راهنمای کامل خرید بلیط اتوبوس به ارمنستان

تاریخ انتشار : 20 آذر 1401 - تاریخ بروز رسانی : ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
راهنمای کامل خرید بلیط اتوبوس به ارمنستان

ارمنستان یکی از قدیمی‌ترین کشورهای جهان است که نزدیک به ۴۰ کیلومتر مرز زمینی مشترک با کشورمان، ایران، دارد.  از آنجایی که ایرانیان برای ورود به این کشور نیازی به ویزا ندارند، بسیاری برای تفریح و گشت و گذار به این کشور سفر می‌کنند. همچنین به علت مشابهت‌های فرهنگی و آزادی نسبی، شهرهای دیدنی ارمنستان بین مسافران و گردشگران ایرانی محبوب شده است. اگر قصد سفر زمینی به ارمنستان را دارید، توصیه می‌کنیم با ما همراه باشید تا درخصوص بلیط اتوبوس به ارمنستان بیشتر بدانید.

درباره شهر ایروان

ایروان، پایتخت کشور ارمنستان، مساحتی ۲۲۳ کیلومتری و بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد. از نظر قومیتی، قریب به اتفاق مردم شهر ایروان ارمنی هستند. ۹۴ درصد مردم این شهر دین مسیحی ارمنی دارند و آداب و رسوم‌های زیبایی بین آنها رایج هستند. این شهر، قدمت زیادی دارد و همواره در طول تاریخ از اهمیت زیادی در منطقه برخوردار بوده است.

نقاط دیدنی ارمنستان

مجسمه مادر ارمنستان

کشور ارمنستان آثار تاریخی و تفریحی زیادی دارد که افراد بسیاری را به سوی خود جذب می‌کنند. در این اماکن و مناطق زیبا می‌توانید عکس بگیرید و لحظات خاطره انگیز خود را ثبت کنید. در زیر، نقاط دیدنی ارمنستان را که عمدتا گردشگران برای بازدید از آنها به ارمنستان می‌روند، با هم مرور می‌کنیم.

  • مجسمه مادر ارمنستان (مام ارمنستان)
  • فواره موزیکال ایروان
  • هزار پله ارمنستان (کاسکاد ایروان)
  • باغ گیاه شناسی ایروان
  • کلیسای جامع سنت گریگور روشنگر
  • صومعه تاتو ارمنستان
  • کلیسای جامع زوارتنوتس
  • صومعه گغارد
  • دریاچه سوان
  • پارک آبی واتر ورلد ایروان (دنیای آب ایروان)
  • تله کابین بال های تاتو ارمنستان
  • خانه اپرای ایروان
  • خانه موزه هوهانس تومانیان
  • مرکز خرید دالما گاردن ایروان

راهنمای تور ارمنستان

نکات مهم در خرید بلیط اتوبوس ارمنستان

در زمان خرید بلیط اتوبوس به ارمنستان باید این نکته را در نظر بگیرید که به دو روش می‌توانید این کار را انجام دهید. روش اول، قدیمی‌ترین روش خرید بلیط، یعنی مراجعه‌ حضوری به ترمینال‌های تهران و تبریز است. آنچه مشخص می‌باشد، این است که با این روش زمان زیادی از شما گرفته می‌شود.

روش دوم، خرید اینترنتی بلیط اتوبوس است. در این روش نه وقتی شما گرفته می‌شود و نه هزینه‌ای بابت رفتن تا ترمینال می‌پردازید. از مزایای این روش این است که می‌توانید با مقایسه قیمت و بلیط‌های مختلف، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

راهنمای خرید بلیت اتوبوس به مقصد گرجستان

قیمت بلیط اتوبوس ارمنستان در سال ۱۴۰۱

تصویری از ارمنستان در شب

تصویری از ارمنستان در شب

شرکت‌های مسافربری مختلفی در این زمینه در حال فعالیت هستند که می‌توانیم به شرکت‌های ایران پیما، سیر و سفر، رویال سفر و… اشاره کنیم. رزرو بلیط اتوبوس ارمنستان از هر یک از این شرکت‌ها ممکن است قیمت متفاوتی داشته باشد و امکانات هر کدام با دیگری فرق کند. عامل دیگری که باید در تعیین قیمت بلیط اتوبوس ایروان به آن توجه کنید، مسیر سفر و مسافت تا مقصد است. فرقی نمی‌کند شما در تهران سوار اتوبوس شوید یا در مسیرهای بین‌شهری، چراکه قیمت بلیط اتوبوس ارمنستان در تمامی مسیرها یکسان خواهد بود.

آخرین عاملی که در تعیین قیمت بلیط اتوبوس به ارمنستان دخیل می‌باشد، نوع اتوبوسی است که با آن سفر می‌کنید. خرید بلیط اتوبوس‌های VIP به دلیل برخورداری از امکانات بیشتر، هزینه بیشتری را نیز به نسبت اتوبوس‌های معمولی در پی خواهد داشت. پیشنهاد می‌کنیم پیش از اقدام به خرید بلیط اتوبوس، بلیت‌های مختلف را بررسی کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید. البته معمولا به علت طولانی‌بودن مسیر سفر، اتوبوس‌های ارمنستان در کلاس VIP و ۲۵ نفره ارائه می‌شوند و از امکاناتی مانند شارژر، صندلی‌های تخت شو و… برخوردار هستند.

لیست وسایل مورد نیاز در سفر با اتوبوس

مسافت و مدت زمان سفر زمینی از تهران به ارمنستان

به دلیل قیمت مناسب بلیط اتوبوس به ارمنستان بسیاری برای سفر به ارمنستان از اتوبوس استفاده می‌کنند. سفر از تهران به ارمنستان با اتوبوس، یک سفر زمینی طولانی است. مدت زمان این سفر چیزی بین ۱۸ تا ۲۰ ساعت طول خواهد کشید و فاصله تهران تا ایروان ۱۱۹۵ کیلومتر است. اتوبوس‌های این مسیر با حرکت از تهران و پیمودن ۶۰۰ کیلومتر به تبریز می‌رسند. از تبریز مسافتی ۱۳۵ کیلومتری را تا جلفا و همچنین مسافتی ۸۰ کیلومتری را تا مرز نوردوز طی می‌کنند. هنگامی که به مرز نوردوز رسیدید، توقفی در حدود ۲ تا ۳ ساعت خواهید داشت تا بازررسی چمدان‌ها توسط ماموران گمرک انجام شود. در واقع، مسافران پیش از مرز ایران باید از اتوبوس پیاده شوند، مرز ایران، رودخانه ارس و مرز ارمنستان را طی کنند و آن‌طرف مرز دوباره سوار اتوبوس شوند. از مرز تا ایروان چیزی در حدود ۳۸۰ کیلومتر راه در پیش خواهد بود.

پس از خرید بلیط اتوبوس به ارمنستان در تهران باید به پایانه غرب (آزادی) یا پایانه بیهقی (میدان آرژانتین) بروید. چرا که اتوبوس‌های تهران-ایروان از این دو پایانه حرکت می‌کنند. البته عمده سفرها از پایانه غرب هستند. از آنجایی که سفر به ارمنستان با اتوبوس بسیار طولانی خواهد بود، بهتر است بلیط‌های VIP را خریداری کنید تا در مسیر راحتی بیشتری داشته باشید. به این ترتیب، می‌توانید دراز بکشید یا بخاری بالای سر خود را تنظیم کنید تا این سفر برایتان خسته‌کننده نباشد.

همه‌چیز درباره ترمینال‌های تهران برای سفرهای زمینی

شهرهای بین راه

ارمنستان

نمایی از ارمنستان در روز

در اینجا نگاهی به شهرهایی که در مسیر اتوبوس تهران ایروان و همچنین مرز نوردوز تا ایروان قرار دارند، می‌اندازیم و به مدت زمان رسیدن به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • تهران تا مرز نوردوز: تهران، قزوین، زنجان، میانه، تبریز، مرند، جلفا، نوردوز
  • مرز نوردوز تا ایروان: مغری، لهواز، لرنادزور، کاپان، اغوانی، آرپی، ایروان
  • فاصله تهران تا جلفا (مرز): ۷۶۰ کیلومتر
  • فاصله جلفا تا ایروان: ۴۸۵ کیلومتر
  • مدت زمان تهران تا جلفا با اتوبوس: به طور متوسط بین ۸ تا ۱۰ ساعت
  • مدت زمان مرز نوردوز تا ایروان: ۶ الی ۸ ساعت

همه چیز درباره سفرهای طولانی با اتوبوس

بهترین زمان سفر به ارمنستان

به طور کلی، کشور ارمنستان کشوری سردسیر است و اگر اهل سرما نیستید، باید به این نکته توجه داشته باشید. برای خرید بلیط اتوبوس به ارمنستان و سفر به این کشور، بهترین زمان، ماه‌های گرم بهار و فصل تابستان است. در این فصل‌ها می‌توان از طبیعت زیبای ارمنستان لذت بیشتری برد و وقت بیشتری را در کافه‌های زیبای ارمنستان صرف کرد. شهر ایروان دارای پارک‌های زیبا و جاذبه‌های توریستی زیادی است که بازدید از آن‌ها در فصول سرد تجربه دلپذیری نیست. جاده ایران تا ارمنستان نیز جاده‌ای باریک و پرپیچ و خم است. به همین دلیل سفر در فصل‌های سرد که امکان دارد جاده لغزنده باشد، چندان توصیه نمی‌شود.

راهنمای سفر به ارمنستان و ایروان

میدان جمهوری ایروان ارمنستان

میدان جمهوری در مرکز شهر ایروان واقع‌شده است که عمده گردشگرانی که به پایتخت ارمنستان می‌آیند، سری به این میدان می‌زنند. نام پیشین میدان جمهوری، میدان لنین بوده و در بیشتر مواقع، این میدان شلوغ و پرتردد است. در اطراف میدان جمهوری، بناها و ساختمان‌های قدیمی و زیبایی قرار دارند که نمای آن‌ها از سنگ‌های سفید و صورتی تشکیل‌شده است. به جز ساختمان‌های اطراف که به این میدان جلوه داده‌اند، برج ساعت و فواره‌های زیبایی نیز در مرکز میدان جمهوری قرار دارند. در آنجا، فضا پرجنب‌وجوش و سرزنده است و بسیاری از مسافران، گردشگران و شهروندان برای قدم زدن در شب، میدان جمهوری را انتخاب می‌کنند.

راهنمای خرید بلیت اتوبوس به مقصد گرجستان

سفر به ارمنستان در یک کلام!

شهر ایروان پایتخت کشور ارمنستان

جاذبه‌های شهر ایروان پایتخت کشور ارمنستان

ارمنستان یکی از کشورهای هم‌مرز با ایران است که به دلیل نزدیکی، عدم نیاز به ویزا و برخورداری از آزادی‌های نسبی، از سوی گردشگران ایرانی بسیار پرطرفدار می‌باشد. یکی از راه‌های سفر به ارمنستان، سفر با اتوبوس است. اتوبوس‌هایی از شهرهای تهران و تبریز به طور مستقیم به مقصد ایروان حرکت می‌کنند. این نکته را هم باید در نظر داشت که به دلیل طولانی بودن سفر زمینی به ارمنستان، اتوبوس‌های این مسیر به شکل VIP و ۲۵ نفره ارائه می‌شوند.

اگر دوست دارید به جای سفر جاده‌ای طولانی، با هواپیما به ارمنستان سفر کنید، می‌توانید قیمت انواع بلیط هواپیما به مقصد این کشور را در سایت اسنپ‌تریپ مقایسه و رزرو کنید.

چطور با اتوبوس راحت‌تر سفر کنیم؟
دسته:جهانگردی

مطالب مرتبط :

زیباترین جزایر ترکیه برای یک اقامت به یاد ماندنی!

زیباترین جزایر ترکیه برای یک اقامت به یاد ماندنی!

10 آبان 1402
سفر به عجایب هفتگانه جهان و شگفتی‌های آن!

سفر به عجایب هفتگانه جهان و شگفتی‌های آن!

16 مهر 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد