همه چیز درباره فرودگاه یزد

تاریخ انتشار : 8 اردیبهشت 1398 - تاریخ بروز رسانی : ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
فرودگاه یزد

بازار سفر به یزد در فصل‌های خنک سال داغ است و باوجود قدمت شهر و جاهایی که فقط می‌توان در این شهر پیدایش کرد، تعجبی ندارد که هر سال تعداد زیادی گردشگر ایرانی و خارجی به این شهر سفر کنند. این عده معمولا برای اینکه هرچه زودتر در عروس شهرهای کویری ایران باشند، هواپیما را برای سفر انتخاب می‌کنند و در فرودگاه یزد راحت و آسوده پیاده می‌شوند.  

فرودگاه بین‌المللی یزد کجاست؟

فرودگاه شهید صدوقی

فرودگاه یزد با اسم فرودگاه بین‌المللی شهید صدوقی از سال ۱۳۴۸ کارش را شروع کرد. فرودگاه در خارج شهر قرار گرفته و فاصله‌اش تا شهر کمتر از ۱۰ کیلومتر است. البته مسیر پرترافیک و شلوغی پیش رو نیست و خیلی راحت می‌شود از اینجا به مرکز شهر رفت‌وآمد کرد. این فرودگاه، فرودگاهی کشوری و همگانی‌‌ست که قرار است پروازهای تجاری در آن انجام شود.

اگر از تهران سفرمان شروع ‌شود، می‌توانیم بلیط هواپیما بخریم، به فرودگاه مهرآباد برویم و ۱ ساعت و ۷ دقیقه بعد در فرودگاه یزد پیاده شویم، فرودگاهی که از نظر ترافیک هوایی دهمین فرودگاه ایران است.

هر روز به‌طور متوسط ۲۰ پرواز مسافری از حدود ۱۰ شرکت هواپیمایی در این فرودگاه نشست و برخاست می‌کند و مجموع این مسافران در سال به حدود ۷۶۵ هزار نفر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره فرودگاه شیراز

دسترسی به فرودگاه

دسترسی به فرودگاه شهید صدوقی یزد

در فرودگاه یزد خدمات تاکسی شهری و بین‌شهری برقرار است. پس با خیال راحت می‌توانیم بعد از پرواز تاکسی بگیریم.

فرودگاه از آتشکده زرتشتیان که از معروف‌ترین جاهای دیدنی یزد است، حدود ۲۰ دقیقه فاصله دارد. از میدان ابوالفضل وارد خیابان فرودگاه می‌شویم و به میدان صنعت می‌رسیم. همین مسیر را از بزرگراه آزادگان ادامه می‌دهیم تا تابلوی فرودگاه را ببینیم.

از باغ دولت‌آباد زودتر به پروازمان می‌رسیم، یعنی با حدود یک ربع رانندگی.کافی‌ست از خیابان ۱۷ شهریور خودمان را به بلوار آزادگان و بعد ترمینال فرودگاه برسانیم.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره فرودگاه اصفهان

فرودگاه یزد به مقصد چه شهرهایی پرواز دارد؟

پروازهای داخلی به مقصد و مبدا تهران، اهواز، کیش، مشهد، شیراز، قشم و بندرعباس هستند. این فرودگاه تا مدتی پیش وضعیت بین‌المللی نداشت، اما در سال ۱۳۹۷ گواهینامه‌ بین‌المللی دریافت کرد. چند سالی‌ست که به‌مقصد چند شهر خارجی هم پروازهای هفتگی و فصلی برقرار است، شهرهایی مثل نجف، بغداد، جده و مدینه.

شرکت‌های هواپیمایی ایران ایر، کارون یا نفت سابق، ایرتور، زاگرس، کاسپین، کیش ایر، پویا، تابان، آتا و آسمان از این فرودگاه پرواز دارند.

اطلاعات پرواز فرودگاه یزد

گاهی می‌خواهیم بدانیم مسافر ما چه ساعتی می‌رسد، یا مدت تاخیر پرواز چقدر است. زیاد پیش می‌آید که سوالی درمورد پروازهای ورودی یا خروجی داشته باشیم. برای دانستن اطلاعات پرواز می‌توانیم ۱۹۹ را شماره‌گیری کنیم. شماره مرکز تلفن فرودگاه یزد ۰۳۵۳۱۰۱۰ است.

اگر اطلاعات بیشتری لازم داشته باشیم یا بخواهیم لیست پروازها را ببینیم،‌ باید سایت فرودگاه را به نشانی yazd.airport.ir چک کنیم.پ

بیشتر بخوانید: وسایل ممنوعه در فرودگاه کدامند؟

این فرودگاه چه امکاناتی دارد؟

فرودگاه بین المللی یزد

فرودگاه ۲ ترمینال دارد که در هر دو امکانات کافی برای مسافران درنظر گرفته شده. در این فرودگاه همچنین اورژانس، باربری، خدمات بانکی و خدمات ویژه معلولان وجود دارد.

اگر بخواهیم سوغات بخریم یا کمی سرمان را گرم کنیم، می‌توانیم به غرفه‌های سوغات، صنایع‌دستی، عطر، طلافروشی، ترمه، اسباب‌بازی یا غرفه رایتل سر بزنیم. وجود گل‌فروشی هم کارمان را برای استقبال از عزیز از راه رسیده آسان می‌کند.

کافی‌شاپ جای مناسبی برای خوردن میان‌وعده یا یک فنجان چای است. جایی که به‌جز سیر کردن‌مان، انتظار برای پرواز را کوتاه‌تر می‌کند.

این روزها اینترنت بخش جدایی‌ناپذیر زندگی‌ها شده. در فرودگاه یزد از این بابت جای نگرانی نیست و در ترمینال‌ها اینترنت رایگان برقرار است. اگر کار بانکی داشته باشیم، باید سری به خودپرداز ترمینال بزنیم.

گاهی کار فوری پیش می‌آید و بدون این‌که بلیط خریده باشیم، روانه‌ فرودگاه می‌شویم. در این طور مواقع برای خرید بلیط هواپیما یا ثبت‌نام در لیست انتظار باید به دفتر شرکت‌های هواپیمایی برویم که در ترمینال‌ها حاضر هستند. شرکت‌هایی مثل کیش، آتا، زاگرس، ایران‌ایر،‌ آسمان و ایران‌ایرتور در اینجا دفتر دارند.

مثل همه‌ فرودگاه‌ها، در فرودگاه یزد هم نمازخانه، سرویس بهداشتی، چرخ‌دستی‌ و دفتر بسته‌بندی بار پیدا می‌کنیم. درصورتی که برای استقبال مسافری می‌رویم یا قصد داریم در طول سفر ماشین در فرودگاه منتظرمان بماند، این امکان را داریم که ماشین را به پارکینگ بسپاریم.

دسته:پرواز

مطالب مرتبط :

قنات زارچ یزد، سفری زیر زمینی به دل تاریخ!

قنات زارچ یزد، سفری زیر زمینی به دل تاریخ!

26 تیر 1402
معرفی بهترین و معروف‌ترین خانه‌های تاریخی یزد

معرفی بهترین و معروف‌ترین خانه‌های تاریخی یزد

21 تیر 1402

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد