۱۰ نکته که باید درباره مراکز خرید رشت بدانید

تاریخ انتشار : 12 شهریور 1396 - تاریخ بروز رسانی : ۲۵ اسفند ۱۴۰۰
مراکز خرید رشت

جدا از بازارهای سنتی شهرهای شمالی، یعنی جاهایی که پر از رنگ و مزه و بوهای خواستنی‌ست، خیلی از ما دلمان می‌خواهد گشتی هم در جاهای مدرن‌تر و مراکز خرید شهرهایی که بهشان سفر می‌کنیم بزنیم. رشت، پاساژها و مراکز خرید زیادی را در خودش جا داده. و اگر دلتان بخواهد در کنار بازار سنتی این شهر، گشتی در مراکز خرید رشت هم بزنید، انتخاب‌های زیادی دارید. برای خرید در رشت چند گزینه دارید و ما در این نوشته، نکاتی که اهالی رشت به مسافران این شهر توصیه می‌کنند را هم گنجانده‌ایم. با اسنپ تریپ همراه باشید.

بازار سنتی و بازار ماهی رشت

بازار سنتی رشت

۱- اولین انتخاب برای خرید در هر شهری بازار سنتی آن است. بازار سنتی رشت که جذاب‌ترین نقطه شهر است پر از رنگ و چیزهای تره و تازه است. از ماهی‌هایی که چند ساعتی از صیدشان نگذشته بگیر تا ترشی، مربا، زیتون و میوه های رنگارنگ و خوش بو.

در بازار رشت که یکسرش به میدان شهرداری و سر دیگرش به سبزه میدان می‌رسد، لوازم خانگی و مغازه‌های کیف و کفش ارزانی هم می‌توان پیدا کرد. خلاصه کنیم، بازار رشت هم فال است و هم تماشا.

۲- علاوه بر بازار رشت اگر خواستید در بازار ماهی کامل و جامعی که انواع و اقسام ماهی را می‌توان در آن پیدا کرد، گشتی بزنید، بازار الگویی ماهی فروشان رشت می‌تواند حس کنجکاویتان را برطرف کند. این بازار در سه طبقه اولین بازار الگویی ماهی فروشان رشت است. و علاوه بر ماهی میتوان از آن موادغذایی هم تهیه کرد. بازار الگویی رشت در مسیر رشت-انزلی و منطقه خمام واقع شده. اگر بوی ماهی آزارتان می‌دهد رفتن به این بازار را بهتان توصیه نمی‌کنیم.

بیشتر بخوانید: خرید سوغات رشت

پاساژهای رشت

۳- خیلی‌ها توصیه می‌کنند اگر قصد خرید در رشت را دارید نباید بلوار گلسار که مغازه‌ها و پاساژهای زیادی را در خود جای داده، فراموش کنید. بلوار گلسار از نظر پرجنب و جوش بودن و داشتن مغازه‌های زیاد با خیابان ولیعصر تهرانی‌ها تقریبا برابری می‌کند. در بلوار گلسار مراکز خرید شیکی وجود دارد. هرچند که نباید زیاد روی قیمت پایین آنها حساب باز کرد. در این بلوار همه چیز گرد هم آمده و شهرکتاب رشت هم از آن جمله است.

۴- مرکز خرید گلسار، معروف‌ترین و شیک‌ترین مرکز خرید بلوار گلسار محسوب می‌شود. این مرکز خرید در ۶ طبقه شامل مغازه‌ها و برندهای مختلفی است. که بیشترشان مغازه‌های لباس زنانه است.

این مغازه‌ها در طبقات همکف تا دوم واقع شده‌اند. در این مرکز خرید نباید انتظار قیمت‌های پایین را داشته باشید. هرچند در مقایسه با مراکز خرید شهرهای بزرگ، قیمت‌های گلسار می‌تواند به خرید ترغیبتان کند. بعد از خرید می‌شود در یکی از کافی‌شاپ‌های طبقه اول یا فودکورت طبقه چهارم چیزی خورد. روزهای جمعه این مرکز خرید تعطیل است.

آدرس: رشت، بلوار  گلسار، نبش خیابان ۱۰۸

۵- برای خرید جز مغازه‌های بلوار گلسار، منظریه هم انتخاب خوبی است. در خیابان تابان شمال می‌شود مغازه‌هایی پیدا کرد که اجناس ترک و کره‌ای ارزانی دارند.

۶- برای خرید طلا و جواهر، مرکز خرید طلا و جواهر پردیس در خیابان شریعتی رشت بهترین گزینه است. مرکز خرید خاطره هم در این خیابان قرار گرفته.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به رشت؛ شهر باران و غذاهای ترش!

خرید لوازم الکترونیکی و موبایل در رشت

فروشگاه موبایل رشت

۷- برای خرید لوازم الکترونیکی و برندهایی مثل ال جی و سامسونگ که انواع و اقسام لوازم برقی را دارند، رفتن به پاساژ بزرگمهر در خیابان طالقانی رشت توصیه می‌شود.

۸- اگر به رشت سفر کردید و هوس خرید گوشی موبایل یا لوازم جانبی آن به سرتان زد، بازار موبایل بین‌الملل در خیابان مطهری، راسته مسگران، روبه روی بانک رفاه بهترین گزینه است.

بیشتر بخوانید: بهترین رستوران‌های رشت

خرید در اطراف میدان شهرداری و سبزه میدان

میدان شهرداری رشت

۹- در اطراف میدان شهرداری رشت هم که اغلب جایی است برای قدم زدن و گرفتن عکس‌های یادگاری، مراکز خرید رشت، پاساژها و مغازه‌های زیادی هست که تا سبزه میدان ادامه پیدا کرده‌اند. خرید شال و روسری، لوازم آرایش و مانتو از اینجا مرسوم است. فروشگاه نجم خاورمیانه در این محدوده اجناس مناسبی دارد.

۱۰- مرکز خرید رز رشت هم برای خرید لباس‌های زنانه مناسب است و هم لباس مردانه از جمله شلوار، پیراهن، و کت و شلوار و کفش. این مرکز خرید دو شعبه دارد. یکی در سبزه میدان و ابتدای خیابان اعلم الهدی و یکی در کلیومتر ۲ جاده انزلی. اگر به خیابان اعلم الهدی رفتید بد نیست بدانید سینما میرزا کوچک خان رشت هم در این خیابان قرار گرفته.

بیشتر بخوانید: جاذبه‌های گردشگری رشت

دسته:مرکز خرید

مطالب مرتبط :

بهترین کافه‌های رشت کدامند؟

بهترین کافه‌های رشت کدامند؟

27 خرداد 1402
اطراف رشت کجا برویم؟

اطراف رشت کجا برویم؟

1 خرداد 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد