وسایل مورد نیاز برای سفر با خودروی شخصی

تاریخ انتشار : 16 اسفند 1395 - تاریخ بروز رسانی : ۱ دی ۱۴۰۰
وسایل مورد نیاز برای سفر با خودروی شخصی

وسایل مورد نیاز برای سفر با خودروی شخصی شامل چه چیزهایی می‌شود؟ بعضی‌ها فکر می‌کنند سفر با ماشین خودشان ممکن است دردسر داشته باشد، اما اگر از سلامت فنی ماشینتان مطمئن باشید و مجهز سفر کنید به مشکلی بر نمی‌خورید و سفر خوبی خواهید داشت.

آمادگی و فراهم کردن وسایل مورد نیاز برای سفر یکی از مهارت‌های سفر به حساب می‌آید. سفر با خودروی شخصی مزیت‌های زیادی دارد، برای مثال مدیریت زمان دست خودتان است، می‌توانید هر مسیری را که دوست دارید انتخاب کنید و هر جا دلتان خواست توقف داشته باشید. در اینجا وسایلی را که برای سفر با خودروی شخصی لازم دارید، یادآوری می‌کنیم.

 موبایل و لوازم جانبی آن؛ تکنولوژی در سفر با خودرو

موبایل در سفر با خودروی شخصی

این روزها موبایل فقط یک وسیله برای ارتباط تلفنی نیست. گوشی‌های هوشمند از امکاناتی مانند GPS و اپلیکیشن‌های مسیریابی بهره می‌برند.

همین امکانات گوشی‌های هوشمند را به یکی از لوازم ضروری سفر تبدیل می‌کند که هم برای تماس‌های تلفنی، هم برای مسیریابی و هم برای سرگرمی طی مسیر لازم است. البته همراه داشتن گوشی‌های هوشمند به تنهایی کافی نیست.

قبل از سفر بهترین اپلیکیشن‌های مسیریابی را شناسایی و دانلود کنید. شارژر فندکی، پاوربانک و کابل USB را هم فراموش نکنید تا به‌خاطر شارژنداشتن، دسترسی‌تان به این وسیله ضروری قطع نشود. برای یادآوری آن دسته از لوازم جانبی‌ موبایل که طی سفر لازم است اینجا را ببینید.

مواد خوراکی؛ خوشی‌های خوشمزه سفر

خوراکی‌های لازم برای سفر

قبل از سفر خوراکی‌های لازم را بخرید. خوراکی‌ها در فروشگاه‌های بین ‌راهی ممکن است خیلی گران‌تر از چیزی باشند که تصور می‌کنید. همراه‌داشتن آب از همه چیز مهم‌تر است.

خنک‌کننده‌ کوچکی در صندوق عقب ماشین‌تان قرار دهید و بطری‌های آب را درون آن بگذارید. تنقلات سالمی مانند آجیل، چوب‌شور، شکلات‌‌های غنی‌شده با غلات و میوه‌هایی مانند سیب، موز و انگور برای مسیر انتخاب مناسبی هستند. درست‌کردن ساندویچ برای ناهار یا شام به شما کمک می‌کند در زمان و هزینه‌های سفرتان صرف‌جویی کنید.

جعبه‌ی کمک‌های اولیه؛ از مهم‌ترین وسایل مورد نیاز برای سفر با خودروی شخصی

جعبه کمک‌های اولیه

نیازی به گفتن نیست که همراه‌داشتن جعبه‌‌ی کمک‌های اولیه تا چه اندازه ضروری است. در کنار جعبه‌ کمک‌های اولیه، یک کتاب راهنما داشته باشید یا اپلیکیشن‌هایی مانند برنامه صلیب سرخ را دانلود کنید. دقت کنید محلول‌های ضدعفونی‌ای مانند بتادین و الکل سفید؛ قرص‌هایی مانند آسپرین، قرص ضدتهوع، ملین و سرماخوردگی؛ پمادهایی مانند پماد ضدسوختگی و ضدگزیدگی و وسایلی مثل باند و گازاستریل و چسب زخم حتما در جعبه‌تان داشته باشید.

موسیقی و عکاسی؛ برای تکمیل لذت سفر با خودرو

موسیقی در سفر

قبل از سفر بسته به نوع سیستم پخش صوتی ماشینتان، سی‌دی یا فلش مموری‌ای از موزیک‌های مورد علاقه خودتان و همسفرهایتان آماده کنید. کتاب‌های صوتی هم انتخاب خوبی برای سرگرم‌شدن در مسیر هستند.

اسپیکر بلوتوث برای پخش موسیقی از گوشی موبایل گزینه مناسبی است. دوربین عکاسی را هم فراموش نکنید. گاهی دوربین تلفن همراه برای عکاسی در سفر کافی نیست و آدم دلش می‌خواهد عکس‌هایی حرفه‌ای‌تر بگیرد.

و در پایان وسایلی مانند عینک آفتابی، کرم‌ ضدآفتاب، کرم مرطوب‌کننده، دستمال مرطوب، دستمال کاغذی، ‍پتو و بالشت گردن از وسایل مورد نیاز برای سفر با خودروی شخصی هستند.

این موارد را جایی بگذارید که دم دستتان باشد و برای برداشتنشان لازم نباشد مدام کنارجاده توقف کنید و صندوق عقب را باز کنید.

رزرو هتل با قیمت مناسب قبل از سفر می‌تواند تا حد زیادی از هزینه‌های سفر بکاهد.

بیشتر بخوانید: برای سفر باید چه وسایلی همراه ببریم؟

دسته:مهارتهای سفر

مطالب مرتبط :

واحد پول کشورهای مختلف و ارزش آن‌ها

واحد پول کشورهای مختلف و ارزش آن‌ها

13 آبان 1402
چگونه خرید سیم کارت در گرجستان را انجام دهیم؟

چگونه خرید سیم کارت در گرجستان را انجام دهیم؟

2 آبان 1402

۲ نظر

  • پاسخ فهيمه ۶ شهریور ۱۳۹۷ از ۰۵:۵۷

    ممنون

  • پاسخ حسینی ۱۹ دی ۱۳۹۹ از ۱۷:۴۱

    خیلی خوب بود

  • ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد