چطور برای یک سفر هوایی طولانی آماده باشیم؟

تاریخ انتشار : 12 اسفند 1399 - تاریخ بروز رسانی : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
چطور برای یک سفر هوایی طولانی آماده باشیم؟

پروازهای طولانی مدت نسبت به پروازهای کوتاه به آمادگی بیشتری نیاز دارند. اگر سفر خارجی طولانی پیش رو دارید یا چند سفر هوایی طولانی پشت سر هم دارید، با آمادگی بیشتر و تهیه وسایل راحتی، این زمان را برای خودتان کوتاه‌تر کنید و ببینید با آگاهی و آمادگی حتی از پرواز طولانی هم می‌توان لذت برد.

وسایل راحتیتان را همراه داشته باشید

یک بالش و پتوی مسافرتی : یک بالش کوچک برای راحتی گردن در صندلی هواپیما و یک پتوی نازک و راحت و گرم می‌تواند خیالتان را از استراحت در این مسیر طولانی راحت کند.

بالش و پتو در هواپیما

دستمال مرطوب : در مسیر طولانی ممکن است چندین بار از میز جلوی صندلی خود استفاده کنید و روی آن غذا بخورید. با داشتن دستمال مرطوب بهداشتی می‌توانید میز را تمیز کنید و بعد از خوردن هر چیزی هم مجبور به برخاستن و شستن دست‌ها نباشید.

چشم بند یا ماسک چشم : معمولا در پروازهای شب نورهای داخل هواپیما شدت کمی دارد و به راحتی می‌توانید بخوابید. اما با همراه داشتن یک چشم بند خواب چشمتان بهتر استراحت می‌کند و در طول روز هم می‌توانید بخوابید.

چشم بند در هواپیما

هدفون یا نویزگیر : نویزگیرهای کاهش صدای یا هدفون‌ها برای اینکه صدای گریه بچه‌ها یا صحبت مسافران را نشنوید و به جای آن سکوت کامل یا موسیقی گوشی کنید خیلی مناسب است.

لباس راحت بپوشید : یک شال و روسری یا کلاه از جنسی گرم که اگر هوای داخل هواپیما خیلی سرد شد گرمتان کند، جوراب گرم تا بتواند در پرواز طولانی جایگزین کفش باشد، تاپ و زیرپیراهنی در زیر لباس‌های اصلی تا بتوانید درصورت گرما لباس رو را درآورید و کمی خنک شوید، شلوار سبک و نرم به‌جای شلوارهای تنگ و چسبان و ضخیم.

لوازم بهداشتی مسافرتی : همراه داشتن مسواک و خمیردندان یا یک ژل یا دهانشویه مسافرتی کمکتان می‌کند تا اگر مسیر طولانی بود و چند وعده غذا میل کردید، مسواک نزدن تا مقصد اذیتتان نکند.

آدامس : جویدن آدامس هم می‌تواند کار یک مسواک و نخ دندان سریع را تا حدودی برایتان انجام دهد و هم اینکه اگر موقع بلند شدن و نشستن هواپیما آدامس بجوید از گرفتگی گوش‌هایتان جلوگیری می‌کند.

وسایل سرگرمی همراه داشته باشید

وسایل الکترونیکی : گوشی موبایل، تبلت، کتابخوان الکترونیکی، دستگاه‌های پخش موسیقی؛ یکی از این وسیله‌های الکترونیکی که می‌تواند موجب سرگرمی‌تان شود را انتخاب کنید و همراه خود ببرید. البته حواستان به شارژ کردن این دستگاه‌ها هم باشد و حتما شارژر همراهتان ببرید.

کتاب و خواندنی‌ها : چند کتاب بردارید یا در فرودگاه آخرین مجله‌های چاپ شده را بخرید و در حین پرواز با آن‌ها سرگرم باشید.

بازی و جدول : بازی‌های ساده‌ای که می‌توان در طول مسیر با آن‌ها سرگرم شد با خودتان همراه ببرید. حتی می‌تواند قلم و کاغذ برای بازی اسم فامیل باشد. جدول‌ها، سودوکوها و پازل‌ها هم انتخاب مناسبی هستند.

در این مسیر طولانی لطفا سالم بمانید

تنقلات سالم : برای اینکه بین وعده‌های غذایی در مسیر گرسنه نشوید و حوصله‌تان سر نرود، تنقلات ترش و شور و شیرین سالم همراه خود داشته باشید. میوه، آجیل، میوه خشک، اسنک‌های خانگی سالم برخی از این تنقلات هستند.

زیاد آب بنوشید، کم به دستشویی بروید : معمولا پرواز باعث خشکی و کم آبی بدن می‌شود. برای همین به نوشیدن زیاد آب متعهد باشید. اما سعی کنید تعادل را طوری حفظ کنید که در طول سفر زیاد هم مجبور به استفاده از سرویس بهداشتی هواپیما نباشید.

قطره چشمی برای چشم‌های خشک و حساس : مسئله کم آبی بدن برای چشم‌هایتان هم رخ خواهد داد. البته نه برای همه. بعضی افراد در پروازهای طولانی دچار خشکی چشم می‌شوند که یک قطره چشم چاره کارشان است.

فعال ماندن و تحرک در طول پرواز : برای جلوگیری از ورم پاها و گرفتگی رگ‌ها در پروازهای بیش از ۴ ساعت، سعی کنید کمی در راهروی هواپیما قدم بزنید. اگر دچار مشکلات قلبی عروقی هستید از قبل با پزشک مشورت کنید.

راحتی پرواز را بررسی کنید

انتخاب ایرلاین مناسب : ایرلاینی را انتخاب کنید که راحتی پروازهای طولانی‌اش اثبات شده باشد. مثل صندلی‌های راحت، فضای پا و خواب بیشتر، غذاهای خوب و سالم، وسایل سرگرمی و …

انتخاب صندلی مناسب : صندلی کنار پنجره به علت آرامش و صندلی کنار راهرو بخاطر آزادی عمل در رفت و آمد می‌توانند صندلی‌های مناسبی باشند. همچنین سعی کنید در صندلی‌های عقبی هواپیما و نزدیک سرویس بهداشتی ننشینید.

تهیه صندلی کودک : حتما برای بچه‌های کوچک هم صندلی تهیه کنید تا در تمام طول پرواز لازم نباشد بچه را در آغوش بگیرید.

با کلاس تجاری پرواز کنید : اگر می‌توانید قیمت صندلی‌های بیزنس کلاس را هم بررسی کنید. شاید بتوانید برای این سفر طولانی به خودتان جایزه بدهید و با خیال راحت در یک صندلی خیلی راحت با امکانات عالی پرواز کنید.

مسائل پزشکی را بررسی کنید : اگر محدودیت حرکتی یا بیماری خاصی دارید حتما با شرکت هواپیمایی در میان بگذارید. همچنین از شرایط استفاده از صندلی چرخدار (ویلچر) یا واکر و عصا هم مطمئن شوید.

آمادگی‌های پیش از پرواز

خوب بخوابید : ریسک نکنید و خوابیدن را به زمان پرواز و داخل هواپیما موکول نکنید. ممکن است در طول پرواز نتوانید بخوابید. اگر قبل از پرواز یک خواب خوب داشته باشید دیگر نگران خستگی و سردرد در حین پرواز نخواهید بود.

گواهی پزشکی داشته باشید : اگر دچار یک بیماری مسری مانند آبله مرغان شده‌اید، گواهی پزشک را همراه خود داشته باشید تا به بهانه مسری بودن بیماریتان از پرواز شما جلوگیری نشود.

شرایط آب و هوایی مقصد را بررسی کنید : دیدن شرایط آب و هوایی به شما کمک می‌کند لباس‌های داخل هواپیما را راحت‌تر انتخاب کنید و بپوشید.

مدارک را از قبل بسته‌بندی و آماده کنید : گذرنامه، ویزا، چک و پول نقد و هر مدارکی که قرار بوده در این سفر همراهتان باشد را از چند روز قبل آماده کنید تا نگرانی جا گذاشتن مدارک را نداشته باشید.

چند روز زودتر آماده سفر باشید : کارهای قبل از سفر مثل بستن چمدان و تهیه مدارک و خداحافظی‌ها را زودتر برنامه‌ریزی کنید تا در شب سفر اوضاع خیلی شلوغ و به هم ریخته نباشد.

ماشین یا تاکسی از خانه تا فرودگاه : در نظر بگیرید که سفری طولانی در پیش دارید. بنابراین بین دو گزینه، گزینه‌ی به صرفه تر را انتخاب کنید. اینکه ماشین را برای این مدت طولانی در پارکینگ فرودگاه رها کنید یا با یک تاکسی به فرودگاه بروید.

حداقل سه ساعت پیش از پرواز در فرودگاه حاضر شوید : آخرین و بهترین نکته برای اینکه یک سفر طولانی راحت داشته باشید این است که به موقع و با آرامش به پروازتان برسید و لحظاتی قبل از پرواز استرس زیادی را تحمل نکرده باشید.

دسته:پروازمهارتهای سفر

مطالب مرتبط :

فاصله تهران تا کیش

فاصله تهران تا کیش چه مدت طول خواهد کشید؟

2 بهمن 1402
همه‌چیز درباره فرودگاه اسپارتا ترکیه

همه‌چیز درباره فرودگاه اسپارتا ترکیه

8 آبان 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد