راهنمای سفر به ازمیر، شهری تاریخی اما مدرن!

تاریخ انتشار : 16 فروردین 1402 - تاریخ بروز رسانی : ۲۱ تیر ۱۴۰۲
راهنمای سفر به ازمیر، شهری تاریخی اما مدرن!

برای کسی که هم عاشق معماری رومی و عثمانی است و در عین حال سبک زندگی مدرن را دوست دارد، برای کسی که هم عاشق دریاست هم صحرا، ازمیر بهترین انتخاب برای زندگی و سفر است!

اگر در حال برنامه‌ریزی برای سفر به ترکیه هستید، یکی از مکان‌هایی که قطعا باید از آن بازدید کنید، منطقه ساحلی ازمیر است. ازمیر در واقع سومین شهر بزرگ ترکیه محسوب می‌شود و بیش از ۴٫۳ میلیون نفر جمعیت دارد. این شهر با زیبایی‌های طبیعی منحصر به فرد، تاریخ باستانی و غذاهای شگفت‌انگیز، از مقاصد برتر تفریحی در ترکیه به حساب می‌آید. راهنمای سفر به ازمیر به شما کمک خواهد کرد که تجربه فراموش­‌نشدنی در این شهر را برای خود بسازید.

ازمیر کجاست؟

ازمیر در منطقه دریای اژه قرار دارد و سومین شهر مهم ترکیه بعد از استانبول و آنکارا به حساب می‌آید. این شهر در ساحل غربی ترکیه در کنار دریای اژه قرار گرفته و متعلق به منطقه وسیع‌تر اروپای جنوب شرقی است.

تاریخچه و فرهنگ ازمیر

شهر تاریخی ازمیر

شهر تاریخی ازمیر

شهر بندری بزرگ ازمیر در دریای مدیترانه، یکی از عجایب هفتگانه جهان محسوب می‌شود و معبد آرتمیس در آن قرار دارد. این شهر در طول تاریخ، مرکز تجارت تمدن‌های مختلف بوده است.

در راهنمای سفر به ازمیر درخواهید یافت که قدمت اولین سکونتگاه‌ها در ازمیر حدود ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد را نشان می‌دهد. بر اساس اطلاعات به دست آمده از این کاوش‌ها، اولین ساکنان ازمیر خانه‌های خود را در بالای تپه روی صخره‌هایی در ارتفاع سه تا پنج متری از سطح دریا می‌ساختند. اولین استقرار ساکنان این منطقه مربوط به عصر برنز است. سفال‌های آن دوران شباهت‌هایی با زمان و فرهنگ تروا (۳۰۰۰-۲۵۰۰ قبل از میلاد) دارند. مصنوعات سنگی یافت شده در این شهر نیز تقریبا با مصنوعات تولید شده در شهر تروا دوم (۲۵۰۰ – ۲۰۰۰ قبل از میلاد) یکسان هستند.

مطابق راهنمای سفر به ازمیر، این شهر به دلیل ارتباط با دوران عثمانی و روم، پیوندهای نزدیکی با فرهنگ‌های غربی دارد. بنابراین، ازمیر بیش از هر شهر دیگری در ترکیه به یک شهر اروپایی شبیه است. مردم در اینجا بردبارتر و مهمان‌نواز هستند. یکی دیگر از مواردی که شهر را شبیه به یک شهر اروپایی می‌کند، برنامه‌ریزی شهری آن است. شهرداری این شهر به ایجاد چشم‌انداز کافی برای رفاه مردم اهمیت می‌دهد.

در سفر به ازمیر خودتان متوجه می‌شوید که ساکنان این شهر زندگی آرام و لذت‌بخشی دارند و با آغوش باز از مسافران پذیرایی می‌کنند.

چرا باید به ازمیر سفر کنیم؟

خیابان‌های ازمیر

خیابان‌های ازمیر

اگر می خواهید بدانید چرا سفر به ازمیر اهمیت دارد، بهتر است راهنمای سفر به ازمیر را مطالعه کنید. این شهر به عنوان دومین مجموعه بزرگ شهری در دریای اژه، پس از آتن ثبت شده است. با سفر به ازمیر فرصت‌های زیادی برای فعالیت‌های ورزشی، شرکت در کنسرت‌های مختلف، تئاترهای دولتی، جشنواره‌ها، سینماها و دیگر مناطق خواهید داشت.

این شهر یکی از در دسترس‌ترین شهرهایی است که می‌توانید با پرواز از هر نقطه از جهان به آن برسید. ازمیر با پرواز تا استانبول تنها یک ساعت فاصله دارد. این فاصله کوتاه، خود یکی از دلایل سفر به این شهر است. این شهر بندری چند ساعت با مکان‌هایی مانند کاپادوکیا، آنتالیا، ماردین، غازیا غازی عینتاب نتپ و ترابزون فاصله دارد که همه آنها از طریق پرواز مستقیم قابل دسترسی هستند.

در سفر به ازمیر تماشای جاذبه‌های تاریخی و تفریحی فراوانی را تجربه می‌کنید. شهر دیدنی ازمیر خط ساحلی و سواحل زیبایی دارد. علاوه بر این، گردشگران می‌توانند با سفر به ازمیر از طریق کشتی به جزایر یونان رفت ‌و‌ آمد کنند.

ازمیر معروف‌ترین مقصد در منطقه دریای اژه، جوایز سفرهای بین‌‌المللی بسیاری را دریافت کرده است. همه خطوط کروز آن به ده زبان مختلف کار می‌کنند. این شهر همچنین ورزش‌های آبی زیادی را ارائه می‌دهد. در ازمیر، فعالیت‌های سرگرم‌کننده زیادی برای گردشگران وجود دارند که این امر، آن را به یکی از مقصدهای مورد علاقه دوستداران دریایی تبدیل می‌سازد.

آشنایی با حمل و نقل عمومی در آنتالیا

بهترین زمان سفر به ازمیر

خیابان های ازمیر

آب و هوای معتدل شهر ازمیر

در راهنمای سفر به ازمیر خواهید دید که فصل‌های بهار و پاییز بهترین زمان‌ها برای سفر به این شهر هستند. این شهر در اکثر مواقع سال، آب‌و‌هوایی مدیترانه‌ای دارد. ازمیر در ماه اکتبر هوای گرم و شب‌های خنک‌تری دارد.

میانگین دمای این شهر از اواسط سپتامبر و اکتبر بین ۱۸ تا ۲۳ درجه سانتیگراد متغیر است. گرم‌ترین ماه آن جولای با متوسط دمای ۳۳ درجه سانتیگراد می‌باشد. تابستان‌های این شهر کاملا آفتابی با تقریبا ۱۴ ساعت روشنایی روز است. بارندگی آن در ماه‌های پاییز زیاد بوده و میانگین دامنه بارندگی آن به حدود ۴۰ میلی متر می‌رسد.  مرطوب‌ترین ماه‌های ازمیر دسامبر و ژانویه هستند که هر سال بیش از ۱۳ روز بارندگی دارند و میانگین بارندگی به ۱۳۷ میلی متر می‌رسد.

۳ دلیل اصلی برای سفر به ترکیه در آذر ماه

چگونه به ازمیر سفر کنیم؟

پرواز به شهر ازمیر

سفر به ازمیر

نزدیکترین فرودگاه به ازمیر، فرودگاه عدنان مندرس است که ۲۶ کیلومتر با مرکز اصلی شهر فاصله دارد. ترکیش ایرلاینز به تنهایی از استانبول روزانه بیش از ده پرواز به ازمیر و حدود چهار پرواز روزانه از آنکارا دارد. ازمیر با اتوبوس به تمام نقاط ترکیه متصل است.

ترمینال اصلی اتوبوس Büyük Otogar خیلی دور از مرکز شهر نیست. سفر به ازمیر از استانبول با اتوبوس هفت تا ده ساعت طول می‌کشد. قطارهای مستقیم از ازمیر به آنکارا، دنیزلی و قونیه وجود دارد. سفر به ازمیر از آنکارا و استانبول، تقریبا ۱۴ ساعت طول می‌کشد. قطارهای این خطوط ریلی، شبانه هستند. از راهنمای سفر به ازمیر استفاده کنید تا بهترین روش و مسیر رسیدن به این شهر را بیابید.

توجه داشته باشید که ازمیر بندری بسیار شلوغ دارد. بسیاری از کشتی‌های کروز بین‌المللی از ایتالیا و سایر کشورهای مدیترانه در آن لنگر انداخته‌اند. از استانبول می‌توانید با کشتی به باندرما و سپس با قطار به ازمیر بروید. این سفر ترکیبی با کشتی و قطار حدود هشت ساعت طول می‌کشد و در مقایسه با ۱۴ ساعت سفر با قطار از طریق اسکی شهیر، گزینه سریع‌تری است.

حمل و نقل در ازمیر چگونه است؟

 

قطارهای ازمیر

قطارهای ازمیر

ازمیر سیستم و حمل ‌و ‌نقل عمومی عالی دارد. این امر باعث می‌شود رفت‌ و‌ آمد در داخل آن آسان شود. این شهر به مناطق زیادی تقسیم شده است و خطوط اتوبوسرانی به تمام بخش‌های ازمیر دسترسی دارند. همچنین می‌توان از خدمات مینی بوس به بسیاری از مکان‌های توریستی محبوب از ترمینال اصلی دسترسی داشت. در راهنمای سفر به ازمیر خواهید دید که در این شهر، قطارهای محلی و خدمات مترو نیز وجود دارد که شما را به مقاصد گردشگری محبوب و همچنین سایر مناطق در ازمیر می‌برند. مرکز شهر ازمیر را می‌توان به راحتی با پای پیاده کاوش کرد، زیرا بسیاری از مکان‌های دیدنی در نزدیکی یکدیگر قرار دارند. همچنین می‌توانید تاکسی‌هایی با قیمت‌های کاملا مناسب کرایه کنید.

در سفر به ازمیر کجا اقامت کنیم؟

هتل‌های ازمیر

تجربه اقامتی متفاوت در سفر به ازمیر

هتل‌های بسیار خوبی برای اقامت در ازمیر وجود دارد. اگر برای اولین بار قصد سفر به ازمیر را دارید، بهتر است هتلی در مناطق توریستی انتخاب کنید تا به جاذبه‌های این شهر زیبا به راحتی دسترسی داشته باشید. مناطق چسمه، بورنوا، آلاکاتی و فوکا از جمله مناطق توریستی خوب این شهر هستند.

مطابق راهنمای سفر به ازمیر، این شهر ترکیه دارای هتل‌های ساحلی بسیار خوبی نیز است. برخی از هتل‌های معروف این شهر هتل کی، هیلتون ازمیر، کرون پلازا ازمیر، هتل اسمیرا و هتل بست وسترن کوناک هستند.

شما می‌توانید هر یک از هتل‌ های مورد نظر خود را با قیمت مناسب از اسنپ تریپ رزرو کنید.

چه غذاهایی را در شهر ازمیر امتحان کنیم؟

غذاهای ازمیر

تجربه غذاهای متفاوت در سفر به ازمیر

یکی دیگر از دلایل سفر به ازمیر، امتحان کردن غذاهای متنوع و خوشمزه آن است. کوفته ازمیری، مانتی، بورک، پیده، گولاچ، دونر و دوروم از غذاهایی هستند که در سفر به ازمیر حتما باید امتحان کنید.

بورسا ترکیه؛ شهر سرسبزی که آن را نمی‌شناسید

در ازمیر از کجا خرید کنیم؟

مراکز خرید ازمیر

مراکز خرید ازمیر

شهر ازمیر دارای مراکز خرید بسیار عالی نیز است. مرکز خرید ماوی باغچه، مرکز خرید اپتیموم ازمیر و فروم بورنووا مکان‌های عالی برای خرید هستند.

برترین مراکز خرید استانبول

جاذبه‌های بسیاری در ازمیر منتظر شماست!

در اینجا به راهنمای سفر به ازمیر پرداخته شد. شهر زیبای ازمیر در ساحل غربی ترکیه قرار دارد و سومین شهر پرجمعیت این کشور است. ازمیر به دلیل تاریخ ۳۰۰۰ ساله و جاذبه‌های توریستی شناخته می‌شود. در این شهر می‌توانید معماری زیبایی از دوره‌های رومی، بیزانسی و عثمانی را بیابید و در عین حال از مدرنیته شهر لذت ببرید.

اگر به ترکیه سفر می‌کنید می‌توانید به راحتی بلیط هواپیمای خود را با بهترین قیمت از اسنپ تریپ بخرید.

چند مقصد برای سفر پاییزی به ترکیه

دسته:جاذبهجهانگردی

مطالب مرتبط :

شهربازی های مشهد

معرفی بهترین شهربازی های مشهد، همراه با امکانات و آدرس

16 بهمن 1402
همه چیز درباره جاهای دیدنی سمنان

همه چیز درباره جاهای دیدنی سمنان

1 آذر 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد