برای سفر باید چه وسایلی همراه ببریم؟

تاریخ انتشار : 23 آبان 1397 - تاریخ بروز رسانی : ۸ آذر ۱۴۰۰
وسایل سفر

وقت جمع‌کردن وسایل مورد نیاز سفر که می‌شود، خیال می‌کنیم اگر تمام اتاق‌مان را با خودمان نبریم، این سفر، سفر نمی‌شود. هر طور شده آنها را در کیف و چمدان‌مان می‌چینیم، اما باز معمولا چیزهایی بیرون می‌مانند و به زبان بی‌زبانی می‌گویند: اگر ما را با خودت نبری، سفرت زهر می‌شود. انتخاب وسایل مسافرت برای بعضی‌ها شبیه به یک دوراهی سخت است، اما بعضی‌ها هم از قبل چک لیست سفر را متناسب با نوع سفرشان نوشته‌اند.

پوشیدنی‌ها

لباس‌های سفر

از اولین وسایل مورد نیاز سفر، لباس‌ها هستند. لباس‌های مورد نیاز سفر را بهتر است براساس فصل مسافرت و مقصد بچینیم. مثلا وقتی مقصد سفرمان نیم‌کره‌جنوبی است، باید لباس‌های مناسب فصل را متضاد با آب و هوای ایران همراه ببریم. ارتفاعات البرز و زاگرس یا شهرهای غربی و شمال غربی کشور هم همیشه سردتر از مرکز هستند. دمای هوا در شهرکرد و چهار محال و بختیاری همیشه پایین‌تر از تهران است. پس قبل از سفر برای اطمینان، آب‌وهوای مقصد را از طریق سایت accuweather.com چک می‌کنیم تا بعدا شوکه نشویم.

برای سفرهای سرد بعضی‌ها با خودشان کلاه‌های طوفان که فقط جای چشم و بینی دارد و بادگیر می‌برند. جوراب پشمی، دستکش و کلاه گرم از ملزومات سفر به مناطق سرد هستند. در سفر بهتر است شلواری با جیب‌های بزرگ بپوشیم که بعضی از وسایل سبک مثل گوشی یا پول را در آن قرار بدهیم.

پیراهن یا مانتویی هم که می‌پوشیم باید به راحتی قابل شست‌وشو و خشک‌شدن باشد. اگر زیاد سخت‌گیر نباشیم، برای سفر یک هفته‌ای به غیر از چیزی که تن می‌کنیم، یک دست لباس رو و دو دست لباس زیر دیگر، کافی است. فقط برای اینکه بعدا درگیر ست کردن نشویم، بهتر است همان اول رنگ‌ها را هوشمندانه انتخاب کنیم. ممکن است یک کمد لباس را در کیفمان جا دهیم، اما باز هم نتوانیم در سفر خوب لباس بپوشیم.

چه تابستان و چه زمستان، بردن کفش ورزشی یا پیاده‌روی، بهتر از کفش‌های مجلسی و ناراحت است. برای فصل زمستان و مناطق خیلی سرد یک بوت اضافه هم از وسایل مورد نیاز سفر است.

بیشتر بخوانید: سفر در تابستان؛ چطور در سفر با گرما کنار بیاییم؟

خوراکی‌ها

خوراکی‌های مورد نیاز سفر

کمی تنقلات مثل آجیل، شکلات یا میوه می‌توانند در زمان‌های خاص کمکمان کنند. به‌جز اینها، چای کیسه‌ای، فلاسک و کنسرو برای سفرهای طبیعت‌گردی کاربردی هستند.

چه داروها و وسایلی در سفر ضروری هستند؟

تعدادی مسکن، پد بهداشتی، چسب زخم، پماد ضد نیش حشرات، صابون، مسواک، حوله فشرده مسافرتی، یک بسته دستمال کاغذی کوچک، خمیردندان، دئودورانت و اسپری را باید در وسایل سفر بگذاریم. به‌جز اینها، در سفر به طبیعت جعبه کمک‌های اولیه، کیسه زباله، قرص ضد اسهال، ضد تهوع و صابون و کرم به کار می‌آیند.

بیشتر بخوانید: چطور در دوران بارداری سفری بی‌دغدغه داشته باشیم؟

در سفر چه مدارکی باید همراه داشته باشیم؟

مدارک مورد نیاز در سفر

مدارک شناسایی از مهمترین وسایل مسافرت هستند؛ کارت شناسایی، کارت ملی، شناسنامه، پاسپورت، کارت اعتباری و بلیط را هیچ‌وقت نباید فراموش کنیم. با کارت روزنامه‌نگاری یا کارت دانشجویی می‌توانیم موقع بازدید از موزه‌ها معمولا تخفیف بگیریم. اگر سابقه بیماری خاصی داریم یک نسخه از مدارک پزشکی هم باید همراهمان باشد.

وسایل الکترونیکی

خیلی از ما حاضریم هرچیزی را جا بگذاریم، ولی شارژر موبایل یا پاوربانکمان را فراموش نکنیم. یادمان باشد پریزهای کشورهای مختلف با هم فرق دارد، پس تبدیل دوشاخه هم از لوازم ضروری سفرهای خارجی‌اند. اگر اهل عکاسی هستید، بردن SD CARD  و شارژر و پایه دوربین یا موبایل از دیگر وسایل مورد نیاز سفرند.

وسایل جانبی ضروری در سفر کدامند؟

وسایل جانبی در سفر

اگر کوله پشتی لیتری دارید روکش آن را فراموش نکنید تا بارندگی، به وسایل‌تان آسیب نزند. کیف کمری هم برای تلفن همراه، پول نقد، کارت‌های اعتباری و مدارک، کاربردی است. اگر در مقصد، مهمان مردم شهرها یا کشورهای دیگر هستیم، بهتر است سوغات شهر یا کشور خودمان را به رسم همیشگی ببریم. همراه داشتن ملافه تمیز هم خواب شبانه را برایمان راحت‌تر می‌کند.

وسایل ضروری سفر به کویر

عینک دودی برداشته‌اید؟ کلاه آفتابی و کرم ضد آفتاب چطور؟ ممکن است در قسمت‌هایی از کویر به اینترنت دسترسی نداشته باشید، بنابراین همراه داشتن نقشه، از وسایل مورد نیاز سفر به دل کویر است. شب‌های کویر به سردی معروفند؛ بهتر است با خودمان پتوی گرم یا کیسه خواب ببریم. در برنامه کویرگردی با ماشین شخصی نباید وسایل مورد نیاز خودرو مثل زاپاس، جعبه ابزار و… را هم فراموش کنیم.

بیشتر بخوانید: وسایل مورد نیاز برای سفر با خودرو شخصی

وسایل مورد نیاز برای لب دریا

وسایل مورد نیاز برای لب دریا

در سفر به مقصدهایی که دریا دارند، مثل شهرهای شمالی یا جنوبی، مایو، لباس روی مایو، عینک آفتابی، ضدآفتاب، زیرانداز و دمپایی و دماغ گیر، از وسایل مورد نیاز سفر هستند که جای خالی‌شان ممکن است حس شود.

وسایل مورد نیاز برای کمپ زدن چیست؟

وسایل مورد نیاز کمپینگ

وقتی خبری از هتل یا اجاره سوییت نیست، باید با خودمان وسایلی ببریم که ممکن است در زندگی معمولی کمتر به کارمان بیایند؛ چراغ قوه، ظرف‌های سفری که داخل آن نمک‌پاش، کارد، بشقاب، لیوان و قاشق باشد، قمقمه آب، کیسه خواب، کنسرو، چاقوی جیبی، زیرانداز و حصیر بعضی از وسایل لازم برای مسافرت کمپی هستند. چادر مسافرتی، وسایل چند کاره‌ای مثل پیچ‌گوشتی یا قیچی، طناب و چراغ خوراک‌پزی هم باید در این لیست قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: ضروری‌ترین لوازم کمپینگ چیست؟

وسایل مورد نیاز سفر را از کجا بخریم؟

این روزها بیشتر وسایل سفر را می‌توان آنلاین خرید. کافی‌ست آنها را در اینترنت جستجو کنیم تا به سایت‌های مربوط برسیم. منیریه تهران هم از جمله مراکز فروش وسایل مورد نیاز سفر  است که همه چیز با قیمت نسبتا مناسب در آن پیدا می‌شود.

دسته:مهارتهای سفر

مطالب مرتبط :

واحد پول کشورهای مختلف و ارزش آن‌ها

واحد پول کشورهای مختلف و ارزش آن‌ها

13 آبان 1402
چگونه خرید سیم کارت در گرجستان را انجام دهیم؟

چگونه خرید سیم کارت در گرجستان را انجام دهیم؟

2 آبان 1402

۳ نظر

  • پاسخ محمد علیپور ۳ خرداد ۱۳۹۸ از ۲۱:۳۸

    نهایت سپاس از راهنمایتون با کمترین جملات از بهترین کلمات استفاده کردین ممنونم

  • پاسخ نبیل ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ از ۰۶:۳۴

    بسیار عالی

  • پاسخ Hamze ۱۹ مهر ۱۳۹۸ از ۰۸:۳۱

    بسیار خوب
    تشکر

  • ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد