تماشای غروب نارنجی ساحل در سفر به آنتالیا

تاریخ انتشار : 22 فروردین 1402 - تاریخ بروز رسانی : ۲۱ تیر ۱۴۰۲
تماشای غروب نارنجی ساحل در سفر به آنتالیا

آنتالیا را با سواحل جذاب و دیدنی‌اش می‌شناسیم؛ قطب گردشگری ترکیه که طرفداران زیادی بین مسافران دارد. در این شهر توریستی انواع تفریحات، هتل‌ها و جاذبه‌های طبیعی به چشم می‌خورند. برای کسانی که قصد سفر به این شهر را دارند، در این بلاگ یک راهنمای جامع سفر به آنتالیا را آماده کردیم. پس با ما همراه باشید!

اطلاعات کلی آنتالیا هزینه سفر به آنتالیا چقدر است؟

آنتالیا یک شهر توریستی در جنوب ترکیه است که به دلیل داشتن سواحل زیبا و هتل‌های مجلل شناخته می‌شود. این شهر تفرجگاه اصلی ترکیه در منطقه مدیترانه است و بلوارهای زیبا، خیابان‌های باریک پیچ‌ در پیچ و خانه چوبی قدیمی دارد.

دیوارهای شهر باستانی را در منطقه کالیسی می‌توان مشاهده کرد. در سال‌های اخیر، بسیاری از خارجی‌ها در این منطقه اقدام به خرید ملک کرده‌اند. جمعیت آنتالیا در زمستان ۲٫۶ میلیون نفر است. این جمعیت در طول تابستان دو برابر می‌شود.

باید بگوییم هزینه سفر به این شهر، نسبت مستقیمی با نوع سفر، سلیقه و انتظارات شما دارد. وسیله سفر، نوع هتل و سطح تفریحات می‌توانند هزینه‌های متفاوتی در پی داشته باشند. به دلیل تغییر مدام قیمت‌ها در ایران و ترکیه نمی‌توان هزینه ثابت و رقم دقیقی را برای این سفر ارائه داد. شما می‌توانید با یک هزینه معقول و رزرو هتل‌های قیمت مناسب، سفر راحتی به این شهر داشته باشید. برای رزرو هتل در این شهر می‌توانید به اسنپ‌تریپ سر بزنید و با خیال راحت محل اقامتتان را رزرو کنید.

فرودگاه‌‌های آنتالیا

تصویری از فرودگاه آنتالیا

تصویری از فرودگاه آنتالیا

شهر آنتالیا یک فرودگاه بین‌المللی به نام فرودگاه آنتالیا دارد که در ۱۳ کیلومتری  شمال شرقی مرکز شهر قرار دارد. این فرودگاه که دارای سه ترمینال است، یکی از فرودگاه‌های پرتردد کشور ترکیه محسوب می‌شود. فرودگاه دیگر این شهر، اسپارتا است. اسپارتا فرودگاه کوچک‌تری نسبت به فرودگاه آنتالیا محسوب می‌شود. بسیاری از کسانی که از ایران به آنتالیا می‌روند، با استفاده از راهنمای سفر به آنتالیا در این فرودگاه فرود می‌آیند.

هتل‌های آنتالیا

به دلیل ماهیت توریستی شهر آنتالیا، هتل‌های زیادی در شهر راه‌اندازی شده‌اند. تنوع هتل‌ها و اقامتگاه‌ها در این شهر باعث شده است مسافران با هر میزان بودجه، بتوانند گزینه‌ای برای انتخاب داشته باشند. از هتل‌های لوکس شهر می‌توان به الیسیوم گرین سوئیت، آکرا هتل، تایتانیک دیلاکس، ریکسوز دانتاون، گرند گولاک و فالکون هتل اشاره کرد.

برخی از هتل‌های مقرون‌به‌صرفه که در سفر به آنتالیا می‌توانید در آن‌ها اقامت داشته باشید، شامل پریوادو هتل، کمل پانسیون، کیسلا پانسیون، اوزگور هتل و ارسوی آگا هتل می‌شوند.

آشنایی با حمل و نقل عمومی در آنتالیا

کوچوک هتل

در راهنمای سفر به آنتالیا خواهید دید که هتل کوچوک (Kauçuk) با دو عمارت تاریخی بازسازی شده در قلب آنتالیا، در منطقه قدیمی شهر واقع شده است. اتاق‌های بزرگ با طراحی‌های منحصر به فرد، سبک ترکی و چشم‌انداز باغ ارائه می‌کند. ساحل مرمرلی ۲۵۰ متر با شما فاصله دارد.

هر اتاق دارای تهویه مطبوع با فرش‌های آناتولی آنتیک و نقاشی‌های اصیل معاصر ترکیه تزئین شده است. همه آن‌ها دارای حمام مرمری با دوش، دمپایی و حوله هستند. تمام تخت‌های اتاق‌ها از مواد ضد حساسیت و ضد باکتری ساخته شده‌اند و در عین حال کاملاً طبی هستند.

وای فای رایگان نیز در سراسر هتل در دسترس است. صبح‌ها، رستوران Kaucuk صبحانه سنتی ترکی با میوه‌ها و سبزیجات تازه سرو می‌کند. مهمانان می‌توانند روی صندلی‌ها آفتاب بگیرند یا در استخر روباز یا ساحل Mermerli که دو دقیقه پیاده با هتل فاصله دارد، شنا کنند. این هتل تنها دو دقیقه پیاده تا برج ساعت و ۲۰ دقیقه تا موزه باستان‌شناسی آنتالیا فاصله دارد. این موارد را می­توانید در راهنمای سفر به آنتالیا مشاهده کنید.

روین آدالیا هتل

هتل روین آدالیا در آنتالیا در فاصله ۴۰۰ متری ساحل مرمرلی قرار گرفته است و استخر روباز، پارکینگ خصوصی رایگان، باغ و تراس دارد. شهرت این هتل به غذاهای خوشمزه و سرویس‌دهی باکیفیت آن است. این اقامتگاه، پذیرش ۲۴ ساعته، ترانسفر فرودگاهی، سرویس اتاق و وای فای رایگان دارد.

در این هتل، همه اتاق‌ها دارای کمد، ملحفه و پاسیو با نمای باغ هستند و تمامی اتاق‌های مهمان تهویه مطبوع، صندوق امانات و تلویزیون دارند. بوفه و صبحانه حلال هر روز صبح در هتل در دسترس است. از نقاط محبوب در نزدیکی این اقامتگاه می‌توان به دروازه هادریان، برج ساعت آنتالیا و مارینا شهر قدیمی اشاره کرد. فرودگاه آنتالیا نیز که در راهنمای سفر به آنتالیا آمده است، در ۹ کیلومتری هتل جای گرفته است.

با بهترین هتل‌های آنتالیا آشنا شوید!

هتل چارمی

یکی دیگر از هتل‌های آنتالیا هتل چارمی است که دارای یک استخر روباز فصلی، باغ، سالن استراحت مشترک و بار است. این ملک با داشتن یک تراس آفتاب، در فاصله کوتاهی از ساحل مرمرلی، دروازه هادریان و برج ساعت آنتالیا قرار دارد.

این اقامتگاه دارای پذیرش ۲۴ ساعته، ترانسفر فرودگاهی، میز تور و وای فای رایگان است. اتاق‌های هتل تهویه مطبوع، قسمت نشیمن، تلویزیون با کانال‌های ماهواره‌ای، صندوق امانات و حمام اختصاصی با دوش و سشوار دارند.

صبحانه هر روز صبح برای مهمانان فراهم می‌شود و شامل گزینه‌های آلاکارته، قاره‌ای و گیاهی است. دیگر مکان‌های نزدیک هتل شامل شهر قدیمی مارینا و موزه آنتالیا می‌شود. می­‌توانید با مطالعه راهنمای سفر به آنتالیا این نکات را بررسی کنید.

سفر زمینی به آنتالیا

سفر به آنتالیا، قطب گردشگری ترکیه

سفر به آنتالیا، قطب گردشگری ترکیه

برای انجام سفر زمینی به آنتالیا می‌توانید از اتوبوس، قطار و ماشین شخصی استفاده کنید. فاصله مسیر تهران تا آنتالیا ۲۴۴۰ کیلومتر است. کسانی که می‌خواهند با اتوبوس سفر کنند، بهتر است بدانند از ایران به مقصد آنتالیا به‌ صورت مستقیم اتوبوس وجود ندارد.

به همین دلیل، بهتر است اول به آنکارا بروید و از آنجا خود را به آنتالیا برسانید. برای سفر با قطار نیز بهتر است از قبل بررسی کنید ببینید در زمان سفر شما، قطاری به این مقصد حرکت می‌کند یا خیر. در سال‌های اخیر، مطابق با راهنمای سفر به آنتالیا گاهی برای آنتالیا قطار وجود داشته است.

کسانی که می‌خواهند از راه زمینی و با ماشین شخصی به آنتالیا بروند، می‌توانند از طریق مرز بازرگان، مرز رازی و مرز سرو وارد ترکیه شوند. شما باید از شمال غرب کشور وارد ترکیه شوید و تا جنوب آن برانید. این سفر را اگر بدون استراحت و اتلاف وقت انجام دهید، نزدیک به ۲۸ ساعت طول می‌کشد. در این مسیر، از شهرهایی مانند وان، بیتلیس، بایکان و کوزلوک گذر خواهید کرد.

جاهای دیدنی آنتالیا

جاهای دیدنی آنتالیا

جاهای دیدنی آنتالیا

اگر راهنمای سفر به آنتالیا را مطالعه کرده باشید، می‌دانید که برخی از مناطق در این شهر دارای اهمیت و شهرت زیادی هستند. یکی از این مناطق شهر باستانی سیده است. در این منطقه آثاری از دوران عثمانیان را می‌توانید مشاهده کنید.

یکی دیگر مناطق مهم آنتالیا منطقه لارا است. لارا در شرق شهر قرار دارد و مراکز خرید، ساحل زیبا و هتل‌های لوکسی در آن دیده می‌شود. منطقه بلک نیز که شهرکی لوکس و سرسبز است در ۳۰ کیلومتری آنتالیا قرار دارد. در این منطقه هتل‌های لوکس و مراکز تفریحی جذابی وجود دارند. منطقه کمر دارای طبیعتی زیبا است. در این منطقه می‌توانید دریا، جنگل و کوهستان را در کنار یکدیگر مشاهده کنید. کمر ۴۰ کیلومتر تا آنتالیا فاصله دارد و در عرض ۵۰ دقیقه می‌توان به آن رسید.

چه زمانی بهتر است به آنتالیا سفر کنیم؟

مطابق با راهنمای سفر به آنتالیا، برای سفر به این شهر زیبا، بهترین زمان از نظر آب‌وهوا فصل بهار و اوایل پاییز است. در این زمان هوا نه گرم و نه سرد است و شما می‌توانید از جاذبه‌های شهر لذت ببرید. در فصل تابستان نیز شهر آنتالیا لبریز از گردشگر می‌شود؛ اما باید توجه داشته باشید که در این فصل رطوبت هوا بسیار افزایش می‌یابد. کسانی که تحمل رطوبت بالا را ندارند می‌توانند در انتهای شهریور و اوایل مهرماه به این شهر سفر کنند.

راهنمای سفر به ازمیر، شهری تاریخی اما مدرن!

حمل‌ و نقل در آنتالیا چگونه است؟

در آنتالیا برای جابه‌جایی باید از تاکسی، اتوبوس، مینی‌بوس و تراموا استفاده کنید. برای پرداخت کرایه‌ها نیز باید آنتالیا کارت تهیه کنید.

در آنتالیا کجا تفریح کنیم؟

جاذبه‌های دیدنی آنتالیا

جاذبه‌های دیدنی آنتالیا

در شهر توریستی آنتالیا مراکز تفریح و سرگرمی زیادی راه‌اندازی شده است. بسیاری از گردشگران هنگام سفر به این شهر بیش از هر چیز جذب سواحل زیبای آن می‌شوند. مطابق با راهنمای سفر به آنتالیا، زیباترین سواحل این شهر شامل ساحل کنیالتی، ساحل لارا و ساحل آدراسان است.

در کنار این سواحل می‌توانید به تفریحات و ورزش‌های آبی مانند جت اسکی، غواصی، پاراسل و غیره بپردازید. در آنتالیا زمین‌های گلف زیادی نیز برای علاقه‌مندان به این ورزش، وجود دارد.

آشنایی با فرودگاه‌های آنتالیا و امکانات آنها

دیدنی‌های آنتالیا

موزه باستان شناسی آنتالیا

در آنتالیا جاذبه‌های طبیعی، تفریحات آبی، مراکز خرید، سواحل زیبا و موزه‌های دیدنی زیادی وجود دارند. برخی از جاهای دیدنی این شهر که می‌توانید به آن‌ها سر بزنید شامل موارد زیر می‌شوند.

  • موزه باستان‌شناسی آنتالیا
  • آکواریوم آنتالیا
  • برج ساعت
  • آبشارهای دودن آنتالیا
  • تونک تپه
  • غار کارائین
  • چشمه‌های کارست
  • مسجد علاءالدین آنتالیا
  • مسجد مراد پاشا آنتالیا
  • مرکز خرید اوزدیلک پارک آنتالیا
  • مرکز خرید میگروس آنتالیا
  • مرکز خرید لاورا آنتالیا
  • اوت لت دیپو
  • مرکز خرید تراسیتی
  • مرکز خرید بلک آنتالیا

سفر به آنالیا یک تجربه‌ای متفاوت است

سفر به آنتالیا

سفر به آنتالیا

بهتر است پیش از سفر به ترکیه، راهنمای سفر به آنتالیا را مطالعه کنید. برای سفر به این شهر به‌ صورت زمینی شما باید ۲۴۴۰ کیلومتر را در طول ۲۸ ساعت طی کنید. شهر زیبای آنتالیا دارای مناطق معروفی همچون شهر سیده، لارا، بلک و کمر است. وسایل حمل‌ و نقل در این شهر شامل اتوبوس، مینی‌بوس، تاکسی و تراموا می‌شود که برای استفاده از آن‌ها باید آنتالیا کارت تهیه کنید. در سفر به آنتالیا نگران بلیط هواپیمای خود نباشید چرا که می‌توانید روی اسنپ تریپ و قیمت‌ مناسب بلیط پرواز حساب کنید.

بورسا ترکیه؛ شهر سرسبزی که آن را نمی‌شناسید

دسته:جاذبهجهانگردی

مطالب مرتبط :

شهربازی های مشهد

معرفی بهترین شهربازی های مشهد، همراه با امکانات و آدرس

16 بهمن 1402
همه چیز درباره جاهای دیدنی سمنان

همه چیز درباره جاهای دیدنی سمنان

1 آذر 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد