از پایتخت تا نصف جهان؛ فاصله تهران تا اصفهان با انواع وسیله نقلیه

تاریخ انتشار : 26 آذر 1401 - تاریخ بروز رسانی : ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
از پایتخت تا نصف جهان؛ فاصله تهران تا اصفهان با انواع وسیله نقلیه

سفر به اصفهان یعنی گوش سپردن به سمفونی تاریخ و هنر در یکی از باشکوه‌‎ترین شهرهای ایران. شهری که توصیفش ساعت‌ها زمان می‌برد. دیدن کاشی‌کاری‌های لاجرودی مسجد شیخ لطف‌الله، قدم زدن در میدان نقش جهان، شنیدن صدای باد وقتی بین ستون‌های عالی‌قاپو پیچیده، تماشای نقاشی‌های بی‌نظیر سقف کلیسای وانک، هر یک کافی‌ست تا محو زیبایی و جذابیت نصف جهان شویم. در این نوشته می‌خواهیم به شما بگوییم چطور می‌توانید خودتان را از تهران به اصفهان برسانید و تجربه‌ای شگفت‌انگیز را آغاز کنید. اگر شما هم قصد سفر از تهران به اصفهان را دارید، تا انتهای این بلاگ با ما همراه باشید.

با جا‌های دیدنی اصفهان آشنا شوید!

از تهران تا اصفهان چند کیلومتر است؟

فاصله بین تهران تا شهر اصفهان دقیقا ۴۵۰ کیلومتر است و ۳ مسیر برای این سفر وجود دارد که به شرح زیر هستند:

  • سفر به اصفهان از مسیر قم و کاشان ۴۴۸ کیلومتر است.
  • سفر به اصفهان از مسیر جاده دلیجان ۴۳۱ کیلومتر خواهد بود.
  • سفر به اصفهان از اتوبان کرج، ساوه، سلفچگان و میمه ۴۳۶ کیلومتر است.

اقامت در هتل‌های اصفهان

اگر می‌خواهید در زمان‌های اوج سفر به نصف جهان بروید، پیشنهاد می‌کنیم از قبل نسبت به رزرو هتل اصفهان اقدام کنید. در اصفهان، هم هتل‌های لوکس و مجهز وجود دارند و هم هتل‌های اقتصادی؛ شما می‌توانید برای رزرو هرکدام از این هتل‌ها به اسنپ تریپ مراجعه کرده و پس از مقایسه قیمت‌ها، امکانات و خدمات، با خیالی آسوده هتل موردعلاقه خود را رزرو کنید.

بهترین هتل‌های اصفهان کدامند؟

چطور با ماشین از تهران به اصفهان برویم؟

مسیر تهران - اصفهان

برای سفر به اصفهان از تهران سه مسیر را می‌توانید انتخاب کنید. مسیر‌های پیش روی شما به ترتیب زیر هستند:

۱٫ مسیر اول تهران تا اصفهان: مسیر قم و کاشان

اولین مسیر سفر تهران تا اصفهان، مسیر قم، کاشان است. در این مسیر شما نخست از قم عبور می‌کنید و بعد به کاشان می‌رسید. در کاشان می‌توانید سری به روستای معروف ابیانه هم بزنید. این مسیر ۴۴۸ کیلومتر است و ۴ ساعت و ۴۴ دقیقه در راه خواهید بود.

۲٫ مسیر دوم تهران تا اصفهان: مسیر قم و سلفچگان

مسیر دوم بین تهران تا اصفهان از شهر‌های قم، سلفچگان، دلیجان و استان مرکزی می‌گذرد و در نهایت شما را به اصفهان می‌رساند. به این مسیر، جاده دلیجان می‌گویند که ۴۳۱ کیلومتر است و گذر از آن ۴ ساعت و ۵۶ دقیقه زمان می‌برد.

۳٫ مسیر سوم تهران تا اصفهان: مسیر اتوبان کرج

در مسیر سوم تهران تا اصفهان، از اتوبان کرج سفر شما شروع می‌شود و شما باید از شهر‌های ساوه، سلفچگان و میمه گذر کنید. این مسیر با دیگر مسیر‌ها، از نظر مسافت تفاوت چندانی ندارد. طول این مسیر ۴۳۶ کیلومتر است و گذر از آن ۵ ساعت زمان می‌برد.

از تهران تا اصفهان با قطار

مسافت تهران تا اصفهان با قطار نزدیک به ۴۱۰ کیلومتر است. در این مسیر، قطار از ایستگاه‌هایی مانند جمکران و کاشان می‌گذرد. طی مسافت تهران تا شهر اصفهان با قطار، نزدیک به ۷ تا ۹ ساعت طول می‌کشد. ایستگاه راه‌آهن اصفهان در ۵ کیلومتری جاده شیراز و روبه‌روی سپاهان شهر واقع شده است. پس از رسیدن به این ایستگاه می‌توانید از تاکسی‌ها و اتوبوس‌هایی که در آنجا حضور دارند، برای رسیدن به اصفهان استفاده کنید. برای رزرو بلیط قطار تهران اصفهان نیز می‌توانید از اپلیکیشن اسنپ تریپ کمک بگیرید.

با هواپیما در آسمان نصف جهان

فرودگاه اصفهان

راحت‌ترین روش برای سفر از تهران به اصفهان، استفاده از هواپیما است. البته هزینه آن نیز نسبت به روش‌های دیگر، بالاتر خواهد بود. در سفر با هواپیما، شما مسیری ۳۳۸ کیلومتری را در زمانی کمتر از یک ساعت طی خواهید کرد. کسانی که تحمل نشستن در اتوبوس یا قطار را ندارند یا عجله دارند، می‌توانند از این روش استفاده کنند. نزدیک‌ترین هتل‌ها به فرودگاه اصفهان طلوع خورشید، ستاره، ابن‌سینا، ماهان، قصر، صبا و عتیق هستند. فراموش نکنید که یکی از ساده‌ترین و راحت‌ترین روش‌ها برای مقایسه قیمت و رزرو بلیط هواپیما، مراجعه به اسنپ تریپ است.

همه چیز درباره فرودگاه اصفهان

سفر به اصفهان با اتوبوس چند ساعت طول می‌کشد؟

اتوبوس نیز یکی از گزینه‌هایی بوده که می‌توانید از آن برای رفتن از تهران به اصفهان استفاده کنید. مدت زمانی که برای این سفر باید در اتوبوس بمانید، ۶ ساعت است. اصفهان دو ترمینال معروف دارد که اولین آن، ترمینال صفه است. ترمینال صفه در ابتدای جاده اصفهان شیراز قرار دارد. ترمینال دیگر در خیابان کاوه واقع شده و به ترمینال کاوه مشهور است.

برای خرید بلیط اتوبوس تهران اصفهان می‌توانید از سایت اسنپ‌تریپ استفاده نمایید.

مدت‌زمان سفر از تهران به اصفهان

فاصله تهران تا اصفهان مسیری تقریبا ۵ ساعته است. حداقل زمان برای طی مسیر تهران تا اصفهان با ماشین بدون توقف، ۵ ساعت خواهد بود. این مسیر اغلب بیابانی است، ولی در بین راه، در شهر کاشان می‌توانید توقف و استراحت کنید.

بهترین هتل‌های اصفهان کدامند؟

بین راه از چه شهرهایی می‌گذریم؟

در مسیر تهران اصفهان از چند شهر مرکزی گذر می‌کنیم که مهم‌ترین آن‌ها قم، کاشان و آران و بیدگل هستند.

شهر قم

قم اولین شهر در مسیر تهران به شهر اصفهان است. شهر قم در کنار مشهد، دو شهر مذهبی مطرح ایران هستند. در این شهر، زیارتگاه حضرت معصومه قرار دارد. هنگام توقف در قم می‌توانید از سوغاتی‌های لذیذ این شهر استفاده کنید.

شهر کاشان

کاشان یکی از شهر‌های مهم در فاصله تهران تا شهر اصفهان است. هنگام حرکت از تهران به سمت اصفهان، اغلب تور‌های مسافرتی برای استراحت در شهر کاشان توقف می‌کنند. در کاشان می‌توانید به جا‌های دیدنی این شهر مانند خانه عباسیان، باغ فین، خانه طباطبایی‌ها و همچنین روستای ابیانه سری بزنید.

عامری‌ها، حس راحت در خانه بودن

روستای ابیانه

آران و بیدگل، شهر کویرهای دیدنی

با نزدیک به ۲۰ دقیقه رانندگی و گذر از کاشان، به آران و بیدگل خواهید رسید. در این منطقه، جاذبه‌های دیدنی زیادی وجود دارد، مانند:

  • کاروان‌سرای مرنجاب
  • مسجد جامع قاضی آران و بیدگل
  • بقعه امامزاده محمد هلال
  • حمام رئیسه آران و بیدگل
  • کویر مرنجاب

اگر انتخاب شما سفر با ماشین شخصیه

فاصله تهران تا اصفهان با خودرو شخصی از مسیر کاشان، ۴۴۶ کیلومتر و ۴ ساعت ۳۹ دقیقه است. برای خروج از شهر تهران و ورود به مسیر آزادراه باید ابتدا به بزرگراه نواب جنوب وارد شوید. سپس از بزرگراه شهید چراغی عبور کنید و بعد هم بزرگراه کاظمی جنوب را ادامه دهید تا به آزادراه خلیج‌فارس برسید.

شهر‌های در مسیر:

  • تهران
  • قم
  • کاشان
  • نطنز
  • شاهین‌شهر
  • اصفهان

مسافت بین شهر‌های در مسیر:

  • تهران تا قم: ۱۴۵ کیلومتر
  • قم تا کاشان: ۱۰۹ کیلومتر
  • کاشان تا نطنز: ۸۳ کیلومتر
  • نطنز تا شاهین‌شهر: ۱۰۶ کیلومتر
  • شاهین‌شهر تا اصفهان: ۳۰ کیلومتر

بهترین مسیری که می‌توانیم برای رسیدن به اصفهان انتخاب کنیم

بین سه مسیری که می‌توان برای طی‌کردن فاصله تهران تا اصفهان انتخاب کرد، تفاوت چندانی وجود ندارد. مدت‌زمان سفر در هر سه آن‌ها تقریبا یک اندازه است. سفر از جاده دلیجان کمی کوتاه‌تر خواهد بود و شما را زودتر به مقصد می‌رساند. مسیر تهران اصفهان یک مسیر بیابانی است. اگر از رانندگی در آن احساس خستگی کردید، می‌توانید کمی مسیر خود را دور کنید و وارد شهر‌هایی مانند کاشان شوید.

کم‌هزینه‌ترین فصل سفر به اصفهان

رفتن به اصفهان در فصل پاییز و زمستان اقتصادی‌تر و ارزان‌تر تمام می‌شود چون هزینه رزرو هتل‌ها در این دو فصل کمتر از بهار و تابستان است. برای مثال اگر در دی‌ماه به نصف جهان بروید، هزینه اقامت برای یک شب از ۲۸۰۰۰۰ تومان شروع خواهد شد که قیمتی معقول است.

شما می‌توانید در سایت اسنپ‌تریپ قیمت انواع هتل و اقامتگاه در شهر اصفهان را مقایسه کنید.

هتل‌های اصفهان نزدیک پل خواجو کدامند؟

اصفهان‌گردی

کاشی‌کاری زیبا در اصفهان

اصفهان به دلیل اهمیت تاریخی و فرهنگی خود، دارای اماکن فرهنگی زیادی است که معماری منحصربه‌فردی دارند. به‌طورقطع تماشای آن‌ها می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد. از میدان نقش‌جهان گرفته تا کلیسای وانک در محله جلفا، هرکدام زیبایی‌ها و داستان‌های مخصوص به خود را دارند. از جمله اماکن باارزش اصفهان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میدان نقش‌جهان
  • چهارباغ عباسی
  • مسجد شیخ لطف‌الله
  • پل خواجو
  • کاخ چهل‌ستون
  • سی و سه پل
  • منارجنبان
  • کلیسای وانک و …

این یک سفر تکرارنشدنی به نصف جهان است!

سی‌و‌سه پل - اصفهان

اصفهان یکی از قدیمی‌ترین و همچنین یکی از زیباترین شهر‌های ایران است. هر کسی که دوستدار ایرانگردی باشد حتما سفر به اصفهان را در برنامه خود قرار می‌دهد.

از آنجایی که اصفهان جز مرکزی ترین استان‌های کشورمان است، دسترسی مناسبی دارد. برای سفر از تهران به اصفهان می‌توان از اتوبوس، قطار، هواپیما و ماشین شخصی استفاده کرد. سفر با هوایپما به اصفهان با وجود پرهزینه بودن، راحت‌تر و سریع‌تر است. این سفر کمتر از یک ساعت زمان می‌برد. اما با قطار در عرض ۷ تا ۹ ساعت فاصله تهران تا اصفهان را طی می‌کنید و با ماشین شخصی، ۳ مسیر پیش رو خواهید داشت. می‌توان گفت بین این سه مسیر تفاوت چندانی از نظر فاصله وجود ندارد و انتخاب هرکدام به سلیقه و شرایط شما بستگی دارد.

راهنمای سفر به اصفهان؛ شهری که باید به آن برگشت!
دسته:ایرانگردی

مطالب مرتبط :

خوشمزه‌ترین سوغات اصفهان که حتما باید امتحانشان کنید!

خوشمزه‌ترین سوغات اصفهان که حتما باید امتحانشان کنید!

24 خرداد 1402
از کلیسای وانک تا موزه تاریخ طبیعت؛ معرفی خاص‌ترین موزه‌های اصفهان

از کلیسای وانک تا موزه تاریخ طبیعت؛ معرفی خاص‌ترین موزه‌های اصفهان

18 دی 1401

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد