راهنمای کامل سفر به تایلند؛ سرزمین هزاران لبخند

تاریخ انتشار : 27 آذر 1401 - تاریخ بروز رسانی : ۱۰ دی ۱۴۰۱
راهنمای کامل سفر به تایلند؛ سرزمین هزاران لبخند

گردشگران، تایلند را با ساحل‌های شنی زیبا، اقیانوس زلال و شفاف، مردمانی مهمان‌نواز و لبخند به لب و آرامش و راحتی زیر پنجه‌های ماساژور‌های حرفه‌ای و خوش‌خلق آن به یاد می‌آورند. تایلند در کنار مقصدهای پرطرفداری مانند ترکیه و مالدیو، مقصدی محبوب اما اقتصادی و به‌صرفه برای ایرانیان است. در این بلاگ با این کشور آسیایی و سفر به تایلند بیشتر آشنا می‌شویم.

سفر به مالدیو، تجربه‌ای لذت‌بخش و رویایی!

تایلند کجاست؟

تایلند در جنوب شرق آسیا قرار دارد. مساحت این کشور ۵۱۳ هزار کیلومترمربع است و حدود ۶۹ میلیون نفر جمعیت دارد. در تایلند سه فصل بارانی، خرم و خشک و خنک در سال وجود دارد. بانکوک پایتخت این کشور و شهری پرجمعیت بوده که میزبان گردشگران بسیاری در سال است. جالب است بدانید شهر بانکوک اولین پایتخت جهان از نظر میزان‌ پذیرش توریست به حساب می‌آید.

آیا تایلند کشور امنی است؟

به‌طورکلی، تایلند امن‌ترین کشور آسیای جنوب شرقی برای توریست‌ها است. اما در سفر به تایلند باید برخی از نکات را رعایت کرده تا سفر امنی را تجربه کنید. در این کشور آمار تصادف با موتورسیکلت برای توریست‌ها بسیار بالا است. جیب‌بر‌ها و دزد‌ها در مکان‌های شلوغ منتظر شما هستند. در بعضی از مناطق تایلند نیز کلاهبرداران در پوشش افسران پلیس از گردشگران اخاذی می‌کنند. بااین‌حال، این موارد در هر کشوری می‌توانند اتفاق بیفتند.

کی به تایلند برویم؟

سواحل پوکت در تایلند

اگر به دنبال لذت‌بردن از طبیعت و آب‌وهوایی مطبوع در تایلند هستید، پیشنهاد می‌کنیم اوایل آبان تا اواسط اسفند به این کشور سفر کنید. در این مدت، آب‌وهوای تایلند بی‌نظیر است و از طبیعت باشکوه و زیبای این کشور لذت خواهید برد. هرچند در این دوره زمانی، کشور تایلند بسیار شلوغ است و پر از گردشگران خارجی می‌شود.

هزینه سفر به تایلند

هزینه سفر به این کشور به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از مهم‌ترین عوامل، مدت زمانی است که می‌خواهید در این کشور بمانید. عامل دوم، نوع هتلی است که در آن اقامت می‌کنید. فاکتور بعدی، گرانی یا ارزانی شهر یا شهر‌هایی بوده که قصد بازدید از آن‌ها را دارید. عامل چهارم، خوردوخوراک شما در این کشور است. در کل، نسبت به مزایایی که تایلند دارد، این کشور مقصدی بسیار ارزان به نظر می‌رسد.

برای دید تایلند به ویزا نیاز داریم؟

برای سفر به تایلند از ایران اخذ ویزای این کشور نیاز است. در صورت تکمیل بودن مدارک، در کوتاه‌ترین زمان، ویزای شما صادر می‌شود و معمولا تا ۵۸ روز اعتبار دارد. این نوع ویزا‌ها برای سفر با تور مناسب هستند. در کل، اخذ ویزای تایلند دردسر چندانی ندارد.

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان کدامند؟

دنیای رنگارنگ غذاها در تایلند

غذاهاهای رنگارنگ در تایلند

فرهنگ غذایی کشور تایلند بسیار متنوع است. در این کشور، رستوران‌ها و غذاخوری‌های زیادی وجود دارند. اگر می‌خواهید هزینه خوردوخوراک شما پایین باشد و طعم ویژه غذا‌های تایلندی را امتحان کنید، باید به غذاخوری‌های کنار خیابان بروید. این غذاخوری‌ها بسیار ارزان هستند. در تایلند می‌توانید با صرف حدود ۴۰ تا ۱۰۰ بات در غذاخوری‌های خوشمزه و خیابانی این کشور شام یا نهار میل کنید. البته در این کشور رستوران‌های شیک و لاکچری نیز وجود دارند که انواع غذا‌های ملل را بسته به مکان و اعتبار رستوران، با هزینه‌های متفاوت سرو می‌کنند.

غذا‌های محلی و بومی این کشور بسیار محبوب هستند که در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • گنگ خو وان
  • تام یانگ کونگ
  • کاری ماسان
  • پد خائو
  • تام خا گای
  • پد تایلندی
۱۰ مقصد شگفت‌انگیز غذاهای خیابانی در دنیا

وسایل حمل‌ونقل عمومی برای تایلندگردی

  • قطار: در سفر به تایلند با استفاده از قطار و با هزینه بسیار کمی می‌توانید همه جای این کشور را ببینید. اما سرعت قطار‌های این کشور بسیار پایین است و باید زمان زیادی را در قطار باشید.
  • اتوبوس: اتوبوس در تایلند بسیار محبوب و به همین دلیل، همیشه شلوغ است. در نتیجه باید برای سفر با اتوبوس، کمی در صف انتظار بمانید.
  • مترو: برای جابه‌جایی در شهر، بهترین گزینه است. خطوط متروی شهر‌های تایلند به‌خصوص بانکوک، پوشش خوبی دارند و با مترو امکان سفر و بازدید به همه جای شهر را خواهید داشت.
  • قایق و کشتی: برای رفتن به جزایر زیبای تایلند، چاره‌ای جز استفاده از قایق و کشتی ندارید.
  • تاکسی: تمام تاکسی‌های این کشور مجهز به تاکسی‌متر هستند و ورودی ثابت دریافت می‌کنند. در سفر با تاکسی، حواستان به تاکسی‌متر باشد.
  • توک توک: در سال‌های اخیر این وسیله به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری تایلند معرفی شده است. توک توک با اینکه نسبت به تاکسی گران‌تر خواهد بود، ولی حداقل یک‌بار باید از آن استفاده کنید.

از تایلند چی سوغات بخریم؟

سوغات تایلند

کشور تایلند قدمتی طولانی دارد و هر بخش از این سرزمین، دارای محصولات گوناگونی است که می‌توانید برای دوستان و آشنایان خود آن‌ها را سوغاتی بیاورید. ادویه‌جات تایلند، مجسمه‌های فانتزی میمون و فیل، کتان و ابریشم، سنگ‌های تزئینی و قیمتی، زیورآلات و ظروف زیبای تایلندی از مهم‌ترین سوغاتی‌های این کشور هستند.

ماساژ تایلندی، بهترین راه از بین بردن تنش و استرس

هر گردشگری در سفر به کشور تایلند حداقل یک‌بار به سالن‌های ماساژ این کشور می‌رود. ماساژ تایلندی بسیار در جهان مشهور است و فواید درمانی زیادی دارد. در تایلند بسته به خدمات جانبی که در سالن‌های ماساژ ارائه می‌دهند، قیمت هر سانس ماساژ متفاوت است و حدود ۳۰ تا ۶۰ دقیقه طول خواهد کشید. با استفاده از ماساژ سنتی تایلندی، خستگی چندماهه از تنتان خارج می‌شود.

چطور شهرهای تایلند را بگردیم؟

قطار‌های درجه یک تایلند بسیار راحت و اقتصادی هستند. ولی سرعت کمی دارند. اتوبوس در تایلند بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرد. برای اینکه سفر ارزان‌تری داشته باشید، بلیت اتوبوس‌های دولتی را تهیه کنید. ورودی هر تاکسی ۵۰ بات است که در هر دو کیلومتر، ۷ بات به آن اضافه می‌شود. توک توک از تاکسی گران‌تر است و قیمت مشخصی ندارد و حتما باید با راننده آن چانه بزنید.

رویایی ترین سواحل تایلند در پوکت

کلاب‌های شبانه بی‌نظیر و بازار‌های شلوغ و پرهیجان به همراه ساحل زیبا از ویژگی‌های پوکت هستند. در سفر به تایلند حتما به این جزیره بروید و از سالن‌های ماساژ آن لذت ببرید.

شهر تفریحات شبانه، پاتایا

هاوایی شرق، لقبی است که به‌راستی برازنده این جزیره زیبا و دوست‌داشتنی است. یکی از بهترین ساحل‌های شنی دنیا را در این جزیره می‌بینید. معبد پناهگاه حقیقت و مجسمه طلایی بودا نیز از جاذبه‌های تاریخی پاتایا هستند. همچنین می‌توانید در بزرگ‌ترین پارک آبی تایلند که در این جزیره واقع شده است، ساعت‎ها تفریح کنید.

بانکوک، پایتخت تماشایی تایلند

شهر بانکوک

سالن‌های ماساژ تایلندی همراه با معبد‌های قدیمی بودایی، از جاذبه‌های پایتخت تایلند هستند. در این شهر پرجمعیت با معماری زیبا، تعداد زیادی از گردشگران را می‌بینید که سرگرم بازدید از دیدنی‌های گوشه کنار بانکوک هستند.

گشت و گذار در شهر تاریخی چیانگ مای

در این شهر شمالی تایلند، روحتان با دیدن مناظر کوهستانی بی‌نظیر آرام می‌گیرد. در چیانگ مای، معابد گوناگونی وجود دارند که هر یک گوشه‌ای از تاریخ و معماری تایلند را آشکار می‌کنند.

کرابی، شهری برای عاشقان طبیعت

قدیمی‌ترین شهر تایلند، کرابی نام دارد. این شهر غار‌های جذابی دارد که باید حتما آن‌ها را ببینید، چرا که شبیهش را هیچ کجای جهان پیدا نخواهید کرد. صخره‌های مرجانی و تالاب‌های باشکوه نیز از مکان‌های دیگر کرابی هستند که با دیدنشان شگفت‌زده می‌شوید.

شرایط اینترنت و سیم‌کارت در تایلند

شرکت‌های مختلفی در تایلند وجود دارند که سیم‌کارت می‌فروشند، به‌طورکلی سیم‌کارت در این کشور بسیار ارزان است. برای خرید شارژ می‌توانید به سوپرمارکت‌ها مراجعه کنید. با توجه به نوع سیم‌کارتی که می‌خرید، از خدمات اینترنت نیز می‌توانید، استفاده کنید. البته بسیاری از هتل‌های تایلند، اینترنت رایگان دارند.

باید‌ها و نباید‌ها در سفر به تایلند

  • یادتان باشد برای رفتن به تایلند از تجربیات گردشگران دیگر و راهنمایان تور‌ها استفاده کنید.
  • بهتر است برای رفتن به تایلند از تور استفاده کنید تا هم راهنمای خوبی داشته باشید و هم به‌صورت گروهی به دیدن اماکن تفریحی تایلند بروید.
  • توصیه می‌شود در این کشور همیشه از آب‌معدنی استفاده کنید.
  • تا جایی که می‌توانید به شهر‌های مرزی تایلند، نروید.
  • مثل دیگر کشور‌های توریستی، جیب‌بر در تایلند زیاد است، پس مراقب وسایل خود باشید.

سفر به تایلند با بهترین قیمت

تصویری از زیبایی‌های تایلند

سفر به تایلند می‌تواند خاطره‌انگیزترین سفر خارجی شما باشد. علاوه بر جاذبه‌های طبیعی شگفت‌انگیز، مردم این کشور مهربان و مهمان‌نواز هستند و به توریست‌ها احترام می‌گذارند. اگر قصد دارید چند روزی از زندگی روزمره و شلوغ خود فاصله بگیرید و تفریحی یه یادماندنی داشته باشید، حتما سفر به تایلند را در لیست مقاصد سفر خود داشته باشید.

شما می‌توانید بلیط هواپیما به مقصد تایلند را با بهترین قیمت از اسنپ‌تریپ خریداری کنید.

دسته:جهانگردی

مطالب مرتبط :

زیباترین جزایر ترکیه برای یک اقامت به یاد ماندنی!

زیباترین جزایر ترکیه برای یک اقامت به یاد ماندنی!

10 آبان 1402
سفر به عجایب هفتگانه جهان و شگفتی‌های آن!

سفر به عجایب هفتگانه جهان و شگفتی‌های آن!

16 مهر 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد