طعم متفاوت غذاهای دریایی در رستوران‌های چابهار

تاریخ انتشار : 28 آذر 1397 - تاریخ بروز رسانی : ۲۳ فروردین ۱۴۰۲
رستوران های چابهار

چابهار، سرزمین غذاهای دریایی است. و معلوم نیست با از دست دادن یک وعده غذایی، دیگر کی بتوان شانس خوردن غذای محلی سیستان و بلوچستان را به دست آورد. غذاهای محلی این شهر، کرایی ماهی، کرایی میگو، میگو کباب، ماهی شکم پر است که بیشترشان را در رستوران‌های چابهار می‌توان پیدا کرد.

بام چابهار

بام چابهار

از بام چابهار دید کاملی به دریا و شهر داریم. بیشتر مسافران هم به خاطر دیدن این بام به این رستوران می‌آیند. این رستوران موسیقی زنده دارد. و به غذاهای دریایی‌اش (به خصوص میگو) در بین رستوران‌های چابهار معروف است. آنهایی که در طول سفر نیاز به اینترنت دارند می‌توانند به کافه بام بیایند و از وای‌فای آن استفاده کنند. برای رفتن به بام چابهار باید وارد مجتمع صدف بشویم و  خودمان را به طبقات بالایی آن برسانیم.

آدرس: بعد از هتل صدف، نرسیده به کلینیک جراحی ایرانیان

بیشتر بخوانید: آیا تا به حال کالیفرنیای ایران را دیده اید؟

رستوران بلوچ

رستوران بلوچ

رستوران بلوچ، یکی از اولین رستوران‌های پیشنهادی یک بلوچی به مسافران است. مهم‌تر از همه اینکه غذاهای محلی این رستوران را نباید از دست داد. برای مثال کرایی ماهی یا میگو که با برنج و کمی نخود پخته می‌شود تصورات ما را از غذا دریایی به هم می‌ریزد. احتمالا از اینجا به بعد کرایی ماهی به خوشمزه‌ترین غذایی تبدیل می‌شود که تا به حال خورده‌ایم.

خیلی از ساکنان چابهار هم خوردن میگو بندری اینجا را توصیه می‌کنند. از بریانی ماهی هم که دیگر حرف نزنیم؛ غذایی که می‌تواند هوش و حواسمان را ببرد. در این رستوران، می‌توانیم دال سبزیجات کباب ماهی شیر هم سفارش دهیم و به تجربه‌های غذایی‌ خودمان اضافه کنیم.

آدرس: بلوار امام، روبروی پمپ بنزین

بیشتر بخوانید: چرا باید به جای استانبول به چابهار سفر کرد؟

رستوران تهرانی

رستوران تهرانی چابهار

بعد از رستوران بلوچ، یک وعده غذایی را هم باید در رستوران تهرانی امتحان کرد. به خصوص اگر در سفرهای طولانی در سیستان و بلوچستان دلتان برای یک پرس کباب تنگ شده باشد. رستوران تهرانی به میگو کبابش معروف است.

آدرس: این رستوران هم در همان بلوار امام و مقابل مرکز بهداشت قرار دارد.

رستوران مکران

رستوران مکران

برای اینکه یکی از وعده‌های غذایی را در فضایی شیک بخوریم باید به انتهای خیابان امام‌خمینی برویم و کنار هتل لاله رستوران مکران را پیدا کنیم.

تعدادی از میز و صندلی‌های این رستوران در کنار ساحل یا در آلاچیق قرار گرفته که فضای زیبایی دارد. کرایی ماهی در این رستوران طرفداران زیادی پیدا کرده. رستوران مکران غذاهای خودش را در کاسه‌های گود روحی می‌آورد و سفره‌ای زیبا برای مسافران پهن می‌کند.

آدرس: انتهای خیابان امام، کنار هتل لاله

رستوران براسان

رستوران براسان

یکی از خوشمزه‌ترین کباب‌های عمرمان را در براسان خواهیم خورد؛ کباب چامپ بنگالی که روی آن نانی محلی گذاشته شده. البته فقط خوشمزگی غذاهای این رستوران نیست که مردم را جذب می‌کند.

براسان ( به معنی برادران) در خارج از شهر و داخل پلاژ ساحلی بندر تیس قرار دارد و مکان زیبایی برای غذا خوردن در بین رستوران‌های چابهار است. این رستوران در واقع در یک مجتمع تفریحی و گردشگری به همین نام قرار دارد که می‌توان برای هضم غذا بعد از ناهار یا شام در آن پیاده‌روی کرد.

آدرس: بندر تییس، مجتمع تفریحی براسان

همه‌چیز درباره پرواز تهران چابهار

رستوران خلیج

رستوران خلیج چابهار

اگر از کسی که به چابهار رفته باشد سوال کنید کجا غذا بخوریم؟ حتما به رستوران خلیج هم اشاره‌ای می‌کند. اگر به سیستان آمده‌اید و هنوز کرایی نخورده‌اید پس باید آن را در این رستوران سفارش دهید. از سوی دیگر تصور کنید ساعت یک ظهر دارید میگو می‌خورید و کشتی‌هایی را می‌بینید که در حال دور و نزدیک شدن به ساحل هستند.

غذاهای غیر دریایی مثل کباب قفقازی، سلطانی و کوبیده هم در این رستوران برای طبع آنهایی که ماهی و میگو دوست ندارند پخته می‌شود. لابستر یا شاه‌میگو هم یک گونه جهش‌یافته از میگو است که در منوی رستوران خلیج وجود دارد.

آدرس: این رستوران نزدیک ساحل و در میدان شیلات قرار دارد.

دکه بازار

بعد از اینهمه رستوران‌گردی می‌توانیم شکل دیگری از غذا خوردن را امتحان کنیم. بازار سنتی چابهار به دکه بازار معروف است در بلوار امام و خیابان خیام قرار دارد. داخل بازار پارچه های رنگارنگ بلوچی و صنایع دستی شهر پیدا می‌شود اما لب خیابان هم خوردنی‌هایی می‌فروشند که هیچ جای دیگر پیدا نخواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: مراکز خرید چابهار

دسته:رستوران

مطالب مرتبط :

بهترین زمان سفر به چابهار، بندر عجایب ایران!

بهترین زمان سفر به چابهار، بندر عجایب ایران!

30 فروردین 1402
همه‌چیز درباره پرواز تهران چابهار

همه‌چیز درباره پرواز تهران چابهار

23 فروردین 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد