لیست وسایل مورد نیاز در سفر با اتوبوس

تاریخ انتشار : 10 دی 1399 - تاریخ بروز رسانی : ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
لیست وسایل مورد نیاز در سفر با اتوبوس

سفر با اتوبوس، انتخابی که برخلاف تصورات عموم از سختی و کندی‌اش، در نهایت آنقدر حسن دارد که پشیمانتان نمی‌کند. دیدن پیچ و خم جاده از شیشه‌های اتوبوس و در ارتفاع کمی بالاتر از ماشین، به خاطر سپردن لحظه لحظه‌ی عبور از کوه‌ و جنگل و کویر و دریا، همسفر شدن با حداقل ۳۰ مسافر دیگر از هر قشر و نژاد و شهر و کشوری، استراحت‌های بین راهی و نسیم‌های خنک و آفتاب‌های سوزانش، عاشقان جاده را راهی سفر با اتوبوس خواهد کرد.

سفر با اتوبوس درکنار معایبش می‌تواند همین‌قدر لذتبخش و آسان باشد اگر کمی هم اطلاعات داشته باشید و نکات سفر راحت را بدانید. بخشی از اطلاعاتی که برای سفر راحت با اتوبوس لازم دارید، لیست وسایل مورد نیاز برای سفر با اتوبوس است.

گاهی هم شاید نه به خاطر عشق به جاده، بلکه برای فرار از فرایند زمان‌بر سوار شدن به هواپیما، ترجیح مسافران سفر با اتوبوس است. یا در مواردی دیگر، انتخاب وسیله نقلیه اتوبوس برای سفر، برای کسانی پیش می‌آید که برای سفر به مقصد موردنظرشان هیچ وسیله نقلیه دیگری وجود ندارد.

به هر دلیل و مقصدی که با اتوبوس سفر می‌کنید، فقط با دانستن چند نکته کلیدی سفر با اتوبوس، سفر راحت و دلنشینی خواهید داشت.

سبک سفر کنید

برای شروع نوشتن لیست وسایل سفر با اتوبوس، توصیه ما مثل توصیه برای هر سفر دیگری، سبک سفر کردن است. سعی کنید وسایلتان کم و سبک باشد. اما در سفر با اتوبوس این مسئله اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. تمام مدت سوار شدن یا پیاده شدن وظیفه حمل چمدان‌ها و ساک‌ها به عهده خودتان است و سنگین بودن وسایل می‌تواند از راحتی سفرتان بکاهد.

پس برای شروع نوشتن لیست، تعداد کم و وزن کم وسایل را در نظر بگیرید و حالا شروع کنید به آماده کردن وسایلتان.

چمدان در اتوبوس

چمدان، از وسایل مورد نیاز در اتوبوس

جدا کردن وسایل ضروری و غیرضروری

در اتوبوس‌ها صندوقی برای گذاشتن چمدان و ساک‌های بزرگ وجود دارد. شما می‌توانید تمام یا قسمتی از بار همراهتان را در صندوق اتوبوس جای دهید. اما به یاد داشته باشید که تا پیش از رسیدن به مقصد و پیاده شدن، به آن قسمت از اتوبوس دسترسی ندارید. بنابراین توصیه می‌کنیم وسایل غیرضروری که برای مقصد در نظر گرفته‌اید را در یک چمدان بگذارید و کیف یا ساک دستی‌ای برای وسایلی که احتمالا در مسیر به آن‌ها نیاز پیدا می‌کنید داشته باشید.

همه چیز درباره سفرهای طولانی با اتوبوس

چک لیست وسایل ضروری برای سفر با اتوبوس

کیف مدارک و کیف پول

ممکن است کیف مدارک و کیف پولتان یکی باشد. به هر حال فراموش نکنید که مدارک شناسایی مثل کارت ملی، شناسنامه و کارت‌های شناسایی مهم را به همراه داشته باشید. اگر از قبل بلیط اتوبوس خود را خریداری کرده‌اید بلیطتان را هم در این کیف داشته باشید تا به موقع تحویل دهید.

در این سفر با توجه به شلوغی ترمینال‌ها و تعداد زیاد مسافر در یک اتوبوس، بهتر است پول نقد با خودتان حمل نکنید. داشتن کارت اعتباری بهترین و امن‌ترین گزینه است اما کمی هم پول نقد همراه داشته باشید تا اگر در استراحتگاه‌های بین راهی نتوانستید از کارت اعتباری استفاده کنید از پول نقد کمک بگیرید.

شارژر و همه وسایل الکترونیک

در سوار شدن به اتوبوس با محدودیتی برای همراه بردن وسایل مواجه نیستید. بنابراین هر وسیله الکترونیکی‌ای که لازم دارید می‌توانید با خود همراه کنید. اگر تعداد این وسایل فراتر از یک گوشی و شارژر و هندزفری است، بهتر است یک کیف مخصوص داشته باشید. لپتاپ، تبلت، گوشی هوشمند، شارژر، پاوربانک یا شارژر همراه، هندزفری یا هدفون و هر وسیله الکترونیکی ضروری یا سرگرمی‌ای که نیاز دارید را در یک کیف بگذارید و با خود به داخل اتوبوس ببرید.

همه‌چیز درباره ترمینال‌های تهران برای سفرهای زمینی

بردن لپتاپ به اتوبوس

لپتاپ، از وسایل مورد نیاز در اتوبوس

لباس جداگانه برای مسیر و مقصد؛ دمای هوای اتوبوس را در نظر بگیرید

حتما برای مقصدتان به نسبت فصلی که سفر می‌کنید، کلی لباس و کفش و وسایل راحت یا رسمی و غیررسمی در نظر گرفته‌اید. همانطور که قبلا گفتیم بهتر است بارتان سبک باشد. اینکه چطور برای سفر چمدان ببندید را در این مطلب بخوانید. اما بجز لباس و کفش داخل چمدانتان که تا پایان سفر به آن دسترسی ندارید (البته شاید در موارد خیلی ضروری بتوانید از راننده درخواست کنید که اتوبوس را متوقف کند و وسایلتان بردارید)، به اینکه در اتوبوس چه لباسی می‌پوشید و چه لباسی همراهتان است از قبل فکر کنید.

۹ توصیه برای اینکه چطور برای سفر چمدان ببندیم؟

در سفر با اتوبوس ساعت‌های زیادی را روی صندلی می‌نشینید بنابراین سعی کنید لباس و کفش راحتی بپوشید. همچنین دمای هوای داخل اتوبوس به علت ازدیاد مسافرهای با سلیقه‌های مختلف، دست خودتان نیست. ممکن است مسافر صندلی جلویی یا عقبی شما بخواهد کولر یا بخاری بالای سرش را روشن کند. اگر سرمایی یا گرمایی هستید با توجه به فصل و در نظر گرفتن اینکه دمای هوای داخل اتوبوس قابل پیشبینی نیست، حتما برای خودتان لباس گرم بردارید یا طوری لباس بپوشید که اگر گرمتان شد بتوانید لباس رویی را عوض کنید.

شاید بد نباشد بخاطر مشکلات دمای اتوبوس، یک پتوی مسافرتی نازک یا یک پارچه همراهتان باشد که شب را در اتوبوس راحت‌تر بخوابید.

لباس بردن در اتوبوس

لباس و وسایل شخصی، از وسایل مورد نیاز در اتوبوس

آب، غذا و دارو

اگر نیازمندی دارویی خاصی دارید که طبیعتا باید داروها را در کیف همراه خود به داخل اتوبوس ببرید. اگرچه آبسرد کن در اکثر اتوبوس‌ها موجود است اما حتما یک بطری آب معدنی همراهتان داشته باشید.

داروهایی که ممکن است مورد نیاز هر مسافری در سفر با اتوبوس باشد :

  • قرص ضد تهوع
  • مسکن
  • چسب زخم
  • پماد تسکین دهنده درد یا نیش حشرات
  • محلول ضدعفونی کننده

در طول راه ممکن است اتوبوس در استراحتگاهی توقف نکند یا توقف در جایی باشد که غذای مناسب شما پیدا نشود. حتما به نسبت ساعت‌هایی که در سفر هستید، برای خودتان غذا و خوراکی سبک و سالم بردارید. در انتخاب غذا حتما مسئله‌ی عمومی بودن فضای اتوبوس را در نظر بگیرید. ترجیحا غذای بدون بو و بسته‌بندی‌ای که موقع خوردن سر و صدای زیادی ایجاد نکند انتخاب کنید. تنقلات پرکالری انتخاب بهتری هستند چون خوردنشان راحت و بدون دردسر است و با حجم و وزن کم کالری و سیرکنندگی زیادی دارند.

لیست لوازم شخصی؛ از آرایشی تا بهداشتی

از لوازم آرایشی و بهداشتی تا چشم‌بند برای خواب، می‌تواند برای هرکسی وسایل شخصی باشد. در اینجا چند مورد ضروری از وسایل شخصی را می‌نویسیم تا به نسبت فصل سفرتان آن‌ها را همراه داشته باشید.

  • کیف لوازم آرایش، کرم ضدآفتاب، کرم‌های مراقبت پوستی
  • دستمال کاغذی تمیز، دستمال توالت، پد بهداشتی بانوان، ژل ضدعفونی کننده دست، دستمال مرطوب، کیسه بهداشتی برای کسانی که احتمال تهوع در اتوبوس را دارند
  • چشم‌بند، گوشگیر (اگر گوشتان به باد و تغییر شرایط جوی حساس است)، عینک آفتابی، کلاه

وسایل سرگرمی

در سفرهای خیلی طولانی با اتوبوس ممکن است بین راه نیاز به سرگرمی داشته باشید. پیش از سفر به این مسئله فکر کنید و برای خودتان وسایل لازم را بردارید.

  • لپتاپ یا وسیله‌ای برای تماشای فیلم (البته که در اکثر اتوبوس‌ها امکان نمایش فیلم در نمایشگر اتوبوس وجود دارد اما ممکن است مورد علاقه‌ی شما نباشد)
  • خواندن کتاب در اتوبوس در حال حرکت را پیشنهاد نمی‌کنیم اما می‌توانید از گوش کردن کتاب‌های صوتی لذت ببرید.
  • اگر تجهیزاتی مثل یک پلیر شخصی یا هدفون بلوتوثی برای گوش دادن به موسیقی دارید همراهتان ببرید.

امیدواریم با داشتن این لیست وسایل سفر با اتوبوس، سفر خوبی داشته باشید و سفر با اتوبوس به یکی از گزینه‌هایتان برای انتخاب یک سفر دلچسب اضافه شود.

شما هم اگر تجربه‌ای درباره وسایل همراه در اتوبوس دارید برای ما و دیگر مسافران بنویسید.

چطور با اتوبوس راحت‌تر سفر کنیم؟

دسته:اتوبوسمهارتهای سفر

مطالب مرتبط :

فاصله تهران تا کیش

فاصله تهران تا کیش چه مدت طول خواهد کشید؟

2 بهمن 1402
صفر تا صد سفر خارجی با اتوبوس

صفر تا صد سفر خارجی با اتوبوس

25 مرداد 1402

۲ نظر

  • پاسخ امیرحسین ۱۳ دی ۱۳۹۹ از ۰۷:۵۹

    نمیشه چمدان رو داخل اتوبوس ببریم؟

    • پاسخ الهام ۱۳ دی ۱۳۹۹ از ۰۸:۰۴

      باید جلوی پاتون بذارید که خب خیلی سخت میشه و جا تنگ میشه

    ارسال پاسخ

    نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

    برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

    ثبت نام

    با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

    بازگشت

    ثبت نام شما با موفقیت کامل شد