بازارچه ساحلی آستارا و آنچه باید از بازارهای این شهر بدانید

تاریخ انتشار : 8 مرداد 1396 - تاریخ بروز رسانی : ۲۲ آذر ۱۴۰۰
مراکز خرید آستارا و بازارچه ساحلی بندر

حدود ۲۸ سال پیش بعد از فروپاشی شوروی، گذرگاه مرزی آستارا بین ایران و جمهوری آذربایجان دوباره بازگشایی شد و به دنبال این بازگشایی بازارچه ساحلی آستارا شروع به کار کرد. فروپاشی ابرقدرت شرق، آستارا را به جایی تبدیل کرد که می‌توانستید در آن اجناس روسی را با قیمت پایین تهیه کنید. بازارچه ساحلی آستارا بین محلی‌ها با اسم بازار بساط یا تخته بازار هم شناخته می‌شود. آستارا در آن زمان به جز یک مهمانسرا هیچ‌جایی برای اقامت مسافران نداشت. افتخار مهمانسرا در آن زمان این بود که علی‌ پروین یک بار برای دیدن بازی زنده فوتبال از تلوزیون باکو در این مهمانسرا اقامت کرده.

در طول این سال‌ها پاساژها و مراکز خرید آستارا روز به روز بیشتر شدند و همین موضوع باعث شده است که در آستارا بتوانید اجناس متنوعی را در بازه قیمت‌های مختلف پیدا کنید. اسنپ تریپ در اینجا نگاهی دارد به بازارچه ساحلی آستارا و دیگر بازارهای این شهر.

بازارچه ساحلی آستارا

بازارچه ساحلی آستارا

در ابتدای کار این بازار اجناس وارداتی بدون هیچ حق کمرگی با قیمت پایین فروخته می‌شد و همین قیمت‌ها خیلی‌ها را به هوای خرید به آستارا می‌کشاند. اما الان اوضاع فرق کرده است و برای خرید در بازارچه ساحلی آستارا باید دقت کنید و خودتان اجناس باکیفیت را انتخاب کنید. در حال حاضر حدود ۱۵۰۰ مغازه در این بازارچه وجود دارد و اگر اهل خرید باشید می‌توانید از بین این همه مغازه اجناسی را که به دنبالش هستید پیدا کنید. تمرکز فروش بازار آستارا بیشتر بر پوشاک است. پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها و شب عید بازار رونق بیشتری می‌گیرد. با این که حال‌وهوای بازار شلوغ جذابیت‌های خودش را دارد، در این روزها قیمت اجناس هم بالاتر می‌رود.

آدرس بازارچه ساحلی آستارا: گیلان، آستارا، خیابان ملت

پاساژ ایده آل آستارا

پاساژ ایده آل

این پاساژ یکی از مدرن‌ترین مراکز خرید آستاراست. بیشتر اجناس این بازار از ترکیه وارد می‌شوند و کیفیت خوبی دارند، اما به همان میزان هم قیمت‌هایشان بالاتر است. از پاساژ ایده آل می‌توانید انواع و اقسام لباس زنانه و مردانه و بچه‌گانه و همچنین کیف و کفش و لوازم آرایشی و بهداشتی باکیفیتی تهیه کنید. بیشتر اجناس این مرکز خرید از کشورهایی مثل ترکیه، اندونزی، اوکراین و ویتنام وارد می‌شود. اجناس چینی‌ای هم که در پاساژ ایده آل فروخته می‌شوند اغلب کیفیت قابل قبولی دارند.

آدرس پاساژ ایده آل: گیلان، آستارا، خیابان شهید حاجی عباسی

پاساژ سیدان آستارا

مرکز خرید سیدان

اگر می‌خواهید در سفرتان به آستارا اجناسی با کیفیت بخرید پاساژ سیدان انتخاب خوبی است. سیدان به نسبت بازارچه ساحلی مرکز خریدی مدرن‌تر است. چیزی که این پاساژ را از پاساژهای دیگر متمایز می‌کند شیوه مدیریت پاساژ است. ساعت رفت‌وآمد مغازه‌داران را مدیریت مجموعه کنترل می‌کند و همه مغازه‌ها در طول روز باز هستند. انواع پوشاک و کیف و کفش وارداتی از کشورهایی مثل ترکیه و چین و اکراین را می‌توانید از این پاساژ تهیه کنید.

آدرس پاساژ سیدان: گیلان، آستارا، خیابان معلم، روبه‌روی بانک صادرات

 پس اگر با قصد خرید به آستارا سفر می‌کنید، علاوه بر بازارچه ساحلی آستارا به مرکز شهر هم سر بزنید. مراکز خرید آستارا بیشتر در خیابان شهید حاجی عباسی متمرکز شده‌اند. و می‌توانید با رفتن به این خیابان همزمان از چند پاساژ دیدن کنید.

برای رزرو هتل‌های آستارا این صفحه را ببینید.

دسته:مرکز خرید

مطالب مرتبط :

جاهای دیدنی آستارا، سفری رویایی به دل ابرها!

جاهای دیدنی آستارا، سفری رویایی به دل ابرها!

6 شهریور 1402
آبشار لاتون

با آبشار لاتون آشنا شوید

11 تیر 1397

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد