راهنمای رفتن به آبشار شیرآباد

تاریخ انتشار : 19 تیر 1398 - تاریخ بروز رسانی : ۲۳ شهریور ۱۴۰۰
آبشار شیرآباد

با سفر به گلستان می‌توانیم به جاهای خیلی خوبی برسیم. این نقطه از ایران جایی‌ست که همه‌چیز را با هم دارد. از دشت و جنگل و صحرا تا آبشارهایی که با پیاده‌روی در دل جنگل می‌توان کشف‌شان کرد. آبشار شیرآباد هم یکی از این آبشارهاست.

آبشار شیرآباد کجاست؟

شیرآباد

شیرآباد، روستایی‌ست در ۵۵ کیلومتری شرق گرگان که بین علی‌آباد کتول و آزادشهر قرار گرفته و به عنوان آبشار شیرآباد رامیان هم شناخته می‌شود. دلیل این موضوع هم برمی‌گردد به فاصله ۱۱ کیلومتری آبشار تا رامیان.

برای رسیدن به جنگل‌های بکری که ۱۲ آبشار کوچک و بزرگ شیرآباد را در خود جای داده، باید از روستای خان‌ببین به سمت روستای شیرآباد برویم. بعد از روستای شیرآباد به مسیر مالرویی می‌رسیم که راهنمای ما برای بودن در کنار آبشارهاست.

چرا آبشار شیرآباد؟

آبشار شیرآباد خان

ایران، پر است از جاهای عجیب‌وغریب و ناشناخته؛ ولی ما فقط با تعدادی از آنها آشناییم و اسم بسیاری دیگر را حتی نشنیده‌ایم. مسیر دسترسی به برخی از جاهای بکر و دست‌نخورده سخت است، اما به بعضی دیگر هم می‌توان راحت رسید. آبشار شیرآباد یکی از این جاهاست.

آرامش و سکوت

سکوت این جنگل‌ها ما را در خود غرق می‌کند و باعث می‌شود دیگر به مشغله‌هایمان زیاد فکر نکنیم. انگار که داریم مدیتیشن می‌کنیم و از ما خواسته شده چشم‌هایمان را ببندیم و فقط به صدای محیط گوش بدهیم. چی می‌شنویم؟ صدای پیچیدن باد لای درخت‌ها، صدای پرنده‌ها، صدای قدم‌هایمان روی برگ‌ها. این سکوتی که در آن هستیم در زندگی روزمره به این آسانی به دست نمی‌آید و برای همین عزیز و دوست‌داشتنی‌ست.

اگر قصدمان دیدن این آبشارها باشد باید بیشتر پیاده‌روی کنیم. نزدیک‌تر که برویم، صدای آب را می‌شنویم و حتما از دیدنش ذوق می‌کنیم و خستگی‌مان در می‌رود. آبشار شیرآباد، مجموعه‌ایست از ۱۲ آبشار که به صورت پله‌ای پشت سرهم قرار گرفته‌اند. آب از بالای صخره‌ می‌آید و در حوضچه‌ پایین‌دست جمع می‌شود.

سفر بیشتری‌ها با دیدن آبشار اول تمام می‌شود؛ چون برای رسیدن به آبشارهای بعدی باید پیاده‌روی کرد و راه رفتن روی سنگ‌ها یا بالا رفتن از پله‌ها برای همه آسان نیست. ارتفاع آبشار اول و دوم، به ترتیب ۲۵ و ۱۲ متر است و به آخری که برسیم چشمم‌مان را باید ۳۰ متری بالا ببریم تا نوک آب را بالای صخره ببینیم.

بیشتر بخوانید: ۵ دلیل برای سفر به کلاله گلستان

آبشارهای 12 گانه روستای خان ببین

آب‌تنی و شیرجه

در بعضی روزها، شیرآباد جای سوزن‌انداختن ندارد و عمق ۸۰ متری حوضچه‌اش هم مانع آب‌تنی عده‌ای در آن نمی‌شود. این عمق حتی محرک آنهایی‌ست که دل‌شان می‌خواهد از ارتفاع زیاد به داخل آب شیرجه بزنند.

شیرجه‌ زدن در اینجا تفریح همه‌گیری‌ست. ممکن است در گوشه‌ای نشسته باشیم، ولی دیدن آدم‌هایی که بالای صخره می‌روند و به داخل آب شیرجه می‌زنند ما را هم ترغیب کند، به‌طوریکه چند دقیقه بعد خودمان را بین زمین و هوا ببینیم.

غار دیو سپید

غار دیو سپید را در نزدیکی همین آبشار پیدا می‌کنیم. برای رفتن به داخل غار باید هدلایت داشته باشیم، ولی نیاز به راهنما نخواهیم داشت. قبل از جنگل پارکینگی وجود دارد که در کنارش سوپرمارکت هم هست، پس بهتر است اگر خریدی داریم از همانجا انجام دهیم.

جاذبه‌های نزدیک

چشمه گل رامیان

آبشارهای شیرآباد با رامیان ۱۱ کیلومتر فاصله دارند. بنابراین بعد از دیدن‌شان می‌توان به جاهای دیدنی رامیان سری زد یا به گرگان برگشت و مثلا به جنگل ناهارخوران رفت.

چشمه گل رامیان

این چشمه در ۵ کیلومتری جنوب رامیان قرار گرفته. شهرت این چشمه به خاطر عمق زیاد و آب سردش است. برای همین هم به آن عنوان عمیق‌ترین چشمه آب سرد ایران را داده‌اند.

قلعه ماران

قلعه ماران

می‌توانیم به یکی دیگر از مناطق بکر رامیان به اسم قلعه ماران یا موران برویم. این قلعه در ارتفاع ۲۴۳۰ متری از سطح دریا قرار گرفته و شهرتش به‌خاطر وجود اسب‌های وحشی و مناظر سرسبزش است.

دسته:جاذبه

مطالب مرتبط :

فرودگاه گرگان

از فرودگاه گرگان چه می‌دانید؟

17 شهریور 1398
روستای زیارت گلستان

جذابیت‌های روستای زیارت گلستان؛ روستایی در دوقدمی گرگان

4 تیر 1398

۵ نظر

  • پاسخ محسن ۱۹ آبان ۱۳۹۸ از ۱۹:۰۹

    جناب،خان ببین روستا نیست،جمعیتش از رامیان که نوشتی هم بیشتره،خان ببین مرکز فندرسک،زادگاه حکیم میرفندرسکیه،سومین شهریه که شهرداری تو استان داشت،بعد اولین باریه که دیدم به اینجا میگن آبشار شیرآباد رامیان،واقعا خودت که اینو نوشتی یه بار رد شدی از شهر ما؟!!!

  • پاسخ سعید ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ از ۱۸:۱۷

    با سلام و تشکر از اطلاعات سودمند و خوب شما
    میخواستم خواهش کنم اگه امکان داره شماره تلفنی برای رزرو محل اسکان در شیر آباد گلستان را اعلام فرمایید؛ با تشکر

  • پاسخ احسان ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ از ۱۰:۴۸

    آقا یا خانمی که این متن رو نوشتید!!!! خانببین روستا نیست. بلکه شهری هست که وسعتش از شهرستان رامیان هم بیشتره. پس بهتره اطلاعاتت رو ببری بالا. ثانیا که دو هتل برجیس و میکاییل برای اقامت هست. البته سکونتگاههای مجهز درون سپاه شیرآباد هم هست. لطفاً فرق روستا با شهر رو بدونید.

  • پاسخ کامران ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ از ۰۸:۴۸

    چرا بعضی اینقدر ازاسم روستا ناراحت میشن،تمام ایران حتی تهران امروزی دریک دورانی روستا بوده وحالا پایتخت شده تازه شهر چه مزیتی نسبت به روستا داره جز الودگی وسروصدا وترافیکهای بیموردپس توروستا زندگی کردن افتخارهم داره،اینقدر باعصبانیت فرق شهروروستا روگوشزدنکنید.

  • پاسخ جعفر محمدپور ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ از ۱۵:۴۷

    سلام دوستان
    آیا تو مسیر آبشار گوشی آنتن میده ؟ ممنون میشم بهم خبر بدین
    ٠٩٣۶۶٧٣٣٨٨٨

  • ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد