روستای ییلاقی مازندران با آب گرم، بهشتی در دل البرز

تاریخ انتشار : 18 مرداد 1396 - تاریخ بروز رسانی : ۷ مهر ۱۴۰۰
لاویج روستای زیبای مازندران

شهرهای شمالی کشور مقصد بسیاری از گردشگرانند. هر چه به سمت کوه‌های البرز می‌رویم بین کوه‌ها به روستاهایی می‌رسیم که هر کدام مثل بهشت زیبا و خوش‌آب‌وهوا هستند و بی‌دلیل نیست که تا به چند روز تعطیلی در تقویم می‌رسیم، جاده‌های منتهی به شمال کشور ترافیک می‌شود. در بین شهرها و روستاهای شمالی، روستاهایی وجود دارند که از دریا دورند، اما زیبایی و جاذبه‌های گردشگری‌شان مسافران بسیاری را جذب می‌کند. مثلا لاویج، روستای ییلاقی مازندران با آب گرم و جنگل بی‌نظیر و مردمی خونگرم، یکی از این روستاهاست که در ادامه با آن آشنا می‌شویم.

روستای لاویج کجاست؟

روستای لاویج کجاست

این روستای ییلاقی مازندران با آب گرمش، دهستانی از توابع چمستان نور در مازندران است. مسیر تهران تا لاویج از جاده هراز حدود ۲۲۵ کیلومتر است. و اگر ترافیک نباشد با ۴ ساعت‌ و نیم رانندگی به این روستای زیبا می‌رسید. کوه‌های البرز که دورتادور لاویج را گرفته‌اند در بهار و تابستان با درختانی انبوه و سرسبز پوشیده‌ می‌شوند. و همین زیبایی و آب‌وهوای خنک منطقه باعث می‌شود لاویج یکی از محبوب‌ترین ییلاق‌های مازندران باشد.

آب گرم لاویج

آب گرم لاویج

در شرق لاویج از دل زمین آب‌گرمی می‌جوشد که سرشار از املاح معدنی و گوگرد است. این آب‌گرم‌ را برای دردهای مفصلی و بیماری‌های پوستی و آرامش اعصاب مفید می‌دانند. در اطراف چشمه‌های آب‌گرم این روستا امکانات رفاهی‌‌ای مثل سرویس بهداشتی، و دوش فراهم شده تا گردشگرانی که برای استفاده از آب‌گرم لاویج به این منطقه می‌آیند مشکلی نداشته باشند.

جنگل‌های لاویج

پاییز در روستای لاویج

یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های لاویج جنگل‌هایش است. درختان راش این جنگل‌ها از دوران‌های گذشته و جنگل‌های هیرکانی به یادگار مانده‌اند و اگر اهل طبیعت‌گردی هستید و از چند‌ و چون جنگل‌نوردی آگاهید به دل این جنگل‌ها بزنید و از پرسه‌زدن در آن‌ها حسابی لذت ببرید. جنگل‌های لاویج فقط در بهار و تابستان زیبا نیست. پاییز ترکیب رنگ‌های زرد و قرمز و نارنجی برگ‌ها منظره‌ای فراموش‌نشدنی از این جنگل‌ها می‌سازد.

افسانه‌ فیل سنگی لاویج

فیل سنگی لاویج داستان های زیادی دارد

جذابیت‌های این روستای ییلاقی مازندران با آب گرم به زیبایی‌ها و جاذبه‌های طبیعی‌اش محدود نمی‌شود. تلفیق اسطوره و واقعیت در تاریخ لاویج این روستا را برای کسانی که به تاریخ و فرهنگ و اسطوره علاقه دارند به مقصد جذابی تبدیل می‌کند. یکی از افسانه‌هایی که بین مردم کهنسال لاویج روایت می‌شود این است که امام حسن (ع) به این روستا سفر کرده بود. در همان زمان فیلی عظیم‌الجثه از هندوستان به این روستا می‌آید. امام حسن (ع) برای اینکه به مردم آسیبی نرسد یا عصایش فیل را به سنگی سیاه تبدیل می‌کند. در مرکز لاویج هم قطعه سنگی وجود دارد که در اثر فرسایش به شکل فیلی در آمده که روی زمین نشسته. و برخی عقیده دارند که این فیل همان فیلی است که با معجزه به سنگ تبدیل شده.

سوغات لاویج

خریدن سوغات لاویج

اگر به لاویج سفر کردید، می‌توانید گردو و فندق، سبزی‌های کوهی، صنایع‌دستی چوبی، انواع ترشی و لبنیات محلی را از مردم روستا تهیه کنید و به عنوان سوغات به شهرتان ببرید. اما معروف‌ترین محصول این روستا عسل لاویج است. که از شهد گل‌های منطقه درست می‌شود و کیفیت بی‌نظیری دارد. در شهرهای مختلف فروشگاه‌هایی عسل لاویج را می‌فروشند، اما چشیدن این عسل را در خود روستا نباید از دست بدهید.

دسته:جاذبه

مطالب مرتبط :

چمستان

راهنمای رفتن به چمستان

19 فروردین 1398
آبگرم لاویج

آبگرم لاویج؛ داروی مسکنی در قلب جنگل

13 آبان 1397

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد