بهترین رستوران‌های رامسر؛ از رستوران خاورخانم تا چند پیشنهاد دیگر

تاریخ انتشار : 24 دی 1396 - تاریخ بروز رسانی : ۱۷ آذر ۱۴۰۰
بهترین رستوران‌های رامسر؛ از رستوران خاورخانم تا چند پیشنهاد دیگر

غذا خوردن در جایی که هم جنگل دارد و هم دریا جذاب نیست؟ رامسر، آخرین شهر غرب مازندران، یکی از سرسبزترین شهرهای شمال ایران و از محبوب‌ترین‌هاست. چشم‌انداز کوه‌های سرسبز، نزدیکی‌ به دریا و داشتن جاذبه‌های زیاد از رامسر شهری توریستی ساخته و وقتی شهری توریستی باشد، رستوران‌های متنوع و زیادی هم دارد. ولی این تنوع به این معنا نیست که شما می‌توانید رستوران‌های خوب زیادی را هم در این شهر پیدا کنید. «بیشتر رستوران‌ها کیفیتی معمولی دارند» این نظر آنهایی است که بارها به رامسر، عروس شهرهای ایران سفر کرده‌اند. بهترین رستوران‌های رامسر همان‌هایی هستند که اسم و رسمی به هم زده‌اند، مثل رستوران خاورخانم.

رستوران خاورخانم


رستوران خاورخانم از معروف‌ترین‌ها در رامسر که نه، همه ایران است. پیشنهاد خیلی‌ها برای غذا خوردن در این شهر هم این رستوران است. چون معتقدند همه چیز را باهم دارد. در حقیقت خاورخانم مثل شناسنامه رامسر می‌ماند و یکی از دلایل معروفیت روستای سرولات هم وجود این رستوران است.

بیش از یک دهه از زمانی که خاورخانم، خانه دو طبقه‌اش را به رستوران تبدیل کرد و از خواهرزاده و قوم و خویش‌ها دعوت کرد تا در آشپزی کمکش کنند، می‌گذرد. سالهاست که خودش چادرش را به کمرش می‌بندد و پایین رستوران همراه بقیه غذا می‌پزد و رستورانش حالا جزو جاذبه‌های چابکسر و سرولات است. در رستوران خاورخانم همه چیز در نهایت سادگی است. نه شیک است و نه لوکس، رستورانی کاملا محلی است، انگار که مثلا مهمان یکی از شمالی‌ها باشید.

دلیل محبوبیت هم فقط به کباب‌ترش‌ها، مرغ‌های شکم پر، باقالی‌قاتوق‌ها یا میرزا قاسمی‌های خوشمزه اینجا برنمی‌گردد. در ایوان رستوران که بنشینید منظره جنگل‌های سرولات خودنمایی می‌کند و غذا خوردن در همچین جایی حتما حسابی می‌چسبد.

البته در کنار همه این تعریف‌ها عده‌ای هم معتقدند به خاطر مشتری‌های زیاد، خاورخانم کیفیت سال‌های نخستش را ندارد. و شلوغی رستوران و ایستادن در صف‌های طولانی به خصوص در روزهای تعطیل عده‌ای را به فکر انتخاب‌های جایگزین می‌اندازد.

آدرس: از رامسر تا روستای سرولات که در ۳ کیلومتری چابکسر واقع شده، ۲۲ کیلومتر است.

بیشتر بخوانید: جاذبه های گردشگری رامسر

رستوران بلوط، اربه کله


روستای اربه کله با اسم عجیب و غریبش در ۸ کیلومتری رامسر قرار گرفته. اربه کله از بکرترین و سرسبزترین روستاهاست، هرچند مثل خیلی از روستاهای دیگر در چند سال اخیر ویلاسازی چهره این روستا را هم تا حدودی امروزی کرده.

قدیم‌ها به اربه کله، اربا کله می‌گفتند، اربا یعنی خرمالو و کله یعنی بلندی و این به خاطر وفور درختان خرمالوی این منطقه بوده است.

در کیلومتر ۵ جاده اربه کله، رستوران بلوط واقع شده که فضایی مثل خاورخانوم با همان ایوان و سرسبزی دارد. می‌شود هم روی صبحانه‌اش حساب کرد و هم ناهار.  نان‌ها و خامه محلی‌های اینجا و املت‌هایش در کنار هوای خنک و تر و تازه‌اش را نباید از دست داد.

از کباب ترش‌ها و جوجه کباب‌هایش هم تعریف می‌کنند، هرچند که تزئینات غذا گاهی زیاد از حد است و چندان باب طبع نیست. در اربه کله همچنین کافه بهاران در سه راه سرلیماک برای خوردن صبحانه پیشنهاد می‌شود.

آدرس: ۸ کیلومتری رامسر، کیلومتر ۵ جاده اربه کله

کبابی بازار کلاچای


اگر دلتان بخواهد یکی از بازارهای محلی شمال را ببینید و در همان بازار کباب خوب و فرد اعلایی بر بدن بزنید، یکی از انتخاب‌هایتان می‌تواند کبابی بازار کلاچای باشد. کلاچای با رامسر ۴۶ کیلومتر فاصله دارد. می‌توانید یکی دو ساعت زودتر از رامسر راه بیافتید که قبل از غذا خوردن فرصت گشتن در بازار را هم داشته باشید.

بازار کلاچای مثل دیگر بازارهای شمال پر از رنگ و بو و مزه است. میوه‌ها و سبزی‌های محلی تازه که روی پارچه سفیدی روی زمین پهن شده‌اند، ترشی‌ها و مرباهای خانگی، ماهی‌هایی که از صیدشان زمان زیادی نمی‌گذرد و این را می‌شود از تقلایشان برای زندگی فهمید. همه جزو جذابیت‌های بازار کلاچای است.

در کبابی بازار کلاچای که در کنار قهوه‌خانه محلی قرار دارد، چنجه، کباب کوبیده، دل و جگر و کباب‌ترش‌های خیلی لذیذی را با قیمت باورنکردنی می‌توان خورد. طوری که وقتی از سفر برمی‌گردید در حسرتش خواهید بود.

دیگر بهترین رستوران‌های رامسر

فست‌فود بنیتو که مرغ سوخاری‌ها، همبرگرها و پیتزا مخصوصش معروف است در  رامسر پلاژ ساحلی شهرداری روبروی هتل خلج

کافه رستوران روماک در  رامسر، فاز یک کمربندی، جنب بستنی شاد، مجتمع احمد، کافه رستوران روماک

 

بیشتر بخوانید: دلایلی که شما را مجاب می‌کند به روستای جواهرده رامسر سفر کنید

دسته:رستوران

مطالب مرتبط :

هتل‌های ارزان رامسر کدامند؟

هتل‌های ارزان رامسر کدامند؟

7 خرداد 1402
فرودگاه رامسر

همه چیز درباره فرودگاه رامسر

24 اردیبهشت 1398

۱۱ نظر

  • پاسخ كيوان ۸ آبان ۱۳۹۷ از ۰۷:۱۸

    سلام، پیشنهاد می کنم این رستوران برادران را از لیست معرفی رستوران های رامسر خارج کنید، کیفیت غذا نسبتا پایین و قیمت ها بالا بود، ضمن اینکه موقع حساب کردن مبلغ اضافی از بنده خواسته بودن که با درخواست من مبنی بر دادن فاکتور مجبور به برگردوندن مبلغ اضافی شدن

  • پاسخ امیر ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ از ۱۱:۰۲

    رستوران کشتی بدترین تجربه زندگی رستورانیم بود
    ۱- ماهی سفید کاملا مونده و بوی بسیار بد روغن که از چند روز پیش عوض نشده بود
    ۲-جوجه کباب با استخوان بسیار بد مزه و کهنه
    ۳- رفتار بسیار نامناسب کارکنان از کارگر تا مدیر
    ۴- ماست موسیر دو نفره که خیلی خنده دار در بشقاب سرو میشه و اندازه یک نفره
    ۵- قیمت بسیار بالا و کیفیت بسیار پایین
    اصلا ماهیش قابل خوردن نیست و زمانی که خواستم پس بدم گفتن امکان پذیر نیست
    برای همین اول و قبل از تحویل غذا شما باید پول و بدید بعد هر مزخرفی که بخوان برات میارن

  • پاسخ میو ه چیان ۴ شهریور ۱۳۹۸ از ۱۲:۳۲

    رستوران خاور خانم را شهریور ۹۸ تجربه کردم. هرچند شلوغ بود و باید مدیریت بهتری رستوران داشته باشد اما در کل غذاهای خوب و خوشمزه ای داشت. قیمت مناسب و ارزش رفتن و غذا ی محلی خوردن . البته باید زود بروید مشکل پارکینک و شلوغی و ترافیک جاده هم هست. پیشنهاد می کنم بروید .

  • پاسخ حسن ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ از ۰۵:۵۴

    رستوران خاله مرضیه واقع در لیمه سرا میباشد که با کادری مجرب فضای دلنشین و جذابی را درست کرده اند به نام باغ ارامش
    از لحاظ غذا کیفیت خیلی خوب بود و قیمتها هم مناسب.فضای واقعا عالی و دلنشین
    پیشنهاد میکنم حتما از این رستوران دیدن فرماید

  • پاسخ محمد ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ از ۱۴:۴۵

    سلام،رستوران برادران رامسر که بعضی سایتا تبلیغشوکردن واقعا افتضاح بود،قیمت بالا برای غذای پایینتر از حدمعمولی،و فضای شلوغ وکثیف و پذیرایی افتضاحترش،من فرزین متل قو رو پیشنهاد میکنم حتما برین،بهترین رستوران شمال

  • پاسخ رضا ۸ مهر ۱۳۹۸ از ۱۰:۲۶

    رستوران خاور خانم واقعا عالی بود حتما سر بزنید

  • پاسخ ش . ر ۷ بهمن ۱۳۹۸ از ۰۸:۴۸

    رستوران خاور خانم فقط چشم انداز زیبایی داره و بقیه اش وقت تلف کردن است .
    ما دقیقا سه ساعت طول کشید با بی نظمی تمام و هرج و مرج کامل نوبت غذایمان بشود که واقعا غذای خاصی هم نیست و فقط اسم الکی در کرده و واقعا متاسفم

    • پاسخ وحید ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ از ۱۹:۱۹

      سلام به همه
      امروز رفتیم رستوران خاور خانم، واقعا تنها نکته مثبتش ویوی زیبای رستوران بود،
      برخورد پرسنل بسیار بد، هیچکس پاسخ گو نبود، کلی وایسادیم تا منو بیارن، بعد واسه سفارش باید بری صندوق و اول پول بدی!!!! غذا چنجه و مرغ شکم پر و جوجه ترش بود، واقعا کیفیت پایینی داشت، گوشت سفت، مرغ بد مزه و برنج نپخته!!!
      حیف وقت و پول !!!

  • پاسخ مهناز ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ از ۱۲:۲۶

    من سالها بود همراه خانواده و کل فامیل و خیلی از دوستان مشتری رستوران خاور خانم بودیم کباب ترششو خیلی دوس داشتم پارسال که مرغ شکم پر رو سفارش دادیم راضی نبودیم. تو سفر امسال به شمال برای صرف کباب ترش رفتیم بسمت خاور خانم که بدلیل بارش برف مسیر بسته بود. که یه سرچ اتفاقی ما رو کشوند به رستوران اربه کله
    من از امروز دیگه خاور خانم رو بوسی پیشنهاد نمیدم. ویوی اربه کله برای صرف غذا بسیهر عالی تر از خاور خانم و کیفیت غذا و دورچین بسیاااار عالی بود. کباب ترشش طعم بهشت می داد. مرغ شکم پرش که جای هیچ حرفی نداشت‌ یعنی عالی بوداااا
    باقالا قاتق و ماست مخلیشن که دیگه نگووو. همه چی عالی بود

  • پاسخ مریم فرزانه خو ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ از ۰۰:۲۵

    من ۴ روز پیش رفتم رستوران “پر پلازا ” داخل مجموعه تله کابین رامسر ، پرسنل اونجا به اشتباه یک کباب سلطانی به مبلغ ۱۱۵ تومان اضافه داخل فاکتور من ثبت کردند و وقتی بهشون گفتم، گفتند شماره کارتتون رو بدید پولتونو براتون برگشت میزنیم.
    ولی الان بعد از ۴ روز با پیگیری و زنگ های متعدد پول رو برگشت نمیزنند و مدام دست به سر میکنند .
    واقعا پرسنل اونجا دزده و اینکار نمونه بارز دزدی در روز روشن است.

  • پاسخ طاهره ۱۹ تیر ۱۴۰۱ از ۱۰:۰۲

    خونه رستوران ماهور رو تازه پیدا کردم و رفتم تست کردم هفته پیش ،واقعا از ماهور ممنونم بابت کیفیت بی نظیرش،خیلی وقت بود همچین غذای خوبی نخورده بودم،پیشنهاد میکنم حتما امتحان کنید،وای نگم براتون دهنم آب افتاد🤩

  • ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد