‌های برای ساخت زندان و محلی برای تبعید استفاده می‌­کردند. به این دلیل که کنترل آنها راحت‌­تر و فرار از آنها در آن زمان غیرممکن بود. جزایر پرنس نیز در زمان امپراطوری بیزانس محلی برای تبعید مجرمان بودند اما امروز به یک جاذبه گردشگری فوق­العاده در کشور ترکیه تبدیل شده‌­اند.

جزایر پرنس استانبول از ۹ جزیره بزرگ و کوچک تشکیل شده­اند؛ اما توریست­ها تنها می­توانند از تعداد خاصی از آنها دیدن کنند که در ادامه مقاله حتما به این موضوع نیز خواهیم پرداخت.

جزیره پرنس استانبول چرا به این نام، نام‌­گذاری شده است؟

جزیره پرنس استانبول

جزیره پرنس استانبول

داستان نام­گذاری این جزایر بسیار جالب است و ریش‌ه­اش به همان دوران امپراطوری بیزانس یا روم شرقی برمی­گردد. در این دوره از تاریخ نزاع بر سر قدرت شدت داشت. البته که در دیگر دوره­‌های تاریخ نیز همیشه این نزاع وجود داشته است.

در حکومت روم شرقی شاهزادگان و پرنس­های زیادی بودند که ادعای قدرت می­‌کردند و برای به ­دست­ گرفتن امور شورش یا جنگ­‌های مختلفی را به راه می­‌انداختند. حتی گاهی ممکن بود که کاری هم نکنند و صرفا یک خطر برای امپراطوری محسوب شوند.

در چنین شرایط حکومت فعلی آن زمان آنها را به مجموعه جزایر دریای مرمره تبعید می­‌کرد تا دیگر خطری برای امپراطوری محسوب نشوند. به مرور زمان به­ قدری شاهزاده به این جزیره تبعید شد که نام جزیره پرنس را بر روی آن نهادند.

سفر به ترابزون ترکیه، سفری متفاوت و شگفت‌انگیز به دل طبیعت!

تاریخ جزایر پرنس استانبول

تاریخ همواره عجیب و متناقض بوده است. محلی که امروز برای گردشگران به اسم بهشت آرام معروف است و زیبایی­های فراوانی دارد، روزگاری در تاریخ جهنم بسیاری از شاهزادگان بوده و زندگی را برای آنان تلخ کرده است. شاید یکی از جذابیت­های این جزایر همین موضوع باشد. در تاریخ از این جزایر استفاده­های زیادی شده اما مرسوم­ترین استفاده آن همان تبعیدگاه است.

البته یکی از نکات جالب تاریخ جزایر پرنس استانبول این است که توانسته جان بسیاری از افراد را نیز نجات دهد. به این دلیل که بسیاری از انسان­ها که توسط حکومت تحت تعقیب قرار داشتند و جان آنها در معرض خطر بود برای نجات به این جزایر پناه می­بردند تا دست کسی به آنها نرسد.

تغییرات این جزیره در اواخر قرن ۱۹ام اتفاق افتاد. ثروتمندان و بازرگانان ترکیه به این لوکیشن علاقه­مند شدند و آن را به تصرف و تملک خود درآوردند. امروز این جزیره مقصد گردشگران زیادی است. خصوصا در فصول گرم سال مانند تابستان از این جزیره افراد زیادی دیدن می­کنند.

زیباترین جزایر ترکیه برای یک اقامت به یاد ماندنی!

قوانین جالب و قابل ­توجه تردد جزایر پرنس استانبول!

در این جزایر برای تردد قوانین خاصی در نظر گرفته شده که کسب اطلاع از آنها خالی از لطف نیست. یکی دلایلی که به این جزایر بهشت آرام گفته می­‌شود هم برقراری همین قوانین است. جالب است بدانید که در این جزایر هیچ وسیله نقلیه موتوری و ماشینی حق تردد ندارد.

البته خودرو­های پلیس حق تردد خواهند داشت. این موضوع باعث شده تا شما آرامش بی­‌نظیری را در این جزیره شاهد باشید. ممکن است حالا برای شما این موضوع سوال شود که مردم در این جزایر بدون ماشین چگونه تردد می­‌کنند؟

در این جزیره بیشتر مردم ترجیح می­‌دهند از دوچرخه استفاده کنند یا مسیرشان را پیاده بروند. در این جزیره کالسکه و موتور­های برقی نیز برای توریست­‌های مختلف در نظر گرفته شده است. برای گردش در دور جزیره نیز قایق­‌ها در اختیار توریست‌­ها قرار دارد.

چهار جزیره قابل دسترسی جزایر پرنس استانبول

جزایر پرنس استانبول

جزایر پرنس استانبول

همانطور که گفتیم تمامی ۹ جزیره پرنس قابل دسترسی نیستند و تنها از ۴ جزیره می‌­توان دیدن کرد. این ۴ جزیره:

  • بویوک آدا
  • بورگاز آدا
  • هیبلی آدا
  • و کینالی آدا

نام دارند. بویوک بزرگ­ترین و محبوب­ترین آنان است. ۵ جزیره دیگر نیز که نمی­‌توانید از آنها دیدن کنید قاشیق آدا، تاوشان آدا، یاسسی آدا، سیوری آدا و صدف آدا هستند. در ادامه جزایر چهارگانه پرنس را بیشتر به شما معرفی می‌­کنیم.

بویوک آدا

بویوک آدا در کلمه به معنی جزیره بزرگ است. از بین ۹ جزیره پرنس این جزیره از تمامی آنها بزرگ­تر است و به ­نوعی مرکز آنها محسوب می­‌شود. در این جزیره جاذبه‌­های تاریخی زیادی وجود دارد. اسکله تاریخی بویوک نیز یک منطقه آرامش‌­بخش و دیدنی است.

برای پیاده‌­روی می­توانید این اسکله را انتخاب کنید. رشاد نوری گونتکین نویسنده و نمایشنامه­ نویس اهل ترکیه که معروف­ترین رمان آن چالیکوشو نام دارد. خانه این نویسنده در جزیره بویوک یکی از جاذبه‌­های توریستی مورد علاقه گردشگران است.

کلیسا حاجیا یورگی نیز یکی دیگر از جاذبه­های توریستی جزیره بویوک بوده که در سال ۱۷۵۱ ساخت آن تمام شده است. این کلیسای ۲ طبقه از آجر ساخته شده و یک مکان فوق‌­العاده برای بازدید است.

بورگار آدا

بورگار به­ لحاظ وسعت در رتبه سوم قرار دارد. اگر قصد دارید از شلوغی­ها دور باشید و در یک محیط آرامش ­بخش به استراحت بپردازید، بورگاز و کافه‌­های آن بهترین گزینه است. در این جزیره چند رستوران و کافه معروف وجود دارند. در کافه چهار حرف این جزیره از مرغوب­ترین دانه­‌های قهوه استفاده می­‌شود. اگر به این جزیره سفر کردید لذت نوشیدن یک فنجان قهوه اصیل و باکیفیت را از دست ندهید.

اگر می­‌خواهید به کل جزیره دید داشته باشید باید به تپه باراک بروید. در این تپه نمایی بی­نظیر از کل بورگار را تماشا خواهید کرد. در ساحل این جزیره کشتی­‌های گردشگری زیادی وجود دارد تا بتوانید از آنها استفاده کنید. در بورگار یک کلیسا و موزه نیز وجود دارند که می­‌توانید از آنها دیدن کنید.

همه‌چیز درباره نقشه مترو استانبول

هیبلی آدا

جزیره هیبلی نسبت به دیگر جزایر وسعت کمتری دارد و مهم­ترین نماد آن روهبان اکولو است. بلند­ترین ساختمانی که می‌­توانید در این جزیره ببینید همین مدرسه مذهبی است که جاذبه توریستی نیز محسوب می­‌شود. این مدرسه متعلق به اسقف اعظم کلیسای ارتودکس شرقی ­است که در قسطنطنیه قدیم بوده است.

در این جزیره هم یک کلیسای زیبا قرار دارد که شما می­‌توانید علاوه ­بر بازدید آن در باغ پشتی­اش هم دیدن کنید. بهترین وسیله نقلیه برای رفت­ و آمد در هیبلی دوچرخه است. در این جزیره ممکن است توریست‌­های زیادی را ببینید که با دوچرخه مشغول به عبور ­و مرور هستند.

کینالی آدا

کینالی آخرین جزیره‌­ای است که قصد معرفی­اش را داریم. این جزیره یک لوکیشن عالی برای عکاسی است. به این دلیل که در سواحل آن خانه‌­های دنج و ساحلی زیبایی ساخته شده است. معروف­ترین ساحل کینالی آیازما است که در تابستان توریست­های زیادی از آن دیدن می­‌کنند.

نام کینالی به معنای زمین قرمز رنگ بوده و دقیقا مشخص نیست که چرا به این جزیره سرزمین قرمز رنگ گفته می­‌شود. در امتداد اسکله این جزیره رستوران­‌های زیادی وجود دارند که شما می­‌توانید برای صرف غذا و نوشیدنی از آنها استفاده کنید. کشتی‌­های مسافربری به­ صورت روزانه به این جزیره سفر می­‌کنند و شما یک ساعت از ساحل تا این جزیره فاصله دارید.

مکان‌­های اقامتی در جزایر پرنس استانبول

جزایر پرنس استانبول

ساحل جزایر پرنس استانبول

در جزایر پرنس استانبول شما می­‌توانید از مکان­ها و جاذبه­‌های توریستی زیادی دیدن کنید. اما یک نکته مهم در­ این ­باره وجود دارد آن هم اینکه اقامتگاه ما کجا خواهد بود. در ادامه مقاله به­ شکل خلاصه درباره این اقامتگاه­‌ها برای شما صحبت خواهیم کرد:

هتل آدا پالاس

اگر دوست دارید در یک محیط قدیمی و تاریخی در جزایر پرنس استانبول اقامت داشته باشید آدا پالاس بهترین گزینه برای شما است. این هتل دارای یک معماری ویکتوریایی است و ظاهر باشکوه و تاریخی آن شما را مجذوب خود خواهد کرد. دکور­های عتیقه داخل این هتل به شما کاملا حس دوران ویکتوریایی را القا خواهد کرد.

هتل اسپلندید پالاس

این هتل نیز در سال ۱۹۰۸ بنا شده و قدمت زیادی دارد. به ­لحاظ سرویس­‌دهی اسپلندید پالاس بین گردشگران بسیار محبوب است و خدمات فوق‌­العاده‌­ای هم ارائه می­‌دهد.

اگر دوست دارید که هتل شما به ­لحاظ ظاهری و دکوراسیون نیز حرفی برای گفتن داشته باشد، اسپلندید پالاس با ظاهر باشکوه خود این مورد را نیز برطرف خواهد کرد. برخی اعتقاد دارند که معماری این هتل براساس هتل نگرسکو فرانسوی بوده اما می‌­توان گفت به ­سختی شباهت کمی بین آنها وجود دارد.

جمع‌­بندی

جزایر پرنس استانبول یک مقصد فوق‌­العاده برای گذراندن تعطیلات هستند. اگر دوست دارید که برای مدت کوتاهی هم که شده در آرامشی باشید که تا به امروز تجربه نکرده‌­اید، ما به شما جزایر پرنس را پیشنهاد می­‌کنیم. در این جزایر شما می­‌توانید از جاذبه‌­های تاریخی مختلف دیدن کنید و یک تعطیلات فوق­‌العاده را به اتمام برسانید. برای رزرو هتل خود می‌توانید به سایت اسنپ تریپ مراجعه کنید. همچنین می‌توانید بلیط هواپیما ی خارجی خود را با قیمتی مناسب بخرید و یک سفر متفاوت به جزایر پرنس را تجربه کنید.

با استانبول کارت هزینه‌های سفر خود را کاهش دهید!

دسته:جاذبهجهانگردی

مطالب مرتبط :

معرفی مدرسه دارلفنون تهران

معرفی مدرسه دارلفنون تهران

2 اردیبهشت 1403
شهربازی های مشهد

معرفی بهترین شهربازی های مشهد، همراه با امکانات و آدرس

16 بهمن 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد