گردش در پارک ژوراسیک تهران و دیدار با دایناسورها!

تاریخ انتشار : 27 اسفند 1401 - تاریخ بروز رسانی : ۲۷ اسفند ۱۴۰۱
گردش در پارک ژوراسیک تهران و دیدار با دایناسورها!

برای شناختن ژوراسیک، باید به میلیون‌ها سال پیش برگردیم. ژوراسیک دوره‌ای از زمین‌شناسی است که موجودات غول‌پیکری مثل دایناسورها در آن زندگی می‌کردند. پارک ژوراسیک تهران مثل بقیه پارک‌ها نیست؛ این پارک قرار است با دایناسورهایش شما را به میلیون‌ها سال پیش ببرد! پس اگر به تاریخ علم، دنیای دایناسورها و جانوران علاقه دارید، این بلاگ اسنپ تریپ را بخوانید و بازدید از پارک ژوراسیک تهران را فراموش نکنید!

چرا ژوراسیک؟

دوره زمین‎‌شناسی ژوراسیک

نام پارک ژوراسیک تهران برای بسیاری از افراد یادآور فیلم‌ها و برنامه‌های مربوط به رازبقا است. در حقیقت، اصطلاح ژوراسیک اولین بار توسط «مانکل کرایکتون»، پزشک و نویسنده آمریکایی، در سال ۱۹۹۰ میلادی به‌ کار برده شد و او این نام را برای رمان خود انتخاب کرد.

همچنین در سال ۱۹۹۳ کارگردان معروف سینما، استیون اسپیلبرگ این نام را برای فیلم خود برگزید که بر اساس این رمان، ساخته شده بود. این فیلم بسیار معروف شد و جوایز متعددی دریافت کرد. پس از آن، در شهرهای مختلف جهان نظیر ورشو، هاوانا، لس‌آنجلس و کی‌یف پارک ژوراسیک با مجسمه‌های دایناسورها افتتاح شد.

در آخر در سال ۱۳۹۲، پارک ژوراسیک تهران به ‌عنوان اولین پارک موضوعی خاورمیانه در محله سعادت‌آباد و پایین پارک پرواز تاسیس شد.

جاذبه‌های گردشگری پارک ژوراسیک

در پارک ژوراسیک، مجسمه دایناسورها و حیوانات دیگری مثل فیل، تمساح و خرس قطبی و غیره نیز وجود دارد. علاوه بر اینها، جاذبه‌های گردشگری این پارک شامل فیلم‌ها و کارگاه‌های آموزشی، استودیو ژوراسیک، سینما هشت ‌بعدی و ژوراشاپ می‌شود. در این پارک، علاوه بر جاذبه‌ها امکانات دیگری مثل پارکینگ اختصاصی، بوفه، سرویس بهداشتی و فضای مناسب برای وقت‌ گذراندن خانواده‌ها در کنار فرزندان خود وجود دارد.

مجسمه دایناسورها و حیوانات

مجسمه‌های پارک ژوراسیک تهران

بازدیدکنندگان در پارک ژوراسیک تهران مجسمه‌های غول‌پیکر زیادی را از نزدیک خواهند دید. این مجسمه‌ها متعلق به حیواناتی همچون اسب‌آبی، گوریل، فیل، کینگ‌کنگ، پاندا، ماموت، خرس و غیره هستند. علاوه بر مجسمه‌های حیوانات منقرض‌نشده، مجسمه حیوانات منقرض‌شده همچون دایناسورهای گیاه‌خوار و گوشت‌خوار نیز در این پارک به نمایش گذاشته شده‌اند.

نکته جالب این است که با صداگذاری، این مجسمه‌ها همانند یک حیوان واقعی به نظر می‌رسند. همچنین در این پارک، به کودکان اجازه داده می‌شود که به مجسمه‌ها دست بزنند و با آنها عکس بگیرند.

استودیو ژوراسیک و سینما ۸ بعدی

استودیو ژوراسیک

یکی از جاذبه‌های محبوب پارک ژوراسیک تهران برای هر گروه سنی، سینمای هشت بعدی این پارک است. بازدیدکنندگان می‌توانند در این سینما یک تجربه مجازی از واقعیت زیستن دایناسورها و فرار‌کردن از حیوانات وحشی گوشت‌خوار کسب کنند که بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود.

فروشگاه هدیه و اسباب ‌بازی

تفریحات متفاوت و گوناگونی در پارک ژوراسیک وجود دارد و یکی از آنها، گشت­زدن در فروشگاه هدیه و اسباب ‌بازی است. بازدیدکنندگان علاوه بر خرید اسباب ‌بازی، می‌توانند با خرید بلیت و بازی‌ کردن، یک دایناسور بزرگ هدیه بگیرند.

کدام پارک‌های تهران را باید دید؟

کارگاه سفال

کارگاه سفال یکی دیگر از جاذبه‌های خاص و دیدنی پارک ژوراسیک تهران است. در این بخش، کودکان این فرصت را پیدا می‌کنند تا فارغ از هر‌گونه محدودیت، با گل و خاک بازی کنند و بر اساس خلاقیت‌های خود مجسمه‌های دایناسورها و حیوانات را بسازند.

اسپایدر پارک تهران در پارک ژوراسیک

اسپایدر پارک تهران

اسپایدر پارک نیز یک پارک موضوعی است که به حشرات و خزندگان اختصاص دارد و پس از پارک ژوراسیک ساخته شد. در این پارک، بیش از ۲۰ نوع مجسمه حشرات و بند‌پایانی از جمله عنکبوت‌ها، زنبور، مورچه، کفشدوزک و حلزون و همچنین مجسمه خزندگانی همچون تمساح، لاک‌پشت و ایگوانا وجود دارد.

اطلاعات و مشخصات هر‌کدام از حشرات و خزندگان موجود در اسپایدر پارک توسط «دکتر علی‌رضا زمانی»، حشره‌شناس برجسته جمع‌آوری شده است. در این بخش از پارک ژوراسیک تهران علاوه بر امکاناتی مانند کافه و غرفه‌ای برای آشنایی با زنبورعسل، بازدیدکنندگان می‌توانند عسل مرغوب خریداری کنند و در غرفه VR، جهان را از دید حشرات ببینند.

همچنین در بخش دیگری از این پارک، بازدیدکنندگان می‌توانند حشرات را زیر میکروسکوپ مشاهده کنند.

امکانات رفاهی و تفریحی پارک

این پارک همانند سایر پارک‌های بزرگ، امکانات مختلف و مناسبی برای ارائه به بازدیدکنندگان دارد. در این پارک بزرگ، یک کافه رستوران برای نشستن خانواده‌ها و صرف غذا بعد از یک گشت طولانی و هیجان‌انگیز در میان دایناسورها فراهم شده است. دیگر امکانات رفاهی و تفریحی این پارک شامل آلاچیق‌ها، وسایل بازی برای کودکان، شهربازی سرپوشیده، گیفت شاپ، استودیو عکاسی، پارکینگ و سرویس‌های بهداشتی تمیز می‌شود.

تفریحات هیجان انگیز در تهران؛ از اتاق فرار تا پرش در آسمان

پارک ژوراسیک کجاست؟

پارک ژوراسیک تهران در شمال پارک پرواز یا پردیس کوهستانی و درست بالای محله سعادت‌آباد تهران، در غرب این شهر قرار دارد. این اولین پارک موضوعی در شهر تهران است که بازدیدکنندگان می‌توانند با استفاده از ماشین شخصی، تاکسی، اتوبوس و مترو به آن دسترسی پیدا کنند.

معاشرت با دایناسورهای ماقبل تاریخ در پارک ژوراسیک!

پارک ژوراسیک تهران جایی است که می‌توانید با دایناسورها معاشرت کنید و اطلاعاتی درباره زمین‌شناسی و تاریخ کسب کنید چرا که مجسمه‌های دایناسورها و سایر حیوانات به‌ همراه صدا و جلوه‌های بصری آنها برای بازدید عموم فراهم شده است. این پارک یکی از جذاب‌ترین پارک‌های موضوعی ایران است که ماکت‌های روباتیک و متحرک دایناسورها و سایر حیوانات را در اندازه‌ها و ابعاد واقعی به نمایش گذاشته است. والدین با بردن فرزندان خود به این پارک می‌توانند وقت خود را علاوه بر تفریح برای آموزش آنها نیز صرف کنند. اگر برای یک سفر چند روزه و برای دیدن پارک ژوراسیک تهران، موزه‌ها، بازارها به تهران می‌روید، نگران هتل و اقامتگاه خود نباشید! شما می‌توانید هتل‌ های تهران را با بهترین قیمت از اسنپ تریپ  رزرو کنید.

دسته:ایرانگردیجاذبه

مطالب مرتبط :

معرفی مدرسه دارلفنون تهران

معرفی مدرسه دارلفنون تهران

2 اردیبهشت 1403
بازار تهران

8 بهمن 1402

۱ نظر

  • پاسخ شبنم اسماعیلی ۵ فروردین ۱۴۰۲ از ۰۶:۲۴

    عاشق این جور مطالب راجب سفر و گردشگری هستم عالی بود ممنون

  • ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد