راهنمای سفر به آنکارا، قلب ترکیه!

تاریخ انتشار : 29 فروردین 1402 - تاریخ بروز رسانی : ۲۱ تیر ۱۴۰۲
راهنمای سفر به آنکارا، قلب ترکیه!

ترکیه به جز استانبول، شهرهای تفریحی و تاریخی زیادی دارد که نباید از تماشایشان غافل ماند! شهرهای آنکارا شهری بسیار قدیمی با مکان‌های باستانی مختلف مثل هلنیستی، رومی، بیزانسی و عثمانی است. این شهر به ‌عنوان پایتخت رویدادهای اجتماعی و فرهنگی ترکیه شناخته می‌شود و هر ساله درهای خود را به روی هزاران مسافر باز می‌کند. سفر به شهر آنکارا، پایتخت ترکیه، به دلیل تاریخ باستانی و جاذبه‌های دیدنی‌تش به همه گردشگران توصیه می‌شود. راهنمای سفر به آنکارا می­‌تواند به شما کمک کند تا سفری راحت‌­تر داشته باشید.

درباره آنکارا

قلب جمهوری ترکیه، آنکارا، دومین شهر بزرگ ترکیه پس از استانبول در شمال غربی کشور و در منطقه مرکزی آناتولی واقع شده است. این شهر در مرز بین شرق و غرب قرار دارد. فرهنگ اروپا و خاورمیانه، معماری، غذا، زندگی شبانه، مد و هنر این شهر را جذاب کرده‌اند.

آب‌ و هوای آنکارا چگونه است؟

نمایی از شهر آنکارا

آنکارا دارای آب ‌و هوای قاره‌ای است و به دلیل ارتفاع و موقعیت داخلی خود، زمستان‌های سرد و برفی و تابستان‌های گرم و خشک دارد. بارندگی آن بیشتر در فصول بهار و پاییز اتفاق می‌افتد. توسعه‌ یافتگی و پایتخت بودن، آنکارا را تبدیل به شهری کرده‌اند که در تمام فصول می‌توان از آن بازدید کرد. هتل‌ها و امکانات اقامتی پراکنده در سطح شهر مانع از تحت ‌تأثیر قرار گرفتن افراد بازدید کننده از منطقه در شرایط فصلی می‌شوند.

بهترین زمان سفر به آنکارا

اگر راهنمای سفر به آنکارا را مشاهده کنید می‌بینید که گرم‌ترین دوره تابستان در آنکارا، مصادف با ماه‌های جولای و آگوست است. پرباران‌ترین دوره این شهر در ماه آوریل تجربه می‌شود. از دسامبر تا فوریه، هوای آنکارا بسیار سرد خواهد شد. در زمستان، دمای هوا تا ۱۵- درجه کاهش می‌یابد.

توصیه می‌شود برای سفر به آنکارا ماه‌های بهار را انتخاب کنید تا تحت ‌تأثیر گرما قرار نگیرید و هوای سرد را نیز تجربه نکنید. به ‌خصوص از ابتدای بهار تا پایان پاییز، شرایط آب ‌و هوایی آنکارا برای گشت ‌و گذار بسیار مناسب می‌شود. بازدید از آنکارا در فصل‌های بهار و پاییز باعث می‌شود سفرهای گردشگری، لذت‌بخش‌تر و بدون دردسر باشند.

هزینه سفر به آنکارا

خیابان‌های آنکارا

خیابان‌های آنکارا

برای سفر به آنکارا روزانه حدود ۵۲۲ لیر نیاز است. همچنین میانگین قیمت هتل در آنکارا برای یک زوج حدود ۴۷۴ لیر هزینه خواهد داشت. بنابراین، یک سفر یک ‌هفته‌ای به آنکارا برای دو نفر به طور متوسط ۷۳۰۸ لیر هزینه دارد. این هزینه‌ها با توجه‌ به نوع هتل، گزینه‌های حمل‌ و نقل و غیره متفاوت خواهند بود.

رزرو هتل در آنکارا

سفر به این شهر به هر دلیلی که باشد، باید راهنمای سفر به آنکارا را مطالعه کنید و از قبل هتل خود را رزرو کنید. این شهر دارای هتل‌های مختلف با قیمت‌های متفاوتی است که می‌توانید بسته به سلیقه و بودجه خود مناسب‌ترین گزینه را پیدا کنید. هتل‌های Gur Kent Hotel ،Wyndham Ankara و Demonti Hotel از بهترین هتل‌های این شهر به شمار می‌آیند. برای رزرو هتل در این شهر و سایر شهرهای ترکیه می‌توانید به اسنپ‌تریپ سر بزنید.

حمل‌ و نقل عمومی در آنکارا

حمل‌ و نقل عمومی در آنکارا

حمل‌ و نقل عمومی در آنکارا

مسافران می‌توانند از انواع وسایل حمل‌ونقل عمومی در این شهر برای جابه‌جایی استفاده کنند. از آنجایی‌که آنکارا یک شهر تجاری است، رفت‌وآمد در آن از یک مکان به مکان دیگر مشکلی ندارد. خطوط اتوبوس‌رانی و مترو در این شهر به‌ خوبی توسعه ‌یافته‌اند و تمام نقاط شهر را به یکدیگر متصل کرده‌اند. برای مسافت‌های کوتاه نیز می‌توان از تاکسی استفاده کرد.

آشنایی با فرودگاه‌های آنتالیا و امکانات آنها

رستوران‌های آنکارا

رستوران‌های آنکارا

رستوران‌های آنکارا

از دیگر نکاتی که باید در راهنمای سفر به آنکارا بررسی کنید، رستوران‌های این شهر است. آنکارا دارای رستوران‌های مختلفی همچون دریایی، مدیترانه‌ای و غیره است. محله کیزیلای منطقه اصلی کافه و رستوران‌های آنکارا محسوب می‌شود. در محله کاواک لی دره نیز رستوران‌های لوکس‌تر قرار دارند. رستوران‌های آنکارا به سه دسته از نظر قیمت دسته‌بندی می‌شوند:

  • گران‌قیمت: بیش از ۷۰ لیر
  • متوسط: ۳۰ تا ۷۰ لیر
  • ارزان: زیر ۳۵ لیر

این قیمت‌ها برای یک وعده ‌غذای یک نفر هستند. هزینه‌های خدمات در رستوران‌های آنکارا معمولا فقط در رستوران‌های گران‌تر به ‌صورتحساب اضافه می‌شوند.

فرودگاه‌های استانبول را بهتر بشناسیم

غذاهای آنکارا ترکیه

غذاهای ترکی در تمام دنیا شهرت دارند و چشیدن آنها همیشه یک تجربه خوشایند برای بازدیدکنندگان در طول سفر به آنکارا ایجاد می‌کنند. غذاهای ترکی دارای مواد طبیعی و کیفیت بسیار نابی هستند. تنوع و سادگی دستور پخت و کیفیت مواد، تضمین‌کننده غذاهای خوشمزه این کشور است.

در زیر لیستی از غذاهای معروف ترکی آورده شده است:

  • مانتی
  • کوفته
  • لاهماجون
  • منمن
  • شیش کباب
  • دونر
  • اسکندر کباب
  • کوربا
  • پیده
  • دلمه
  • بورک گوشت و اسفناج
  • بالیک اکمک
  • سیمیت
  • باقلوا

فرودگاه آنکارا

فرودگاه آنکارا

فرودگاه آنکارا

از دیگر نکات در راهنمای سفر به آنکارا، بررسی موقعیت فرودگاه این شهر است. فرودگاه بین‌المللی آنکارا، فرودگاه اسنبوگا نام دارد که از سال ۱۹۵۵ شروع به کار کرده است. این فرودگاه از نظر کل ترافیک مسافری (پس از فرودگاه آتاتورک، فرودگاه آنتالیا و فرودگاه صبیحه گوکچن) رتبه چهار را از نظر ترافیک داخلی دارد.

این فرودگاه در شمال شرقی آنکارا و در ۲۸ کیلومتری مرکز شهر واقع شده است. فرودگاه آنکارا با اتوبوس شهری EGO شماره ۴۴۲ (از ساعت شش صبح تا ۱۱ شب) به کیزیلای (مرکز شهر) و ترمینال اتوبوس بین ‌شهری آنکارا متصل می‌شود.

راهنمای سفر به ازمیر، شهری تاریخی اما مدرن!

از جاذبه‌های تاریخی آنکارا غافل نشوید!

جاهای دیدنی آنکارا

جاهای دیدنی آنکارا

اولین موردی که پس از ورود به این شهر و بررسی راهنمای سفر به آنکارا متوجه آن خواهید شد، این است که این شهر در مقایسه با استانبول چقدر سبز به نظر می‌آید. درختان سرسبز در خیابان‌ها ردیف شده‌اند و پارک‌های بسیاری در سراسر شهر وجود دارد. اگر علاقه‌مند به تاریخ هستند، آنکارا مکانی عالی برای بازدید خواهد بود. موزه تمدن‌های آناتولی و مقبره آتاتورک، دو مورد از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری تاریخی کشور ترکیه هستند.

حتی ایستگاه قطار (ساخته شده در سال ۱۹۳۷) نمونه‌ای زیبا از هنر دکو است. برج‌های ساعت قدیمی و لامپ‌های فلزی، خیابان‌ها را تزئین کرده‌اند. مطابق با راهنمای سفر به آنکارا بازدید از جاهای دیدنی این شهر که در زیر لیست شده‌اند، توصیه می‌شود:

  • مقبره آتاتورک
  • ارگ آنکارا
  • موزه باستان‌شناسی و هنر اریمتان
  • حمام رومی آنکارا
  • دروازه شیر هاتوشا
  • مسجد کجاتپه
  • منطقه تاریخی اولوس
  • آکواریوم آکوا وگا
  • مسجد حاجی بایرام
  • محله تاریخی هامامونا
  • قلعه آنکارا
  • موزه تمدن‌های آناتولی

قلعه معروف آنکارا

قلعه آنکارا

قلعه آنکارا

این مکان یکی از قدیمی‌­ترین قسمت‌های شهر است که قدمت آن به امپراتوری‌های روم، سلجوقی و عثمانی برمی‌گردد. پس از تماشای این منظره شگفت‌انگیز، به سمت محله تاریخی هامامونایا بروید تا از خانه‌های چوبی به سبک عثمانی لذت ببرید. مطابق با راهنمای سفر به آنکارا در این محله، سوغاتی‌های دست‌ساز متعددی در مغازه‌های هنری و صنایع دستی به فروش می‌رسند.

چند مقصد برای سفر پاییزی به ترکیه

موزه تمدن‌های آناتولی

موزه آناتولی آنکارا

موزه آناتولی آنکارا

موزه تمدن‌های آناتولی به عنوان یکی از مهم‌­ترین موزه‌های آنکارا، میزبان نمایشگاه‌های متعددی است. نمایشگاه‌هایی که بر باستان‌شناسی آناتولی از دوران پارینه سنگی تا دوران نوسنگی و همچنین امپراتوری های آشوری، هیتی، یونانی، رومی، بیزانسی، سلجوقی و عثمانی تمرکز دارند.

آرامگاه آتاتورک

آرامگاه آتاتورک

آرامگاه آتاتورک

آنیت کبیر نه ‌تنها مقبره مصطفی کمال آتاتورک، بنیانگذار و اولین رئیس جمهور جمهوری ترکیه است، بلکه یک شاهکار معماری به حساب می‌آید ‌. این سازه متشکل از بتن، تراورتن و سنگ مرمر بسیار زیبا است.

این موزه دارای مجموعه‌ای شگفت‌انگیز است که بینشی از زندگی این مرد بزرگ به همراه چند اثر هنری زیبا، مجموعه کتاب‌های فراوان و لباس‌های وی را به نمایش می‌گذارد. فضای این آرامگاه برای همیشه در قلب و ذهن شما به یادگار خواهد ماند. می‌­توانید برای بازدید بهتر از این آرامگاه، راهنمای سفر به آنکارا را مطالعه کنید.

حمام رومی و معبد آگوستوس

حمام رومی آنکارا

حمام رومی آنکارا

بین سال‌های ۱۹۳۷ و ۱۹۴۴ حمام‌های رومی آنکارا کشف شدند که گمان می‌رود توسط امپراتور روم کاراکالا، پسر سپتیمیوس سوروس در قرن سوم برای بزرگداشت اسکلپیون، خدای سلامتی ساخته شده‌اند. از کاوش‌ها مشخص می‌شود که این بنا در ۵۰۰ سال استفاده مداوم، چندین بار مرمت شده است.

معبد آگوستوس تحت حفاری‌های گسترده‌ای قرار گرفته است و روی دیوارهای این بنای باستانی کتیبه‌های تدفین اولین امپراتور روم، آگوستوس، وجود دارد. این مکان از نظر تاریخی بسیار مهم است که در راهنمای سفر به آنکارا به خوبی به آن پرداخت شده است.

 معروف‌ترین مراکز خرید آنکارا

آنکارا بهشتی برای خریداران با مراکز خرید مدرن فراوان است؛ در مراکز خرید این شهر هر برندی را که تصور کنید، می‌توان یافت. اروم مال یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید آنکارا با شش طبقه است! آنکا مال نیز از مراکز خرید معروف و البته کوچک‌تر این شهر است.

این مرکز خرید تمام برندهای برتر بین‌المللی به همراه یک تئاتر و رستوران‌های فراوان دارد. مرکز خرید سپا نیز مجموعه‌ای از برندهای بین‌المللی و داخلی را به خریداران عرضه می‌دارد. در سفر به آنکارا بازدید از این مراکز خرید آنکارا توصیه می‌شود.

در آنکارا شگفتی‌های زیادی منتظر شماست!

در راهنمای سفر به آنکارا، خواهید دید که پایتخت تاریخی ترکیه دارای جاذبه‌های بسیاری است که به شناخت این کشور بسیار کمک می‌کنند. در سفر به آنکارا از بناهای تاریخی آن حتما باید بازدید کرد. آنکارا با داشتن هتل و رستوران‌های فوق‌العاده و غذاهای ترکی خاطره‌ای فراموش نشدنی از اقامت در این شهر در ذهن هر مسافری به جای خواهد گذاشت. اگر قصد سفر به آنکارا دارید، می‌توانید بلیط هواپیما ی خود را با بهترین قیمت بخرید.

همه‌چیز درباره مسجد ایاصوفیه استانبول 

دسته:جاذبهجهانگردی

مطالب مرتبط :

شهربازی های مشهد

معرفی بهترین شهربازی های مشهد، همراه با امکانات و آدرس

16 بهمن 1402
همه چیز درباره جاهای دیدنی سمنان

همه چیز درباره جاهای دیدنی سمنان

1 آذر 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد