راهنمای خرید بلیت اتوبوس به مقصد گرجستان

تاریخ انتشار : 23 آذر 1401 - تاریخ بروز رسانی : ۴ مرداد ۱۴۰۲
راهنمای خرید بلیت اتوبوس به مقصد گرجستان

خیلی از ما هر چقدر هم شهرهای مختلف را ندیده باشیم، باز هم دلمان می‌خواهد از مرزهای جغرافیایی فراتر برویم و سری به کشورهای دیگر بزنیم. گرجستان از آن کشورهای اروپایی است که گزینه بسیاری از ایرانی‌ها در تعطیلات به شمار می‌رود. اما آیا می‌شود با اتوبوس به گرجستان رفت؟ باید بگوییم بله، یکی از آسان‌ترین روش‌های سفر به گرجستان، سفر با اتوبوس است. سفر با اتوبوس به گرجستان دو مزیت مهم دارد؛ هم نزدیک است و هم مقرون به صرفه و مهم‌تر از همه جاده با صفا و جذابی دارد! در این بلاگ می‌خواهیم با هم با اتوبوس به تفلیس سفر کنیم.

سفر به تفلیس گرجستان، عروس قفقاز

رفتن به گرجستان را رفتن به اروپا بدانید، با این تفاوت که حال و هوای روسیه را بیشتر در آنجا می‌بینید. این کشور باتوجه ‌به مساحت خود، جمعیت بسیار کمی در حدود سه میلیون و هشتصد هزار نفر دارد که اکثریت آن‌ها از نژاد گرجی هستند. مردمان گرجی را به پاکی، خونگرمی، خودساختگی و مهمان‌نوازی می‌شناسند. دو شهر بسیار مهم گرجستان، تفلیس (پایتخت) و باتومی نام دارند. بیشتر اقتصاد این کشور نیز از طریق صنعت توریسم اداره می‌شود. بلیط اتوبوس گرجستان از مبدأ تهران را می‌توانید برای دو شهر تفلیس و باتومی خریداری کنید.

نمای تفلیس گرجستان

نمای تفلیس گرجستان

مدت‌ زمان سفر زمینی از تهران به گرجستان

اگر توقف‌های بین‌راهی را حساب نکنیم، حدود ۱۶ ساعت زمان لازم است تا از تهران به گرجستان برسید؛ پس باید در طول سفر صبور و منعطف باشید. اتوبوس‌های تهران به گرجستان در ترمینال دو شهر تفلیس و باتومی مسافران را پیاده می‌کنند. توجه داشته باشید که ما حداقل زمان سفر زمینی از تهران به تفلیس را بیان کردیم. با توجه ‌به توقف‌های بین ایستگاهی، این مدت‌ زمان بسیار بیشتر خواهد بود.

یکی از شهر‌هایی که در سفر زمینی از تهران به گرجستان از آن عبور خواهید کرد، شهر تبریز است. بعد از گذر از تبریز، چه ماشین‌های شخصی و چه اتوبوس‌ها به مرز بازرگان باید بروند. از تهران تا مرز بازرگان حدود ۱۱۴۰ کیلومتر راه است. از آنجا که مدت‌ زمان رسیدن تا مرز بازرگان بستگی به میزان توقف‌های بین‌راهی دارد، نمی‌توان زمان دقیقی را برای رسیدن خودرو‌ها از تهران تا مرز بازرگان بیان کرد.

همه چیز درباره سفرهای طولانی با اتوبوس

در تفلیس از کدام جاذبه‌ها دیدن کنیم؟

برای دیدن جاذبه‌های گردشگری تفلیس حسابی وقت خود را آزاد کنید! بازدید از جاذبه‌های گرجستان بازدید از ناشناخته‌ها است. قلعه‌های قدیمی و دژها، کلیساهای با شکوه قرون وسطی، گالری‌ها و کنسرت‌ها، همه و همه تنها چند نمونه از جاذبه‌های این شهر هستند.

تصویری از جاذبه‌های گرجستان

بازدید از جاذبه‌های گرجستان، با خرید بلیت اتوبوس گرجستان

خیابان روستاولی، خیابانی زنده و شلوغ

یکی از اولین جاذبه‌های گردشگری شهر تفلیس، خیابان روستاولی آن است که اصلی‌ترین و شلوغ‌ترین خیابان این شهر به شمار می‌رود. نام دیگر این خیابان، گلوینی است که لقب بزرگ‌ترین شاعر گرجستان را دارد. در خیابان روستاولی بنا‌های تاریخی بسیار دیدنی مانند ساختمان اپرا و باله، کلیسای کاشوتی و موزه مردمی گرجستان را می‌توانید، ببینید. علاوه بر بنا‌های تاریخی، ساختمان پارلمان گرجستان، آکادمی تئاتر روستاولی و آکادمی علوم گرجستان هم در این خیابان هستند.

همه‌چیز درباره ترمینال‌های تهران برای سفرهای زمینی

خیابان روستاولی

خیابان روستاولی گرجستان

مجسمه مادر، نماد جنگاوری و سلحشوری

بالای بلندی‌های شه تفلیس، روی تپه‌های سولولاکی یک مجسمه بزرگ قرار دارد که به مجسبه مادر معروف است. هر جای تفلیس که باشید می‌توانید این مجسمه را ببینید! گرجی‌ها به این مجسمه کارتلیس ددا می‌گویند. این مجسمه با فلز آلومینیوم ساخته شده است و لباس محلی زنان گرجی را به تن دارد. مجسمه مادر در دستانش یک شمشیر و جامی از شراب دارد که نمادی از نشانه سلحشوری و میهمان‌نوازی از دوستان است.

مکان‌های دیدنی تفلیس
مجسمه مادر گرجستان

مجسمه مادر گرجستان

دریاچه لیسی

زیباترین جاذبه گردشگری تور تفلیس گرجستان، دریاچه لیسی است. این دریاچه زیاد عمیق نیست و چهار متر عمق دارد. اگر عاشق ماهیگیری هستید، می‌توانید کنار این دریاچه بایستید و ماهی بگیرید و لحظات خوشی را برای خود خلق کنید.

تصویری از دریاچه لیسی

تصویری از دریاچه لیسی

قیمت بلیت اتوبوس گرجستان

قیمت بلیت اتوبوس به مقصد گرجستان، توسط اتحادیه اتوبوسرانی تعیین می‌شود. از آنجا که نظارت دقیقی بر روی قیمت بلیت‌های اتوبوس اعمال می‌شود، تفاوت قیمتی بین شرکت‌های اتوبوسرانی یا وجود ندارد یا بسیار کم است. با این‌همه، امکان دارد قیمت اتوبوس در هر فصل یا با افزایش نرخ‌ها یا به هر دلیل دیگری، تغییر کند. بلیت اتوبوس گرجستان را در حال حاضر (پاییز ۱۴۰۱) می‌توانید با  قیمت یک میلیون و دویست هزار تومان خریداری کنید.

لیست وسایل مورد نیاز در سفر با اتوبوس

برای یک سفر هیجان‌انگیز زمینی به تفلیس آماده شوید!

حالا که درباره سفر زمینی به تفلیس اطلاعات کسب کردید، چمدان خود را ببندید و برای یک سفر ویژه و پر از چالش‌ آماده شوید. کشور گرجستان، یک کشور توریستی با تاریخی کهن و مناظری بکر و رویایی است و تجربه سفر با اتوبوس بدون شک برایتان تجربه‌ای متفاوت و آسان خواهد بود. شما می‌توانید بلیط اتوبوس گرجستان را همین حالا از اسنپ‌تریپ خریداری کنید. اگر سفر با هواپیما را ترجیح می‌دهید می‌توانید بلیط هواپیما تفلیس را با بهترین قیمت بخرید.

راهنمای کامل خرید بلیط اتوبوس به ارمنستان

 

دسته:اتوبوسجاذبهجهانگردی

مطالب مرتبط :

فاصله تهران تا کیش

فاصله تهران تا کیش چه مدت طول خواهد کشید؟

2 بهمن 1402
صفر تا صد سفر خارجی با اتوبوس

صفر تا صد سفر خارجی با اتوبوس

25 مرداد 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد