راهنمای سفر به بارسلونا، شهری زنده و پویا

تاریخ انتشار : 19 بهمن 1401 - تاریخ بروز رسانی : ۱۳ فروردین ۱۴۰۲
راهنمای سفر به بارسلونا، شهری زنده و پویا

بارسلونا شهری زیبا، سرگرم کننده و پویا است که آن را به عنوان یکی از شادترین شهرهای جهان می‌شناسند. تماشای معماری تاریخی و رنگارنگ ساختمان‌های این شهر، سالهاست که گردشگران را شیفته خود کرده. بارسلونا در کنار دریا لمیده و آغوشش را به گرمی برای توریست‌ها باز است. یک هفته زمان کمی برای دیدن جاذبه‌های بارسلوناست؛ اگر فقط برای دیدن عجایب و هنر معماری به آن‌جا سفر می‌کنید، هفته‌ها زمان لازم است تا همه ظرایف و هنر معماری این شهر را مشاهده کنید. هیجان و سرزندگی از ویژگی‌های بارز فرهنگ شهر بارسلونا هستند؛ در این شهر می‌توان بسیار خوش گذراند و از غروب‌های دلنشین و ساحلی لذت برد. در این بلاگ به شما می‌گوییم چطور سفر به بارسلونا را به تجربه‌ای تکرارنشدنی تبدیل کنید.

بهترین زمان سفر به بارسلونا

سفر به بارسلونا

اوایل تابستان و فصل پاییز، بهترین زمان‌های سفر به این شهر هستند. در اواسط و اواخر تابستان بارسلونا به‌ شدت گرم و مرطوب می‌شود. در ماه‌های می، ژوئن، اکتبر یا سپتامبر به بارسلونا سفر کنید تا از آب‌وهوای فرح‌بخش این شهر استفاده کنید و در قدم زدن خیابان‌ها و شنا کردن در آب‌های جادویی‌اش را از دست ندهید.

جاهای دیدنی بارسلونا

بازار بوکریا (Mercado de La Boqueria)

بازار بوکریا در بارسلونا

در سفر به بارسلونا حتما از این قدیمی‌ترین بازار شهر که قدمتش به قرن ۱۳ میلادی می‌رسد، بازدید کنید. بوی نمک دریا و ماهی سرخ کرده همراه با صدای برخورد لیوان‌های نوشیدنی در این بازار قدیمی، اشتهای شما را  بسیار تحریک می‌کند. در این بازار، اسموتی‌های بسیار خوش‌طعمی به فروش می‌رسند و شراب مخصوص کاتالانی نوشیدنی محبوب گردشگران در این بازار است.

موزه پیکاسو (museu picasso)

موزه پابلو پیکاسو

در این موزه، شما می‌توانید مراحل زندگی هنری پیکاسو را ببینید. با گشت‌وگذار در این موزه، غرق در هنر جذاب و شگفت‌انگیز پیکاسو می‌شوید. همچنین می‌توانید با رمز و رازهای زندگی این نقاش بزرگ آشنا شوید. علاوه بر این، معماری داخلی و رنگ‌آمیزی اتاق‌های موزه بسیار زیبا هوش‌ربا هستند.

خیابان رامبلا (las ramblas)

خیابان رامبلا در بارسلونا

رمبلا مشهورترین خیابان بارسلونا حدود ۱۷۰۰ متر طول دارد و مخصوص پیاده‌روی است. در سراسر خیابان، غرفه‌های شیرینی‌فروشی و دیگر خوراکی‌های خوشمزه وجود دارد.

خیابان شانزه لیزه پاریس، محبوب‌ترین خیابان جهان

خانه موسیقی کاتالان

خانه موسیقی کاتالان

مرکز موسیقی کاتالان در بارسلونا است. در این خانه موزیک و صدا، بیشتر از گوش‌ها، چشم‌ها باید بادقت به همه‌جا نگاه کنند. این قصر زیبا و دل‌فریب، طراحی جذاب و شگفت‌انگیزی دارد. در سفر به بارسلونا باید تصمیم بگیرید در نور روز می‌خواهید از زیبایی‌های خانه موسیقی دیدن کنید یا در شب برای گوش‌کردن انواع سبک‌های موسیقی به این مکان بروید.

نیوکمپ بارسلونا

استادیوم نیوکمپ بارسلونا

مگر می‌شود عاشق فوتبال باشید و در بارسلونا از نیوکمپ دیدن نکنید. برای ورود به این باشگاه حدود ۲۶ تا ۳۰ یورو ورودی باید بپردازید. در نیوکمپ، می‌توانید از موزه باشگاه، تونل ورود بازیکنان به زمین و نیمکت تیم‌ها دیدن کنید.

رستوران‌های مشهور بارسلونا

در سفر به بارسلونا پیشنهاد می‌کنیم حتما در یکی از رستوران‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، غذا میل کنید.

رستوران بستا

یکی از مشهورترین رستوران‌های بارسلونا است که از مواد اولیه بسیار تازه استفاده می‌کند. شهرت این رستوران در خلق غذاهای جدید و خوشمزه است که هر ذائقه‌ای را راضی می‌کند.

رستوران مستر پورتر

رستوران پورتر در بارسلونا

این رستوران در هتل سر ویکتور قرار دارد و به استیک‌های لذیذش مشهور است. البته در منوی هتل غذاهای دریایی را هم مشاهده می‌کنید که بسیار عالی طبخ می‌شوند. در اجاق‌های این رستوران از حرارت آتش چوب برای پختن غذا استفاده می‌شود که طعمی بی‌نظیر به غذا می‌دهد. در ادامه، دیگر رستوران‌های پرطرفدار بارسلونا را معرفی می‌کنیم.

  • رستوران الکیمیا
  • رستوران Aurt
  • رستوران Dos Palillos
  • رستوران Solomillo
  • رستوران Berbena
  • رستوران Liuritu

چه مکانی برای اقامت در بارسلونا مناسب است؟

منطقه گوتیک کوآرتر در بارسلونا

بارسلونا شهری بزرگ و پر از جاذبه‌ها و فرصت‌های زیاد برای گذراندن وقت است. انتخاب مکان مناسب برای اقامت در بارسلونا می‌تواند دشوار باشد. بنابراین هنگام سفر به بارسلونا دسته‌بندی بهترین محله‌ها متناسب با نیازهای مسافران، ایده خوبی است.

  • گوتیک کوآرتر: بهترین منطقه برای اقامت در بارسلونا در بازدید اول از این شهر.
  • El Borne: بهترین مکان برای اقامت و شب‌زنده‌داری.
  • Example: بهترین مکان همراه با هتل‌های لوکس.
  • La Barceloneta: بهترین منطقه جهت اقامت برای خانواده‌ها و اقامتی ساحلی.
  • منطقه ساگرادا فامیلیا: این منطقه برای خانواده‌هایی که بچه دارند و کسانی که برای خرید به بارسلونا سفر می‌کنند، مناسب است.
  • گراسیا: این منطقه زیبا با وجود دوری از دریا، موردپسند گردشگران و متقاضیان سفر به بارسلونا است. پارک کوچک اما معروف Guell در همین قسمت واقع شده است. همچنین برخی از بهترین بارها و رستوران‌های بارسلونا در این محله قرار دارند.
  • ال پوبلنو: این محله کنار دریا برای دوستداران تعطیلات ساحلی جذاب خواهد بود.
  • نو باریس: اگر به دنبال صرفه‌جویی در هزینه اقامت هستید، این محله را انتخاب کنید.

بهترین هتل‌های بارسلونا

اقامت در هتل مرسر بارسلونا

اگر به دنبال بهترین هتل‌های بارسلونا برای اقامت هستید، بهتر است هتل‌هایی را انتخاب کنید که دسترسی خوبی به مکان‌های تاریخی و جاذبه‌های شهر دارند. اگر قصد سفر به بارسلونا را دارید، در زیر، تعدادی از بهترین هتل‌های بارسلونا با موقعیت مرکزی در این شهر را معرفی کرده ایم:

هتل مرسر: واقع در منطقه محله گوتیک در قلب بارسلونا و منطقه تاریخی در نزدیکی لا رامبلا.

هتل مجستیک: یک هتل سنتی پنج ستاره لوکس در محله اگزامپل و نزدیک به خیابان لا رامبلا.

هتل باگواس: واقع در El Reva در محله لا رامبلا، نزدیک به مناطق خرید، موزه هنرهای معاصر، خانه اپرای Gran Teatre del Liceu، کلیسای جامع و موارد دیگر.

چگونه از فرودگاه به شهر بارسلونا برسیم؟

فرودگاه ال پرات در دوازده کیلومتری خارج از بارسلونا است. پس از سفر به بارسلونا چندین گزینه حمل‌ونقل برای انتقال از فرودگاه به شهر وجود دارد.

مترو: هر هفت دقیقه، مترو از فرودگاه بارسلونا به مرکز شهر می‌رود. در طول راه، می‌توانید به خطوط مترو در Collblanc (L5) و Torrassa (L1) مسیر خود را نیز تغییر دهید.

اتوبوس آئروباس: روزانه این نوع اتوبوس‌ها از فرودگاه بارسلونا، هر پنج تا ده دقیقه خارج می‌شوند. از فرودگاه تا شهر بارسلونا با اتوبوس حدود ۳۵ دقیقه مسافت است.

تاکسی فرودگاه: تاکسی‌های سیاه و زرد، درست در خارج از خروجی فرودگاه پارک شده‌اند. تاکسی‌ها در شهر بارسلونا نسبتا ارزان، قابل‌اعتماد و گزینه مناسبی برای رسیدن به هتل هستند.

آیا به کارت مسافرت بارسلونا نیاز پیدا می‌کنید؟

کارت مسافرت بارسلونا یک نوع کارت توریستی برای متقاضیان سفر به بارسلونا است. با این کارت اعتباری، خرید فوق‌العاده آسان می‌شود و به مسافران کمک می‌شود تا در طول تعطیلات خود در وقت و هزینه صرفه‌جویی کنند. دارندگان کارت بارسلونا، از سفر نامحدود رایگان با حمل‌ونقل عمومی، ورود رایگان به بهترین موزه‌های بارسلونا، تخفیف در بازدیدها، تورها، سرگرمی‌ها و خرید بهره می­برند.

تهیه کارت مسافرت بارسلونا بسیار ساده است. این کارت‌ها را می‌توان در دفاتر اطلاعات توریستی در بارسلونا (قیمت کامل) یا آنلاین (با تخفیف) قبل از سفر خریداری کرد. کارت مذکور در اولین استفاده فعال می‌شود. بنابراین نیازی به نگرانی در مورد منقضی شدن کارت قبل از ورود به بارسلونا نیست.

به‌ طور کلی، در سفر به بارسلونا داشتن چنین کارتی در پرداخت هزینه‌های اضافی بسیار صرفه‌جویی خواهد کرد.

در بارسلونا چه بپوشید؟

بارسلونا دارای تأثیرات فرهنگی زیادی از سراسر اروپا است. علاوه بر این، افراد گروه‌های سنی مختلف سبک‌های مختلف لباس را انتخاب می­کنند. همچنین فصول نقش مهمی در تعیین انواع و رنگ لباس‌های پوشیده شده دارند.

اگرچه بارسلونا شهری ساحلی است، اما مردم محلی را با شلوارک کوتاه یا دمپایی در اطراف شهر نخواهید دید. پوشیدن لباس‌های کوتاه‌تر مانند تاپ و دامن‌های کوتاه، به ‌ویژه در ماه‌های تابستان می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد، اما قطعا شما را مانند یک گردشگر جلوه می‌دهد.

حتی در یک روز آفتابی، مردم محلی به ‌احتمال زیاد همچنان شلوارهای بلند می‌پوشند تا پوست خود را از آفتاب محافظت کنند. هنگام سفر به بارسلونا، اگر دوست دارید همانند یک توریست جلب توجه نکنید، بهتر است لباس ساحلی خود را در شهر نپوشید.

نکاتی که باید درباره سفر به بارسلونا بدانید

 

مردم این شهر به دو زبان کاتالانی و اسپانیایی صحبت می‌کنند. البته زبان انگلیسی نیز در این شهر رواج دارد و بسیاری از کاسبان و کارمندان مراکز تجاری و تفریحی، با این زبان آشنایی دارند. بارسلونا یکی از بزرگ‌ترین گذرگاه‌های حمل‌ونقل در جنوب غربی اروپا است.

رستوران‌ها در این شهر برای نهار از ساعت ۱:۳۰ تا ۴ عصر سرویس می‌دهند. ساعت شام رستوران‌ها از ۸:۳۰ شب تا ساعت ۱۱ است. مغازه‌ها در بارسلونا از ساعت ۲ تا ۵ بعدازظهر برای نهار و استراحت بسته هستند. استادیوم نیوکمپ که بزرگ‌ترین ورزشگاه فوتبال اروپا است، در این شهر قرار دارد.

برای سفر به بارسلونا باید از قبل، کمی با مکان‌های دیدنی این شهر آشنایی داشته باشید. زیرا بارسلونا به‌قدری مکان‌های دیدنی و تفریحی جذابی دارد که در یک سفر کوتاه نمی‌توانید به همه آن‌ها سر بزنید. در این مقاله ما برخی از مکان‌های دیدنی جالب و رستوران‌های مشهور این شهر را برایتان شرح دادیم تا در سفر به این شهر حتما از آن‌ها بازدید کنید.

شما می‌توانید بلیط هواپیما ی خود به مقصد این شهر را با بهترین قیمت از اسنپ‌تریپ بخرید.

زیباترین مکان های اروپا، از مزارع زیتون تا کوه‌های آلپ

دسته:پروازجاذبهجهانگردی

مطالب مرتبط :

فاصله تهران تا کیش

فاصله تهران تا کیش چه مدت طول خواهد کشید؟

2 بهمن 1402
همه‌چیز درباره فرودگاه اسپارتا ترکیه

همه‌چیز درباره فرودگاه اسپارتا ترکیه

8 آبان 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد