راهنمای جامع خرید سیم کارت در ترکیه

تاریخ انتشار : 16 خرداد 1402 - تاریخ بروز رسانی : ۱۷ مرداد ۱۴۰۲
راهنمای جامع خرید سیم کارت در ترکیه

هنگام سفر به ترکیه مانند هر سفر خارجی دیگری، نیاز دارید با جهان در ارتباط بمانید، پس خرید سیم کارت در ترکیه ضروری خواهد بود. سه اپراتور تلفن همراه ترکسل (Turkcell ودافون (Vodafone) و ترک تلکام (Türk Telekom) در این کشور وجود دارند. آن‌ها بسته‌های مختلف دیتا، زمان مکالمه و پیام‌های متنی خوبی را ارائه می‌دهند. برای خرید سیم کارت در این کشور باید پاسپورت خود را به فروشگاه تلفن همراه یا کیوسک رسمی اپراتور ارائه دهید. در این بلاگ درباره نحوه خرید سیم کارت در ترکیه بیشتر می‌خوانید.

مدارک مورد نیاز برای خرید سیم کارت در کشور ترکیه

مدرک مورد نیاز برای خرید سیم کارت در کشور ترکیه عبارت است از مدرک شناسایی معتبر مانند پاسپورت یا کارت شناسایی ترکیه. به خارجی‌ها توصیه می‌شود هنگام خرید سیم کارت در ترکیه از اپراتور تلفن همراه، گذرنامه یا مجوز اقامت خود را همراه داشته باشند. زیرا اپراتور با اسکن کارت شناسایی و گرفتن عکس، هویت فرد را تایید می‌کند.

همچنین کسانی که بیش از سه ماه در ترکیه اقامت دارند، باید برای اجازه اقامت اقدام کنند و هنگام خرید سیم کارت باید مشخصات مجوز اقامت خود را ارائه دهند. اپراتور همچنین برای ثبت‌نام صحیح سیم کارت، اطلاعات تماس افراد شامل آدرس و شماره تلفن آن‌ها را درخواست می‌کند. برای تکمیل خرید سیم کارت در کشور ترکیه، داشتن چنین مدارکی لازم خواهد بود.

انواع سیم کارت در کشور ترکیه

انواع سیم کارت در کشور ترکیه به دو دسته پرداخت در لحظه و پیش‌پرداخت دسته‌بندی می‌شود. طرح پیش‌پرداخت، به خرید سیم کارت با بسته‌های مکالمه، پیامک و دیتای مشخص در یک لحظه اطلاق می‌شود. شما بسته خریداری می‌کنید و در صورت لزوم، سیم کارت خود را دوباره شارژ خواهید کرد. همچنین علاوه بر حجم، باید مدت زمان بسته خود را هم مشخص کنید که در ترکیه معمولا ۱۸۰ روز است.

در سیم کارت‌های پیش‌پرداخت ماهانه باید مقدار مشخصی مکالمه، پیامک و دیتا یا اینترنت را در همان ابتدا خریداری کنید. این سیم کارت‌ها نیازی به قرارداد ندارند و شما فقط برای آن چیزی پول می‌پردازید که از قبل انتخاب کرده‌اید. اگر سهمیه خود را تمام کنید، سیم کارت از مبدا قطع می‌شود.

از گواهینامه بین‌المللی رانندگی چه می دانید؟

بهترین اپراتورهای سیم کارت در کشور ترکیه

خرید سیم کارت در ترکیه

خرید سیم کارت در ترکیه

در حال حاضر، ترکسل (Turkcell)، ودافون (Vodafone) و ترک تلکام (Türk Telekom) بهترین اپراتورهای سیم کارت درکشور ترکیه هستند. آن‌ها در سراسر استانبول، آنکارا ازمیر، بدروم، بورسا، آنتالیا، ترابوزان، کایسری و سایر مقاصد گردشگری محبوب در ترکیه، فروشگاه یا کیوسک دارند. همچنین می‌توانید سیم کارت آن‌ها را در اکثر فرودگاه‌های بین‌المللی و داخلی پیدا کنید. به این ترتیب، پیدا کردن فروشگاه برای خرید سیم کارت در ترکیه چندان سخت نیست.

توصیه می‌کنیم به یکی از فروشگاه‌های رسمی اپراتورهای ترکسل، ودافون یا ترک تلکام مراجعه کنند. زیرا به طور کامل می‌توانید به آن‌ها اعتماد کنید، بهترین قیمت فروش را ارائه می‌دهند و سیم کارت ترکیه شما را در همان محل برای شما فعال می‌کنند. فروشگاه‌های دیگر، نماینده رسمی نیستند و پس از خرید از آن‌ها کماکان نیاز به ثبت سیم کارت خواهید داشت. همچنین اگر مشکلی پیش بیاید، شما را به فروشگاه‌های رسمی ارجاع می‌دهند.

راهنمای سفر به آنکارا، قلب ترکیه!

مراکز فروش سیم کارت در ترکیه

مراکز فروش سیم کارت در ترکیه در مناطق مختلف به راحتی قابل دسترسی هستند. فروشگاه‌های متعددی مانند فروشگاه‌های رفاه، کیوسک‌ها و مغازه‌های تلفن همراه وجود دارند که سیم کارت ترکیه را ارائه می‌دهند. این امر تهیه سیم کارت را برای همه گردشگران بسیار آسان کرده است. فرآیند خرید هم ساده است و سیم کارت‌ها مقرون به صرفه هستند.

به طور کلی، شما می‌توانید به چهار روش خرید در بدو ورود از فرودگاه‌ها، مراجعه به فروشگاه‌های تلفن همراه، خرید از نمایندگی‌های رسمی اپراتورها و سفارش آنلاین اقدام کنید. خرید در بدو ورود از فرودگاه‌ها را می‌توان آسان‌ترین و در عین حال گران‌ترین روش دانست. بهترین روش‌های خرید سیم کارت در ترکیه نیز مراجعه به نمایندگی‌های رسمی اپراتورها و خرید به صورت آنلاین هستند.

نحوه فعال کردن سیم کارت در ترکیه

هنگام بازدید از ترکیه، باید یک سیم کارت محلی بخرید و آن را فعال کنید تا از هزینه‌های زیاد رومینگ جلوگیری شود. برای انجام این کار، باید پاسپورت خود را ارائه دهید و یک سیم کارت اعتباری از یک اپراتور تلفن همراه محلی خریداری کنید. پس از خرید سیم کارت در ترکیه و برای فعال‌سازی آن، باید دستورالعمل‌های ارائه شده توسط اپراتور را دنبال کنید که معمولا شامل تماس با یک شماره یا ارسال یک کد خاص است.

هنگامی که سیم کارت خود را فعال کردید، می‌توانید از بسته‌های تماس محلی، پیامک و داده مقرون به صرفه و متناسب با نیاز خود لذت ببرید. در ضمن پاسپورت خود را همیشه همراه داشته باشید. زیرا در هنگام شارژ کردن سیم کارت خود ممکن است ارائه آن برای تایید هویت لازم باشد. نحوه فعال کردن سیم کارت در ترکیه فرآیندی ساده است. فرآیندی که صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه‌های شما می‌کند و شما را در حین گشت‌وگذار در این کشور زیبا، آنلاین و در ارتباط نگه می‌دارد.

رومینگ همراه اول چیست؟

قیمت بسته های مکالمه و اینترنت در ترکیه

وقتی به قیمت‌های بسته‌های دیتا در ترکیه نگاه می‌کنید، آن‌طور که انتظار دارید ارزان نیستند. در کشوری که می‌توانید یک ساندویچ، یک چای و یک بطری آب را با کمتر از ۳ دلار تهیه کنید، انتظار قیمت رقابتی‌تری برای بسته‌های مکالمه و اینترنت وجود دارد. اما متاسفانه قیمت بسته‌های مکالمه و اینترنت در ترکیه برای گردشگران در مقایسه با کشورهای همسایه آن مانند یونان، بلغارستان و گرجستان نسبتا گران‌تر برآورد می‌شود.

ترکسل بسته ویژه‌ای به نام «بسته استقبال از توریست» به مسافران ارائه می‌کند. این بسته به مشتریانی اختصاص می‌یابد که سیم کارت اعتباری ترکسل را با پاسپورت خارجی خریداری می‌کنند. «بسته استقبال از توریست» شامل یک سیم کارت با ۲۰ گیگابایت داده + ۲۰۰ دقیقه تماس محلی + پیامک نامحدود است. این بسته به مدت ۳۰ روز اعتبار دارد و خود سیم کارت نیز بعد از ۳ ماه غیرفعال می‌شود. قیمت این بسته در فرودگاه‌ها تا ۴۷ یورو می‌رسد. برای مشاهده به‌روزترین قیمت‌ها باید به وب‌سایت رسمی ترکسل مراجعه کنید.

خرید سیم کارت ترکیه در فرودگاه

راحت‌ترین مکان برای خرید سیم کارت در ترکیه، هنگام ورود به هر یک از فرودگاه‌های بین‌المللی در این کشور است. اکثر مردم سفر خود را به ترکیه از فرودگاه IST یا فرودگاه SAW در استانبول آغاز می‌کنند. خوشبختانه همه فرودگاه‌های بین‌المللی شهرهای دیگر ترکیه مانند آنتالیا، آنکارا، ازمیر، بدروم، ترابزون و کایسری نیز همگی در سالن ورود خود دارای فروشگاه سیم کارت از اپراتورهای اصلی موبایل ترکیه هستند. بنابراین خرید سیم کارت ترکیه در فرودگاه و در بدو ورود، بسیار آسان خواهد بود. فراموش نکنید که در زمان سفر به ترکیه می‌توانید بلیط هواپیمای خود ا با قیمتی مناسب از اسنپ تریپ بخرید.

ارز مسافرتی چیست؟ + شرایط گرفتن ارز مسافرتی در سال ۱۴۰۲

خرید آنلاین سیم کارت ترکیه

خرید آنلاین سیم کارت در ترکیه به روشی محبوب برای گردشگران و بازدیدکنندگان تبدیل شده است تا با عزیزان خود در ارتباط باشند. خرید آنلاین سیم کارت آسان و راحت است و گزینه‌های زیادی در وب‌سایت‌های مختلفی مانند Hepsiburada، Trendyol و n11 موجود هستند. حتی برخی از وب‌سایت‌ها تحویل رایگان درب منزل ارائه می‌کنند که گردشگران را از دردسر بیرون رفتن و یافتن یک فروشگاه محلی برای خرید سیم کارت نجات می‌دهد.

هنگام خرید سیم کارت در ترکیه به صورت آنلاین، توجه کنید که سیم کارت با گوشی شما سازگار باشد و بسته دیتا، مکالمه و پیامک کافی را برای رفع نیازهای شما ارائه دهد. بسیاری از سیم‌کارت‌ها با پیشنهادها و تخفیف‌های ویژه ارائه می‌شوند که این امر، آن‌ها را به جایگزینی مقرون به صرفه برای بسته‌های رومینگ سنتی تبدیل می‌کند.

خرید آنلاین سیم کارت همچنین به شما این امکان را می‌دهد که بسته‌ای متناسب با نیاز خود را انتخاب کنید، چه قصد اقامت کوتاه‌مدت یا بلندمدت داشته باشید. شما می‌توانید هتل و اقامتگاه خود را با بهترین قیمت از ترکیه رزرو کنید.

سفر به وان ترکیه، سفر به دل تاریخ و هنر!

دسته:مهارتهای سفر

مطالب مرتبط :

واحد پول کشورهای مختلف و ارزش آن‌ها

واحد پول کشورهای مختلف و ارزش آن‌ها

13 آبان 1402
چگونه خرید سیم کارت در گرجستان را انجام دهیم؟

چگونه خرید سیم کارت در گرجستان را انجام دهیم؟

2 آبان 1402

۱ نظر

  • پاسخ الناز ۱۷ شهریور ۱۴۰۲ از ۱۱:۳۳

    سلام خرید آنلاین سیم کارت در ترکیه در ایران بدرد میخورد . من از نماینده ترکسل در ایران شرکت سی آی پی پوینت برای تهیه سیم کارت ترکیه در ایران استفاده کردم و قبل از سفر سیم کارت خود را دریافت نمودم . قیمت ارایه شده از تمام نمایندگیها داخل ترکیه علی الخصوص فرودگاه ارزانتر بود.

  • ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد