۸ خوراکی سالم برای کودکان در هواپیما

تاریخ انتشار : 18 فروردین 1400 - تاریخ بروز رسانی : ۱۸ فروردین ۱۴۰۰
۸ خوراکی سالم برای کودکان در هواپیما

هم شما، هم کودکتان و هم دیگر مسافران هواپیما خوشحال می‌شوند که کودک شما در طول پرواز خوشحال و آرام باشد. برای ایجاد یک سفر سالم و سرگرم برای کودکان، می‌توانید با خوراکی‌های جذاب و دوستداشتنی سرگرمشان کنید.
بیایید این بار بجای خرید اسنک و خوراکی‌های میان وعده لحظه آخری از فرودگاه و یا در مسیر، با صرف کمی وقت و تهیه چند میان وعده سالم با ظاهری زیبا و سرگرم کننده، با کودکان هنگام پرواز اوج بگیریم!

۸ میان وعده سالم برای کودکان در هواپیما

 

خوراکی کودک هواپیما بچه

مافین یا کوکی و کلوچه خانگی: یک کلوچه که داخلش را هم با مواد مغذی مثل کشمش و گردو و موز یا خلال بادام و شکلات پر کرده‌اید در یک بسته بندی زیبا یا درحالیکه فقط با یک روبان تزیین شده می‌تواند هدیه شگفت انگیزی برای کودتان باشد
غلات انرژی زا: می‌توانید خودتان در خانه گرانولا درست کنید. غلاتی مثل آجیل‌ها و جوپرک را آسیاب و مخلوط کنید. آن‌ها را در عسل غوطه ور کنید و در هر قالب و هر شکلی که میخواهید بگذارید تا سفت شود و مثل یک بمب انرژی شیرین و خوشمزه همراه خود ببرید.
میوه: میوه‌ها به خودی خود آنقد خوشرنگ و جذاب هستند که چند تکه میوه و سبزیجات خرد شده (مثل هویج، موز، کلم بروکلی، توت فرنگی، پرتقال، خیار و…) در رنگ‌های مختلف می‌تواند کودکتان را به وجد بیاورد.
آبمیوه: از آنجایی که میوه‌ها و آبمیوه در دسته غذاهای مخصوص کودک قرار می‌گیرند شما اجازه بردن آبمیوه به هواپیما را هم دارید. بنابراین از آبمیوه‌های خوشرنگ و شیرین و خنک که سالم و خانگی هستند غافل نشوید.
میوه خشک: جور دیگری که می‌توانید میوه‌ها را با خودتان همراه کنید، بردن میوه خشک است. میوه خشک‌های رنگی و مغذی، کشمش و مویز، انجیر و عناب، خوراکی‌های مقوی و سالم دیگری هستند که هم سیر کننده و هم سرگرم کننده‌اند.
پنیر: پنیرهای شور و کمی ترش با ظاهر رنگی و جنس ترد دلچسبشان، می‌توانند جایگزین خوبی برای وقتی باشند که کودکتان هوس پفک و چیپس می‌کند.
کره‌ی غلات: کره بادام زمینی، کره نخود یا حمص، کره گردو و… هم خوراکی‌های مغذی و سیرکننده و جالبی هستند که می‌توانید با تزیین سس شکلاتی آن‌ها را برای کودک جذاب کنید و مدتی به خوردنش مشغول باشند.
ساندویچ یا تخم مرغ آبپز: اگر زمان سفرتان با وعده‌های غذایی اصلی همزمان شده و تصمیم دارید که بجای غذاهای داخل هواپیما، کودکتان را با یک غذای خانگی سالم تر سیر کنید، درست کردن یک ساندویچ خانگی با غذای مورد علاقه کودک یا همراه داشتن یک تخم مرغ آبپز پوست کنده که راحت خورده می‌شود انتخاب مناسبی است. در انتخاب ساندویچ حواستان به میزان پخش بوی غذا در هواپیما هم باشد.

بهترین بسته‌بندی برای حمل خوراکی در هواپیما چیست

کیسه پلاستیکی زیپ دار: با تمام علاقه‌ای که به کمتر مصرف کردن پلاستیک داریم ولی بردن ظرف داخل هواپیما و نگه داشتن ظرف‌های خالی تا رسیدن به مقصد هم کار سختی است. برای خوراکی کودکان از کیسه پلاستیکی‌های زیپ‌دار استفاده کنید و خوراکی‌ها را در بسته‌بندی های کوچک بریزید تا در طول سفر بتوانید یکی یکی و با فاصله از هر خوراکی استفاده کنید.
قمقمه یا فنجان یا ماگ مخصوص کودک: اگر یک قمقمه همراه داشته باشید می‌توانید در فرودگاه شیر بخرید و در آن بریزید. یا اینکه با یک قمقمه هیجان انگیز کودک را به نوشیدن آب تشویق کنید.
اگر کودک شیرخوار دارید، آب جوش و شیرخشک را از خانه همراهتان بیاورید و سعی کنید برای شستن شیشه از سرویس بهداشتی داخل هواپیما استفاده نکنید (شیشه شیر جایگزین همراه داشته باشید)
قاشق، چنگال، نی و دستمال: هنگام بسته‌بندی غذاها به این فکر کنید که یک کودک مصرف کننده‌ی آنهاست. میوه‌های آبدار، شکلات و کره‌های چسبناک، پودرهای پخش شونده، نوشیدنی‌های نیازمند به نی، همه اینها ممکن است در طول پرواز موجب دردسرتان شوند.
بنابراین قاشق و چنگال و نی و دستمال خشک و دستمال مرطوب را به هیچ وجه فراموش نکنید.

قوانین حمل خوراکی کودکان در هواپیما

۱ – خوراکی‌ها را در یک کیسه جدا حمل کنید که همه آن‌ها قابل دیدن و بررسی باشد
۲ – شیر مادر و آبمیوه به مقداری که در یک سفر نیاز دارید مجاز است، آنها را در قوطی‌های قابل نمایش حمل کنید
۳ – مواد غذایی جامد به شرط اینکه میزان آن خیلی زیاد نباشد برای بردن داخل هواپیما مجاز است
۴ – بسته‌های یخ یا ژل منجمد که برای خنک نگه داشتن غذای کودک حمل می‌کنید، مجاز است
۵ – از آنجایی که مایعات مورد بررسی و غربالگری قرار می‌گیرند بعضی مایعات مانند شیر را می‌توانید پس از عبور از بازرسی، از خود فرودگاه خریداری کنید و در قمقمه کودک بریزید

دسته:پروازمهارتهای سفر

مطالب مرتبط :

فاصله تهران تا کیش

فاصله تهران تا کیش چه مدت طول خواهد کشید؟

2 بهمن 1402
همه‌چیز درباره فرودگاه اسپارتا ترکیه

همه‌چیز درباره فرودگاه اسپارتا ترکیه

8 آبان 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد