هزینه سفر به چابهار چقدر است؟

تاریخ انتشار : 18 اسفند 1397 - تاریخ بروز رسانی : ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
هزینه سفر به چابهار

فقط کافی‌ست از دهانمان خارج شود: « می‌خواهیم به چابهار سفر کنیم» تا اطرافیانمان بگویند که به جایش به استانبول برویم. بله؛ حق با آنهاست.  با پولی که در سفر به چابهار خرج می‌کنیم، می‌توانیم استانبول هم برویم. اما هر گلی بوی خودش را دارد و هر شهری زیبایی‌های خودش را. با اینکه هزینه بلیط، تاکسی و اقامت در هر دو شهر هم‌اندازه و شبیه به همدیگر است، اما حقه‌هایی در سفر به چابهار وجود دارد که می‌توان هزینه سفر به چابهار را با آن پایین آورد. و می‌توانید با بهترین قیمت هتل‌های چابهار را رزرو کنید.

بلیط رفت و آمد به چابهار 

هزینه سفر به چابهار

هزینه سفر به چابهار

برای ارزان‌ سفر کردن راهی نیست جز اینکه از قبل بلیطمان را بخریم. چابهار مسیر ریلی ندارد، پس تنها دو راه مقابل خودمان داریم: سفر با اتوبوس یا سفر هوایی. بنزین در چابهار گران‌تر از شهرهای دیگر است و به همین خاطر فقط پلاک شهر‌های نزدیک را در این بندر می‌بینیم. بلیط های اتوبوس تهران به چابهار هم ۱۲۰ هزار تومان قیمت دارند، اما نزدیک به یک شبانه روز باید در راه باشیم تا به مقصد برسیم.

هزینه بلیط هواپیما برای مثال از تهران به چابهار در روزهای خلوت و کاری حدودا یک میلیون و سیصد هزار تومان است.

راهنمای نوروزی سفر به چابهار

هزینه سفرهای درون شهری در چابهار

رفت و آمد در چابهار

رفت و آمد در چابهار

از همان وقتی که از پله‌های هواپیما پایین می‌آییم باید به فکر تاکسی برای خروج از فرودگاه باشیم. هزینه تاکسی در چابهار بسیار گران است؛ چرا که در آن به ندرت تاکسی خطی می‌بینیم و راهی جز دربست نیست. دوم اینکه بنزین اینجا هزینه بالایی دارد که روی قیمت کرایه هم تاثیر داشته است. فرودگاه چابهار بیست دقیقه تا شهر کنارک و حدود پنجاه دقیقه تا چابهار فاصله دارد. دیدن شهر کنارک و خرید از تاناکورای آن را باید در روز رفت یا برگشتمان از فرودگاه قرار دهیم تا یک روز بیشتر برای خودمان ذخیره کنیم. تاکسی‌ها از فرودگاه تا کنارک، ۲۰ هزار تومان و تا چابهار ۳۰ هزار تومان می‌گیرند.

تاکسی‌های چابهار برای مسیر پنج دقیقه‌ای، ۱۰ هزار تومان کرایه دریافت می‌کنند. حالا تصور کنید شما برای دیدن دکه بازار، ساحل دریا کوچک، دریا بزرگ، تیس و رستوران‌هایش باید هر بار تاکسی بگیرید. یعنی اگر دو روز را فقط در شهر بگذرانیم حدود ۴۰ هزار تومان باید فقط هزینه رفت‌وآمد کنیم.

از طرف دیگر همه دیدنی‌های چابهار در شرق و غرب آن قرار دارند که کیلومترها از شهر دور است. یک راه ارزان دیدن جنگل‌های حرا، بریس در شرق و از سوی دیگر کنارک و بندر تنگ، هیچهایک است. کافی است شستتان را کنار جاده به سمت پایین بگیرید و از راننده‌ها بپرسید مسیرشان به مقصد شما می‌خورد یا نه.

بندر بریس

بندر بریس

راه دیگر رزرو کردن تور است. تورهای گردشگری داخلی نفری ۱۰۰ هزار تومان می‌گیرند که یک بار غرب، یک روز شرق و یک روز هم شمال شهر را با تور نشان شما دهند. همین مسیرها را می‌توان با دربست گرفتن یک تاکسی به قیمت ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان هم رفت. اما این گزینه مناسب سفر چهارنفره است تا قیمت بین همه سرشکن شود. به جز گواتر که برای اجاره قایق باید نفری ۲۵ هزار تومان بدهیم، دیدن هیچ کدام از این مقاصد پولی نیست.

هزینه اقامت 

هتل آذین چابهار

هتل آذین چابهار

اقامتگاه‌های بومگردی، ارزان‌ترین انتخابند.  اگر زود نجنبیم به سرعت برق و باد همه آنها اجاره می‌روند. در روستاهای اطراف مثل رمین، بندر تنگ و تیس، ااقامتگاه‌های بومگردی شبی ۳۰ تا ۸۰ هزار تومان قیمت دارند. اقامتگاه‌های شهرهای بزرگ‌تر مثل چابهار شبی ۲۵۰ هزار تومان هستند که اگر جمعی سفر کنیم بسیار به‌صرفه می‌شود.

از طرف دیگر هتل‌های چابهار بسیار خوب و بزرگند که قیمت‌شان از شبی ۱۵۰ هزار تومان شروع می‌شود و تا ۴۵۰ هزار تومان می‌رسد. در شب‌های تعطیل قیمت هتل به شبی ۸۰۰ هزار تومان هم می‌رسد. قیمت اجاره خانه هم به ندرت در این شهر به شبی کمتر از ۴۰۰ هزار تومان می‌رسد.

هزینه خورد و خوراک

غذاهای چابهار

چابهار، پر از غذاهای کبابی و سرخ‌شدنی خوشمزه است و حداقل یک وعده را باید در رستوران‌های خوب آن خورد. قیمت غذا در این شهر کاملا مشابه تهران است. ماهی و میگو و کباب، اصلی‌ترین وعده غذایی رستوران‌هاست. و با اینکه این شهر دریایی است، اما قیمت غذاهای دریایی ارزان نیست. اگر بخواهیم هر نهار و شام رستوران برویم باید روزانه حداقل ۱۲۰ هزار تومان صرف رسیدگی به شکم‌مان کنیم.

هزینه خرید سوغاتی 

سوغات چابهار

همه اجناس الکترونیکی و آرایشی که در پاساژهای شهر پیدا می‌شوند هم قیمت تهران هستند. قیمت ماهی و میگو هم در بازار محلی این شهر در زمان‌های شلوغ و پر مسافر فرقی با تهران ندارد. البته تنوع ماهی در آن بیشتر است؛ مثلا یک کیلو ماهی تن ۳۰ هزار تومان و یک کیلو ماهی شیر پاک نشده ۷۵ هزار تومان است.

شاه‌میگوی پاک نشده کیلویی ۱۲۰ هزار تومان است که فاصله زیادی با قیمت‌ها در تهران ندارند. سوزن‌دوزی‌های چابهار بسیار زیبا هستند، ولی قیمت بالایی دارند. برای مثال یک لباس زنانه آن حدال ۲۰۰ هزار تومان قیمت دارد. در عوض ادویه اینجا بسیار ارزان است. یک بسته متوسط ادویه کراهی، ادویه خورشتی یا ماهی پنج هزار تومان است.

راهنمای خرید از چابهار

با احتساب همه این مخارج باید گفت در بهترین حالت برای سفر هوایی از تهران به چابهار باید حداقل نفری یک میلیون و پانصد هزار تومان در حساب بانکی‌ ما باشد. و به این نتیجه می‌رسیم که هزینه سفر به چابهار چندان کم نیست. شما می‌توانید بلیط هواپیمای خود را با بهترین قیمت از اسنپ‌تریپ بخرید.

عکس: خبرگزاری ایرنا

دسته:مهارتهای سفر

مطالب مرتبط :

بهترین زمان سفر به چابهار، بندر عجایب ایران!

بهترین زمان سفر به چابهار، بندر عجایب ایران!

30 فروردین 1402
همه‌چیز درباره پرواز تهران چابهار

همه‌چیز درباره پرواز تهران چابهار

23 فروردین 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد