صفر تا صد سفر خارجی با اتوبوس

تاریخ انتشار : 25 مرداد 1402 - تاریخ بروز رسانی : ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
صفر تا صد سفر خارجی با اتوبوس

سفر خارجی با اتوبوس چه مزایایی دارد؟ مسافرت به دیگر کشورهای جهان همواره می‌تواند برای اهل گردش و تفریح جذاب باشد. اینکه بتوانید با فرهنگ، آداب‌ورسوم و جاهای دیدنی برخی کشورها آشنا شوید، قطعا هیجان‌انگیز خواهد بود.

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که برای سفرهای خارجی وجود دارد؛ بالا بودن نرخ بلیط هواپیما است. به همین دلیل نیز خیلی از علاقه‌مندان به مسافرت‌های خارجی قید این نوع سفر را می‌زنند و به گشت‌وگذار در داخل کشور می‌پردازند.

در ایران جاذبه‌های بسیار شگفت‌انگیز و زیبایی وجود دارد؛ اما دیدن کشورهای دیگر نیز می‌تواند برای تعداد زیادی از گردشگران جذاب‌ باشد. اگر دغدغه شما بالا بودن هزینه سفر است؛ با استفاده از اتوبوس می‌توانید تا حد زیادی هزینه‌ها را کاهش دهید.

اما سفر به همه کشورها یا شهرهای آنها از طریق اتوبوس امکان‌پذیر نیست. به همین دلیل نیز ابتدا باید این کشورها را بشناسید و با توجه به جاذبه‌هایی که دارند؛ برای رفتن یا نرفتن به آنها تصمیم بگیرید. در ادامه به‌طور کامل با این موارد آشنا می‌شویم.

به کدام کشورها می‌توان با اتوبوس سفر کرد؟

سفر خارجی با اتوبوس در کنار خستگی‌هایی که دارد می‌تواند بسیار جذاب باشد. به‌خصوص اگر با جمعی شاد، دوستانه و پرانرژی سفر کنید. ضمن اینکه با استفاده از این وسیله نقلیه می‌توانید هزینه‌ها را تا حد زیادی کاهش دهید.

به‌طور کلی کشورها و شهرهای خارجی که امکان سفر به آنها از طریق اتوبوس وجود دارد شامل استانبول، آنکارا، ارزروم و وان در ترکیه، باکو در جمهوری آذربایجان، باتومی و تفلیس در گرجستان، ایروان در ارمنستان و همچنین کربلا، نجف، اربیل و سلیمانیه در عراق است.

برای رفتن به سایر کشورها به‌دلیل دوری از مرزهای ایران یا نبود راه زمینی ایمن نمی‌توان از اتوبوس استفاده کرد. همچنین برخی کشورها درگیر جنگ‌های داخلی هستند و ازاین‌رو مقصد جذابی برای سفر گردشگری محسوب نمی‌شوند. پس حمل‌ونقل به آنها تنها از طریق مسیر هوایی امکان‌پذیر است.

خرید بلیط اتوبوس ترکیه

سفر خارجی با اتوبوس به مقصد ترکیه همواره یکی از محبوب‌ترین سفرهای گردشگری به‌شمار می‌آید. شهرهای مختلف این کشور دارای جاذبه‌های بسیار دیدنی و متنوع هستند. به‌طوری‌که هر توریست حداقل یک‌بار باید سفر به ترکیه را تجربه کند.

با خرید بلیط اتوبوس ترکیه می‌توانید تا حد زیادی در هزینه‌های مسافرت به این کشور صرفه‌جویی کنید. اینکه زمان سفر چقدر طول بکشد؛ بستگی به مبدا و مقصد شما دارد. اما به‌طور کلی می‌توان گفت سفر زمینی با اتوبوس به ترکیه تقریبا ۴۰ ساعت طول خواهد کشید.

با توجه به اینکه متقاضیان سفر زمینی به ترکیه زیاد هستند؛ ممکن است از یک تا چندین ساعت در مرزها معطل شوید. برای کاهش این زمان باید روزهایی از سال را برای سفر خود انتخاب کنید که تعداد مسافران کم باشد.

همچنین باید گفت با توجه به طولانی بودن این مسیر، امکانات وی‌آی‌پی زیادی در اتوبوس برای افراد فراهم شده که مهم‌ترین آنها اینترنت رایگان است. پس دیگر لازم نیست خیلی نگران سر رفتن حوصله‌تان باشید.

اشیا ممنوعه در قطار و اتوبوس

خرید بلیط اتوبوس ارمنستان

خرید بلیط اتوبوس ارمنستان

 اتوبوس ارمنستان، در سفر خارجی با اتوبوس

سفر خارجی با اتوبوس به ارمنستان از دیگر مقاصد گردشگری محبوب بین ایرانی‌ها به‌شمار می‌آید و هر ساله تعداد بسیاری از گردشگران از طریق زمینی خود را به این کشور می‌رسانند. البته سفر هوایی به این مقصد نیز طرف‌داران بسیاری دارد.

در کشور ارمنستان جاذبه‌های مختلفی وجود دارد که از آنها می‌توان به فواره موزیکال، مجسمه مادر ارمنستان، صومعه تاتو، هزار پله، صومعه گغارد، پارک آبی واتر ورلد، کلیسای جامع زوارتنوتس، خانه موزه هوهانس تومانیان و خانه اپرای ایروان اشاره کرد.

این جاذبه‌ها در کنار آب‌وهوای معتدل ارمنستان و همچنین نزدیکی این کشور به ایران ازجمله مواردی هستند که سفر خارجی با اتوبوس به این کشور را ضروری می‌کنند. خرید بلیط اتوبوس شاید مدت‌زمان سفر را افزایش دهد، اما باعث کاهش هزینه‌های کلی مسافرت خواهد شد.

برای تهیه بلیط به مقصد ایروان ارمنستان می‌توانید به ترمینال‌های مسافربری موجود در تبریز و تهران مراجعه کنید. همچنین باید بدانید درصورت عدم دسترسی راحت به این شهرها، امکان رزرو بلیط اتوبوس از طریق وب‌سایت‌های اینترنتی نیز وجود دارد.

راهنمای کامل خرید بلیط اتوبوس به ارمنستان

خرید بلیط اتوبوس گرجستان

برای رفتن به گرجستان می‌توانید بلیط خود را از تهران به مقصد تفلیس یا باتومی رزرو کنید. این کشور با جاذبه‌هایی که دارد تجربه یک سفر اروپایی را به شما هدیه می‌دهد؛ اما آب‌وهوای آن بیشتر به روسیه شبیه است.

گرجستان از کشورهای کم‌جمعیت به‌حساب می‌آید که در صنعت گردشگری پیشرفت بسیار زیادی داشته است. به همین دلیل نیز سفر خارجی با اتوبوس به این کشور در بین ایرانی‌ها به‌شدت رواج دارد.

با انتخاب گرجستان به‌عنوان مقصد گردشگری می‌توانید با هزینه‌های مناسب، یک سفر توریستی جذاب حتی در حد سفر به کشورهای اروپایی داشته باشید. دلیل این موضوع نیز جاذبه‌های بسیار دیدنی و نزدیکی گرجستان به ایران است.

درصورتی‌که سفر خارجی با اتوبوس به مقصد گرجستان را انتخاب کنید هزینه‌های سفر تا حد زیادی کاهش می‌یابد. به‌گونه‌ای که با این کار تفاوت قیمت زیادی بین یک سفر گردشگری داخلی و خارجی وجود نخواهد داشت.

سفر زمینی به گرجستان از تهران حدودا ۱۶ ساعت طول می‌کشد. البته این میزان که بیان کردیم بدون احتساب توقف‌های بین‌راهی است. در نتیجه زمان سفر می‌تواند خیلی طولانی‌تر از این زمان نیز باشد.

راهنمای خرید بلیت اتوبوس به مقصد گرجستان

خرید اینترنتی بلیط اتوبوس خارجی

برای خرید بلیط اتوبوس به مقصد کشورهای گفته‌شده ۲ روش وجود دارد. روش اول همان راه‌کار سنتی و حضوری است. یعنی افراد می‌توانند به ترمینال و پایانه‌های مسافربری مراجعه و بلیط مورد نظر خود را در زمان مشخص خریداری کنند.

روش دوم که آسان‌تر و کاربردی‌تر خواهد بود؛ مراجعه به وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های خرید اینترنتی بلیط است. امروزه وب‌سایت‌های مختلف زیادی در این زمینه فعالیت دارند و شما با کمی جست‌وجو در اینترنت می‌توانید بلیط مورد نظر خود را یافته و رزرو کنید.

البته در این مجموعه‌ها نیز ممکن است سفر خارجی با اتوبوس با قیمت‌های مختلف در دسترس باشد. پس برای داشتن سفری ارزان‌تر به مقصد هر یک از کشورهای معرفی‌شده، باید بلیط‌های مختلف را از نظر قیمت بررسی کنید.

یکی از مهم‌ترین وب‌سایت‌های رزرو انواع بلیط اتوبوس و هواپیما که سعی دارد با ارائه بلیط‌های مختلف در مناسب‌ترین قیمت، تجربه یک سفر جذاب و مهیج را برای شما فراهم کند؛ اسنپ‌تریپ است. با مراجعه به وب‌سایت این مجموعه می‌توانید سفر زمینی خود را با کمترین هزینه رزرو کنید.

خوراکی‌های سالم با خود داشته باشید

وسایل مورد نیاز در سفر با اتوبوس

وسایل مورد نیاز در سفر با اتوبوس

نکات زیادی در سفر خارجی با اتوبوس وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آنها توجه به تغذیه است. سفرهای زمینی معمولا خستگی زیادی برای فرد به‌همراه دارند. به همین دلیل نیز باید در مدت‌زمان طی کردن مسافت، افراد تغذیه مناسبی همراه خود داشته باشند.

به‌همراه داشتن تغذیه سالم و مقوی علاوه‌بر اینکه باعث تجدید قوای افراد می‌شود؛ می‌تواند به شما در داشتن سفری کم‌هزینه نیز کمک کند. رستوران‌های بین راهی معمولا غذای خود را با قیمت بالایی عرضه می‌کنند؛ ضمن اینکه اطمینان از رعایت بهداشت در آنها نیز کمی دشوار است.

با توجه به این موارد افراد می‌توانند غذاهای ساده و سالمی را در خانه بپزند تا در حین سفر، به‌عنوان وعده اصلی یا میان‌وعده آنها را میل کنند. این کار به‌خصوص در سفرهای خانوادگی و دوستانه که تعداد نفرات زیاد است؛ باعث کاهش هزینه‌ها خواهد شد.

از مهم‌ترین غذاها و خوراکی‌هایی که حین سفر زمینی و برای تجدید انرژی می‌توانید همراه خود داشته باشید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سالاد الویه: یکی از غذاهای محبوب و پرطرف‌دار برای سفرهای کوتاه مدت الویه است که پخت آسانی نیز دارد. برای جلوگیری از خرابی این غذا باید آن را در مکانی سرد مانند کنار بطری‌های یخ‌زده نگه‌داری کرد.
  • ساندویچ ژامبون: هر چند درجه سلامت ساندویچ ژامبون خیلی بالا نیست. اما به‌عنوان یک ساندویچ سبک و خوشمزه همواره می‌تواند در سفرهای زمینی مورد استفاده قرار بگیرد.
  • کوکوی سیب‌زمینی و کوکوسبزی: مصرف انواع کوکو در بین ایرانی‌ها بسیار رایج است. کوکو سبزی و سیب‌زمینی با طعم عالی و پخت سریع برای غذای حین سفر بسیار مناسب هستند.

لیست وسایل مورد نیاز در سفر با اتوبوس

جمع‌بندی

سفر خارجی با اتوبوس از راه‌کارهای مهم برای کاهش هزینه‌های سفر به کشورهای گردشگری به‌حساب می‌آید. البته این روش برای همه کشورها و شهرهای آنها صدق نمی‌کند. برای سفر به برخی کشورهای همسایه مانند ترکیه، گرجستان، ارمنستان، عراق و جمهوری آذربایجان می‌توانید بلیط اتوبوس را از طریق اسنپ‌تریپ رزرو کرده و یک سفر کم‌هزینه و پر هیجان تجربه کنید.

دسته:اتوبوس

مطالب مرتبط :

فاصله تهران تا کیش

فاصله تهران تا کیش چه مدت طول خواهد کشید؟

2 بهمن 1402
همه‌چیز درباره ترمینال‌های تهران برای سفرهای زمینی

همه‌چیز درباره ترمینال‌های تهران برای سفرهای زمینی

22 اسفند 1401

نظری ثبت نشده

ارسال پاسخ

نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ

برای مشاهده نسخه وب اپلیکیشن اسنپ‌تریپ کیوآر کد زیر را با موبایل خود اسکن کنید.

ثبت نام

با ثبت نام در اسنپ تریپ! علاوه بر استفاده از خدمات گوناگون، از پیشنهادات ویژه اعضا مطلع خواهید شد.

بازگشت

ثبت نام شما با موفقیت کامل شد