چطور به آبگرم رامسر برسیم؟

تاریخ انتشار : 2 دی 1397 - تاریخ بروز رسانی : ۳ مهر ۱۴۰۰
آبگرم رامسر

اینجا خبری از آب‌گرم‌کن و پکیج نیست. آب از زیر زمین بالا می‌آید و از داغی گاهی قل‌قل می‌کند. اگر پایمان را داخل استخر‌های آبگرم رامسر هم نگذاریم، باز بخار آب روی بدنمان می‌نشیند و نفس کشیدن را نرم‌تر می‌کند. به خاطر همین هم هر سال مسافران زیادی به نیت آب تنی در آب گرم رامسر به این شهر می‌روند.

آبگرم رامسر کجاست؟

آبگرم هتل پارسیان

در رامسر چند چشمه آبگرم معروف وجود دارد که برخی داخل و بعضی‌های دیگر خارج از شهر هستند. چشمه‌های کش، سنگ بنه  و اشکرگرما در سادات شهر و ۱۲ کیلومتری رامسر قرار دارند. ویژگی مشترک بیشتر این چشمه‌ها شباهت‌شان به خزینه‌های قدیمی‌ست، البته به جز هتل رامسر که چهره‌ای مدرن‌تر از خودش نمایش می‌دهد.

دمای آبگرم رامسر به ۴۲ درجه می‌رسد. این مقدار آخرین درجه حرارتی است که بدن انسان می‌تواند تحمل کند. با اینکه آبگرم به خواص درمانی‌اش معروف است، اما لذت شنا کردن در آب داغی که از زمین می‌جوشد برای بیمار و سالم فرقی ندارد.

یکی از دلایل دیگری که ما را به این چشمه‌ها می‌کشاند طبیعت اطراف آنهاست. مسئولان رامسر می‌گویند شهرشان کمترین فاصله بین دریا و کوه را دارد. بنابراین می‌توانیم بعد از یک استخر و شنا در آبگرم در حالی که منافذ پوستمان باز شده سوار ماشین شویم و به دل جنگل بزنیم.

سنگ‌ بن

وقتی روی گوگل مپ اسم آبگرم رامسر را چک کنیم پین نقشه روی این استخر قرار می‌گیرد: سنگ بن. سنگ بن کاملا از شهر خارج است و نرسیده به رامسر، در جاده اربکله قرار دارد. برای رفتن به این چشمه باید از رامسر خارج شویم و به سمت سادات‌شهر حرکت کنیم. بعد از ۲۰ دقیقه در جاده اربکله تابلوی آب گرم سنگ بن را می‌بینیم.

آبگرم هتل پارسیان رامسر

برخی از هتل‌ها از آبگرم برای جذب مسافر استفاده می‌کنند. این آب گرم استخر زیباتر و بنای جدیدتری دارد. در هتل چهارستاره پارسیان می‌توانیم با خرید بلیط استخر آب گرم عمومی با ۴ هزار تومان به صورت نامحدود در آب بمانیم. همچنین می‌شود با  پرداخت ۶ هزار تومان برای هر نفر می‌توانیم یک استخر خصوصی را نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه اجاره کنیم. یکی از ویژگی‌های مثبت این آبگرم، وجود پارکینگ برای مسافران است.

سادات‌شهر

آب گرم‌های سادات‌شهر معمولا خلوت‌تر از رامسر هستند. برای رفتن به این شهر باید ۴کیلومتر در مسیر جنوب شرق رامسر به سمت تنکابن حرکت کنیم. نرسیده به تنکابن تابلوهای سادات شهر را خواهیم دید. در سادات‌شهر برای آب‌تنی می‌توان آدرس اشکرگرما، آب گرم کش و سنگ بنه را از مردم محلی گرفت. آب گرم کش قرار است به زودی از چهره سنتی خود خارج و به چهره مدرنی به خودش بگیرد.

آبگرم مادرشاه

می‌گویند اینجا محل رفت و آمد مادر محمدرضا شاه پهلوی بوده. به همین خاطر هنوز هم به آن آب گرم مادر شاه می‌گویند. موقع رفتن به اینجا نباید انتظار یک استخر لوکس را داشته‌باشیم. انگار معماری و بنای آن از پنجاه سال پیش دست نخورده باقی مانده است.

البته رامسر چشمه‌های دیگری هم دارد که آدرس آن را باید از مردم محلی بپرسیم. چشمه‌هایی مثل محمودگرما، عزیزگرما و سنا که هیچ نشانی از آنها در نقشه گوگل نیست.

جاذبه‌های نزدیک

کلوپ دریایی

کلوپ دریایی: در شهر رامسر تفریحات آبی دیگری هم انتظارمان را می‌کشد. در مجتمع شهر سبز رامسر می‌توان تفریحاتی مثل جت‌اسکی، پارسیلینگ با چتر، شاتل دونفره و تک‌نفره، اسکی روی آب، قایقرانی و پیست سوارکاری را امتحان کرد. همین امکانات در نقطه ساحلی دیگری در شهر به اسم پارک ساحلی و نزدیک میدان میوه‌ و تره‌بار وجود دارد.

تله کابین رامسر

تله‌کابین رامسر: در کوه‌های جنگلی شمال کشور چندین تله‌کابین ساخته شده که یکی از آنها تله‌ کابین رامسر است. این تله‌کابین نزدیک چابکسر واقع شده  و ۵ کیلومتر تا رامسر فاصله دارد. وقتی با تله‌کابین به بالای کوه برسیم می‌توانیم تصویر مزرعه‌های مربعی شکل برنج را در ذهن ثبت کنیم و همچنین نمای یک دست آبی‌رنگ دریا را از بالا به خاطر بسپاریم.

قلعه مارکوه

قلعه مارکوه: حالا که تا اینجا آمده‌ایم می‌توانیم این سفر درمانی را با یک کوه‌نوردی در قلعه مارکوه تکمیل کنیم. ۳۱۰ پله را اگر بالا برویم می‌توانیم از قلعه به شهر مسلط شویم. این منظره آنقدر زیباست که اصلا شاید نخواهیم سریع از آن برگردیم.

مارکوه نیم ساعت تا رامسر فاصله دارد و برای رفتن به آن باید از رامسر به سمت کتالم حرکت کرد و وارد جاده تلاسر شد. در دو راهی بعدی باید به سمت جاده مارکوه حرکت کرد تا انتهای جاده، چشممان به این قلعه بیافتد.

دسته:جاذبه

مطالب مرتبط :

هتل‌های ارزان رامسر کدامند؟

هتل‌های ارزان رامسر کدامند؟

7 خرداد 1402
فرودگاه رامسر

همه چیز درباره فرودگاه رامسر

24 اردیبهشت 1398

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد