زیباترین روستاهای ایران در بهار و تابستان

تاریخ انتشار : 27 فروردین 1396 - تاریخ بروز رسانی : ۸ خرداد ۱۴۰۲
زیباترین روستاهای ایران در بهار و تابستان

روستاهای ایران که بسیاری از آنها ناشناخته مانده‌اند، یکی از زیباترین مناطق برای گردش و تفریح هستند. اما در این مورد هم عده‌ای معتقدند اگر روستاها قرار است به دست مردم تبدیل به منظره‌ای نازیبا شود و با دیدن‌شان وسوسه ویلاسازی به جان عده‌ای بیافتدو از بکری دربیایند، بهتر است ناشناخته بمانند. ما در اینجا زیباترین روستاهای ایران را معرفی کرده‌ایم، روستاهایی که به‌ویژه در بهار و تابستان سرسبزند، باشد که آنها را همانطور که هست زیبا و بکر نگه داریم.

 اورامان تخت کردستان

اورامان تخت کردستان

اورامان تخت کردستان، از زیباترین روستاهای ایران

به اورامان در کردی، هورامان می‌گویند یعنی سرزمین اهورا. روستای اورامان را هزار ماسوله ایران می‌نامند، چون مثل ماسوله، هر خانه حیاط خانه دیگر است. پلکانی بودن و سرسبزی این منطقه، مصالح به کار رفته در خانه‌ها، چشمه‌های پرآبش، هوای خنک و مطبوعش و برگزاری مراسم پیرشالیار در آخرین چهارشنبه و پنجشنبه قبل از ۱۵ بهمن، روستای اورامان تخت کردستان را به یکی از زیباترین روستاهای ایران تبدیل کرده است.

سوغات: گیوه، قاشق و چنگال چوبی، شال‌های رنگی، قالی، گلیم، سوز دوزی، زیورآلات محلی، حصیر و سبد و..

راه دسترسی: اورامان تخت در ۶۵ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان مریوان و ۱۷۰ کیلومتری سنندج مرکز کردستان واقع شده است.

هجیج کرمانشاه

روستای هجیج کرمانشاه

روستای هجیج کرمانشاه، از زیباترین روستاهای ایران

نزدیک پاوه در استان کرمانشاه، روستای دیدنی هجیج قرار دارد. روستایی با خانه‌های پلکانی، باغ‌های سرسبز میوه و آنجایی که گیوه‌اش بسیار معروف است. هجیج، یکی از حیرت‌انگیزترین روستاهاست، با خیابان‌های نیم دایره و ردیف خانه‌های روبه رودخانه خروشان سیروان. وجود امامزاده سید عبیدالله فرزند امام موسی کاظم (ع) است که اهالی منطقه از آن به نام کوسه هجیج یاد می‌کنند و آبشار بل که آبش خواص درمانی دارد از جاذبه های روستاست.

سوغات: گیوه، لبنیات، کشک و ماست محلی

راه دسترسی: روستای هجیج در ۲۵ کیلومتری شهرستان پاوه در کرمانشاه واقع شده.

فیلبند مازندران

فیلبند مازندران

فیلبند مازندران، از زیباترین روستاهای ایران

به فیلبند به خاطر ارتفاع ۲۷۰۰ متری‌اش از سطح دریا، سرزمین ابرها و بام شرقی مازندران می‌گویند. یکی از ییلاقات مازندران که در بهار و تابستان برای فرار از گرمای هوا می‌توان به آن پناه برد.

مازندرانی‌ها به فیلبند، فلبند می‌گویند.  فل در گویش مازندرانی به معنای خستگی و بند هم به معنی بند آمدن و نتوانستن است و دلیلش وجود ارتفاع زیاد و  پیچ‌های تند این روستاست. این منطقه چشمه‌های کوچک و بزرگی هم دارد که برای درمان درد کلیه مفید است. خلاصه آنکه دیدن آن همه زیبایی و رنگ از بالای فیلبند عیش آدم را کامل می‌کند. 

راه دسترسی: برای رسیدن به روستای فیلبند مسیر ۲۵ کیلومتری حد فاصل آمل- هراز را در پیش بگیرید، پس از آنکه از روستای سنگچال گذشتید، بهشت فیلبند را می‌توانید ببینید.

بهترین هتل‌های ایران از دید کاربران کدام است؟

افجه تهران

افجه تهران

افجه تهران، از زیباترین روستاهای ایران

اگر نزدیک تهران هستید و دلتان می‌خواهد یک روز ار دود و دم فاصله بگیرید و به منطقه‌ای خوش‌آب‌وهوا بروید، پیشنهاد ما روستای افجه است. افجه که دشت هویج، یکی از دیدنی‌های اطرافش است، باغ‎های میوه زیادی دارد. آبشار پسچویک، آبشار موآب و چنار ۴۰۰ ساله‌ای که در کنار سقاخانه روستا وجود دارد، زیبایی‌هایش را بیشتر کرده  و معمولا گردشگران در حوالی آن استراحت می‌کنند.

سوغات: روستای افجه درختان گردو و گیلاس زیادی دارد.

راه دسترسی: روستای افجه در ۵ کیلومتری لواسان قرار دارد. با عبور از جاده لشگرک به شهر لواسان و در نهایت افچه و دشت هویج می‌رسید.

استخرگاه رودبار

استخرگاه رودبار

استخرگاه رودبار، از زیباترین روستاهای ایران

دلتان می‌خواهد تا چشم کار می‌کند سرسبزی جنگل‌ها و مراتع را ببینید و صبح‌ها با صدای مرغ و خروس‌ها از خواب بیدار شوید؟ جایی که فرسنگ‌ها دورتر از ماشین‌ها و زندگی شهری است؟ پس سری به روستای استخرگاه از توابع رودبار بزنید. استخرگاه روستای بکری است، آب‌وهوای خوشی دارد. انگار که در بهشت قدم می‌زنید. حتی ممکن است اینجا را با آلپ هم اشتباه بگیرید.

راه دسترسی: استخرگاه در ۳۵ کیلومتری رودبار و ارتفاعات درفک واقع است.

جاهای دیدنی ایران در پاییز کجاست؟

کندوان- آذربایجان شرقی

کندوان

کندوان، از زیباترین روستاهای ایران

روستای کندوان در آذربایجان شرقی همانطور که از اسمش پیداست، شامل خانه‌هایی به شکل کندوی عسل در دل کوه است. کندوان با قدمتی ۶ هزارساله، تنها روستای صخره‌ای دنیاست که مردم هنوز در آن زندگی می‌کنند.

سوغات: کندوان را به عسلش می‌شناسند، هرچند که آب‌معدنی آن هم به دلیل کمترین مقدار آهک برای درمان بیماران کلیوی مفید است و سوغات محسوب می‌شود.

راه دسترسی: کندوان در ۵۰ کیلومتری جنوب غربی تبریز واقع شده. می‌توانید از شهر تبریز به سمت اسکو حرکت کنید و بعد از ادامه مسیر از شهر اسکو به سمت جنوب و گذشتن از شهر اسفنجان و روستای کهنمو به کندوان برسید . فاصله تبریز-اسکو حدود ۳۰ کیلومتر و اسکو-کندوان حدود ۱۸ کیلومتر است.

راهنمای رفتن به روستای تی؛ سرزمین آبشارها و سراب‌ها

از دیگر زیباترین روستاهای ایران:

روستای برغان- ۱۳ کیلومتر بعد از برغان. روستای برغان طبیعت حیرت‌انگیزی دارد، کوچه باغ‌های بیشمار و رودخانه‌های پرآبی که  می‌تواند حسابی سر ذوقتان بیاورد.

روستای لاکتاشون در جاده اسالم به خلخال. این روستا را در حاشیه جاده پیدامی‌کنیم. این روستا، رودخانه و جنگل دارد و دیدی به دامنه‌های سرسبز.

دسته:ایرانگردی

مطالب مرتبط :

تفریحگاه طرقبه

چالیدره کجاست؟ امکانات رفاهی و تفریحی چالیدره

23 اسفند 1402
فصل مناسب برای بازدید از موزه نادری چه زمانی است؟

فصل مناسب برای بازدید از موزه نادری چه زمانی است؟

16 بهمن 1402

۳ نظر

  • پاسخ مهدی ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ از ۲۱:۴۴

    سلام خوبید؟؟در هیج جای ایران در وسط تابستان خنکی هوای کلاردشتو نداره و نخواهد داشت خیلی هم خوب بود اسم میبردین که مرحوم رفسنجانی میگفت بهشت گمشده

    • پاسخ pintapin_admin ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ از ۱۱:۱۳

      سلام و ممنون. در پست های بعدی حتما اشاره می کنیم

  • پاسخ سالار معصومی ۹ تیر ۱۳۹۸ از ۱۰:۳۲

    روستای تاریخی توریستی اندبیل خلخال یادتون نره
    تفرجگاه اندبیل، آبشار زیبای اندبیل، جاده ی باستانی اندبیل خلخال و ناو اسالم بافت سنتی روستا

  • ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد