بهترین شیرینی‌های تبریز، سفری به شیرینی باقلوا!

تاریخ انتشار : 3 خرداد 1402 - تاریخ بروز رسانی : ۲۱ تیر ۱۴۰۲
بهترین شیرینی‌های تبریز، سفری به شیرینی باقلوا!

تنوع غذایی تبریز یکی از مهم‌ترین دلایل سفر گردشگران به این شهر است! در این خطه رویایی، مجموعه‌ای از شیرینی‌ها و سایر سوغات خوراکی خوشمزه‌ای پخته می‌شود که می‌تواند گزینه خوبی برای یادگاری شما از سفر به تبریز باشد. اگر شما قصد سفر به این شهر زیبا را دارید، حتما خرید شیرینی‌هایی را که در این بلاگ معرفی می‌کنیم در برنامه سفرتان بگنجانید و در مهمانی‌های دورهمی خود از این شیرینی‌های خوشمزه میل کنید!

رشته ختایی

رشته‌ختایی یکی از معروف‌ترین و بهترین شیرینی‌ های تبریز است. این شیرینی خوشمزه از ترکیب رشته‌ ختایی خشک، ادویه‌های معطر مانند هل، دارچین و زنجبیل، مغز گردو و پسته، و شربت گلاب آماده می‌شود. طعم رشته ختایی شباهت زیادی با کادایف ترکیه دارد که با پنیر تهیه می‌شود. برای پخت این شیرینی بر روی رشته‌هایی مخصوص که در یک ظرف پهن قرار دارند مغز پسته یا گردو و همچنین ادویه‌های معطر می‌ریزند و آن‌ها را در فر قرار می‌دهند.

شیرینی‌های لطیفه

شیرینی لطیفه همانند اسمش نرم است و حین خوردن شیرینی لطافت آن را کاملا احساس خواهید کرد! این شیرینی که جزو بهترین شیرینی های تبریز است از آرد، نشاسته ذرت، شکر و تخم مرغ تهیه می‌شود. برای این کار خمیر را به شکل شیرینی‌های کوچک و گرد در می‌آورند. سپس بین هر دو شیرینی مقداری خامه قرار می‌دهند تا در نهایت، شیرینی‌های لطیفه، نرم، شیرین و خوشمزه آماده شوند.

بهترین باقلوا در تبریز

باقلوا تبریزی

باقلوا تبریزی

قطعا همه شما اسم باقلوا، شیرینی معروف تبریز را شنیده‌اید و آن را در شهرهای مختلف میل کرده‌اید! ولی بدون تردید خوشمزه‌ترین و اصیل‌ترین باقلواهای ایران را تنها در تبریز می‌توان یافت. انواع و نسخه‌های مختلفی از باقلواهای تبریز وجود دارد. اما به‌طور کلی در دستور تهیه این شیرینی از لایه‌های نازک خمیر، پودر پسته یا گردو و شربت استفاده می‌شود. باقلواهای نرم و شیرین تبریز را می‌توان با چای یا دوغ سرو کرد.

فاصله تهران تا تبریز با ماشین، قطار و هواپیما

لوز تبریز، سوغاتی اصیل

اگر به تبریز رفتید تجربه لوز تبریز را نیز از دست ندهید و حتما کمی از آن را به‌عنوان یکی از بهترین شیرینی های تبریز و سوغاتی همراه خود ببرید. لوز زعفرانی تبریز را می‌توان به‌عنوان یک شیرینی یا حلوا در نظر گرفت. برای تهیه این شیرینی تبریزی از بادام خام آسیاب‌شده استفاده می‌کنند. پودر بادام درختی با شکر، آب و زعفران ترکیب می‌شود. سپس این خمیر را در سینی پهن می‌کنند و آن را به قطعاتی شبیه شکل لوزی برش می‌زنند و در نهایت روی آن‌ها پودر پسته می‌پاشند.

نوقا تبریز، شیرینی اصیل تبریزی

در لیست بهترین شیرینی های تبریز به نوقا تبریز می‌رسیم که شباهت فراوانی با گز اصفهان دارد. تبریزی‌های عزیز به این شیرینی لوکا هم می‌گویند. در دستور تهیه این شیرینی، ترکیب سفیده تخم مرغ، گردو، عسل، شکر و وانیل آورده شده است که پس از ترکیب کردن آن‌ها، مواد را در شیرینی‌‌هایی شبیه به ویفر به ‌نام میکادو قرار می‌دهند.

راهنمای سفر به کندوان تبریز

باقلوای کادایف

شیرینی‌های تبریز

شیرینی‌های تبریز

باقلوای کادایف / کادیف از معروف‌ترین شیرینی‌های تبریز است که با استفاده از رشته کادایف تهیه و پخته می‌شود. رشته‌های کادایف از ترکیب آرد گندم، سمولینا و آب به دست می‌آیند و فرم بسیار باریک و ظریفی دارند. این رشته‌های خوراکی در تهیه شیرینی‌های مختلفی به کار می‌روند که یکی از آن‌ها باقلوای کادایف است.

باقلوای کادایف از لذیذترین و بهترین شیرینی های تبریز به‌شمار می‌آید که با رشته‌های کادایف، پسته و گردوی خردشده و کره آب‌‌شده شکل می‌گیرد. بعد از قالب‌گیری باقلوا روی آن شربت باقلوا (تهیه شده از آب، لیموترش و شکر) می‌ریزند.

خرید آنلاین بلیط هواپیما

قرابیه؛ از شیرینی‌های گران تبریز!

شیرینی قرابیه تبریزی

شیرینی قرابیه تبریزی

یکی از بهترین شیرینی‌ های تبریز که بسیار سنتی و قدیمی است، قرابیه نام دارد. تهیه این کلوچه خوشمزه با آسیاب کردن مغز بادام شروع می‌شود. سپس آن را با تخم مرغ، وانیل، شکر و آرد ترکیب می‌کنند و در آخر برای تزیین ظاهر شیرینی مغزهای مختلف از جمله پسته و گردو را به آن می‌افزایند. به‌دلیل استفاده از انواع مغزهای بادام، پسته و گردو قرابیه را جزو گران‌ترین شیرینی‌های تبریز می‌دانند. این شیرینی خوشمزه و گران برای پذیرایی‌های رسمی مختلف مثل عید و مهمانی‌ها به مهمانی‌ها راه می‌یابد.

بهترین هتل‌های سه ستاره تبریز کدامند؟

شیرینی چای مراغه (قند پنیری)

شیرینی چای مراغه

شیرینی چای مراغه

از بهترین شیرینی های تبریز می‌توان به شیرینی چای مراغه اشاره کرد. به این شیرینی، قند پنیری هم می‌گویند. دلیل این نام‌گذاری این است که معمولا آن را کنار چای میل می‌کنند. این شیرینی قدمت بسیار بالایی دارد و عموما شیرینی محبوبی در بین مردم مراغه به‌شمار می‌رود. همچنین گفته می‌شود که این شیرینی معروف تبریزی را مهاجران از روسیه در طی جنگ ایران و این کشور آورده‌اند.

شیرینی چای مراغه را در طعم‌های مختلفی مانند پرتغالی، آناناسی، لیمویی، هل و دارچینی تهیه می‌کنند. دستور تهیه قند پنیری خوشمزه بسیار ساده است و تنها از شکر و آب در پخت آن استفاده می‌شود. در نهایت بعد از آماده شدن، برخی طعم‌دهنده‌ها را به آن خواهند افزود.

ارگ علیشاه تبریز، بنایی با قدمت ۷۰۰ سال!

چوروتمه

چوروتمه

شیرینی چوروتمه

چوروتمه از قدیمی‌ترین، اصیل‌ترین و بهترین شیرینی های تبریز است که با رفتن به بازار بزرگ تبریز بوی آن به مشامتان خواهد رسید. این شیرینی شباهت بسیاری به یکی دیگر از شیرینی‌های مخصوص تبریز به نام اریس دارد که تفاوت اصلی‌شان را بافت آن‌ها معلوم می‌کند. متاسفانه این شیرینی قدیمی دیگر پخش نمی‌شود. اما در تهیه آن از کاکائو، شکر، خلال پسته، شیر و کره به کار می‌بردند. ترکیب این مواد را در یک قابلمه مسی یا لعابی می‌ریختند و آن را روی شعله ملایم قرار می‌دادند و به‌صورت یکدست می‌پختند.

شیرینی‌های تبریز، روحتان را جلا می‌دهد!

سفر به شهر تبریز می‌تواند بهانه‌ای منحصربه‌فرد برای خریدن و امتحان کردن شیرینی‌های سنتی و خوشمزه این شهر باشد. تبریز هم جاذبه‌های فوق‌العاده زیبایی دارد و هم فرهنگ غذایی غنی در آن شکل گرفته است. همه شیرینی‌های اشاره‌شده در این مقاله از اسنپ تریپ، می‌توانند سوغات خوبی برای شما و اطرافیانتان هنگام بازگشت از شهر زیبای تبریز باشند.

اگر به تبریز سفر می‌کنید می‌توانید هتل و اقامتگاه خود را با بهترین قیمت از اسنپ‌تریپ بخرید.

دسته:ایرانگردیسوغات

مطالب مرتبط :

بازدید از خانه‌های تاریخی تبریز، پرسه در دل تاریخ!

بازدید از خانه‌های تاریخی تبریز، پرسه در دل تاریخ!

8 آبان 1402
بهترین هتل‌های سه ستاره تبریز کدامند؟

بهترین هتل‌های سه ستاره تبریز کدامند؟

20 تیر 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد