جاهای دیدنی قم و مراکز گردشگری این شهر

تاریخ انتشار : 11 شهریور 1396 - تاریخ بروز رسانی : ۲۴ دی ۱۴۰۱
نمای شهر قم در روز

قم یکی از قطب‌های مهم گردشگری مذهبی ایران است و بسیاری از مسلمانان از نقاط مختلف جهان برای زیارت حرم مطهر حضرت معصومه به این شهر سفر می‌کنند. همچنین موقعیت استراتژیکی که این شهر از نظر مسیر رفت‌وآمد استان‌های مختلف دارد باعث شده است که هر سال گردشگران بسیاری از این شهر دیدن کنند. اگر شما هم قصد سفر به این شهر را دارید، برای آشنایی با جاهای دیدنی قم و مراکز گردشگری این شهر با ما همراه باشید:

گنبد سبز قم:

گنبدهای باغ سبز قم

مجموعه باغ گنبد سبز از سه مقبره تاریخی تشکیل شده و یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی قم است. این مجموعه در محلی به نام دروازه کاشان قرار دارد و گنبد مقبره‌ها را با اسم گنبدهای دروازه کاشان هم می‌شناسند. کتیبه‌هایی که روی بنای مقبره‌ها قرار دارند نشان می‌دهند که این مقبره‌ها از قرن هشتم هجری به یادگار مانده‌اند و محل دفن خواجه اصل‌ادین و خواجه علی صفی هستند، اما از آنجایی که کتیبه مقبره سوم تخریب شده مشخص نیست این مقبره متعلق به چه کسی است. البته به جز این سه نفر افراد دیگری هم در زیر این مقبره‌ها دفن شده‌اند. تکنیک‌ها گچ‌بری‌ این بناها را تا حدی تحت تاثیر گنبد سلطانیه می‌دانند. همچنین معماری خاص و چندوجهی این بناها باعث شهرت مجموعه گنبد سبز شده است.

آدرس: استان قم، شهر قم، خیابان انقلاب، مجاورت گلزار شهدا

پارک آبی آب و تاب:

سرسره های پارک آبی آب و تاب

پارک آبی آب و تاب یکی از جاهای دیدنی قم و از مهم‌ترین مراکز تفریحی این شهر است. این مجموعه ۳۰ هزار متر است و از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی خاورمیانه به حساب می‌آید؛ سالن پارک آبی حلزونی، دریاچه مصنوعی،‌ سرسره سقوط آزاد،‌ ۷سرسره برای بزرگسالان، ۵ سرسره برای کودکان و استخر موج از امکانات این پارک آبی هستند. همچنین اگر به این پارک آبی بروید می‌توانید یک روز کامل در کنار خانواده‌تان تفریح کنید، در باغ‌رستوران مجموعه غذا بخورید و از تفریحات دیگری مثل عینک واقعیت مجازی و جت ترامپولین استفاده کنید. اگر هم قصد نداشته باشید در این مجموعه غذا بخورید می‌توانید به کافی‌شاپ پارک آبی یا غرفه‌های آبمیوه‌ و بستنی‌فروشی‌اش سر بزنید و با یک خوراکی خوشمزه تفریحتان را کامل کنید.

آدرس: قم، بلوار غدیر، بوستان غدیر

برای آشنایی با بهترین رستوران‌ های قم این صفحه را ببینید.

موزه آستان مقدس حضرت معصومه(س):

نمایی از موزه آستانه حضرت معصومه

موزه آستان مقدس حضرت معصومه(س) تنها موزه شهر قم و یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های ایران است. این موزه در سال ۱۳۱۴ در محوطه داخلی حرم افتتاح شد و بعدها مساحت آن بیشتر شد. در این موزه می‌توانید مجموعه‌ای از قرآن‌های خطی را ببینید که قدیمی‌ترین آن از سال ۱۹۸هجری به یادگار مانده. تابلوهای نقاشی مینیاتور و رنگ‌وروغن دوران قاجار و صفویه، سفال‌هایی از هزاره‌های اول و دوم قبل از میلاد و سفال‌های دوران‌های اسلامی، آثار شیشه‌گری، کاشی‌‌کاری، آثار حجاری، سنگ‌های قیمتی و قالی‌ها و پارچه‌های دستباف از آثاری هستند که با رفتن به موزه آستان حضرت معصومه(س) می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید.

آدرس: قم، محوطه داخلی حرم مطهر و محل فعلی مسجد شهید مطهری

هتل‌های قم برای بودجه‌های مختلف

حمام عشقعلی:

حمام عشقعلی یکی از جاهای دیدنی قم

اگر به جاهای تاریخی علاقه دارید، در سفرتان به قم از حمام عشقعلی دیدن کنید. این حمام تاریخی مربوط به دوران قاجار است و به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده. این حمام تاریخی یک حمام بزرگ و مجرای زنانه و مردانه داشته که مدتی به خاطر بی‌توجهی رو به تخریب می‌رفته، اما در سال‌های اخیر مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته و هنوز یکی از جاهای دیدنی قم به حساب می‌آید.

آدرس: قم، خیابان انقلاب، انقلاب ۵، محله عشقعلی

 

دسته:جاذبه

مطالب مرتبط :

بازار قم

بازار قدیم یا جدید؛ در قم به کدام مراکز خرید برویم؟

2 مرداد 1398
از حرم تا حرم؛ راهنمای قطار قم مشهد

از حرم تا حرم؛ راهنمای قطار قم مشهد

13 خرداد 1398

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد