روز جهانی زمین پاک؛ چطور در سفر مراقب زمین باشیم

تاریخ انتشار : 3 اردیبهشت 1396 - تاریخ بروز رسانی : ۲۲ آبان ۱۴۰۰
روز زمین

۲۲ آپریل روز جهانی زمین پاک است. روزی که خوب است به خودمان یادآوری کنیم زمینی که امروز در آن ساکنیم، امانتی است که از گذشتگان به دست ما رسیده و باید طوری زندگی کنیم که نسل‌های بعد هم بتوانند بی‌دغدغه در آن زندگی کنند. با بررسی آمارهایی درباره منابع زمین و مرگ‌ و میر به‌دلیل آلودگی آب و هوا به ضرورت تغییر شیوه زندگی پی خواهیم برد. نجات زمین کار دشواری نیست و همه ما با تغییردادن چند الگوی ساده در زندگی روزمره‌مان می‌توانیم بر سلامت زمین تاثیر چشمگیری بگذاریم. گردشگران هم با رعایت چند نکته می‌توانند به محافظت از محیط زیست در روز جهانی زمین پاک کمک کنند.

 از پروازهای بدون توقف استفاده کنید

بلندشدن هواپیما

استفاده از پرواز چندان سازگار با محیط زیست نیست، اما برای برخی مسیرها ناچاریم با هواپیما سفر کنیم. در این صورت سعی کنیم با کمی تحقیق پروازهایی را انتخاب کنیم که تک مسیر باشند، زیرا هواپیماها هنگام بلند شدن و فرود آمدن بیشترین کربن را تولید می‌کنند. نکته دیگر درباره مسیرهای هوایی این است که هرچقدر بار بیشتری همراهمان باشد هواپیما کربن بیشتری تولید می‌کند، پس سعی کنیم سبک‌تر سفر کنیم.

غذاهای محلی بخورید

غذای محلی

مصرف کنسروها و غذاهای آماده زباله بیشتری تولید می‌کنند، از طرفی حمل و نقل این خوراکی‌ها باعث می‌شود کربن بیشتری تولید شود. همچنین با خرید از محلی‌ها به اقتصاد منطقه کمک می‌کنیم و از این طریق شاید افراد شهرهای کوچک کمتر به فکر مهاجرت بیفتند.

بیشتر بخوانید: ترفندهایی برای گردشگر شدن

زباله‌هایتان را بازیافت کنید

بازیافت زباله

این‌روزها کمتر کسی زباله‌هایش را در طبیعت رها می‌کند، اما اینکه زباله‌ها را تفکیک کنیم کاری است که در سفر فراموش می‌شود. بعضی ازهتل‌ها تفکیک و بازیافت زباله‌ها را در برنامه‌هایشان می‌گنجانند. کمترین کاری که می‌توانیم طی سفر انجام دهیم این است که خودمان زباله‌های بازیافتی را تفکیک کنیم.

مراقب حیات گیاهی و جانوری باشید

خطر زباله برای حیات جانوری

بارها شنیده‌ایم بی‌احتیاطی گردشگران باعث آتش‌سوزی جنگل‌ها شده و زندگی گیاهان و جانوران زیادی را نابود کرده است. همچنین بارها تصاویر جانورانی را که قربانی زباله‌های رهاشده در طبیعت شده‌اند، دیده‌ایم. باید حواسمان باشد کوچک‌ترین زباله‌ای که در طبیعت رها می‌کنیم می‌تواند جان یک موجود زنده را بگیرد. از طرفی شکار غیرمجاز و جابه‌جا کردن حیوانات و دور کردنشان از زیستگاه طبیعی‌شان می‌تواند خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به اکوسیستم منطقه وارد کند.

بطری شیشه‌ای آب همراه داشته باشید

بطری های پلاستیکی

صدها سال زمان لازم است تا یک بطری پلاستیکی آب تجزیه شود. علاوه بر این برای تولید این بطری‌های یکبار مصرف هزینه‌ زیادی صرف می‌شود. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای حفاظت از زمین نخریدن بطری‌های پلاستیکی آب است. وقتی در سفرید می‌توانید با همراه داشتن بطری‌های شیشه‌ای آب از خرید چندباره بطری‌های پلاستیکی پرهیز کنید.

از ظروف یکبار مصرف استفاده نکنید

ظروف یکبار مصرف رستوران

در سفر ظرف و قاشق و چنگال خودتان را همراه داشته باشید. تا مجبور نشوید از بسته‌های قاشق‌ و چنگال پلاستیکی و ظرف‌های یک‌بار مصرف استفاده کنید.

دسته:مهارتهای سفر

مطالب مرتبط :

واحد پول کشورهای مختلف و ارزش آن‌ها

واحد پول کشورهای مختلف و ارزش آن‌ها

13 آبان 1402
چگونه خرید سیم کارت در گرجستان را انجام دهیم؟

چگونه خرید سیم کارت در گرجستان را انجام دهیم؟

2 آبان 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد