در یزد کجا صبحانه بخوریم؟

تاریخ انتشار : 25 اردیبهشت 1398 - تاریخ بروز رسانی : ۹ شهریور ۱۴۰۰
صبحانه در یزد

صبحانه در یزد را باید کجا خورد؟ داشتن لیستی از جاهایی که صبحانه‌های خوشمزه دارند یک نعمت است؛ به خصوص اگر شهر را درست نشناسیم و برای اولین بار به آن سفر کرده باشیم.

کافه دات

کافه دات

یزدی‌ها کافه دات را به خاطر میزهایش دوست دارند. زیر شیشه‌ میزها پر از فیلم‌ دوربین‌های عکاسی قدیمی و فیلم‌های بازی میکرو است. یک کافه دنج با نیمکت‌های قرمز که کیک‌های تازه و گرمش حسابی پرطرفدار است.

چای ماسالای کافه دات هم جزو محبوب‌هاست. پرسنل کافه دات هر روز ساعت ۹ استارت سرو صبحانه را می‌زنند و تا ساعت ۱۲ هم صبحانه می‌دهند. سوسیس تخم‌مرغ و املت‌های کافه دات هم بین مشتری‌هایی که صبح‌ها به کافه سر می‌زنند طرفدار زیاد دارد.

آدرس:  صفائیه،‌ ۲۴متری اول(ملاصدرا) نبش فرعی۱۶

کافه کارن

کافه کارن

کافه کارن، با دکور سبک آمریکای دهه ۴۰ و ۵۰، یکی از پیشنهادهای ما برای صبحانه در یزد است. سرویس‌دهی برای صبحانه در کافه کارن از ساعت ۹ تا ۱۱ و نیم ادامه دارد و صبحانه انگلیسی و همچنین تست نیمرو‌های خوشمزه‌ای برای شروع صبح به مشتریان ارائه می‌کند.

چیزکیک‌های نیویورکی کافه کارن بسیار محبوب است و در کنار چای و هل و دارچین مزه هیجان‌انگیزی دارد. املت سبزیجات و کرپ‌های کافه کارن و همینطور رفتار صمیمی پرسنل جزو نکته‌های مثبت این کافه کوچک است.

آدرس: خیابان ملاصدرا، نبش فرعی ۷

کافه عدسی پناهنده

کافه پناهنده

می‌گویند برای خوردن بهترین عدسی‌های عمرمان باید به کافه پناهنده برویم. کافه عدسی پناهنده که جزو رستوران‌های محبوب یزد است، صبحانه سنتی دارد. یعنی اینجا خبری از صبحانه انگلیسی و وافل و قهوه باچیز کیک نیست.

برای آن‌هایی که اهل صبحانه‌های سنگین ایرانی هستند و دلشان می‌خواهد تا آخر شب پر از انرژی باشند، این کافه جزو اولین انتخاب‌هاست.

عدسی و خاگینه و نیمروهای ویژه کافه عدسی جزو صبحا‌نه‌های پرطرفدار این کافه است. پرسنل رفتار مودبی دارند و غذا هم در ظروف مسی سرو می‌شود. فضای سنتی کافه پناهنده و کاشی‌های آبی و صندلی‌هایی که به ردیف کنار هم چیده شده‌اند، از ساعت ۹ صبح منتظر ما هستند.

شعبه بازار:‌خیابان قیام، میدان خان

شعبه صفائیه: بلوار دانشگاه، ابتدای تندگویان

کافه مون

کافه مون

دیوارهای آجری و میزهای چوبی کافه مون با موسیقی آرامی که پخش می‌شود،‌ در کنار عدسی داغ و املت سوسیس، می‌تواند یک شروع خوب برای صبح باشد.

خیلی‌ها کافه مون را با صبحانه‌هایش می‌شناسند.  پنکیک‌های این کافه بین صبحانه‌خورهای حرفه‌ای بسیار محبوب است. چای و هل، صبحانه انگلیسی، لوبیای داغ، انواع املت و نیمرو و کیک‌های شکلاتی کافه مون جزو منوی صبحانه هستند. این کافه هم از ساعت ۹ باز است.

آدرس: بلوار صفائیه، بلوار فلسطین، پلاک ۳۷

خانه هنر یزد

خانه هنر یزد

کافه مجموعه خانه هنر یزد که در بام مجموعه تاریخی ملک‌زاده قرار دارد، یکی از پیشنهادها برای خوردن صبحانه در یزد است. همان‌طور که روی تخت‌های کافه نشسته‌ایم و سینی صبحانه جلویمان است، منظره پیش‌رویمان خانه‌های قدیمی و تاریخی یزد است.

منظره کافه سمت بافت قدیمی شهر است و سینی صبحانه‌اش از ساعت ۹ صبح سرو می‌شود. قهوه‌، املت و نیمرو و انواع سوسیس به همراه حلیم و عدسی جزو منوی صبحانه خانه هنر است.

آدرس:‌ محله فهادان،‌حوالی زندان اسکندر، جنب مسجد چهل محراب

پیشنهادهای دیگر برای خوردن صبحانه در یزد

صبحانه

ایتالی کافه: نام قبلی این کافه، آلما بود و حالا با شکل و شمایلی جدید به مشتریان خدمات می‌دهد. پنکیک و چای و نوتلا و سوسیس این کافه محبوب است. هرچند حق سرویس در این کافه بالاست، اما در مجموع کیفیت صبحانه‌اش قابل قبول است.

آدرس: صفاییه،هتل صفاییه

رستوران خوان هفت رنگ : در رستوران خوان هفت رنگ صبحانه به صورت سلف‌سرویس سرو می‌شود و برای همین حق انتخاب بالایی داریم. خوان هفت رنگ تازه به منوی غذایی خود صبحانه را اضافه کرده و هزینه خوردن صبحانه در این رستوران برای هر نفر ۴۰ هزار تومان است. به دلیل آنکه این رستوران در طبقه بالای برج قرار گرفته منظره پیش رویمان برای خوردن صحبانه نمایی دل‌انگیز است.

آدرس: بلوار جمهوری، برج آسمان، طبقه ۱۱

کافه سالادور: کافه سالادور جزو کافه‌های جوان یزد است و از سال ۹۵ تا امروز، صبحانه پای ثابت منویش بوده. فضای دنج کافه با دکور کلبه‌مانندش و سرو غذا در ظروف بامبو فضای دلنشینی را در کافه به وجود آورده.

اطرافمان در کافه سالادور پر از گل و گیاه است و وقت صبحانه خوردن موزیک ملایمی به درخواست ما در کافه پخش می‌شود. سیمیت پنیر و بیکن به همراه نیمرو، کیک سیب و دارچین، عدسی، پنکیک، قهوه و وافل را می‌توانیم در منوی صبحانه کافه سالادور پیدا کنیم.

آدرس ‌بلوار دانشگاه، روبه روی مجتمع خورشید، مجتمع کالج، کافه سالادور

کافه نارون: کافه نارون هم از ساعت ۹ صبح به مهمانانش سرویس صبحانه ارائه می‌کند. صبحانه سنتی، صبحانه انگلیسی، فرنچ تست، پنکیک و چای در کافه نارون جزو منوی صبحانه است. این کافه علاوه بر فضای داخلی یک فضای باز هم دارد که علاوه بر استفاده از هوای آزاد برای کسانی که سیگار می‌کشند مناسب است.

آدرس: خیابان تیمسار فلاحی، پشت هتل صفائیه

دسته:کافه

مطالب مرتبط :

قنات زارچ یزد، سفری زیر زمینی به دل تاریخ!

قنات زارچ یزد، سفری زیر زمینی به دل تاریخ!

26 تیر 1402
معرفی بهترین و معروف‌ترین خانه‌های تاریخی یزد

معرفی بهترین و معروف‌ترین خانه‌های تاریخی یزد

21 تیر 1402

۳ نظر

  • پاسخ hosein ۲۸ مهر ۱۳۹۸ از ۰۹:۰۵

    سلام . چرا خبری از اسم رستوران ملل نیست .صبحانه سلف سرویس ملل که عالیه و متنوع . دو روز پیش جمعه رفتم کله پاچه داشت . حلیم داشت . آش آبادانی . فالوده یزدی . و …..

  • پاسخ سما ۲۹ دی ۱۳۹۸ از ۱۴:۲۲

    آپدیت نیست اطلاعات
    من یزدی هستم و اطلاع دارم خوان هفت رنگ بلوار جمهوری خیلی وقته بسته شده

  • پاسخ سیما نبوی ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ از ۰۶:۵۶

    کافه پناهنده شعبه صفاییه افتضاح بود از همه نظر،سرویس دهیشون که فوق العاده کند انجام میشه اگه میخواین قبل از رفتن به محل کارتون صبحانه بخورید اصصصصصلا پناهنده نرید که تا ظهر معطل هستین،من امروز یه خاگینه سفارش دادم بعد حدود یکساعت انتظار یه غذای مزخرف،تیز و بدقیافه اوردن با سبزی که اصلا تازه نبود،واقعا متاسفم پناهنده که انقدر معروفه ایییین بود؟!!!برای بار اول و اخرم بود

  • ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد