رامیان کجاست؟

تاریخ انتشار : 23 مرداد 1396 - تاریخ بروز رسانی : ۲۲ آذر ۱۴۰۰
رامیان کجاست؟

رامیان کجاست؟ شهرستان رامیان که به نگین سرسبز گلستان معروف است در ۷۶ کیلومتری گرگان واقع شده. و حدود ۴۸۷ کیلومتر با تهران فاصله دارد. رامیان گلستان، سرزمین اسب‌های وحشی، جنگل‌های سرسبز و ارتفاعات مه گرفته است، جایی که هیچ جا مثلش نیست.

در رامیان کجا را ببینیم؟

اصولا وقتی آدم به منطقه‌ سرسبزی سفر می‌کند دیگر چندان مهم نیست کجا را ببینید چون همه جایش دیدنی است. رامیان هم چنین جایی است و هوای بسیار مطبوعش میتواند کاری کند که قدری از زندگی روزمره و هوای پر دود و دم شهر فاصله بگیریم و خیالمان راحت باشد که همه اینها فرسنگ‌ها با ما فاصله دارد.

قلعه موران یا قلعه ماران

در ۱۲ کیلومتری جنوب رامیان یکی از مناطق بکر این شهرستان است. قلعه موران، قله‌ای است به ارتفاع ۲۴۳۰ متر و چشم‌اندازی خیره کننده به اطراف و اینکه بدانیم در زمین مسطح روی قله حکومت هایی آمده و رفته‌اند و یکی از شهرهای هیرکانیا در زمان اشکانیان بوده و دژی محکم که در آن پناه می‌گرفتند، بیشتر برای دیدنش انگیزه پیدا میکنیم. بالای قله، درختان  سرخدار، ممرز، راش، گردو، انجیلی، اورس، زرشک، رزماری، زعفران کوهی وجود دارد  و گله اسبان وحشی،ببر، آهو و شوکا، خرس، گرگ، شغال، شاهین، عقاب و جغد. قلعه موران جایی است ساکت و آرام که میتوان روح و تن را از خستگی‌ها زدود.

قلعه موران

چشمه گل رامیان

این چشمه در ۵ کیلومتری جنوب رامیان، به نگین فیروزه‌ای گلستان معروف است. در متون مربوط به صفویه و قاجار از این چشمه تحت عنوان کبود استخر یاد شده و گفته می‌شود عمیق‌ترین چشمه آب سرد ایران و دومین در سطح جهان محسوب می‌شود.

حتما می‌خواهید بدانید عمقش چقدر است که چنین عناوینی دارد. چشمه گل رامیان در ارتفاع ۳۲۰ متری از سطح دریا قرار گرفته و عمقش بین ۴۴ تا ۸۰ متر است، بنابراین اگر شنا بلد نیستید بهتر است فکر رفتن به آن را از سرتان بیرون کنید. رنگ این چشمه که آبش از دل سنگ‌های آهکی درون آن می‌جوشد، با توجه به عمقش در طول سال از سبز کبود به فیروزه‌ای تغییر می‌کند. اطراف چشم را درختان بلوط و پهن برگ پوشانده. و رنگ آبی و فیروزه‌ای چشمه و نور اطراف به محیط حسی وهم‌آلود داده است.

چشمه گل رامیان

مجموعه آبشارهای سرخ کمر

بیشتر جاذبه های گردشگری رامیان در جنوب آن واقع شده و مجموعه آبشارهای سرخ کمر هم از جمله آنهاست. در ۳ کیلومتری جنوب شرق رامیان مجموعه آبشارهای سرخه کمر، یکی از زیباترین جاهای دیدنی رامیان است.  قرار گرفتن این آبشارها در دل جنگل‌های این ناحیه، زیبایی‌اش را بیشتر هم کرده است. بیش از ۸ آبشار در مسیر سرخه کمر قرار گرفته که ارتفاع بلندترین آنها به ۲۸ متر می‌رسد. کمی که از سرخه کمر پایین تر بروید در نیم ساعتی شما ۳ آبشار دیگر هم هست.

آبشار سرخ کمر

اولنگ

در ۲۸ کیلومتری جنوب رامیان، ارتفاعات اولنگ قرار دارد.  هوای خنک این ناحیه در بهار و تابستان مسافران زیادی را به این منطقه می‌کشاند و زمستان‌ها در آن ورزش های زمستانی نظیر اسکی برگزار می شود. اهمیت اولنگ به جز زیبایی بسیار زیاد آن از این روست که بدانیم اولنگ به همراه قلعه میران و جنگل‌های ابر از قدیمی‌ترین گونه‌های گیاهی در سطح جهانند و حتی قدمت جنگل های اولنگ از آمازون هم فراتر می‌رود.

ارتفاعات اولنگ

غار دیو سپید، آبشار شیرآباد و تفرجگاه پشمکی از دیگر جاهای بکر و دیدنی رامیان هستند.

بیشتر بخوانید: جاذبه های گردشگری علی آباد کتول

در شهرستان رامیان کجا بمانیم؟

یکی از اصلی ترین سوالات هر سفری شرایط اقامت است. اگر به رامیان رفتید چند انتخاب پیش رویتان است. رامیان با علی آباد کتول که خودش از دیدنی‌ترین نقاط گلستان است، ۳۸ کیلومتر فاصله دارد و میتوان در یکی از دو هتل آن ماند.

برای دیدن هتل‌های علی آباد کتول این صفحه را ببینید.

انتخاب دیگر این است که گشت و گذارتان را در رامیان انجام دهید و بعد به گرگان بروید، شهری با هتل ها و انتخاب‌های بیشتر.

برای دیدن هتل‌های گرگان اینجا را ببینید.

انتخاب دیگر هم این است که در یکی از خانه های محلی رامیان با تراس‌های وسیع رو به طبیعت اعجاب‌انگیزش شب را به صبح برسانید.

دسته:جاذبه

مطالب مرتبط :

فرودگاه گرگان

از فرودگاه گرگان چه می‌دانید؟

17 شهریور 1398
آبشار شیرآباد

راهنمای رفتن به آبشار شیرآباد

19 تیر 1398

۷ نظر

  • پاسخ علی ۱۹ آذر ۱۳۹۷ از ۱۷:۴۱

    عالی

  • پاسخ گردشگر ایرانی ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ از ۱۶:۵۶

    خیلی خیلی زیباست پیشنهاد می کنم حتما از این منطقه دیدن فرمایید 🎄

    🏕
    🏝
    🏞
    🌎
    🏕

  • پاسخ گردشگر ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ از ۰۵:۲۲

    ارتفاعات رامیان منطقه پشمکی و سرگل که شروع جنگلهای سرسبز ابر هستش فوق العاده ترین جایی هست که بنده دیدم

  • پاسخ انیس ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ از ۰۷:۳۶

    من خودم رامیانی هستم خیلی جنگاای قشنگ دیگه م داره که ذکر نکردین:) و البته الان هم هتل داره هم اقامتگاه های گردشگری

  • پاسخ محمد ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ از ۰۹:۲۶

    اگه میخاین از این شهر دیدن کنین حتما باکسی که کامل اونجارو میشناسه هماهنگ کنین چون جاهای بسیار بکرو دیدنی هست

  • پاسخ شهروند ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ از ۰۷:۴۳

    من خودم رامیانی هستم و به این امر افتخار میکنم و حتما بهتون پیشنهاد میکنم به این شهر سفر کنید نه تنها پشیمون نمیشید بلکه راه بازگشت به خونتون هم فراموش میکنید

  • پاسخ علی ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ از ۱۵:۰۰

    چرا چرت و پرت میگی داداش من خودم بچه رامیانم غواص اومده بود میگه ۵ متر پایین تر نمیشه رفت زیر آب گل بعد شما چطوری نوشتی ۴۴ تا ۸۰ متر داداش زیر ۵ متر آب اینجا ۳ تا گرداب داره هر دستگاهی هم خواد بره مادرش جلو چشش میاد! بعد اینجا پلنگ داره نه ببر!یه خواهش هم از دوستانی که میان شهر ما خواهش میکنم طبیعت ما رو خراب نکنین

  • ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد