آشنایی با حمل و نقل عمومی در آنتالیا

تاریخ انتشار : 17 تیر 1402 - تاریخ بروز رسانی : ۱۷ تیر ۱۴۰۲
آشنایی با حمل و نقل عمومی در آنتالیا

آنتالیا شهر زنده و پویای ترکیه است. شهری که می‌توان در وجب به وجب خیابان‌هایش جاذبه و شگفتی دید! این شهر به دلیل ماهیت توریستی خود، در اغلب فصول سال شاهد حضور مسافران و گردشگران زیادی است. از آنجایی که بسیاری از هم‌وطنانمان برای تفریح و گردش به این شهر سفر می‌کنند، بد نیست با وضعیت حمل و نقل عمومی در آنتالیا بیشتر آشنا شوید. حمل و نقل و جابه‌جایی درون شهری یکی از بخش‌های مهم در سفرها محسوب می‌شود. حمل و نقل عمومی، هم بخشی از هزینه‌های سفر را به خود اختصاص می‌دهد و هم در دسترسی مسافران به جاذبه‌های گردشگری شهر تاثیر می‌گذارد. با خواندن این بلاگ با حمل و نقل عمومی در آنتالیا آشنا می‌شوید!

بهترین وسیله حمل و نقل عمومی در آنتالیا کدام است؟

وجود جاذبه‌های متنوع گردشگری در آنتالیا مانند سواحل زیبا، پارک‌های آبی مختلف، جشنواره‌ها، مراکز خرید و … باعث شده است بسیاری از افراد برای سفرهای تفریحی خود این شهر را انتخاب کنند. هنگام رسیدن به آنتالیا نیز یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها، چگونگی جابه‌جایی در شهر و بازدید از مکان‌های مهم است.

با توجه به گران بودن قیمت بنزید در کشور ترکیه، هزینه‌های رفت‌و‌آمد با تاکسی در این کشور بالا است. آنتالیا در حال حاضر مترو ندارد؛ اما شبکه گسترده‌ای از وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس، مینی‌بوس و تراموا در این شهر وجود دارد. مسافران و گردشگران پس از آشنایی با سیستم حمل و نقل عمومی در آنتالیا متوجه کارآمد بودن آن خواهند شد.

کسانی که از طریق تور سفر می‌کنند، می‌توانند از خدمات تور برای ترانسفر از هتل به فرودگاه استفاده کنند. ممکن است تورها خدمات دیگری نیز در زمینه حمل و نقل مسافران به مکان‌های مهم شهر ارائه دهند. اما کسانی که از تور استفاده نمی‌کنند، باید با بهترین وسایل حمل و نقل در آنتالیا آشنا شوند. همان‌طور پیش‌تر ذکر کردیم، وسایل نقلیه عمومی مختلفی در این شهر فعالیت می‌کنند که در ادامه، بیشتر درباره آن‌ها صحبت می‌کنیم.

راهنمای استفاده از اتوبوس آنتالیا

می‌توان گفت اتوبوس بهترین وسیله حمل و نقل عمومی در آنتالیا و بهترین گزینه برای گشت‌و‌گذار در این شهر به حساب می‌آید. گردشگران با استفاده از اتوبوس می‌توانند به محله‌های مختلف آنتالیا و برخی از مناطق اطراف آن سر بزنند. از آنجایی که ترمینال اتوبوس‌رانی آنتالیا در مرکز شهر قرار گرفته است، گردشگران می‌توانند به آسانی آن را پیدا کنند.

مسافران از طریق اتوبوس‌های آنتالیا می‌توانند از تمامی جاذبه‌های گردشگری شهر بازدید کنند. هر اتوبوس دارای یک عدد است که با شماره‌های درج شده در ایستگاه‌های اتوبوس انطباق دارد. یعنی چنانچه روی یک اتوبوس عبارت A2 درج شده باشد، آن اتوبوس در ایستگاه‌هایی که با علامت A2 مشخص شده‌اند، می‌ایستد.

برای رفتن به سواحل زیبای آنتالیا که در خارج شهر قرار دارند نیز می‌توانید از اتوبوس‌های بین شهری کمک بگیرید. هزینه استفاده از این اتوبوس‌ها نسبت به تاکسی بسیار کمتر است.

راهنمای جامع خرید سیم کارت در ترکیه

مینی‌بوس یا ون آنتالیا

حمل و نقل در آنتالیا

مینی‌بوس‌، از رایج‌ترین شیوه‌های حمل و نقل در آنتالیا

 

از دیگر وسایل نقلیه عمومی فعال در شهر آنتالیا که به‌راحتی می‌توان به آن دسترسی داشت، مینی‌بوس‌ است که در ایران با نام ون آن‌ها را می‌شناسیم. با انتخاب مینی‌بوس برای گشت‌و‌گذار در شهر، می‌توانید بیشتر  با فرهنگ افراد محلی و ساکن در آنتالیا آشنایی پیدا کنید. دلیل این امر نیز استفاده بیشتر این افراد از مینی‌بوس‌ است. به دلیل کم بودن هزینه تردد با مینی‌بوس‌ها، افراد زیادی از آن‌ها استفاده می‌کنند.

به محض نشستن روی صندلی مینی‌بوس‌ها، هزینه سفر از شما دریافت می‌شود و مقصد و مسیر اهمیتی ندارد. اگر می‌خواهید در آنتالیا از مینی‌بوس‌ استفاده کنید، حتما لیر ترکیه همراه خود داشته باشید. برای پرداخت هزینه مینی‌بوس‌ نمی‌توانید از کارت اعتباری استفاده کنید. پرداخت به یورو و دلار نیز به دلیل کمبود پول خرد ممکن است شما را با دردسر مواجه کند.

مینی‌بوس‌ها یا دلموش‌ها وسایل نقلیه‌ای هستند که به اندازه ۸ نفر ظرفیت دارند. کسانی که می‌خواهند با هزینه کمتری در شهر تردد داشته باشند و به مراکز خرید مختلف سر بزنند، دلموش‌ها یا مینی‌بوس‌ها بهترین گزینه محسوب می‌شوند. مزیت استفاده از این وسایل نقلیه، علاوه بر هزینه کمتر نسبت به تاکسی، سرعت مناسب آن‌ها است. با انتخاب مینی‌بوس‌ یا ون، سریع‌تر از اتوبوس به مقصد خواهید رسید.

با بهترین هتل‌های آنتالیا آشنا شوید!

راهنمای استفاده از تراموا آنتالیا

تراموا آنتالیا

تراموا، از شیوه‌های حمل و نقل در آنتالیا

یکی دیگر از وسایل حمل و نقل عمومی در آنتالیا تراموا است. خطوط تراموا تمامی مناطق شهر را پوشش نمی‌دهند و به همین دلیل، تنها در چند مسیر می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. پیشنهاد می‌شود گردشگران زیاد به سراغ تراموا نروند. خطوط تراموا از محله‌های جذاب و توریستی شهر عبور نمی‌کنند و همچنین هزینه آن‌ها نیز گران است.

در آنتالیا تنها ۱۰ ایستگاه برای تراموا در نظر گرفته شده و کمتر از ۱۰ سال است که این سیستم در شهر راه‌اندازی شده است. بهترین مسیر برای استفاده از تراموا، مسیر فرودگاه است. ساعت کاری این وسیله نقلیه از ۷ صبح تا ۹ شب است و این وسیله نقلیه هر نیم ساعت یک بار حرکت خود را آغاز می‌کند.

رزرو هتل

راهنمای استفاده از تاکسی آنتالیا

آنتالیا کارت

آنتالیا کارت

اگر در سفر به آنتالیا قصد داشتید سریع‌تر به مقصد برسید، از تاکسی استفاده کنید. یکی از مزایای این شهر، نداشتن ترافیک سنگین است. به همین دلیل، با انتخاب تاکسی در مسیر معطل نخواهید شد. البته در نظر داشته باشید هزینه تاکسی حتی برای محلی‌های شهر نیز گران محسوب می‌شود. بهتر است در صورت داشتن چمدان و بار زیاد، این وسیله را انتخاب کنید.

هزینه تاکسی در صورت طی مسافت زیاد یا داشتن توقف بین راه، افزایش پیدا خواهد کرد. اگر می‌خواهید هزینه‌های حمل و نقل درون شهری شما زیاد نشوند، بهتر است محل اقامت خود را در نزدیکی جاذبه‌های گردشگری شهر انتخاب کنید.

در آنتالیا از تاکسی‌های اینترنتی نیز می‌توانید استفاده کنید. در این شهر هم به اوبر دسترسی خواهید داشت و هم به پلتفرم‌های محلی مانند BiTaksi و iTaksi. با نصب اپلیکیشن‌های مخصوص که کار با آن‌ها بسیار ساده است، می‌توانید به هرجایی در شهر تردد کنید.

تماشای غروب نارنجی ساحل در سفر به آنتالیا

هزینه وسایل حمل و نقل عمومی آنتالیا

نکته‌ای که پیش از استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در آنتالیا باید به آن توجه داشته باشید، تهیه کارت مخصوص سفر است. در اغلب موارد نمی‌توان به صورت نقدی کرایه را پرداخت کرد. برای استفاده از اتوبوس‌ها، ترامواها و … تهیه کارت‌هایی به نام «آنتالیا کارت» ضروری است.

این کارت‌ را می‌توانید به راحتی از سوپرمارکت‌های بزرگ یا ترمینال‌ها خریداری کنید. خرید آنتالیا کارت از طریق وب‌سایت antalyakart.com نیز امکان‌پذیر است. اما برای ایرانیان به دلیل تحریم‌ها، این امکان وجود ندارد.

سه نوع آنتالیا کارت وجود دارد که تمامی آن‌ها از نظر ظاهری شبیه به یکدیگر هستند؛ اما از نظر امکانات، قیمت و میزان شارژ با هم تفاوت دارند. نوع اول آنتالیا کارت مخصوص دانش آموزان، معلمان، بازنشستگان و کارکنان کادر فرودگاه‌ها است. امکان خرید این نوع کارت‌ها برای گردشگران وجود ندارد.

نوع دوم برای افراد کم‌توان یا ناتوان است. کسانی که بالای ۶۵ سال سن دارند یا دچار معلولیت هستند می‌توانند از این کارت استفاده کنند. با توجه به میزان معلولیت، قیمت کارت‌ها مشخص می‌شود.

آخرین نوع آنتالیا کارت به نام عمومی شناخته می‌شود که گردشگران می‌توانند با تهیه آن‌ به راحتی در شهر تردد کنند. در وسایل حمل و نقل عمومی در آنتالیا کارت‌خوان‌هایی وجود دارند که می‌توان از طریق آن‌ها هزینه‌ها و کرایه‌ها را پرداخت کرد. البته این کارت‌خوان‌ها شامل تاکسی‌ نمی‌شود.

سخن آخر؛

به دلیل حضور گردشگران زیاد در آنتالیا، سیستم حمل و نقل عمومی مناسبی برای شهر در نظر گرفته شده است. در سفر به آنتالیا می‌توان از تاکسی، اتوبوس، مینی‌بوس یا دلموش و تراموا برای سفرهای درون شهری بهره برد. برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در آنتالیا مسافران باید آنتالیا کارت تهیه کنند. از طریق این کارت‌ها می‌توان هزینه‌ها را پرداخت کرد. با آشنایی بیشتر با سیستم حمل و نقل درون شهری می‌توانید در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنید. در زمان سفر به آنتالیا می‌توانید بلیط هواپیما ی خود را با بهترین قیمت از اسنپ‌تریپ بخرید و راهی یک سفر جذاب و متفاوت شوید!

راهنمای سفر به ازمیر، شهری تاریخی اما مدرن!

دسته:جاذبهجهانگردی

مطالب مرتبط :

معرفی مدرسه دارلفنون تهران

معرفی مدرسه دارلفنون تهران

2 اردیبهشت 1403
شهربازی های مشهد

معرفی بهترین شهربازی های مشهد، همراه با امکانات و آدرس

16 بهمن 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد