با بهترین پارک‌های مشهد آشنا شوید

تاریخ انتشار : 7 آذر 1401 - تاریخ بروز رسانی : ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
با بهترین پارک‌های مشهد آشنا شوید

پارک‌ها خلوتگاهی دلپذیر برای تجدید قوای روحی و آرامش هستند، جایی که می‌توان  زیر سایه درختان نشست و به صدای آوار پرنده‌ها گوش سپرد و به خاطرات خوب کودکی برگشت. حضور در پارک می‌تواند برای ساعاتی ذهن انسان را از زندگی شهری دور کند، همچنین پارک محل مناسبی برای دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی محسوب می‌شود. شهر مشهد از شهرهایی است که پارک‌های زیادی دارد. در این مطلب قصد داریم به بهترین پارک های مشهد بپردازیم و آنها را به شما معرفی کنیم.

 

پارک مینیاتوری مشهد

پارک مینیاتوری مشهد بوستانی زیبا است که سازه‌های مینیاتوری بسیاری از مکان‌های زیبای ایران را در خود جای‌ داده است. آرامگاه فردوسی، پل خواجو، باغ شازده کرمان و بسیاری از جاذبه‌های دیگر در این پارک به‌صورت مینیاتوری به نمایش گذاشته شده‌اند.

پارک ملت مشهد

پارک ملت با ۷۲ هکتار مساحت، بزرگ‌ترین و زیباترین پارک مشهد محسوب می‌شود. این پارک دارای شهربازی، تجهیزات ورزشی و فضای سبز وسیع است و همواره مورد استقبال گردشگران قرار می‌گیرد. پارک ملت، معروف‌ترین پارک مشهد هم محسوب شده و آب ‌و هوای خوبی دارد.

اطلاعات بیشتر درمورد پارک ملت مشهد را در بلاگ زیر بخوانید:

در پارک ملت مشهد چه خبر است؟

پارک پردیس قائم

در شمال شهر مشهد، بوستان پردیس قائم با وسعتی معادل ۱۶۳۹۲۶ مترمربع قرار دارد. از امکانات این بوستان که جزء بهترین پارک های مشهد است، می‌توان به ساختمان نگهبانی، محوطه بازی‌های کامپیوتری، بوفه، آلاچیق، گل‌کاری‌های زینت یافته، ساختمان موزه ایرانی، آب‌نمای موزیکال، آبشار مصنوعی و… اشاره کرد. در پارک پردیس قائم، انواع گونه‌های گیاهی مانند اقاقیای معمولی و چتری، افرا، عرعر، راش، صنوبر، چنار و انواع سرو، کاتالیپا، زیتون، کاج و … وجود دارند. این گونه‌های متنوع، محیط سرسبز و زیبایی را در پارک برای شهروندان و مسافران ایجاد کرده‌اند.

پارک خورشید مشهد

پارک‌های سرسبز مشهد

پارک کوهستانی خورشید از جمله پارک‌های زیبا و پر طرف‌دار شهر مشهد است. پارک خورشید در ارتفاعات شهر مشهد و در منطقه کوهسر قرار دارد. وجود امکانات رفاهی و آلاچیق‌ها، این پارک را به محل مناسبی برای تفریح و گذراندن اوقاتی خوش برای خانواده‌ها و مسافران تبدیل کرده است.

پارک میرزا کوچک‌خان مشهد

پارک میرزا کوچک خان، ۳ هکتار مساحت دارد و در نزدیکی حرم امام رضا واقع شده است. در این پارک برای رفاه حال گردشگران، امکاناتی مانند زمین‌های ورزشی، کتابخانه عمومی برای کودکان و نوجوانان، شهربازی و استخر شنا در نظر گرفته شده‌اند.

پارک امت مشهد

انواع گیاهان تزیینی را در پارک امت مشهد می‌توانید ببینید. همچنین شهربازی کوچکی نیز در این پارک راه‌اندازی شده است و وسایل بازی مثل فان فار و بشقاب پرنده دارد.

پارک بسیج مشهد

پارک بسیج، مساحتی حدود ۱۶ هزار مترمربع دارد و دارای امکاناتی همچون زمین‌بازی کودکان، مسجد، کتابخانه، بوفه تغذیه و فروشگاه است. وجود آب‌نما و درختان اقاقیا، زیتون، افرا، کاج، سرو و درختچه‌های تزیینی به طراوت و سرسبزی این پارک افزوده است.

پارک ارم مشهد

از جمله بهترین پارک های شهر مشهد که با طبیعت زیبای خود، گردشگران بسیاری را جلب می‌کند، پارک ارم است. پارکی با امکانات جذاب و یک شهربازی هیجان‌انگیز که می‌تواند ساعت‌ها شما و کودکانتان را سرگرم کند. در سفر به شهر مشهد، سری به پارک ارم مشهد و شهربازی زیبای آن بزنید.

پارک بابا قدرت مشهد

پارک بابا قدرت، متعلق به دوره قاجاریه است و بیش از دویست سال قدمت دارد. این مکان که تا پیش از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان کمپ زائران و مسافران مشهد از آن استفاده می‌شد، ۲۰ هکتار وسعت دارد و هم اکنون به بانوان مشهد اختصاص‌داده‌شده است.

باغ ملی

باغ ملی مشهد اولین پارک تفریحی این شهر محسوب می‌شود که در کنار یکی از خیابان‌های قدیمی و در مرکز شهر مشهد واقع شده است. باغ ملی، قدمتی تاریخی دارد و در حال حاضر این باغ زیبا و فرح‌بخش جایی برای فراغت و تفریح همگان است. بخش‌های مختلف پارک ملی با انواع چنارهای قدیمی، درختان متنوع، گونه‌های گیاهی، گل‌کاری، چمن و فضای سبز تزیین شده‌اند و محل مناسبی برای تفرج، استراحت و گشت‌وگذار شهروندان مشهد هستند.

باغ ملی مشهد

باغ گیاه‌شناسی مشهد

اگر می‌خواهید در شهر مشهد علاوه بر لذت‌بردن از فضای یک پارک، کلکسیونی از گل‌های زینتی و گل‌های دارویی را تماشا کنید، به باغ گیاه‌شناسی مشهد سری بزنید. در بخش‌های باغ رز، باغ نهالستان، گل‌های صخره‌ای و دیگر انواع گیاهان، می‌توانید اطلاعات خود از گل‌ها و گیاهان را افزایش دهید و از منظره بی‌نظیر این باغ لذت ببرید. در طبیعت زیبای این باغ که یکی از بهترین پارک های مشهد است، می‌توانید عکس‌های فوق‌العاده‌ای بگیرید و خاطره‌های جذابی ثبت کنید.

کوهستان پارک شادی

پارک شادی با ۱۸ هکتار وسعت، یکی دیگر از قدیمی‌ترین و بهترین شهربازی‌ها و پارک‌های مشهد است. محیط مفرح این پارک می‌تواند لحظات خوشی را برای خانواده و کودکان فراهم کند.

لیست مراکز تفریحی مشهد

پارک هفت حوض مشهد

اگر به کوهستان، مناطق بکر یا فضای سرسبز و گل‌کاری شده علاقه‌مند هستید، یکی از مناسب‌ترین مکان‌ها برای تفریح در طبیعت، پارک هفت حوض مشهد است. پارکی که در جنوب شرقی مشهد و در دامنه کوه‌های خلج واقع شده است و جزء زیباترین پارک‌های این شهر محسوب می‌شود. این پارک به دلیل وجود حوضچه‌های طبیعی زیبایی که از دل کوه بیرون می‌آید، به هفت حوض معروف است.

باغ تمشک مشهد

این باغ کوچک در شهرستان طرقبه قرار گرفته و درست مانند اسمش، زیبا است. می‌توانید برای گشت‌وگذار به ییلاق طرقبه بروید و سری به باغ‌های زیبای آن بزنید. پیشنهاد می‌کنیم اگر به‌ طرقبه رفتید، سری به باغ تمشک بزنید و عکس یادگاری بگیرید.

بوستان وفا مشهد

بوستان وفا، یکی دیگر از جاهای دیدنی و بهترین پارک های مشهد است که نزدیک به ۲۰ هکتار وسعت دارد. این پارک در محله رضاشهر مشهد قرار گرفته است. بوستان وفا بعد از پارک وکیل‌آباد و بوستان خورشید، جزء بزرگ‌ترین پارک‌های مشهد محسوب می‌شود. در این بوستان امکاناتی مانند فضای ورزشی، زمین مخصوص بازی کودکان، دریاچه و آب‌نما وجود دارد.

بوستان وفا مشهد

باغ پونه مشهد

یکی دیگر از باغ‌های طرقبه، باغ پونه مشهد است که محیط مناسبی برای پیک ‌نیک دارد. در این باغ، آلاچیق‌های زیبایی وجود دارند که می‌توانید به همراه خانواده به آنجا بروید و از فضای دلچسب آن استفاده کنید. باغ پونه، جزء پرطرف‌دارترین پارک‌های شهر مشهد بوده و با این که از شهر فاصله دارد، اما همیشه پر از مسافر است و زندگی در آن جریان دارد!

بهترین رستوران‌های مشهد برای یک شکم‌گردی حسابی!

پارک چهل بازه مشهد

یکی از زیباترین پارک‌های تازه‌ تأسیس مشهد، پارک چهل بازه بوده که در بلوار معلم این شهر قرار دارد. با قدم زدن در منظره زیبا بدون شک خاطرات خوشی را برای خود رقم می‌زنید. نورپردازی زیبا و طراحی فوق‌العاده و همچنین رودخانه‌ای که در آن جاری است، به جذابیت‌های آن افزوده‌اند. از ویژگی‌های این پارک، زمین‌بازی و سرگرمی برای کودکان است و بودن در این پارک روحیه کودک شما را عوض می‌کند.

تصویر هوایی پارک چهل بازه

پارک وحدت مشهد

پارک وحدت یکی دیگر از بهترین پارک های مشهد است که به دلیل دریاچه مصنوعی و سن اجرای نمایش در فضای باز، موردتوجه گردشگران قرار گرفته است. در گذشته از این پارک برای برگزاری نماز جمعه استفاده می‌شد، اما حالا با طراحی جدید و با مساحتی نزدیک به ۱۵ هکتار مکان مناسبی برای گذران اوقات فراغت شهروندان و مسافران به‌حساب می‌آید.

در این پارک امکاناتی همچون فضای سبز، آب‌نما و آبشار، دریاچه مصنوعی، تئاتر و سینماهای تابستانی، سکوهای تنیس‌روی‌میز، شطرنج، زمین اسکیت و … در نظر گرفته شده‌اند.

پارک باهنر

یکی از بوستان‌های محلی مشهد که می‌توانید برای گردش انتخاب کنید، پارک باهنر است. این پارک در خیابان شهید باهنر و در حاشیه بلوار وکیل‌آباد مشهد قرار گرفته و در اطرافش، کافی‌شاپ‌های فراوانی قرار دارند. پیشنهاد می‌کنیم هنگامی که برای خرید سوغات و گشت‌وگذار به پاساژهای وکیل‌آباد می‌روید، برای رفع خستگی سری هم به پارک باهنر بزنید.

پارک‌های جنگلی مشهد

در این بخش به معرفی دو مورد از بهترین پارک‌های جنگلی مشهد می‌پردازیم.

پارک غدیر

پارک جنگلی غدیر مشهد یا پارک جنگلی طرق، محل مناسبی برای تفریح و استراحت زائران است. در ابتدا این پارک برای اسکان زائرین و گردشگران ساخته شد و به‌مرور گسترش یافت. در پارک غدیر هم می‌توانید از امکانات تفریحی آن لذت ببرید و هم از امکانات کمپ کردن و اسکان بهره‌مند شوید.

پارک بانوان مشهد

پارک وکیل‌آباد

پارک وکیل‌آباد در منطقه‌ای به همین نام در مشهد واقع شده که به داشتن آب‌وهوای خوش، معروف است. این پارک دلباز با طبیعتی سرسبز و درختانی سرزنده، توسط حسین ملک در سال ۱۳۴۸ وقف شده است. در پارک وکیل‌آباد برای رفاه حال گردشگران، امکاناتی مانند آلاچیق و رستوران در نظر گرفته شده‌اند و شما می‌توانید به همراه خانواده از فضای زیبای این پارک استفاده کنید.

آبشار لوه؛ مسیر متفاوت رسیدن به مشهد

پارک‌های بانوان مشهد

در این بخش به معرفی بهترین پارک های مشهد که ویژه بانوان هستند، می‌پردازیم.

پارک ریحانه

پارک ریحانه دارای یک فضای کامل برای تفریح در امنیت کامل است و امکانات رفاهی مانند میز شطرنج، زمین بدمینتون، کافی‌شاپ و ایستگاه مترو دارد. پارک ریحانه بزرگ‌ترین پارک بانوان ایران به‌حساب می‌آید.

بوستان بانوان رجا

در بوستان بانوان رجا شما می‌توانید همراه دیگران به ورزش و بازی‌های دسته‌جمعی مشغول شوید و در فعالیت‌های فرهنگی و حتی مشاوره‌ها شرکت و همکاری کنید.

پارک حجاب

پارک حجاب، معروف‌ترین و بهترین پارک ویژه بانوان در مشهد محسوب می‌شود. این پارک دارای زمین‌بازی سرپوشیده، فرهنگ‌سرا و امکانات تفریحی و فرهنگی زیادی است. در هنگام غروب، خانواده‌ها نیز می‌توانند وارد پارک شوند.

سخن آخر

شهر مشهد دارای پارک‌ها و بوستان‌های زیادی است که می‌توانند برای شهروندان و زائرین تفرجگاهی مطلوب باشند. در این مطلب بهترین پارک های مشهد را به شما معرفی کردیم. البته فراموش نکنید که مشهد به‌غیراز پارک‌ها، مکان‌های دیدنی دیگری نیز دارد. شما می‌توانید برای سفر به شهر مشهد، بلیط هواپیما و هتل خود را با بهترین قیمت از سایت اسنپ تریپ، رزرو کنید.

دسته:ایرانگردی

مطالب مرتبط :

تفریحگاه طرقبه

چالیدره کجاست؟ امکانات رفاهی و تفریحی چالیدره

23 اسفند 1402
فصل مناسب برای بازدید از موزه نادری چه زمانی است؟

فصل مناسب برای بازدید از موزه نادری چه زمانی است؟

16 بهمن 1402

۱ نظر

  • پاسخ آرتان ۱۳ آذر ۱۴۰۱ از ۱۰:۵۸

    مشهد شهر نادرشاه افشار و شهر چشم بربری ها که زیباترین شهر جهانه و انشالله پرجمعیت ترین شهر جهان هم شود

  • ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد