تله کابین رامسر کجاست؟

تاریخ انتشار : 19 اردیبهشت 1397 - تاریخ بروز رسانی : ۲۷ مهر ۱۴۰۰
تله کابین رامسر

یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری رامسر، عروس شهرهای ایران، تله کابین رامسر است. این تله کابین که بزرگترین در بین هشت تله کابین ایران به حساب می‌آید، در ۵ کیلومتری غرب رامسر واقع شده ۱۰ دقیقه بعد از رامسر در مسیر چابکسر.همینکه پایتان را در رامسر بگذارید بیلبوردهای تله کابین را هم خواهید دید، عکس آدم‌هایی که سوار بر سورتمه رامسر خوشحال و خندانند و تله کابین از بالای سرشان و جنگل‌های سرسبز رامسر دارد می‌گذرد. توی سایت تله کابین رامسر نوشته شده اینجا تنها تله کابین در خاورمیانه است که ساحل دریا را به ارتفاعات جنگلی وصل می‌کن، و درست هم هست.

تله کابین رامسر

پروژه ساخت مجتمع رفاهی تفریحی شهر سبز رامسر در سال ۱۳۸۳ کلید خورده و در سال ۱۳۸۹ به بهره برداری رسیده. و از آن زمان تاکنون یکی از قطب‌های گردشگری استان مازندران و حتی گیلان محسوب می‌شود. این تله کابین مبداش ساحل است و تا بالای کوه ایلمیلی ادامه پیدا می‌کند، از وسط جنگل‌ها می‌گذرد و شما می‌توانید دور نمایی از دریا را هم زیر پایتان ببینید.جنگل های رامسر

تله کابین رامسر ۴۰ کابین دارد، ۲ کیلومتر طول و در ۱۲ دقیقه تا ارتفاع ۷۰۰ متری بالا می‌رود. درست فهمیدید فقط ۱۲ دقیقه، پس فرصت را حسابی مغتنم بشمارید. این را هم بگوییم که این جاذبه اصلا خلوت نیست و شما باید ایستادن در صفی طولی را به جان بخرید. قیمت بلیطش هم ۳۰ هزار تومان است.

تفریحات تله کابین رامسر

مسیر از ساختمان ساحلی شروع می‌شود. جایی که ایستگاه اول است و امکان جابه جایی ۴ هزار نفر در روز را دارد. این بخش امکاناتی مثل شهربازی که خودش بخش‌های مختلفی مثل چرخ و فلک و سینمای ۶ بعدی‌ دارد را در خودش جای داده. این سینما بزرگترین سینمای ۶ بعدی منطقه است. پینت بال، جت اسکی، اسکی روی آب و قایق سواری با قایق دلفین، رستوران‌های مختلف و مراکز خرید نوربرت و تعطیلات هم در این بخش قرار دارد.

سوار تله کابین که بشوید و پایین را که نگاه کنید این تصاویر را خواهید دید: ماشین‌هایی که در رفت و آمدند، شهربازی شلوغ و پرسرو صدای این مجموعه، ماشین‌هایی که پیچ‌های پیست کارتینگ را با هیجان دور می‌زنند، دورتر مزرعه‌های سرسبز رامسر و جنگل‌های چابکسر را خواهید دید. از اینها گذشته هرچقدر که پیش بروید هوا هم خنک‌تر و مطبوع‌تر می‌شود. و دیگر از گرمای هوا چندان خبری نیست طوری که دلتان نمی‌خواهد حالا حالاها پایین بیایید.

بام رامسر

بیشتر بخوانید: بهترین رستوران‌های رامسر کجاست؟

اما ۱۲ دقیقه به سرعت برق و باد می‌گذرد و چشم که باز کنید به انتهای مسیر رسیده‌اید. این پایان ماجرا نیست، چون مثل آن پایین، این بالا هم تفریح‌هایی را برای مهمانان تدارک دیده‌اند. و جز رستوران‌های مختلف و کافی شاپ شما می‌توانید سرگرم هم شوید. مثل سافاری جنگل که با پوشیدن لباس‌های مخصوص و ایمن در حالی که لابه‌لای درختان معلق هستید مسیری ۴۵۰ متری را با سرعت بالا طی می‌کنید. و هیجان‌انگیز اینجاست که برای رسیدن به خط بعدی از روی پل‌های چوبی معلق می‌گذرید. و در مسیرتان از پارک جنگلی هزار پله، غارهای ایل میلی، خرابه‌های قلعه تاریخی نظامی می‌گذرید و از بام سبز رامسر سر درمی‌آورید.

ساعات کار تله کابین رامسر

ساعت کار این جاذبه توریستی از ساعت ۹.۳۰ صبح تا ۵ عصر است. از شنبه تا چهارشنبه و از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۳ بعدازظهر خاموشی بین روز تله کابین است.

هتل بام سبز رامسر

کلبه هتل بام سبز رامسر

یکی از بهترین هتل‌های شمال ایران، هتل بام سبز رامسر است. این هتل که در ارتفاع ۷۰۰ متری قرار گرفته، به دهکده‌ای سرسبز می‌ماند و دو مدل واحد اقامتی دارد. یکی کلبه‌های جنگلی لوکس و دیگر سوئیت‌های VIP. ساختمان اصلی هتل ۶ طبقه است و اتفاقا تله کابین رامسر در طبقه ۵‌ آن واقع شده. تنها وسیله‌ نقلیه‌ قابل استفاده در هتل هم تله‌کابین است. که برای هر نفر فقط یک بار در صورتحساب محاسبه می‌شود. شما باید یک ساعت قبل از پایان کار تله‌کابین در سایت بالا حضور داشته باشید.

۷ سوئیت VIP این مجموعه با الهام از سبک زندگی و معماری کشورهای مختلف طراحی شده. به طوری که شما در یک سوئیت حس در چین بودن را خواهید داشت و در سوئیتی دیگر انگار در دهکده‌ای آمریکایی هستید. همچنین سوئیتی به اسم تایتانیک هم در هتل بام سبز هست که با الهام از کشتی و قایق‌های بادبانی ساخته شده. سوئیت کوهستان و دو سوئیت ماه عسل کامل کننده این قسمت است. این واحدها رستوران، کافی‌شاپ، سالن بیلیارد و تنیس هم دارند. ضمن اینکه خود هتل به امکاناتی مثل باشگاه اختصاصی، سالن ماساژ، شهربازی، موج سواری و ورزش‌های آبی و کافی‌شاپ تابستانه مجهز است.

سوئیت هتل بام سبز رامسر

نرخ سوئیت‌های این هتل از ۳۴۸ هزار تومان شروع می‌شود.

و اما کلبه‌های جنگلی. کلبه‌های دو نفره تا ۶ نفره این مجموعه امکانات کاملی دارند. و حتما یک یا چند روزی را در کلبه‌های جنگلی زندگی کردن، شنیدن صدای پرنده‌ها و قدم زدن در پارکی سرسبز تجربه‌ایست متفاوت از همه تجربه‌ها با یک عالمه هوای تازه.

نرخ کلبه‌های جنگلی این هتل از ۲۸۸ هزار تومان شروع می‌شود.

دسته:جاذبه

مطالب مرتبط :

هتل‌های ارزان رامسر کدامند؟

هتل‌های ارزان رامسر کدامند؟

7 خرداد 1402
فرودگاه رامسر

همه چیز درباره فرودگاه رامسر

24 اردیبهشت 1398

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد