بهترین مقصدهای ایران برای سفر پاییزی

تاریخ انتشار : 14 مهر 1400 - تاریخ بروز رسانی : ۱۴ مهر ۱۴۰۰
بهترین مقصدهای ایران برای سفر پاییزی

اگر جزء افرادی باشید که پاییز را پادشاه فصل‌ها می‌دانند، با اولین نسیم خنک در روزهای آخر شهریور کیف می‌کنید و حال و هوای سفر به سرتان می‌زند. در صورتی که این فصل سرد و بارانی مورد علاقه‌تان نباشد، منکر زیبایی‌های شگفت‌انگیز و طبیعت مجذوب‌کننده این سه ماه سال نمی‌توانید شوید. فصل پاییز یکی از بهترین مواقع برای سفر است؛ چراکه شهرها از شلوغی مسافران تابستانی دور شده و رفت و آمد و هزینه‌ها هم اقتصادی‌تر تمام می‌شود. اما در پاییز کجا سفر کنیم؟ تعداد مقاصد و شهرهای ایران برای مسافرت در پاییز کم نیستند. برای همین لیستی از بهترین‌های آن را برایتان تهیه کرده‌ایم.

خوانسار؛ اصفهان

خوانسار به عسل و لاله‌های واژگونش معروف است اما در پاییز حال و هوای دیگری دارد. کوه‌های بلند، چشمه‌های پرآب، و درختانی که در این فصل به زرد و نارنجی تغییر رنگ داده‌اند، خوانسار را به مکانی رویایی تبدیل می‌کند. برای همین است که خیلی‌ها قدم زدن در کوچه باغ‌های این شهر و شنیدن صدای خش خش برگ‌ها را دوست دارند. از اصفهان تا خوانسار ۲ ساعت با خودرو طول می‌کشد، و مسیرتان از جاده نجف آباد است. اگر هم از تهران به خوانسار می‌روید، از قم یا ساوه به سلفچگان، و بعد به دلیجان و گلپایگان حرکت کنید.

جنگل راش؛ سنگده

یکی از جاهای دیدنی ایران در پاییز، جنگل راش با هوای مطبوعش است. جنگلی که درختانش ارتفاع زیادی دارند و در این فصل، وقتی مه آنها را در بر می‌گیرد، حس مرموز و هیجان‌انگیز جنگل را می‌توانید احساس کنید. برای سفر یک روزه در پاییز، روی جنگل راش و قدم زدن بر برگ‌های قرمز و زرد آن می‌توان حساب باز کرد. جنگل راش نزدیک به روستای سنگده و ساری قرار دارد. برای رفتن به آن باید از جاده فیروزکوه به شهرک صنعتی شورمست بروید. از لمرز و فلورد عبور کنید و راهتان را در جاده خانقاه پی ادامه دهید.

مرداب هسل؛ چالوس

هسل به معنی آبگیر فصلی‌ست و در هر فصلی هم به یک رنگ در می‌آید. مرداب هسل در بین انبوه درختان جا گرفته و بعد از پیاده‌روی در بین درختان پاییزی، نمایان می‌شود. در اینجا، متوجه هوای شرجی آن می‌شوید. مرداب از کف و عمق خودش می‌جوشد و در پاییز، رنگ‌های قرمز و نارنجی و زرد، زیبایی آن را دوچندان کرده. برای دسترسی به مرداب هسل، باید راهی مرزن آباد شوید. و ۱۰ کیلومتر مانده به چالوس، در جاده فرعی و به سمت روستای سینوا برانید.

روستای افجه؛ تهران

یکی از دیدنی‌های اطراف و نزدیک تهران، روستای افجه با آب و هوای کوهستانی البرز است. برای همین در فصل بهار و تابستان، هوای خنک و در پاییز، چشم‌انداز خیره‌کننده آن بسیاری را به خودش جذب می‌کند. قصر قاجار، قلعه سربند یا ساکا، و آبشارهای روستا، از دیدنی‌های افجه هستند. برای دسترسی به این روستا از تهران، از جاده سوهانک به گردنه قوچک بروید.

دریاچه شورمست؛ سوادکوه

یکی از رویایی‌ترین دریاچه‌های ایران، دریاچه شورمست در سوادکوه و نزدیک تهران است. این دریاچه توسط درختان بلند توسکا محاصره شده. اگر به دنبال مکانی آرامش‌بخش هستید و می‌خواهید اوقاتی را به دور از هیاهو و شلوغی زندگی روزمره تجربه کنید، این دریاچه گزینه مناسبی برای سفر در پاییز است. اسب و قایق‌سواری از تفریحات دریاچه محسوب می‌شوند. دسترسی به اینجا از جاده فیروزکوه و شهر پل سفید، و بعد از پل ورسک است که بین ۳ تا ۴ ساعت رانندگی از تهران نیاز دارد.

جنگل الیمستان؛ آمل

علاوه بر آب و هوای خنک و مطبوعی که در تابستان می‌توان در جنگل الیمستان تجربه کرد، برگ‌ریزان پاییزی این جنگل هم تماشایی‌ست. گله‌های اسب، مه در ارتفاعات، و ترکیب رنگ‌های چشم‌نواز، همگی باعث شده تا جنگل الیمستان یکی از گزینه‌های سفر به شمال در پاییز باشد. دسترسی به این جنگل از جاده هراز و جاده فرعی امامزاده قاسم یا لهاش است. بعد از روستای لهاش، به روستای الیمستان می‌رسید.

روستای لاویج؛ نور

در لیست بهترین شهر شمال برای سفر در پاییز، اسم روستای لاویج هم به چشم می‌خورد. لاویج به چشمه‌های آبگرم و جنگل‌های دیدنی‌اش معروف است. درختان بلند راش که از جنگل‌های هیرکانی‌اند، طبیعت فوق‌العاده‌ای را در پاییز پیش روی چشمان طبیعت‌گردان می‌گذارد. پارک کشپل می‌تواند توقفی کوتاه در مسیر آبگرم باشد. از فیل سنگی و بازار سنتی لاویج هم باید بازدید کرد. هم از جاده هراز و چمستان، و هم از جاده چالوس می‌توان به لاویج رفت.

اگر از طرفداران پاییز و مسافرت در پاییز هستید، پیشنهاد سفر خودتان را برای ما و دیگر خوانندگان بلاگ اسنپ‌تریپ بنویسید.

دسته:ایرانگردیجاذبه

مطالب مرتبط :

تفریحگاه طرقبه

چالیدره کجاست؟ امکانات رفاهی و تفریحی چالیدره

23 اسفند 1402
فصل مناسب برای بازدید از موزه نادری چه زمانی است؟

فصل مناسب برای بازدید از موزه نادری چه زمانی است؟

16 بهمن 1402

۱ نظر

  • پاسخ Nafis ۱ آذر ۱۴۰۰ از ۰۹:۱۸

    عالی بود، ممنون

  • ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد