جاهای دیدنی بوشهر؛ از عمارت گلشن تا گور دختر

تاریخ انتشار : 1 مهر 1396 - تاریخ بروز رسانی : ۸ اسفند ۱۴۰۱
جاهای دیدنی بوشهر؛ از عمارت گلشن تا گور دختر

بوشهر یکی از جذاب‌ترین بنادر جنوب ایران است. کوچه‌پس‌کوچه‌هایی دارد با خانه‌های قدیمی خیلی زیبا با ایوان‌هایی چوبی. ساحلش مرغ دریایی دارد و شب‌هایش پرساز و آواز است.

با ما همراه باشید تا سری بزنیم به جاهای دیدنی بوشهر.

عمارت گلشن

عمارت گلشن از جاهای دیدنی بوشهر

عمارت گلشن از جاهای دیدنی بوشهر

این عمارت تاریخی در محله قدیمی بهبهان بوشهر ساخته شده است و قدمتش به حدود ۱۷۰ سال پیش برمی‌گردد. عمارت گلشن تا دریا فقط ۱۰ متر فاصله دارد و همین باعث می‌شود باد شمال و نسیم دریا به داخل این عمارت بوزد و فضایش را دل‌انگیزتر کند.

در و پنجره‌هایی از جنس چوب ساج و دریایی و سقفی از چوب صندل این عمارت را برای گردشگران جذاب‌تر می‌کند. عمارت گلشن را شخصی به نام گلشن برای کاربری مسکونی-تجاری ساخته و بعد‌ها فرد دیگری آن را خریداری کرده و در نهایت این عمارت به تملک سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در آمده است و امروز به عنوان موزه سنگ فعالیت می‌کند.

آدرس: بوشهر، خیابان خلیج فارس

راهنمای نوروزی سفر به بوشهر

کوه نمکی جاشک

کوه نمکی جاشک از جاهای دیدنی بوشهر

کوه نمکی جاشک از جاهای دیدنی بوشهر

اگر به بوشهر سفر کردید و فرصت داشتید از اطراف بندر بوشهر هم دیدن کنید، دیدن گنبد نمکی جاشک را از دست ندهید. این کوه نمکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی بوشهر است. گنبدهای نمکی لایه‌های بزرگ نمک‌های زیرزمینی هستند که به سمت سطح زمین حرکت کرده و شبیه گنبد شده‌اند.

گنبد نمکی جاشک یکی از زیباترین گنبدهای نمکی خاورمیانه است که هنوز فعال است. این کوه نمکی منحصربه‌فرد ۱۲ کیلومتر طول و ۴.۵ کیلومتر عرض دارد. چیزی که این گنبد نمکی را از گنبد‌های نمکی دیگر متمایز می‌کند وجود غارها، آبشارها، بلورها و نوع نمک‌های این کوه است.

آدرس: بوشهر، بندر دیر، ۱۴۴ کیلومتری جنوب شرق بندر بوشهر

مدرسه سعادت، خاستگاه چهره‌های فرهنگی بوشهر

مدرسه-سعادت-بوشهر

مدرسه سعادت بوشهر

مدرسه سعادت را مادر مدارس جنوب ایران می‌دانند. این مدرسه در دوران قاجار به سبک نوین آموزشی شروع به کار کرد. از آن‌جایی که مردم در آن زمان اطلاع درستی از مدارس جدید نداشتند، در ابتدا از این مدرسه استقبال نکردند و درباره‌اش شایعاتی بی‌اساس ساختند، اما بعدها این مدرسه محل تحصیل بسیاری از روشنفکران شد و حالا ارزش این مدرسه انقدر شناخته شده که روز تأسیسش را به عنوان روز بوشهر نامگذاری کرده‌اند.

آدرس: بوشهر، خیابان امام، روبه‌روی میدان معلم

موزه دریانوردی و عمارت کلاه فرنگی بوشهر

کشتی پرسپولیس در موزه دریانوردی بوشهر

موزه دریانوردی بوشهر

عمارت کلاه فرنگی بوشهر در سال ۱۸۵۸ میلادی در منطقه سبزآباد بوشهر ساخته شده. این عمارت که امروز یکی از جاهای دیدنی بوشهر است، ابتدا مقر تابستانی نمایندگی انگلیس بود و بعد به مقر دائمی سرکنسولگری انگلستان تبدیل شد. اما بعدها عمارت کلاه‌فرنگی را در اختیار نیروی دریایی ایران قرار دادند و امروز این عمارت به عنوان موزه دریا و دریانوردی فعالیت می‌کند.

در این بنا می‌توانید قطعات و تجهیزات نظامی نیروی دریایی و نقشه‌ها و اسناد و مدارک مختلفی را ببینید. همچنین قایق‌های جنگی و نظامی، زیردریایی و شناورهای نظامی و کشتی ۱۱۰ ساله پرسپولیس در محوطه این موزه به نمایش گذاشته شده‌اند.

آدرس: بوشهر، محله بهمنی، جاده سبز آباد

بهترین هتل‌های بوشهر کدامند؟

خانه دهدشتی

خانه دهدشتی

خانه دهدشتی

بوشهر، خانه‌های قدیمی خیلی زیبایی دارد و خانه دهدشتی یکی از آنهاست. این خانه یادگار دوره قاجار است، حیاط باصفایی دارد و نمای بیرونش یکجور زیباست و داخلش طور دیگر. در نمای بیرونی، سنگ‌های مرجانی و چوب ساج به کار رفته و دیوارهای داخل بنا گچ‌بری‌ست و نقاشی‌هایی از رنگ روغن در اتاق‌ها به چشم می‌خورد.

خانه یا عمارت دهدشتی در قسمت قدیمی شهر قرار گرفته، همان جایی که محله‌هایی با خانه‌های قدیمی دارد و در کوچه‌هایش کافه‌های نقلی قشنگی پیدا می‌کنید.

آدرس: بوشهر، خیابان انقلاب، ضلع شمال غربی مسجد امام، پشت بانک مسکن شعبه مرکزی

بهترین سوغات بوشهر چیست؟

گور دختر، آرامگاهی فراموش‌شده

گور دختر

گور دختر

اگر شما هم از شیفتگان تاریخ ایران باستان هستید، در سفرتان به بوشهر کمی از بندر دور شوید و از آرامگاه دختر دیدن کنید. قدمت این آرامگاه را ۶۰۰ سال پیش از میلاد مسیح تخمین می‌زنند، اما درباره اینکه این آرامگاه دقیقا متعلق به چه کسی است اختلاف نظر وجود دارد.

برخی گور دختر را متعلق به چیش‌پیش، فرزند و جانشین هخامنش، می‌دانند و برخی این گور دختر را به ماندانا، مادر کوروش، نسبت می‌دهند و عده‌ای معتقدند آتوسا، دختر کوروش، در این آرامگاه دفن شده است. البته روایت‌هایی هم درباره دفن کوروش یکم در این آرامگاه وجود دارد. گور دختر از ۲۴ قطعه سنگ ساخته شده است و شکل ظاهری‌اش به آرامگاه کوروش بزرگ شباهت دارد.

آدرس: بوشهر، دشتستان، جاده کازرون-برازجان، تنگ ارم، دشت میانکوهی پشت پر

برای رزرو هتل های بندر بوشهر اینجا را ببینید. 

چرا باید بندر کنگان را ببینیم؟

دسته:جاذبه

مطالب مرتبط :

چرا باید بندر کنگان را ببینیم؟

چرا باید بندر کنگان را ببینیم؟

28 فروردین 1398
راهنمای نوروزی سفر به بوشهر

راهنمای نوروزی سفر به بوشهر

6 اسفند 1397

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد