در سفر به شیراز کجا صبحانه بخوریم؟

تاریخ انتشار : 23 اردیبهشت 1398 - تاریخ بروز رسانی : ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
صبحانه در شیراز

یکی از لذت‌های سفر، خوردن صبحانه‌ است. فرقی هم ندارد که به چه شهری سفر کرده باشیم. این روزها بهترین فصل سفر به شهر بهار نارنج است و در این شهر جاهایی‌ هست که صبحانه‌شان خوبشان، خاطره صبحانه در شیراز را برایمان ماندگار می‌کنند.

کافه نقاشی

کافه نقاشی

کافه نقاشی شیراز

یکی از بهترین کافه‌ های شیراز که صبحانه‌های هیجان‌انگیزی سرو می‌کند، کافه نقاشی‌ست. کارکنان صمیمی و محیط دنج؛ نظر بسیاری در مورد این کافه است. کیک شکلاتی، کیک سیب و قهوه‌های اینجا پرطرفدارند. اگر بخواهیم با ماشین به کافه نقاشی بیاییم، برای جای پارک به مشکل برنمی‌خوریم. این کافه سرویس‌ بیرون‌بر هم دارد.

آدرس: شیراز، خیابان فردوسی، نبش خیابان رودکی

کافه ژولپ

کافه ژولب

کافه ژولب شیراز

همانطور که کنار پنجره کافه نشسته‌ایم، از دور گلدسته‌های مسجد تاریخی وکیل را می‌بینیم. کافه ژولپ، یک کافه قنادی‌ست که شیرینی‌ها و کاپ کیک‌ها را به ردیف پشت یخچال چیده‌اند و ما می‌توانیم خودمان کیک و شیرینی دلخواه‌مان را انتخاب کنیم و با قهوه یا چای بخوریم.

کیک سیب، کیک سه‌ شیر، چیز کیک، اسپرسو و نوشیدنی‌های سنتی مثل بهارنارنج ازجمله چیزهایی‌ست که مشریان این کافه پسندیده‌اند. برخورد کارکنان دوستانه ا‌ست و موزیک خوشایندی معمولا پخش می‌شود.

آدرس: شیراز، خیابان طالقانی

با هتل‌های خیابان رودکی شیراز آشنا شوید

کافه فردوسی

کافه فردوسی

کافه فردوسی شیراز

سر زدن به کافه‌ای که انگار از زمان گذشته به امروز رسیده است و چندان تغییرات زمانه روی آن تاثیر نگذاشته و یکی مثل همه نشده است، حس خوبی به آدم می‌دهد.

کافه فردوسی به‌جای در شیشه‌ای‌های مدرن، کرکره‌ فلزی قدیمی دارد. از همین‌جا می‌توانیم بفهمیم داخل کافه هم قرار است در بر همین پاشنه بچرخد. ظرف‌ها سنتی هستند، دیوارها با کاشی‌های خیلی زیبا پوشیده شده‌اند، و انواع نوشیدنی‌های سنتی مثل خیار سکنجبین و عرقیجات در آن پیدا می‌شود. برخورد کارکنان کافه فردوسی خیلی خوب است و قهوه‌هایش خواب را کاملا از سرمان می‌پراند. کافه از ۹ صبح باز است و می‌توانیم به‌راحتی در سفر شیراز، نزدیکش جای پارک پیدا کنیم.

آدرس: شیراز، خیابان فردوسی

کافه شهر کاغذی

کافه شهر کاغذی

کافه شهر کاغذی شیراز

کافه شهر کاغذی در حیاط باصفایی برپا شده که حوض و درخت و صندلی‌های چوبی دارد. شهر کاغذی محیط دنجی دارد و برخورد کارکنانش هم خوب است. یک کاسه لوبیاچیتی داغ، املت یا نیمرو زیر سایه‌ درخت، خیلی در سفر شیراز می‌چسبد. خوبی کافه شهر کاغذی این است که کتاب‌فروشی و بخش زیورآلات هم دارد و بعد از صبحانه می‌توانیم گشتی هم در کتابفروشی بزنیم. اینجا از ۸ و نیم صبح باز است و قهوه‌های درجه یکی سرو می‌کند.

آدرس: شیراز، خیابان قصرالدشت، بین سه‌راه برق و چهارراه ملاصدرا، کوچه ۲۵قصرالدشت

کافه گرتا

کافه گرتا

کافه گرتا شیراز

گرتا، کافه و رستورانی ایتالیایی‌ست که صبحانه‌های پروپیمانی دارد. در کافه گرتا از صبحانه امریکایی تا نیمروی خودمانی و سنتی پیدا می‌شود. اینجا رستوران شلوغی‌ست و از ۸ صبح کارش را شروع می‌کند.

آدرس: شیراز، بلوار معالی‌آباد، انتهای بلوار دوستان

کافه هدایت

کافه هدایت

کافه هدایت شیراز

یکی دیگر از جاهایی که می‌شود در شیراز صبحانه خوب و باکیفیت پیدا کرد، کافه هدایت است. این کافه از ۸ و نیم صبح باز می‌شود و فضای دلنشینی دارد. پیشنهاد ما در این کافه صبحانه انگلیسی‌ و اسپرسو با کیک شکلاتی‌ست.

آدرس: شیراز، هدایت غربی، نبش کوچه بهار

کافه هامرز

کافه هامرز

کافه هامرز شیراز

کافه هامرز در سال ۱۳۹۷ افتتاح شده و عمر کوتاهی دارد. اما در همین مدت کم مشتریان زیادی برای خودش دست‌وپا کرده. ما از ساعت ۸ صبح می‌توانیم به کافه هامرز برویم و به‌جای بالا و پایین کردن منو، انتخاب‌مان را مستقیم از سینی صبحانه انتخاب کنیم.

آدرس: شیراز، بلوار ستارخان، مجتمع بهاران

پیشنهادهای دیگر برای خوردن صبحانه در شیراز

صبحانه انگلیسی

صبحانه انگلیسی

رستوران جوی

یکی دیگر از رستوران ‌های شیراز که صبحانه سرو می‌کند، رستوران جوی است. این رستوران منوی متنوعی دارد و از صبحانه لبنانی تا صبحانه انگلیسی و انتخاب‌های دیگر در آن هست. در رستوران جوی قیمت‌ها کمی بالاست، اما کیفیت راضی‌کننده به‌نظر می‌رسد.

آدرس: شیراز، خیابان خلبان

کافه استریت لانژ

کافه استریت لانژ شیراز هم یکی دیگر از انتخاب‌هایی‌ست که برای خوردن صبحانه در شیراز می‌توانیم داشته باشیم. دکور کافه مثل اسمش امروزی‌ست، دلباز است، صبحانه‌های باکیفیتی هم سرو می‌کند، و ارتباط دوستانه‌ای با مشتریانش برقرار می‌کند. از قهوه‌های خوش‌عطر کافه استریت لانژ هم نمی‌شود گذشت.

آدرس: شیراز، خیابان معالی‌آباد، خیابان پزشکان

کدام غذاهای شیرازی را باید امتحان کرد؟

بال کافه

بیشتر مشتریانی که به بال کافه شیراز سر می‌زنند، راضی از در بیرون می‌روند. قیمت‌های اینجا مناسب و کیفیت صبحانه‌هایش راضی‌کننده ا‌ست. کارکنان بال کافه برخورد خوبی با مشتریان دارند و با سرعت خوبی سفارش را آماده می‌کنند.

آدرس: شیراز،‌ خیابان ستارخان، بعد از خیابان عفیف‌آباد، ساختمان رایمون

باغ رستوران راز

صبحانه در خانه کجا و لذت خوردن صبحانه با منظره‌ ردیف درختان سبز تنومند باغ کجا. باغ راز همان‌طور که از اسمش پیداست، باغ باصفایی دارد.

این باغ  از ۸ صبح باز است و صبحانه را در سالن سرو می‌کنند. اما بعد از صبحانه می‌توانیم به باغ بیاییم. قیمت‌های این رستوران بالاست و پارکینگ ندارد. اما جای پارک کافی آن حوالی وجود دارد. می‌توانیم اینجا را برای ناهار هم نشان کنیم، چراکه بر طبق نظرها  کیفیت کباب‌ها مورد  قبول بوده است.

در زمان سفر به شیراز می‌توانید هتل و اقامتگاه خود را با قیمت مناسب رزرو کنید و بلیط هواپیما ی خود به مقصد شیراز را از اسنپ تریپ رزرو کنید.

آدرس: شیراز، قصرالدشت، بلوار شاهد

راهنمای سفر به شیراز

دسته:کافه

مطالب مرتبط :

حمام وکیل شیراز کجاست؟

حمام وکیل شیراز کجاست؟

24 مرداد 1402
بازدید از مسجد عتیق شیراز و شگفتی‌های آن!

بازدید از مسجد عتیق شیراز و شگفتی‌های آن!

28 تیر 1402

۱ نظر

  • پاسخ امین ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ از ۱۳:۵۳

    درباره صبحانه شهر کاغذی ، مورد تایید نیست. تحلیل کامل در نرم افزار بلد انجام میدهم

  • ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد